Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Mala vojna vozila (1/72)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3 ... 56, 57, 58, 59, 60  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Tenkovi, topništvo, oklopna i ostala vojna vozila
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
YSub

Član od: 09 Lis 2006
Poruke: 221
PorukaUpisano: Pet Velj 01, 2019 6:32 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

RAL 6031 Bronzegrün
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1215
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Ned Velj 03, 2019 3:13 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ysub hvala na odogovoru ....

Imam još jedno pitanje vezano za naše MAN-ove 5t - ne mogu nać ni jednu sliku odostraga da se vidi položaj HV tablice (registracijske) - sve koje imam su ili od spreda, ili bez tablice .... ima li netko možda koju sliku?

Može i 6x6 i 8x8 MAN-ovi, svejedno ....

Hvala.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
CROtale

Član od: 23 Lip 2006
Poruke: 689
Mjesto: Osijek
PorukaUpisano: Ned Velj 03, 2019 3:52 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar



odavdje
http://www.maketarstvo.net/forum/viewtopic.php?t=28978&sid=b5401af9e92a17c8dc5bf9e31dbe1e77
_________________
"If everyone is thinking alike, someone isn't thinking."
- General George Patton Jr
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1215
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Ned Velj 03, 2019 6:30 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

CROtale Napisao/la:

....
odavdje
http://www.maketarstvo.net/forum/viewtopic.php?t=28978&sid=b5401af9e92a17c8dc5bf9e31dbe1e77


Super, hvala .... to je to ....

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1215
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Sri Velj 06, 2019 7:22 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Evo još par novosti za 2019. - meni su najzanimljivije slijedeće makete:

Od IBG-a - serija Crusader tenkova (Mk.1, 2 i 3 kao i protivavionci 20 i 40 mm):




kao i (konačno) serija Fordovih V3000 kamiona:






Te vrlo dobrodošla novost - T-54 od Ammo Mig-a (u kooperaciji sa Takomom):



to ti je ono - najprije nemaš prave makete 55-tice, a sad navalili svi k'o muhe bez glave .... u svakom slučaju na slikama spruova vidim da su gusjenice one prave, 'naše' ....

(Novosti preuzete sa stranice Henk of Holland, naravno).

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1215
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Sub Velj 09, 2019 9:59 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: LKW 5t. mil gl (4x4 truck)
Proizvođač: Revell, Njemačka
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 03300



Na prvi pogled:
Uf, ogromna kutija, a malo plastike .... U kutiji koja se otvara sa strane ima jedno veće stablo (oko 3/4 kutije), te tri manja stabla (oko 2/5 kutije), jedna folija prozirne plastike, minijaturni listić oznaka (ali za 4 verzije) i uputstva, Sve bi skupa stalo u normalnu kutiju, ali ipak su spakirali u kutiju gotovo duple veličine. S time, naravno, ide i veća cijena. Sramota!
Sve je napravljeno u tamno zelenoj plastici. Koliko se može vidjeti, a jako je teško uočiti radi tamne plastike, detalji su dobro napravljeni, a i gume djeluju sasvim u redu. Jedino mi se čini da su spojevi gornjeg i donjeg kalupa malo previše izraženi .... ćemo vidjet'.
Imam namjeru napraviti vozilo od Hrvatske vojske.

Slaganje:
Slaganje počinje šasijom, kao po običaju, ali su dijelovi malo grublji (nego što sam pretpostavljao i - očekivao) pa ima nešto pripasivanja. Nisam sasvim siguran, ali mislim da su prijenosne kardanske osovina (G128 i G129) zamjenjene - na prvu su mi djelovale identično, razlika možda pola milimetra, ali kad sam ih lijepio stražnja mi je bila pre kratka, a prednja pre duga - ili su samo mostovi sa diferencijalima bili malo koso zalijepljeni. Činjenica je da se kompletan most, i prednji i stražnji (korak 1 i 2) zalijepi okomito na šasiju ali samo na spiralne opruge, i moguće je zalijepiti ga ne striktno okomito - onda se udaljenost za kardane lako poremeti.
U koraku 4 nije baš jasno kako zalijepiti spoj mjenjača sa kabinom (dio A132). Ja sam to izostavio i zalijepio ga tek prije ljepljenja kabine na šasiju (korak 31) jer je onda jasno kako treba nalijeći.
Cijela šasija sa pogonskim mostovima i sve to je dosta detaljno napravljeno, ali ostaje dojam da nije toliko precizno i oštro (u detaljima) kao recimo kod njihovog Luchsa ili Fuchsa, a po točnosti pasanja daleko zaostaje za, recimo, Zvezdinim maketama (T-90, Iskanderom, Topol). No kad se sve posloži i poboja u crno (ja sam bojao u antraciti crnu) izgleda sasvim u redu:


Smeta me malo što u ispušni lonac ulaze cijevi koje izlaze - iz šasije! Do tamo nema ništa (a po fotografijama pravog kamiona se vidi da i između dvije grede šasije ima cijevi. Kad smo već kod ispušnog lonca, prije ljepljenja tj. prije nego što se lijepilo osuši provjerite da vam kutija koja dolazi zalijepljena ispod teretnog sanduka (korak 25) ne smeta tom loncu. Napravljeno je malo ofrlje pa smetaju jedan drugome ....

Slaganje kabine, iako na prvi pogled izgleda jednostavno ispada da na koncu i nije tako. Kabina je sastavljena od stranica, poda i krova i u teoriji je to u redu, tim više što su sve strane ravne pa kabina ispada kao neka 'kocka' ali dijelovi baš ne pašu međusobno kako treba. Nije jasno dali su bočne strane okomite ili ipak malo zakošene (nisu okomite!), a i dijelovi su malo grublji i neuredni pa to pridonosi netočnosti. Vrata nisu dana zasebno.
Ostakljenje kabine je, kako sam napomenuo u uvodu, izvedeno sa prozirnom folijom koju treba izrezati na mjeru (dane su mjere u uputstvima - u centimetrima, ne u mjerilu) što je u redu jer su sva stakla ravna tj. nisu zakrivljena. Nije u redu da su mjere za jedno pola milimetra pre velike pa treba pripasivati stakla kad ih odrežete (po mjeri).
Svijetla su napravljena onako, alá Matchbox tj. ulivena u blatobrane iako su na pravim kamionima lijepa, zasebna. Još više od toga me smeta mrežica ispred svijetala - znam, od plastike ne može biti drugačije ali mi to toliko bode oči da sam morao promijeniti.
Brisači su izvedeni grozno - same poluge (dvije koje čine paralelogram) još su kolko-tolko u redu, ali sami brisači su veličine Moča! Nezgodno je što su vezani za pregradu šoferšajbe pa ih nisam htio dirati, ali naprosto pitaju malo 'metala' ....
Nije mi baš jasno kako je zamišljeno zalijepiti rezervni kotač na nosač (dio br. A62) jer nigdje nema ni štiftića ni rupice (da ne spominjem da je i ovdje napravljena uobičajena početnička greška da je rezervni kotač jednak ostalima tj. sa svim vijcima za pričvršćenje i sa glavčinom kotača na sebi!).

Sanduk je sasvim lijepo napravljen, ništa fascinirajuće detaljno ali ni na pravom sanduku nema previše detalja. Rebra kojima se sanduk naslanja na šasiju su već 'ulivena' u podnici sanduka pa nedostaju rupe za olakšanje na tim rebrima (po 4 na svakom rebru).

Bojanje:
Za bojanje sam bio na čudu - ovdje na forumu smo se složili da bi to trebala biti Bronzegrün (RAL 6031 odnosno Revell br. 65) ali ja sam evo upravo pobojao maketu Topola tom bojom i ne, nijansa ne odgovara fotografijama (i uživo viđenim kamionima). Iako su naši kamioni (pretpostavljam) svježe pobojani u Njemačkoj (ili kod nas?) prije isporuke - od čega postoje fotke sa Jaruna, još bez naših (HV) tablica, iapk mi ta boja naših kamiona više baca na sivu ili čak tirkiznu nijansu, dok je Bronzegrün više maslinasta (baca onako, na žućkasto).
Tako da sam ipak odlučio našeg MAN-a napraviti kao što sam pred godinu-dvije pobojao Zvezdinu maketu T-90 (baš mi je ispala ta tamno-zelena koja naginje na tirkiznu), a za to sam koristio Revellovu 363 i malo bijele (oko 10%).
Od ispod sam šasiju pobojao u 'službeno' crnu boju ali ja sam koristio antracit sivu (Revell br. 9) koja mi se čini savršena kao crna za ovo mjerilo. Jedino sam bio na čudu za bojanje unutrašnjosti teretnog sanduka - po slici (jedinoj koju imam) mi se čini da je isto tako crna boja, ali je moguće da je neka svijetlija nijansa tj. tamno siva. Unutrašnjost kabine mi izgleda iste zelene kao i vanjština kamiona, s time da (na jedinoj slici) mi boja table sa instrumentima djeluje nekako maslinasto.
Ukupnim rezlutatom bojanja sam jako zadovoljan (a to je bitno, zar ne - j*beš suce i njihovo mišljenje tj. viđenje .... možda su daltonisti .... he, he Very Happy ).
Namjerno nisam napravio nekakav weathering kamiona već sam ga pokušao prikazati kakav je novi bio u HV-u (a djelom i zato što imam slike samo novih, ništa u akciji).




Oznake:
E, radi oznaka je ta maketa čekala u ormaru koliko - gotovo 5 godina - kupio mi ju je u Splitu kolega su27rules - hvala mu još jednom. Ali kako je naša mala maketarska zajednica sastavljena od samih dobrih kolega (i maketara, naravno) jedan kolega se dobrovoljno javio da mi napravi naše crne grbove i tablice. I tako, dok smo se dogovorili oko veličine i ostalih detalja, prošlo neko vrijeme i eto, obradovao me sa nekoliko tih grbova i tablica i - evo ih na maketi.
Koliko sam shvatio on je to radio sa laserskim printerom na prozirnoj foliji (decal sheet).
Namjerno ne želim navesti o kojem se kolegi radi da svi ne navalite na njega (on mi je to napravio prijateljski, mislim da se time ne bavi inače, osim za svoje potrebe), a ako bude želio javit će se sam. Na urađenom poslu sam mu neizmjerno zahvalan jer mi je, eto, omogućio da radim i naša moderna 'mala vojna vozila' (slijedeća je na redu sigurno PZ2000), a to jako volim ....



Uputstva:
Uputstva su na 12 strana A5 formata koji se lista okomito (što me posebno nervira jer ne kužim zašto), sa uobičajenim crtežima koji su jasni i nedvosmisleni. Ocjena: 5.

Dodaci/izmjene:
Mrežice ispred svijetala sam zamjenio sa tankim plastičnim nitima jer su ove originalne strašno debele. Samo na zadnjim rebrima/nosačima sanduka sam izbušio rupe za olakšanje - trebale bi doći na svim rebrima, ali sam kasno uočio taj detalj pa nisam više mogao bušiti radi onih sanduka i kanistara i blatobrana polijepljenim na sanduk. Uz to sam dodao male narančaste katadiopere koji fale (na sanducima ispod teretnog prostora i na zadnjim svijetlima, ali sa strane).
Najviše sam se izje*** sa bušenjem rupica na rezervnom kotaču - em ne možeš maknuti postojeće vijke, em ne možeš izbušiti tamo gdje treba jer svrdlo stalno bježi .... srećom je glavčina kotača potpuno prekrivena sa onom pločom koja drži kotač pa ju nije trebalo skidati.
Nisam izdržao a da u kabinu ne stavim malu hrvatsku zastavicu, da istaknem domoljubnost vozača kamiona .... Very Happy




Kudim:
- ne baš savršeno pasanje dijelova (kako sam očekivao)
- loše napravljena svijetla
- vrata koja se ne mogu zalijepiti otvorena
- pretjerana cijena

Hvalim:
- odabir teme (vrlo zahvalan za maketare u Hrvatskoj)
- zadovoljavajući površinski detalji
- dobre gume i kotači
- uvjerljivost gotove makete



Zaključak:
Malo sam razočaran maketom odnosno samim slaganjem. Ipak sam od Revella i za tu cijenu (ipak je to samo kamion - veliki peto-tonac ali još uvijek samo kamion!) očekivao savršenstvo tj. Revellovsku kvalitetu ali su malo podbacili. Znam, Zvezda me razmazila ....

Preporuka:
Svakako kupiti - koliko znam ne postoji druga ne-rezinska maketa tog kamiona.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1215
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Sub Velj 09, 2019 10:03 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ah, tek sad kad sam postavio slike sam skužio da sam zaboravio zalijepiti zrcala .... evo sad ću, stižu slikeeeee ....

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1215
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Ned Velj 10, 2019 3:13 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Evo i MANA-a petotonca sa sva tri zrcala ....



Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
su27rules

Član od: 13 Pro 2006
Poruke: 4490
Mjesto: Split
PorukaUpisano: Ned Velj 10, 2019 3:26 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Cool Cool
_________________
Davor
MAK Reoplan - Split
You can never have enough Flankers!!
http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,30222.0.html

https://www.facebook.com/groups/397878543718795/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1215
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Pet Velj 22, 2019 4:16 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: German KAT1 M1001
Proizvođač: Modelcollect, Kina
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 72073



Na prvi pogled:
Ovo mi je prva maketa od Modelcollecta koju radim, pa će opis biti možda malo 'razvučen' i jako kritičan ....

Kutija je (napokon) normalnog oblika, sa poklopcem, što znači da je upotrebljiva i nakon slaganja makete. Materijal kutije je neki sjajni tanji karton, ali kako su stranice posložene 'u duplo' pa sve skupa dijeluje debelo i robustno.

Crtež na kutiji (linijski prikaz bokocrta vozila, sa većim dijelovima tlocrta i nacrta preko toga) djeluje u najmanju ruku zbrčkano. Tko ne zna o čemu se radi, o kakvom vozilu, teško može od prve shvatiti što ustvari kupuje tj. što je u kutiji. Po meni potpuni promašaj.

Sadržaj kutije (koja je gotovo sasvim popunjena) se sastoji od jednog većeg stabla (4/5 kutije) koje je čak i malo previše široko pa treba na silu ugurati u kutiju, jednog malo manjeg stabla sa kotačima (od tvrde plastike), tri puno manja i uska stabla sa detaljima, kabine u jednom komadu (rađena kliznim kalupima) i sve to od svijetlo sive plastike.
Uz to dobivamo i jedno minijaturno prozirno stablo sa prozorima, jedan poveći listić sa metalnim dijelovima (uglavnom nekakve podnice, rešetke, brisači i ventilator motora) te listić sa oznakama za, koliko vidim, njemačka vozila.

Uputstva su dana u jednoj knjižici formata A5 na 12 strana, u boji, iako su sama uputstva crno-bijela.

Ovako na prvi dijelovi i detalji djeluju u redu, kotači isto tako - tako da sve skupa djeluje obećavajuće.

Slaganje:
Slaganje šasije je uobičajeno s time da sam iznenađen da su dvije noseće grede šasije napravljene zasebno, a na stablu su jedna pored druge pa sam očekivao da je u jednom komadu (ne shvaćam zašto nije?).
Rupice na diferencijalnim mostovima za postavljanje amortizera su zbrčkane i ustvari nepostojeće - potrbno je bušiti nove. Na prednjim kotačima (prednjem paru kotača) nema ni traga nikakvom polužju za zakretanje kotača lijevo-desno.
Savjet: prilikom slaganja izostavite u koraku br. 2 i 3 postavljanje i ljepljenje 'gambeta' (dio br. A1) na mostove diferencijala i na šasiju jer samo smetaju - njih zalijepite na svoja mjesta po završetku ljepljenja svih detalja u koraku br. 4.

Općenito ima jedna neobična, za ne reć' čudna, stvar kod ove makete - svi dijelovi koji se lijepe od dvije polovice (od motora preko rezervara, šasije, raznih kutija) se lijepe na slijepo - nema nikakvih štiftića ni rupica, ili graničnika da biste shvatili gdje i kako zalijepiti međusobno te dijelove. To posebno smeta na pr. kod velike kutije na nadgrađu - valjda neki kompresor - koji se sastoji od pet strana (nema poda!) ali ne znate gdje što zalijepiti. Ili na pr. kod kotača - niste sigurni kako lijepiti polovice tj. kako bi se trebale slagati ripne na gumama. Vrlo neobično - to ne rade niti najgore firme maketa!
Druga stvar je što je spoj tih polovica uglavnom - katastrofalan. Ustvari čovjek ne zna dali spoj treba biti takav ili je to samo ofrlje napravljeno .... na primjer:


Kotači - felge su fino napravljene, glavčine su zasebne što je dobro napravljeno (i praktično za rezervni kotač, konačno), a gume su onako, najbolje što može iz plastike. Rezervni kotač, iako nema glavčine ipak ima na sebi vijke kojima se (nepostojeća) glavčina spaja na felgu. Opet!
Savjet: iako se preporučuje da se glavčine kotača (D41) lijepe već u koraku br. 3 ja vam savjetujem da to ostavite za trenutak kada lijepite samo kotače (korak br. 6 ili kasnije). Nije da glavčine smetaju, ali kako su relativno male vrlo ih je teško poravnati (da budu okomite na vozilo i ujedno paralelne jedna s drugom), a kako kotači (felge sa gumama) na njih naliježu savršeno onda se svaka neravnina na zalijepljenim glavčinama pa time i kotačima jako vidi pa onda to treba ispravljati - savijanjem!

Kabina - lijepo je napravljena od kliznih kalupa iako zadnja stijenka jako loše naliježe na taj trodimenzionalni dio pa je potrebno kitati - što ruši cijelu logiku kliznih kalupa!
(na slici je ispod kabina dizalica - isto u fazi kitanja)


Lijepo je da su grilje od hladnjaka motora i neke male na kabini dane od metala - to djeluje vrlo nježno. Ista priča je i za brisače - osim od metala mislim da nije moguće napraviti drugačije a da budu dobre.
Stakla (4 kom) su jako glatka i prozirna, milina, ali jako loše naliježu na okvire - zamišljeno je (valjda) da legnu u okvir sa konusnim spojem (ono kao okvir je kosi i staklo je koso pa samo legne) jer nema nikakvog kontra-okvira sunutarnje strane. Međutim taj spoj je loše izveden jer spojna površina na staklima nije kosa i stakla su prevelika. Potrebno je turpijati i isprobavati, turpijati i isprobavati ....

Nadgrađe se sastoji od nekoliko modula, uglavnom dosta grubo izrađenih iako se sa metalnim podnicama dio tih modula pokušava 'uljepšati'. Ipak, te metalne podnice (2 kom - od kompresora i uz dizalicu) mi se čine gotovo nepotrebne - to se je vrlo lako moglo napraviti i od plastike i razlika ne bi bila vidljiva. Više me recimo smeta što je podnica kompresora nesimetrična a nigdje nije naznačeno na koju stranu više 'viri' - lijevu ili desnu. Čovjek se na koncu mora pouzdati u (nepouzdani) završni crtež (u boji) da zaključi kako to dođe.




Dizalica - dobra vijest je da se u kitu dobiva i složena i rastegnuta dizalica (kao i složene i rastegnute noge za stabilizaciju) iako se u ovoj maketi koristi samo dizalica u složenom/transportnom položaju (u maketi UA72121 - German Kat.1 M1013 8x8 off Road Truck se kao slaže dizalica u radni položaj - makete su identične, samo su uputstva drugačija!).
Loša vijest je da se dizalica očajno sklapa - spojevi su duboki i vidljivi (trebaju li takvi biti?) a hidraulički cilindri (C2) trebaju biti skraćeni za taj transportni položaj, ali ne piše koliko! Nigdje nije prikazano kako ta sklopljena dizalica treba izgledati kad se svi dijelovi polijepe. Ja sam dužini cilindara doskočio tako da sam najprije ruke dizalice zalijepio a onda sam naknadno rezao i lijepio cilindre na mjeru. Nacrtano je da se dizalica lijepi u sklopljenom položaju okrenuta prema lijevo, međutim da bi bila sasvim spuštena smeta joj neka kutija pa sam ju ja 'složio' na desno .... sad, dali može tako, ne znam. Ja sam se pozvao na pjesničku slobodu.

Bojanje:
Cijelo vozilo sam pobojao sa tamno zelenom Revell 65, službenom njemačkom tamno-zelenom nijansom (Bronzegrün). Međutim sam, kod postavljanja oznaka (vidi dalje), shvatio da Bundeswehr uopće ne korisiti to tj. takvo vozilo. Ali boju nisam mijenjao, preimenovao sam ju u službenu tamno zelenu nijansu US Army .... pjesnička sloboda.



Oznake:
Tek kad sam se počeo pripremati za postavljanje oznaka, ono gdje dođu tablice i koji su otprilike brojevi, i nakon poduže pretrage na netu, sam shvatio da (moderna) njemačka vojska uopće ne koristi taj tip kamiona! Dakle, ovo je praktički samo američki M1001/1002 itd. To nadalje znači da su oznake u kutiji (samo njemačke) neupotrebljive!
Morao sam posegnuti u moj bogati 'decals spare box' da bi jedva našao nekakve maeričke oznake koje bi (vizuelno) pasale na ovo vozilo .... a sad koliko su točne .... ma pjesnička sloboda, opet.

Uputstva:
Uputstva su u principu u redu, više od toga što su dali ne može - ako su dijelovi manjkavi (nema rupica, čepića, graničnika itd.) onda uputstva baš i ne mogu nadoknaditi te nedostatke (osim sa bezbroj dodatnih crteža za pojašnjavanje).
Crtež na kraju uputstvava (u boji), koji bi trebao predstavljati shemu bojanja je, u najmanju ruku, jadan. Iz njega se praktički ništa ne vidi. Naznačene su samo nijanse bojanja (tamno zeleno vozilo, crni kotači, nebo plavo a sunce žuto itd.), nema ni spomena gdje postaviti oznake, a nacrtano je i sjenčano tako da sam i ja to mogao napraviti u Photo Shopu, ma kojem Photo Shopu, u najobičnijem Paintu.
Na početku knjižice je dana nekakva kratka povijest nastanka tog kamiona (doslovce od slova do slova prepisano tj. copy/paste-ano iz Wikipedije!) bez ikakvih TT karakteristika. Ajde, barem nešto. Ocjena: 3.

Dodaci/izmjene:
Maketi nisam ništa dodavao - mislim da bi to bilo potpuno nepotrebno.

Kudim:
- dijelovi su dosta grubi i (vjerojatno) prdimenzionirani
- generalno jadno spajanje i pasanje dijelova, posebno gdje su sklopovi od dvije polovice
- uglavnom grubi detalji - iznimka je kabina (izvana i od spreda) i kotači
- na kutiji i u uputstvima piše da je to predstavlja i maketa M1001 (američka oznaka za te kamione) ali u shemi bojanja kao ni u listiću oznaka nema nikakve naznake o tim kamionima tj. ne nude ništa od američke verzije
- u uputstvima nema označeno gdje postavljati oznake
- visoku cijenu

Hvalim:
- izbor teme
- bogati listić sa metalnim dijelovima (ne baš sasvim potrebnima)
- bogat listić oznaka (samo za njemačku verziju - još da se zna gdje koja oznaka dolazi ....)

Usporedba sa sličnim maketama:
I na koncu, pošto sam gotovo paralelno slagao Revellov Kat.1 od 5 tona (onaj 'naš') ne mogu a da ne usporedim obje makete pošto se radi o istoj familiji/grupi vozila koje imaju velik broj zajedničkih dijelova.
Podvozje (šasija) je mnogo detaljnija u Revella - dijelovi su nježniji i finiji i ima puno više izraženih detalja. Modelcollectove šipke koje povezuju mostove za šasiju su poput balvana, a spiralne opruge na mostovima diferencijala više liče na zračne jastuke. Isto je i za kardanska vratila.


Kabina je, s druge strane, kod Modellcolecta ljepše napravljena najviše zahvaljujući kliznim kalupima tako da je praktički iz jednog komada i onda ima manje netočnosti i nedoumica (kao jesu li su bočne strane okomite ili nisu) nego kod Revella. Dojam kvari zadnja strana kabine koja se toliko ofrlje naslanja na 'trodimenzionalnu' kabinu da treba kitati i brusiti, i to ne malo, kao i jako loše pasanje staklenih dijelova.
Unutrašnjost kabine Modelcollectovog MAN-a je pomalo spartanska, ali su zato vanjski brisači neusporedivo bolji.

Kotače ne mogu uspoređivati jer su različitog tipa (gume), a nadgrađe je potpuno različito pa se isto tako ne može usporediti.

Zaključak:
Obzirom da sam o Modelcollectovim maketama jako puno čitao, čuo i pregledavao cijene očekivao sam vrhunsku maketu, nešto na nivou Flyhawk-a. Međutim je ispalo da je ova maketa samo prosječna, usudio bi se reći čak i ispodprosječna, što znači - jedno veliko razočaranje. Ne mislim reći da je maketa loša, ali svakako daleko daleko ispod mojih očekivanja.
I drugo, potvrđuje se moja stara teza (možda je to više strah) da što maketa ima više metalnih dijelova u sebi, to je kvaliteta plastike lošija - kao da sa 'plehom' pokušavaju nadoknaditi lošu plastiku ....

Preporuka:
Kupiti.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1215
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Čet Ožu 28, 2019 12:07 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: U.S. M977 8x8 Cargo truck
Proizvođač: Academy, Koreja
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 13412



Na prvi pogled:
Kutija uobičajene Academijeve kvalitete i veličine (otprilike kao najčešće kutije od Revella ili Dragona) koja se otvara s poklopcem. Na naslovnici je crtež koji je sasvim u redu (iako ne ogovara baš oznakama koje se dobivaju u kutiji!).
U kutiji su tri stabla pješčano sive plastike, jedno veličine kutije, a dva za otprilike četvrtinu manje. Pored toga je jedno manje stablo sa staklenim dijelovima i mali listić oznaka. Nema metalnih dijelova.
Na prvi pogled dijelovi djeluju vrlo vrlo detaljno (posebno nakon iskustva sa Modelcollectovim MAN-om 8x8) i uredno, u tipičnoj Academyjevoj maniri. Maketa djeluje obećavajuće i mislim da neću biti razočaran kao što nisam do sada bio sa niti jednom Academijevom maketom.

Slaganje:
Malih problema kod spajanja tj. pripasivanja dijelova sam imao već na početku, kod slaganja šasije. Iako dobro i jednostavno zamišljeno (centralni dio sa dva bočna okomita uzdužna nosača - dijelovi A1, B1 i B2) centralni nosač je pre debeli i ne ulazi u utore bočnih nosača pa treba pripasivati i pripasivati ....
Prijenos (kardani, mostovi diferencijala) su po dobrom starom Academy-jevom običaju napravljeni u jednom komadu (jedan za prednji par, jedan za zadnji par kotača). Nije mi jasno kako to oni mogu napraviti, točno i pod kutem, a svi ostali filozofiraju i lome to u puno dijelova koji na koncu ispadaju pregrubi, prekratki, predugi .... Isto tako su i opruge kotača (one lisnate), već 'ulivene' u bočnim stranama šasije, jako lijepo i precizno napravljene. Treba samo dodati amortizere.
Na prednjem paru kotača nema nikakvog polužja za zakretanje kotača (lijevo desno) što mi je vrlo čudno. Malo me iznenadilo i da ispod podnice motora (dio B27) nema nikakvog kartera motora ili neki sličan oblik/zaštita. To mi se je činilo sve skupa malo 'golo' pa sam dodao nekakvu 'izbočinu' da djeluje malo prirodnije. Nažalost usprkos višesatnom traženju na bespućima interneta nisam uspio pronaći dali se i što vidi na pravom kamionu. Isto tako ispod sredine kabine, odozdo je jedna velika praznina/rupa - ne mogu vjerovati da tu nema ničega (hladnjak motora ....?) - istina i bog kad se to poboja u tamnu boju ne vidi se, ali ipak ....

Teretni sanduk nije nešto detaljan iznutra (valjda je takav i u stvarnosti, goli lim), izvana su detalji izvanredni ali se bočne strane na podnicu spajaju vrlo loše tj. netočno - možda bolje reći nije jasno kako ih zalijepiti. Tu sam se dosta namučio da sve skupa posložim a da izgleda u redu. Malo sam problema imao i kod ljepljenja sanduka na šasiju - spoj je malo 'prečvrst' i 'preuzak' pa treba pripasivati dosta. To očito nisam jako dobro napravio jer sam, kad je maketa bila gotova, vidio da mi sanduk, posebno na prednjem kraju, stoji malo 'nahero' u odnosu na vozilo. Međutim, to više nisam mogao popraviti.
Dizalica je vrlo lijepo napravljena (još sam topal od izrade Modelcollectove dizalice koja je bila daleko pre gruba, kao jedan balvan) tako da me ova dizaličica ugodno iznenadila. Nije da ovdje nema problema, ima, jer isto tako treba malo pipanja oko hidrauličkih cilindara, no ovo je san snova.
Kabina je mala i napravljena od 6 dijelova (sve stranice su zasebne). To u principu zove nevolju, ali začudo, dijelovi su milimetarski točni i pašu međusobno bez greške tako da je gotova kabina pravi bonbončić.

Gambeti predviđeni za ljepljenje na kraju vozila, pored svijetala - to je jako optimistično zamišljeno jer jednostavno fizički ne stanu. Ja sam ih jednostavno izostavio.

Inače, detalji su vrlo fini na cijeloj maketi, posebno se ističe podvozje - ili sam ja to možda ipak još uvijek pod dojmom 'krampa' od Modelcollectovog M1001? - ali i ostali dijelovi su vrlo lijepi.



Bojanje:
U uputstvima se predlažu dvije sheme, jedna maskirna u tri tona (evropska,) a druga pustinjska, jednobojna žuta. Kako mi se nije dalo zezati sa trobojnom shemom (a još uvijek pod dojmom par zadnjih neuspjelih maketa sa takvom shemom) odlučio sam se na jednobojnu shemu, ali tamno zelenu. Koristio sam Revellovu br. 65.

Oznake:
E, tu sam je ček'o .... Još uvijek su mi u sjećanju katastrofalne oznake za Dodgeovog ambulantnog WC-62 (ili koji je već WC) pa Academyjevim oznakama uvijek prilazim sa dozom pažnje i 100% sumnje.
Srećom oznaka ima jako malo (za odabranu verziju samo 8 kom) no svejedno sam bio kao na iglama. Dakle - oznake su OK, iako sam primjetio jednu stvar koja možda objašnjava čudno ponašanje na WC-u .... Prednje tablice (na ovom kamionu) su sve žute boje, mislim cijela površina oznake je 'obojana' u neku boju - i te oznake su se čudno sušile, čudno uvijale - kao da se noseći film i boja ne mogu savijati na isti način (kad se koriste tekućine). Možda to objašnjava zašto sam imao toliko problema sa onim ogromnim crvenim križevima?
Sve u svemu, oznake su dosta sjajne (što ne smeta, preko ide lak), reagiraju na tekućine dovoljno dobro i konačan rezultat je u redu.




Uputstva:
Uputstva su standardno kristalno jasna. Bravo za Academy. Ocjena: 5.

Kudim:
- problematično pasanje dijelova na šasiji i teretnom sanduku
- pre spartanska unutrašnjost kabine



Hvalim:
- jako dobri detalji
- dobri kotači
- odlično pasanje i lom dijelova (osim par iznimaka)
- odlična uputstva
- uvjerljivost gotove makete

Usporedba sa sličnim maketama:
Pošto se radi o istoj kategoriji kamiona (10-tonaca) ovu maketu mogu usporediti sa prijašnjom složenom - MAN Kat.1 10t 8x8 od Modelcollecta (maketa br. UA72119). Tim više što su obje u naoružanju američke KoV-e pa, recimo, imaju identične kotače i gume.

Ukratko - makete su neusporedive - ova Academyjeva je kao iz nekog drugog svemira. Tek kad se uhvatite tako neke makete vidite koliko je Modelcollectova maketa gruba i jadna. Kao da sam slagao nekakav Matchbox iz 70-tih godina! Nije da je ova Academyjeva bez mana, ali nivo detalja, pasanje dijelova, lom dijelova, postojanje smislenih rupica i čepića, graničnika i sl. - svega toga ovdje ima, a tamo, nažalost, nema.


Gume tj. kotači koji bi trebali biti isti to i - jesu. Obje makete su napravile gume na isti način, sa istim šarama itd. jedino što Academy ima rezervni kotač kakav treba biti (bez glavčine i vijaka tj. sa rupicama), a Modelcollect ne.

Zaključak:
Vrlo zanimljiva i lijepa maketa, malo mi je nekako 'vanserijska', možda zato što se pravo vozilo ne viđa često. Bez obzira na to Academy je i opet napravio izvrstan posao. Svaka čast.

Preporuka:
Svakako kupiti.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1215
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Uto Tra 23, 2019 1:53 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: T-64 MBT Mod. 1981
Proizvođač: Modelcollect, Kina
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 72014



Na prvi pogled:
Ovu maketu Modelcollecta radim da vidim jeli onaj MAN kojeg sam nedavno složio jedna od 'off' maketa (tj. ne baš najuspješnijih) ili su im sve makete takve kvalitete. Modelcollect je inače firma koja se probila na tržište najprije sa mnoštvom tenkova i to uglavnom sovjetskih/ruskih tipova. Pa reko' ajde da vidimo kakvi su im ti tenkovi odnosno makete tih tenkova.

Kutija je uobičajena Modelcollectova, sa poklopcem, i od sjajnog tanjeg kartona presavinutog 'u duplo' da bude deblje i kruće. U svakom slučaju i dalje korisna i upotrebljiva.
Na naslovnoj strani je ovaj puta fotografija gotove makete i to ne baš jako lijepa, ali eto, bolje nego nekakvi zbrčkani crteži (kao kod MAN-a).

Kutija je ponovno gotovo sasvim popunjena i to sa ništa manje nego dva veća i četiri manjih stabala, neki svijetlo sive a drugi od nekakve sivo-bež plastike. Odmah uočavam da ima dosta dijelova viška, valjda za različite verzije. Iako su u uputstvima (a i u katalozima i cjenicima koji nude tu maketu) nacrtane gumene gusjenice, u kutiji su dva manja stabla sa krutim plastičnim gusjenicama, gumenima ni traga tako da nema biranja ili/ili. Od metalnih dijelova dobiva se samo zaštita za zapovjednika vozila kad koristi mitraljez, dana u zasebnoj vrećici skupa sa minijaturnim uputstvima jer o njoj u (glavnim) uputstvima nema ni glasa. Imam osjećaj da su i krute gusjenice i ta zaštita zapovjednika vozila ubačena naknadno u maketu.

Uputstva su na listu koji se savija formata A5 na na 4 strane, crno-bijela.

Na prvi pogled dijelovi i detalji djeluju u redu, kotači i gusjenice isto tako - tako da sve skupa djeluje obećavajuće.

Slaganje:
Najprije o više varijanti tj. dijelovima viška u kutiji - ova maketa predstavlja samo jednu varijantu T-64 i ona je obrađena u uputstvima. Među dijelovima su i komadi za druge varijante ali oni nisu obrađeni u uputstvima - očito da se ista stabla pakiraju u različitim kutijama samo sa različitim uputstvima. Od značajnijih dijelova ima dvije verzije bočnih strana vozila (ovo 'obično' plus ono vozilo sa oklopnim pločama koje se otvaraju sa strane poput automobilskih vrata), tri donja dijela kupole ali samo jedan gornji dio (druga dva su odrezana sa stabla), dvije vrste cijevi topa (sa i bez obloge), dvije prednje ploče vozila sa blatobranima (meni izgledaju gotovo identične), nešto šnorkela viška, dva (po meni identična) mitraljeza, dosta eksplozivnih kutija (ERA) viška .... sve skupa dosta plastike koju se teško može negdje drugdje upotrijebiti.

Lom dijelova za slaganje tijela tenka je malo neobičan - na stranu što se gornja ploča slaže od dva komada (radi razlike u prednjoj ploči odnosno u ovom slučaju samo u prednjim blatobranima) - ali spajanje bočnih blatobrana sa gumenim zaštitama sa strane je čudno (i komplicirano) izvedeno.
Upozorenje: u uputstvima je nacrtano (u koraku 6) da se ti bočni uzdužni blatobrani (C19 i C21) lijepe na gornju ploču tenka. NEMOJTE tako napraviti jer onda taj sklop (gornje ploče i blatobrana) ne možete zalijepiti na donji dio tenka (korak 13) jer smetaju pravokutni štiftovi koji dolaze zalijepljeni u praokutne rupe na bočnom dijelu tijela tenka! Uf, klasična greška crtača uputstava - nisu složili maketu prije crtanja ....!

Kod ljepljanja tih bočnih strana sam se začudio kako mi ne pašu na prednje blatobrane - to sam morao stanjivati, brusiti, pripasivati - čista zaj*bancija uz stalno spuštanje bogova i rodbine Modelcollectu. Međutim sam, nakon što sam to uspio nekako uklopiti, ipak shvatio da se radi o mojoj grešci - ja sam uzeo krivi dio (ne znam koji broj umjesto C24 - brojevi se na razvijenim crtežima stabala u uputstvima ne vide) i taj se razlikuje baš po širim blatobranima. Mea culpa ....

Inače pasanje dijelova je onako, sa prolaznom ocjenom. Umetak u prednju ploču (C22) je malko pre debeli pa ga treba stanjiti (ja sam ga stanjio ali pre malo), spoj prednje ploče i gornje ploče tenka je vidljiv iako ga na pravom tenku nema (ali ga je nemoguće sakriti tj. pokitati radi detalja na ploči) dok sam velikih problema imao kod ljepljenja koljena kotača na tijelo tenka: iako se koljena u tijelo uglavljuju sa pravokutnim štiftićima (u pravokutne rupe) što bi trebalo garantirati jedinstveni položaj tih koljena - taj spoj je dosta 'laški' pa koljena mogu putovati gore-dolje za nekih 30°. Dakle, treba jako paziti kod poravnavanja tih koljena, tim više što je drugo koljeno od spreda (D14 odnosno D10 s desne strane) potpuno promašeno - pravokutni štiftić je u redu ali ima i jedan okrugli štiftić koji ulazi u rupicu i ta je sasvim krivo postavljena - štift treba odrezati, a rupa ostaje polu-vidljiva.

Kotači su jako lijepo napravljeni iako sa malo pre uskim razmakom među njima (razmak između para kotača na jednom koljenu) jer onda zupci članaka gusjenica teško ulaze među njih. Nadalje, što se kotača tiče, na čudu sam dali kotači kod ovog modela tenka imaju gumene obloge na sebi. Sudeć' po fotografijama - nemaju, ali nisam baš 100% siguran. Vidim da noviji modeli i varijante T-64 (posebno T-80) imaju te gumene obloge ....



Gusjenice su isto tako jako lijepo napravljene, sa izvrsnim detaljima i tako da se pojedini članci uopće ne razlikuju od onih složenih skupa. Malo mi je neobična 'šara' na gusjenicama (sa okruglim rupicama) za koje nisam našao fotografsku potvrdu. Na stranu što u uputstvima nema nacrtano kako složiti gusjenice (to svaki iole iskusan maketar zna po instinktu), one se jako fino slažu, lako pašu jedan članak na drugi. Malo sam zatečen sa pogonskim zupčanicima koji su vrlo neuredno izliveni i kod kojih ne znaš što treba ostati kao 'meso' a što je višak kao srh. Srećom se članci u te zupčanike lijepe fenomenalno.


Preko gusjenica su na ovoj verziji tenka i one gumene 'oklopne' ploče sa strane (kao na našim M-84) i one su loše napravljene - izgledaju baš kao krute čelične ploče, a ne kao gumene obloge. To bi se dalo urediti tj. napraviti da bude valovitije (kao kod Revellovog T-72) ali ima dosta posla da se napravi da izgleda realno.

Dodatni rezervari za gorivo (one dvije 'bačve' na repu vozila) su sasvim dobro napravljene, ali lijeva nožica lijeve bačve nema oslonca tj. visi u zraku pa to treba nekako rješiti. Ja sam izmislio jednu pločicu na koju se ta nožica oslanja.


Na maketi nema nikakvog užeta za vuču, a koliko vidim po fotografijama trebalo bi jedno biti na prednjoj ploči, kao kod T-72/M-84. Ja svoje refužo uže čekam iz Poljske, ali mi do sada još nije došlo ....

Kupola je, sve u svemu, sasvim dobro napravljena - malo je vidljiv spoj (kalupa) na prednjem dijelu kupole ali to se lako izbrusi. Poklopci zapovjednika i nišandžije su jako lijepo napravljeni, posebno su lijepi detalji iznutra tako da ih je naprosto šteta zalijepiti zatvorene. Ja sam ih ostavio otvorene iako se onda dosta vidi unutar kupole, a tu nema nikakvih detalja.
PA mitraljez kod zapovjednika (NSV) je dosta dobro napravljen, iako daleko od recimo Zvezdinog na T-90. Kutije sa municijom za mitraljez i raznim RAP-ovima po kupoli su dosta dobro napravljene, iako djeluju pomalo grubo.



Da samo ne kritikam - gornja ploča sa detaljima pokrova motora, ali posebno donji dio tenka (kâda vozila) su izvanredno napravljeni - sa kliznim kalupima, što i nije toliko bitno, međutim su detalji izvanredni - tanki, nježni i oštri.



Bojanje:
Neovisno o ponuđenoj shemi u uputstvima odlučio sam se za neku shemu sa fotografije, a najbolju (meni) sam pronašao na naslovnici Concordove knjižice 'T-64 and T-80' (Concord No. 1031) gdje je tamno zeleno vozilo prebojano mrljama svijetlo sive (ili bijele?) boje. Najbolje od svega je što se vidi koliko je uprljan i podložan weatheringu. Za to sam koristio Revellovu sivu br. 75 (kao osnovnu - iako to nije tako u stvarnosti) te tamnozelenu Revell 361.



Oznake:
Oznake su dane na jednom univerzalnom listiću koji se pojavljuje kod većine Modelcollectovih modernih sovjetskih/ruskih tenkova i vozila. Listić uključuje i istično-njemačke, bugarske tenkove, ima grbove gardijskih jedinica kao i dosta brojki različitih tipova i fontova te neke arapske brojke.
Ja sam ipak koristio Zvezdine brojke sa Iskandera, iako mi se font i dalje čini malo sumljivim (ali sličan ili gotovo isti je i na Modelcollectovom listiću).

Uputstva:
Uputstva izgledaju dosta sirovo iako na koncu vidim da im baš ništa ne fali. Na stranu katastrofalna greška sa ljepljenjem gornjeg dijela tenka na donji, ostalo je u redu. Smeta me što kod sheme bojanja (crno/bijele) nije dana jedinica ili period na kad se ta shema odnosi.
Ocjena: 4.



Kudim:
- neobičan i često nelogičan lom dijelova
- ne baš glatko međusobno pasanje dijelova
- neujednačenost detalja (od jako finih do grubih i mutnih)
- nesklad između dobivenih dijelova i uputstava (gusjenice, dupli dijelovi)
- nema nikakvog užeta za vuču
- nema označeno gdje postavljati oznake, shema bojanja za nepoznati tenk iz nepoznate jedinice i nepoznatog perioda
- cijenu makete

Hvalim:
- izbor teme
- dobre gusjenice od krute plastike
- bogat listić oznaka (iako jako/previše općenit)

Usporedba sa istim/sličnim maketama:
Jedina maketa tenka T-64 koju sam do sada napravio je Revellov tj. ex Matchboxov T-80. Kako se radi o Matchboxu svaka usporedba mislim da je suvišna. Međutim, pošto su vrlo slični, moguće je usporediti sa recimo T-72/T-90 serijom. Eee, tu u usporedbi sa Revellom (T-72) a naročito sa Zvezdom (T-90) Modelcollect pada. Ja bih, kvalitetu ove makete svrstao kao recimo lošije Dragonove makete ili nešto ispod Trumpetera.

Zaključak:
Definitivno bolja maketa od one prošle (i meni prve) - Modelcollectovog MAN-a 8x8 M1001.

Preporuka:
Kupiti.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Iwtcha

Član od: 24 Kol 2007
Poruke: 3516
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Tra 24, 2019 8:53 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Odlićno je ispao Very Happy
_________________
MK K.I.T.A.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1215
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Sub Svi 04, 2019 4:54 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: 1/4 Tonn Truck 'Willys'
Proizvođač: Mister Craft, Poljska
Mjerilo: 1/72
Broj makete: D-299



Na prvi pogled:
Nešto veća kutija s obzirom na veličinu vozila (čovjek bi pomislio da su unutra upakirane barem dvije makete Jeep-a, a stale bi komotno i četiri!) koja se otvara s poklopcem, dakle korisna i nakon što je maketa složena. Na kutiji je prihvatljiv crtež, a sa strane je crtež bokocrta vozila ali sa mitraljezom Browning 12,7 mm kojeg NE DOBIVATE u maketi!
Unutra su u najlonu spakirana dva stabla blijedo zelene boje, veličine oko četvrtine kutije, te jedno malo stablo sa prozirnim dijelovima.
Uputstva su veličine plahte savinute na format A5, sve skupa 4 lista, u boji (crtež sa kutije plus sheme bojanja), dok su sama uputstva za slaganje crno bijela.
Dobiva se i listić za čak 9 različitih vozila, od američkih, britanskih i ruskih do poljskih i zarobljenih njemačkih. Listić nije veliki ali je takva raznolikost svakako dobrodošla.

Boljim pregledom makete (rasporeda dijelova na stablu i dr.) vidim da je to prepakirana Hellerova maketa. Do sada sam bio uvjeren da je ta maketa identična Airfixovoj tj. da ima iste dijelove ali ne i raspored na stablima. Međutim, sada kada uspoređujem obje makete (ovu Heller/Mistar Craft i Airfix) vidim da nisu iste, dijelovi se razlikuju, ne jako ali ipak. Lom dijelova je gotovo identičan i radi toga sam mislio (gledajući fotografije) da su makete identične.

Kako mislim da je Airfix do sad najbolji Jeep kojeg sam radio (Academyja još nisam napravio, ali je u dolasku, S-Model i Dragon su tek u planu - ima li tko nešto od toga viška?) zanima me jako usporedba sa ovom Hellerovom koja djeluje vrlo obećavajuće.

Slaganje:
Dijelovi su generalno dosta neuredni - možda ih opravdava što su dosta sitni (jer je maketa mala), ali ipak.

Pasanje dijelova je onako - moglo bi biti puno bolje. Posebno sam nezadovoljan sa pasanjem zadnje strane vozila na šasiju i bočne strane, pa na haubu u području svijetala i grilja kilera kao i nosača krova i samog krova. Sama hauba je malo pre velika (preširoka) pa je teško napipati neku sredinu gdje ju i kako zalijepiti da se to ne vidi, ili da se vidi čim manje.

Smeta me što je okrugla tablica (kako se ono zove - 'bridge classification' ili tako nekako) na kileru motora izlivena skupa sa rešetkama kilera tako da za vozila koja to nisu imala (na pr. sovjetska) postaje problem kako to skinuti - trebali su to dati kao zaseban dio.

Prednje preklopno staklo (šoferšajba) je vrlo lijepo i detaljno napravljena, od prozirne plastike pa se treba malo zezati sa maskiranjem (jer je sve vrlo sitno) ali se isplati.
Isto tako su svijetla dana od stakla što je malo nezgodno - ako ih maskirate Maskolom, obavezno se vidi svijetli obrub originalne boje plastike. Selotejpom je nemoguće maskirati jer su jako mala (1,5 mm u promjeru). Dakle treba najprije pošpricati grilje/kiler motora i haubu, polakirati sjajnim lakom, staviti oznake, polakirati mat lakom i konačno zalijepiti svijetla pa haubu .... dosta posla za tako malo vozilo! A najgore je što se ta svijetla jako nezgodno lijepe - grubo su napravljena (nosač svijetala) pa čovjek nije siguran kako ih zalijepiti.



Bojanje:
Iskoristio sam priliku što mi je kolega Texmex poklonio ModelMasterovu nijansu Olive Drab (br. 1711) koja je nešto sivija (od onoga što ja zamišljam) ali mislim da vrlo vjerno pogađa pravu nijansu u terenskim uslovima.

Oznake:
Prema zastavama na kutiji u maketi ima oznaka za pet zemalja-verzija. U uputstvima je nacrtano da ima čak 9 verzija: USA, dvije poljske, ruska, njemčka, talijanska, grčka, britanska (Royal Navy) i francuska.
Međutim, što se tiče tumačenja gdje postaviti koju oznaku, tu su (u gluposti) Mistar Craft nadmašili sami sebe - nije ništa jasno. Kad k tome dodate da se brojevi i slova na listiću oznaka ne slažu sa uputstvima, kaos je totalan. Tome još doprinosi što su oznake odštampane kvalitetno, ne previše masno, a kako su oznake tj. natpisi uglavnom bijeli i ekstremno sitni, bazni papir je isto bijeli - rezultat je da uopće ne prepoznajete oznaku (na pr. broj na koliko se pumpaju gume). No nekih oznaka sa bijelim natpisima (na pr. registracije na sovjetskom vozilu) uopće nema tj. kao da je nestalo bijele boje pri štampi - samo je prazan film.
Najgore od svega je što film, koliko god bio tanak i jedva vidljiv, uopće ne reagira na tekućinu za omekšavanje tako da kad je površina ravna, još je u redu, ali čim je nešto zakrivljenija, film je žilav i ne da se savinuti. I konačno, kada su se oznake osušile neke su imale srebrnkasti odsjaj.
Sve u svemu kaotičnija i zbunjenija uputstva za oznake u životu nisam sreo, a k tome je i kvaliteta za bacit.



Uputstva:
Uputstva su dobro napravljena, podsjećaju na Hellerova uputstva. Povijest i TT karakteristike su dane na šest jezika i shema bojanja i postavljanja oznaka su dane u boji. Međutim sama organizacija crteža za postavljanje oznaka je katastrofalna - ne znate što se na koje vozilo odnosi (vidi pod 'oznake'). Ocjena: 3.

Dodaci/izmjene:
Držač zrcala sam zamjenio sa tankim žičanim, a stranice vozila sam pokušao stanjiti koliko se moglo. Isto tako na sovjetskom Jeepu (sa krovom) sam bočne štapove zamjenio sa tanjim od žice. Na koncu, da bi zamaskirao srebrnkaste oznake na šoferšajbi morao sam dodati maskirnu mrežu ....

Kudim:
- generalnu grubost nekih dijelova i detalja
- ne baš idealno međusobno pasanje dijelova
- katastrofalna uputstva za pozicioniranje oznaka
- jako loša kvaliteta oznaka koje uopće ne reagiraju na tekućine
- cijenu (s obzirom na veličinu kutije - kineski S-Model pakira dvije takve makete u jednoj kutiji!)



Hvalim:
- odlične kotače
- neke površinske detalje
- vrlo bogat izbor oznaka (i shema bojanja iako su sve iste i jednobojne) što je bez veze s obzirom na kvalitetu oznaka

Usporedba sa istim/sličnim maketama:
S obzirom da je maketa najsličnija Airfixovoj usporedit ću te dvije:
- podvozje - vrlo su slična, Airfix djeluje malo detaljnije a i detalji su oštriji
- tijelo vozila - Airfix djeluje urednije i bolje pašu dijelovi; Heller ima zadnje 'ručke' napravljene kao prave iako ispadaju malo prevelike
- prednji dio, kiler i svijetla - identični su na obje makete ali su Airfixovi dijelovi točniji i bolje se slažu
- krov (od platna) - identičan na obje makete, sa istim lošim/balvanastim bočnim nosačima/držačima
- oznake - Airfixove su odlične ali imaju mali izbor
- opći dojam - Airfix meni djeluje finije, nježnije i detaljnije. Airfixovi dijelovi se bolje slažu.

Airfix (lijevo) i Mister Craft/Heller (desno):



Zaključak:
Nekako sam dvostruko razočaran maketom - kao prvo zato što nije identična Airfixovoj (u što sam bio uvjeren) a za koju sam smatrao da je jako dobra, a drugo što nije tako dobra kao Airfixova. Tokom slaganja je sve bilo malo razočaravajuće, a najgore je bilo sa završetkom, sa lošim oznakama.
Znam da je vozilo malo i da se svaka pa i najmanja greška vidi, ali ipak mislim da su mogli bolje, puno bolje.
Lom dijelova je na obje makete gotovo identičan pa se ne mogu oteti dojmu da su ili obje makete projektirali isti ljudi ili, što je vjerojatnije, da su Hellerovci kopirali Airfixovu maketu i napravili košu kopiju.
Na Scalemates web stranici tvrde da su makete iste, ali nisu!

Preporuka:
Kupiti ali osigurajte si druge/nove oznake i dosta strpljenja.

A evo i kolekcije Jeep-ova - najlijevije je 'plivajući' Jeep od Academyja kojeg sam upravo dovršio:


Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
su27rules

Član od: 13 Pro 2006
Poruke: 4490
Mjesto: Split
PorukaUpisano: Sub Svi 04, 2019 6:28 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Cool
_________________
Davor
MAK Reoplan - Split
You can never have enough Flankers!!
http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,30222.0.html

https://www.facebook.com/groups/397878543718795/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Tenkovi, topništvo, oklopna i ostala vojna vozila Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3 ... 56, 57, 58, 59, 60  Naprijed
Stranica 57/60

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron