Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Mala vojna vozila (1/72)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3 ... , 53, 54, 55  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Tenkovi, topništvo, oklopna i ostala vojna vozila
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
mpuky1

Član od: 08 Velj 2012
Poruke: 1505
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sub Lis 06, 2018 6:11 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

I odozdo mi se cine solidne a i guske mi se cine Ok.
Guske su cak nekako realno ovjesene ali im je najveca
mana sto nemaju uzorak iznutra.
_________________
WHO DARES WINS
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
nik

Član od: 22 Lip 2017
Poruke: 27
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Lis 08, 2018 9:45 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

vojo Napisao/la:
...
Nik, u pravu si, pasao bi, ali oko tih radara ima toliko posla da me fata strava, a s druge strane koštaju k'o oko u glavi ....
...
Vojo Embarassed


U ovom shopu imaju na skladištu još dosta dobar izbor ZZ sovjetskih radara u 1/72 a i cijene su razumne.

Ovo je plastika sa jetkovinom i nešto rezina.
P-12 (ZIL 157) https://modellmobildresden.de/showitem.php?id=4250
P-18 (URAL 375) https://modellmobildresden.de/showitem.php?id=4249
P-15 (ZIL 157) https://modellmobildresden.de/showitem.php?id=4251
P-19 (ZIL 131) https://modellmobildresden.de/showitem.php?id=1617

Ovo je čisti rezin sa jetkovinom.
PRV-10 (prikolica) https://modellmobildresden.de/showitem.php?id=4248
P-35 (prikolica) https://modellmobildresden.de/showitem.php?id=4247

Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1082
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Sub Lis 13, 2018 3:50 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ima jedna lijepa stvar kad imaš veliki staš - možeš, k'o u dućanu, ići u, recimo, svoj ormar, i gledaš, gledaš, i odabereš što ti se taj trenutak čini da biš radio, uzmeš kutiju i počneš raditi .... to obožavam, iako pogled me na preveliki staš malo žalosti, ali eto, ne moš' i jedno i drugo ....

Dakle, tako je mene 'ufatilo' da bi radio malo vozila sa 8 kotača, odem u ormar i uzmem si jednog SdKfz.231 od Dragona i jednog SdKfz.234 od Italerija i počnem raditi. Ajme, kao san .... a u te 8-točkaše sam zaljubljen još kao klinac kad mi je tata u Beču kupio jednog Airfixovog 'Armoured Car 234' u 1/76, za vrijeme one famozne '68.

Napomena: maketa nije originalna kako sam ju onda složio - u početku je bila neobojana (nisam imao boje), možda samo gume od kotača - kasnije sam pobojao i dodao neke napamet oznake ....

Da se vratimo na sadašnjost - neću puno drviti o maketama jer su, barem jedna, vrlo stare. Ali onako, jedan osvrt na brzinu.




Dakle, Italerijeva SdKfz.234/4 maketa je bivša ESCI-jeva, i to se vidi. Najsmješnije od svega što nisam nikad napravio niti jednu tu maketu (ni ESCI ni Italeri) pa je meni sasvim nova. No godine se na maketi vide, iako manje nego sam očekivao. Površinski detalji su sasvim u redu, malo 'škarsi' kod pokopaca za vozača za gledanje kuda vozi (i spreda i straga) i naročito u unutrašnjosti koja se jako vidi, dobro ovdje manje jer je top PAK od 7,5 cm jako veliki pa uglavnom sve pokrije.
Kotači su onako, bazični, gume malo grublje a felge sa dosta detalja, samo su malo fulali rupe na felgama koje nisu na obodu nego previše unutra. Navodno su gume tj. felge od RODEN-ove makete puno bolje ali ja sam radio samo Hasegawinu maketu koja je izvrsna u usporedbi s ovom.
Detalji motora (poklopaca) su u redu, oprema po vozilu isto tak s time da se od pionirskog alata lopate i krik za dizanje voizla dobivaju kao zasebno, a klješta su 'izlivena' na bočnoj kutiji. Ispušne cijevi i lonci nisu baš nešto ali je zato puškomitraljez (MG-42 tj. šarac) fenomenalno napravljen.
Top je, već uobičajeno kod Italerija, promašen u smislu da je napravljen u zadnjem položaju (kao nakon opaljenja) pa je vrlo kratak. Ja sam koristio jednog iz kutija sa viškovima, od Plastic Soldiera (koji dođe s maketom RSO-a), nije nešto posebno detaljan ali u osnovi je točan.
Od detalja sam dodao neke šipke, jednu kutiju na prednjem desnom blatobranu i naravno ceradu i maskirnu mrežu. One štapove za 'određivanje' širine vozila prilikom vožnje nisam mijenjao jer su mi se činili dovoljno tanki - na kraju vidim da sam ih možda ipak trebao zamijeniti.
Kod bojanja baš nisam imao puno izbora - do sada nisam znao da su se ti PAKwageni radili samo pred kraj rata (koncem 1944. pa do kraja), a onda su svi bili žuti sa smeđim i zelenim mrljama. Čak sam čitao da su u nedostaku žute boje neka vozila (generalno) isporučivana u prajmeru koji je bio neke tamno crveno-smeđe boje, a onda su maskirana sa žutim i zelenim mrljama. Čitao sam, nadalje, polemiku dali uopće ima ovih vozila (234/4) u dvobojnoj shemi (žuta pa sa smeđom ili zelenom nijansom) jer navodno postoje samo fotografije u trobojnoj shemi. Dobro, s obzirom na mali broj napravljenih vozila (samo 89 komada) ta tvrdnja može i biti točna. Ja sam se, bez obzira na to, odlučio na tu trobojnu shemu jer sam našao svega jednu fotografiju u boji gdje se dosta dobro vide nijanse i toga sam se držao k'o pijan plota. Za to sam koristio Revellovu tamno žutu (br. 16), vinsko crvenu Revell br. 37 sa dosta bijele i Revellovu Bronze Green br. 363 isto tako sa skoro 50% bijele. Nijanse su dobro ispale, ali su mi boje (naročito zelena) bile pre guste (a nanosio sam ih kistom) pa se to vidi (i nije lijepo).
Cerada od šatorkih krila i maskirna mreža su dodane - pogodili ste - da se odvrati pogled od loše makete. Dobro, ne baš loše, ali ne bog zna što. Međutim, najbolje od svega što sam jako uživao u slaganju, skoro kao nekad ....






S druge strane Dragonov SdKfz.231/1 je, mogu otvoreno reći, savršena maketa. To je maketa očito još iz onog 'zlatnog' Dragonovog doba kada su im gotovo sve makete koje su radili bile prekrasne. Detalji su izvanredni, lom dijelova vrlo racionalan i nema previše sitnih dijelova.
Kada je maketa tako dobra oda dojam kvare neki detalji kao: lopata ili aparati za gašenje požara ili neke kutije izliveni na vozilu .... Od poklopaca zasebno je dan samo poklopac zapovjednika vozila na kupoli. Posebno detaljno je napravljeno podvozje kompletno sa sponama za zakretanje svih osam kotača (to Italerijeva maketa nema).
Malo su grublje napravljeni 'štitnici' žmigavaca (da ih ne pokosi top i mitraljez) kao i one šipke za označavanje širine vozila, ali objektivno u plastici se baš i ne može napraviti puno tanje. Ja sam promjenio sa žicom samo te šipke za širinu vozila.
Maketu sam bojao prema uputstvima za period 1943. na Siciliji. Kaoristio sam standardnu Revellovu tamno žutu 16, a zelene trake sam pošpricao sa zelenom Humbrol br. 78.
Sve u svemu maketa koja, usprkos standardno visokoj cijeni, vrijedi svake lipe.






Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Schumm

Član od: 26 Ruj 2015
Poruke: 17
Mjesto: Lupoglav
PorukaUpisano: Sub Lis 13, 2018 4:01 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Svala čast, i ja se spremam raditi dotična vozila samo od Rodena pa mi ovaj post dobro dođe ko i svi Vai ostali postovi jer preferiram isto mjerilo.
Lp.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
su27rules

Član od: 13 Pro 2006
Poruke: 4356
Mjesto: Split
PorukaUpisano: Sub Lis 13, 2018 7:04 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Cool Cool
_________________
Davor
MAK Reoplan - Split
You can never have enough Flankers!!
http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,30222.0.html

https://www.facebook.com/groups/397878543718795/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1082
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Pon Lis 15, 2018 2:51 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: Marder III Ausf.H
Proizvođač: Italeri, Italija
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 7060

Evo još jednog brzinskog izratka, brzinski samo zato što ga dovršavam dan-dva nakon prijašnje makete, a inače je na radnom stolu od početka godine.

Radi se o prastaroj Italerijevoj, dobro, ESCI-jevoj, maketi Mardera III na bazi češkog tenka LT-38. Maketa je stvarno vrlo stara, ja sam moju prvu takvu (od ESCI-ja) radio kao klinac tamo negdje kasnih sedamdesetih godina, i bio (onda) oduševljen.


Kako se maketa do sad nije promjenila, sada sam nekako manje oduševljen. Međutim, kad malko bolje porazmislim, osim ukrajinskog UM-a, čini mi se da takvu maketu nitko ne radi .... dakle, izbor nam je vrlo sužen.

Maketa je stvarno prastara i to se na njoj jako dobro vidi. Prvo u oči upadaju ogromne vide (vijci) koje bi ustvari trebale glumiti zakovice, ali su napravljeni čak i procjepi na sredini (za ravnu kacavidu tj. šrafciger ilitiga odvijač, kako kome najbolje paše). Drugo, limovi nadgrađa su jako debeli, a i svi ostali detalji su, ako ne grubi onda izliveni dosta ofrlje pa ispadaju nezgrapni i ružni.



Začudo, hodni dio je dosta dobar, barem što se kotača tiče. Gusjenice su nekad bile gumene (kod ESCI-a) a Italeri je, fala bogu barem to, napravio plastične članak po članak. Nažalost iznutra osim zubaca nemaju nikakvih detalja pa su dosta onako, bezvezne. Možda bi bilo zgodno, ako se čovjek uhvati pravog posla izrade makete tog vozila, koristiti hodni dio od UM-a. Oni imaju to jako lijepo napravljeno. Samo onda je pitanje dali se uopće upuštati u modifikaciju ove, ESCI-jeve, makete, ili se zabaviti sa UM-ovom maketom od početka do kraja ....

Top je, standardno za ESCI/Italei, krivi (kao na prijašnjoj maketi SdKfz.234/4) ali više nisam imao viška u rezervi da ga zamjenim pa sam ostavio originalnog.



Najzanimljivije je kod ove makete bilo napraviti shemu bojanja - tu sam se bazirao na slikama tj. filmu o osvajanju RIjeke sa strane Nijemaca rujna 1943. nakon 'oslobođenja' tj. zauzimanja Rijeke po kapitulaciji Italije. Postoji ona famozna slika sa Sušačkom bolnicom u pozadini gdje se, nažalost, ne vidi uopće shema bojanja, ali su uz to vezani neki filmovi pa sam skinuo shemu sa njih, uvjeren da se radi o istom (tj. istim - bila su barem dva) vozilima.
Korištene boje su uvijek slične - tamnožuta, sivo-zelena i crvenkasto smeđa.

Sve u svemu, maketa je stara i toliko loša da nisam siguran ima li uopće smisla hvatati se nekih modifikacija, dorada i poboljšanja. UM-ovog Mardera nisam radio, napravio sam Bisona (na istoj šasiji) i uvjeren sam, usprkos svim nedostacima UM-ove makete, da je sigurno bolje uhvatiti se u koštac sa Ukrajinkom (maketom) ....



Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1082
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Čet Stu 01, 2018 9:39 pm    Naslov poruke: Konačno .... Citiraj ovaj komentar

Evo, da ne otvaram novi topik, samo informacija:



Jeste da dobiješ i 'običnog' teretnjaka, ali ipak .... Head banging Headbanger Mir Klopa Rockbanger

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
su27rules

Član od: 13 Pro 2006
Poruke: 4356
Mjesto: Split
PorukaUpisano: Pet Stu 02, 2018 10:47 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

predobro
_________________
Davor
MAK Reoplan - Split
You can never have enough Flankers!!
http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,30222.0.html

https://www.facebook.com/groups/397878543718795/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1082
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Uto Stu 13, 2018 8:28 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: 917t Japanese Truck (Yokohama Cab)
Proizvođač: IBG, Poljska
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 72060



Na prvi pogled:
U standardnoj IBG-ovoj kutiji od dobrog kartona sa poklopcem i sada već uobičajeno prelijepim crtežom A. Wrobela, nalazimo otprilike 1/3 sive plastike - tri stabla na kojima je cijeli kamion, zasebno stabalce sa figuricom vozača, jedno malo stabalce prozirne plastike za stakla (i boce!), listić oznaka te još manji listić metala sa nekim detaljima.
Uputstva su na 8 strana A4, sa prednjom i zadnjom stranom (shema) u boji i sa kompjuterskim crtežima, ali dovoljno oštrim i kontrastnim pa izgledaju čitljivo.
S obzirom da se radi 'samo' o kamionu, čini mi se da dijelova i detalja ima jako mnogo i sve skupa djeluje ozbiljno i obećavajuće.

Slaganje:
Radi se naravno o Fordovom modelu kamiona 917T, ali to nije nigdje naznačeno na kutiji (raspravljali smo o tome ranije, zar ne?). S time da ovaj 'Japanac' ima original japansku kabinu (valjda dizajnirana i proizvedena u predratnoj Fordovoj tvornici u Yokohami).

Istovremeno sam kupio i maketu takvog Forda ali njemačke proizvodnje (IBG maketa br. 72061) i začudio se imaju zajedničko samo jedno stablo i to ono sa gdje su šasija, kotači i motor. Ostala dva stabla (kabina, teretni sanduk, blatobrani ....) su potpuno različiti. Svaka čast IBG-u - jako su se potrudili. Ustvari, zajedničko im je i stabalce prozirne plastike i metalni listić ....

Slaganje započinje, naravno, spajanjem dijelova motora. Radi se o V8 motoru koji je jednostavno ali lijepo napravljen i - konačno su se dosjetili - ventilator hladnjaka je napravljen od metala - plastične lopatice su uvijek pre debele.
Već na početku vidim da se radi o vrlo detaljnoj i smišljeno napravljenoj maketi, bez nepotrebnog usitnjavanja ali sa vrlo finim dijelovima.
Dakle, slaganje šasije je uobičajeno. Kuke na stražnjem dijelu šasije su isto napravljene od metala - vrlo dobar detalj! Na uputstvima nije naznačeno da stražnje lisnate opruge G20 i G22 nisu simetrične. To je jedva vidljivo i na samim oprugama - u svakom slučaju niži dio opruge ide prema natrag, na stražnji oslonac.

Posebno lijepo su napravljeni kotači - s jedne strane gume sa šarama na kriš-kraš, napravljene tehnikom kako su napravljene i gume Mercedesa L4500 od Schatton-a, s druge strane felge sa čistim i pravilnim okruglim rupama. Sve to upareno sa zasebnim diskovima doboš kočnica djeluje vrlo realno, a opet fino i nježno. Bravo za IBG - iskupili su se za sve one promašene gume od CMP kamiona!



Kabina je napravljena vrlo lijepo i točno. Pošto ja uvijek dovršavam kabinu do kraja (uključujući i bojanje i lakiranje) tj. prije nego postavim stakla (da ih ne moram maskirati!) pokušavam složiti kabinu u dva ili tri modula koja onda, kada su potpuno dovršena, samo sastavim, zalijepim i stavim stakla. Ima kabina koje su toliko netočne da je to gotovo nemogući zadatak, međutim ova je toliko dobro i točno napravljena da su dvije cjeline koje sam napravio pasale k'o salivene kad su bile gotove. Svaka čast.
Uz to su i vrata vrlo detaljno napravljena i iznutra (sa podizačem stakla i džepovima u postavi vrata!) tako da je prava šteta ne ostaviti ih otvorenima.
Stakla se dobivaju samo dvoja - od šoferšajbe i od stražnjeg prozora. Fantastično su prozirna i naliježu na kabinu ko metak ....



Figurica vozača je jako dobar dodatak - tim više što je napravljena baš za taj kamion, u onako nekakvoj pomalo 'šeretskoj' pozi sa desnim laktom izbačenim kroz prozor, naravno u tipičnoj japanskoj uniformi. Šteta što je kalup od figure malo 'mutan' tj. nije tako jako oštar i detaljan (kao na pr. Preiserove figure).

No, ako ćemo tjerati mak na konac, moram malo i kritizirati maketu: opružne šipke prednjeg mosta (G2) su malko pre kratke te ih preba produžiti, isto kao i kardanska osovina (vratilo) G10, i ona je pre kratka pa ju treba na neki način produžiti. Nadalje smještaj prednje tablice (od metala - isto vrlo lijep i dobar detalj) nije jasan - nema nikakvog oslonca niti oznake gdje bi trebao doći - moguće ostavljeno pjesnicima da se slobodno izraze ....?
Nadalje, nisu dana stakla za vrata - ne kužim zašto - istina da je moguće da su spuštena ali .... Isto tako nema spomena o brisačima šoferšajbe - nisu čak ni nacrtani na kutiji (na crtežu) - jeli moguće da ih kamion nije ni imao? A kako na netu nisam mogao naći ni jedne original slike - tapkam u mraku.

Sve u svemu vrlo jednostavna maketa ali napravljena savršeno, vjerujem upravo onako kako bi je napravio svaki maketar koji se razumije u 'posao' maketarenja.



Bojanje:
Kamion je pobojan (prema uputstvima) u IJA Khaki boju što je dano kao Tamiya XF-49 što se pak prevodi (za nas obične smrtnike ilitiga 'raju') u Humbroj br. 26. Kako sam otkrio da mi se ta boja upravo osušila koristio sam Humbrol br. 29 sa dodatkom žute (Revell 16.). Da bi postigao efekt malo 'potrošene' boje u tropskim uvjetima, veće površine (krov kabine, haubu, blatobrane) sam malo 'ublažio' sa istom tom žutom bojom.
U uputstvima gdje je shema bojanja prikazana u boji, ta kaki boja je prikazana kao nekakva blijedo zeleno-žuta ....

Oznake:
Oznake su dosta skromne odnosno tako izgledaju - dano je 5 vrsta (divizijskih?) oznaka, dvije kompletne tablice plus zasebni brojevi da si čovjek može složiti sam tablice po volji. Nažalost uz izrazito skromnu 'literaturu' na google-u to baš i ne koristi puno. Isto tako nije navedeno što te oznake znače (koju jedinicu predstavljaju niti iz kojeg perioda).
Oznake su dobre kvalitete (proizvodnja Cartograph), dobro reagiraju na tekućine iako mi se noseći film čini nešto deblji od očekivanog pa se po lakiranju nazire.



Uputstva:
IBG-ova uputstva su s vremenom postala odlična - oni sivi tonovi kompjuterski rendiranih 'crteža' su nestali i sve postaje kristalno jasno. Uključivanje sheme bojanja u boji je trešnjica na torti iako je to po meni nepotrebno (jer se nikad ne potrefe prave nijanse). Ocjena: 5.

Dodaci/izmjene:
U biti nisam ništa dodavao, dobro, osim nekakve cerade u sanduku, da ne zjapi baš onako prazan.

Kudim:
- veličinu kutije (znam da im je to standardna veličina, ali ipak bi za tako malo plastike trebali smanjiti kutiju!)
- malo 'mutna' figurica
- nema stakala prozora



Hvalim:
- odabir teme
- odličnu i vrlo privlačnu sliku na kutiji
- odlične detalje (posebno ističem: kompletan motor, puške u kabini, boce za ulje ili vodu, stranice sanduka, kotači ....)
- lom dijelova
- fantastično pasanje dijelova
- dobivanje foto-ečanih dijelova baš za detalje koji su potrebni (od ventilatora motora do kuka na stražnjem dijelu vozila, pa one šipke na vratima, vanjsko zrcalo, kutije itd.)
- dobivanje figure vozača u vrlo realnoj pozi
- prihvatljivu cijenu

Zaključak:
Po meni je ova maketa definitivno maketa godine! Toliko je lijepa, nježna, tema neuobičajena ali zanimljiva, dijelovi se slažu fantastično, detalja k'o u priči .... jednostavno savršena. Flyhawk - čuvajte se IBG-a!

Preporuka:
Svakako kupiti - to je must kako za ljubitelje japanske tehnike tako i za ljubitelje kamiona iz II SR. Ma za svih ....

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1082
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Pet Stu 16, 2018 11:23 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Vrsa, evo, zamjenjeno, barem na jednom LRDG-u ....



Jel' sad u redu?

Vojo Very Happy

vrsa Napisao/la:
Vojo, LRDG-ovi su prva liga! Stvarno!
Jedino šta mi jaako bode oči su ove puške i cijevi mitraljeza. Ona puška sastrane je grozna. Jel možeš zamijenit.
....
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1082
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Pet Stu 16, 2018 2:25 pm    Naslov poruke: Još malo 8-točkaša .... Citiraj ovaj komentar

Maketa: Iskander-M SS-26 'Stone'
Proizvođač: Zvezda, Rusija
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 5028



Na prvi pogled:
Ukratko: velika kutija puna plastike! Ajde, barem opravdava cijenu. Unutra su tri stabla veličine gotovo kao kutija te dva manja stabla (kao pola kutije), sve od tamno zelene plastike; plus 2 seta po 4 gume (isto na stablima, gumenim, naravno), malo stabalce sa prozirnim dijelovima (prozori i svijetla) te listić sa oznakama.
Uputstva su na 8 strana formata A4, crno bijela ali djeluju vrlo jasno.
Sve skupa djeluje vrlo detaljno (oštri detalji) i sa puno dijelova - jednom rječju: obećavajuće.

Slaganje:
Slaganje ovakve mrcine baš (mi) nije uobičajeno - najprije zato jer su svi dijelovi veliki - i Zvezda se tu pokazala izvanrednim proizvođačem, jer nema niti jednog savinutog dijela ili stabla, iako su neki dijelovi dugi i po 12-13 cm! Drugo zato što na pr. šasija ovako velikog vozila nije napravljena iz jednog komada na kojeg se lijepe opruge, osovine i rezervari - ovdje je napravljena iz više od 80 dijelova! Tako da ima da se naradite samo za dovesti šasiju u 'vozno' stanje.


Nadgrađe je napravljeno u nekoliko (3) modula, vozački, motorni i raketni prostor. Tu nema toliko dijelova jer su to uglavnom ravne površine, ali su detalji na njima odlični - sitni, ošti i nježni. Jako jako lijepo.
Inače, lom dijelova na maketi je fenomenalan i - što je najbitnije - dijelovi pašu međusobno kao da su saliveni, kao po loju. Naprosto neke stvari ne možete vjerovati. Na pr. kada sam slagao raketni prostor, složi se podnica i od ispod skalamerija, pa prednje i zadnje strane i onda dođu bočne strane koje se spajaju uglavnom sa zakošenim spojevima - to nalijeganje je fantastično - čovjek ostane bez daha jer očekuje barem malu pukotinu. Ništa! Na cijeloj maketi nisam morao ništa kitati!

Dakle, pasanje dijelova je fenomenalno. Najnevjerojatnije mi je pasanje tih velikih, ogromnih dijelova ali isto vrijedi i za male dijelove - na pr. ruke/nosači ovjesa, po dva na svakom kotaču - imaju točno zakošene površine na mjestima gdje se lijepe na uzdužne torzione opruge koje isto tako imaju zakošene rupice - ma fantazija. Da čovjek ne povjeruje.

Zamjerka da su vrata kabine vozača i poslužioca napravljena da se ne mogu zalijepiti otvorena. Šteta jer vrata imaju ful detalje i iznutra, a i sama vozačka kabina je odlično 'opremljena' - samo za ilustraciju - dva mala reflektora na krovu vozačke kabine napravljena su tako da su i u kabini ručice za upravljanje njima! Kabina tj. unutrašnjost se sigurno može još doraditi - je stvarno šteta da se ne može 'zaviriti unutra.

Ipak imam i jednu primjedbu - spajanje poklopaca raketa (onih velikih 'vrata' na krovu, dijelovi B2, B3, B4 i B5) e tu je malo nedorečenosti. Odnosno više se radi o manjkavim uputstvima nego o dijelovima koji ne poašu savršeno (kao ostatak). Nije naime označeno kako i gdje zalijepiti nosače tih 'vrata' (dijelovi C2, 12 kom) na sama vrata. Nema nikakvih 'oznaka' niti rupica niti čepova, ničega. Ja sam najprije pomislio da ti nosači dolaze u poprečne utore na tim vratima, ali sam kod 'drx run-a' shvatio da ne pašu. Onda sam skužio da nosači (one tri 'žbice' koje tako nezgodno vire iz bočnih strana B14 i B15 i koji pitaju da ih zakačite i slomite dok radite - kao ja) ipak imaju svoje 'rupice' - srednji dolazi baš u četvrtastu rupicu, a ostala dva u rupice koje su uz utore ma krajevima (žute strelice na slici). E kad to skužite i zalijepite, onda shvatite da ostalih 6 nosača (po stranici) dolazi zalijepljeno gdje stignu tj. bilo gdje (crveni krugovi na slici) - nema za njih posebnog mjesta za lijepljenje. Malo je nezgodno što i tih 6 nosača (C2) bude zalijepljeno na utor na unutarnjim stranama (B14 i B15) ali na vanjskim stranama, na koje se isto lijepe, nema nikakvog ni utora ni zareza ni oznake, tako da oni mogu slobodno 'plesati' lijevo desno. Nije problem poravnati ih, ali ne znate kako ih poravnati ....

Ja sam najprije pokušao zaobići problem tako da sam vanjska 'vrata' B2+B4 zalijepio i onda to pokušao zalijepiti na tih 6 (plus tri 'žbice') nosača. To je ispalo dosta nespretno, pipavo i nisam mogao ljepilom (kistom od ljepila) prići unutarnjim dijelovima nosača da ih zalijepim za vrata.
Lijeva vrata sam zalijepio kako piše u uputstvima, najprije nosače, pa onda gornja vrata (B5) i na koncu bočna vrata (B3). Tako sam uspio prići s ljepilom svim nosačima, ali mi je malo zjapilo kad sam šarke bočnih vrata (B3) trebao zalijepiti na bočnu stranu vozila. Zato je dobro takvim redoslijedom raditi, ali očekati minutu dvije da se prethodni spoj zalijepi pa nastaviti odmah dalje, da se sve skupa može nategnuti (bez da se mora odljepljivati) i da legne kako treba.

Rakete su valjda kao i sve druge - vrlo jednostavne ali kad se zalijepe polovice mora se pokitati spoj - očito nije tako lako napraviti od plastike dvije savršene okrugle polovice.
Od početka sam bio na čudu dali raditi rakete u transportnom/marševskom ili vatrenom položaju. Prvi i osnovni faktor odluke mi je bio - dali će stati u vitrinu sa ostalim maketama. Kada sam shvatio (nakon nekoliko 'dry run-a') da će mi maketa stati u vitrinu po širini (uža je samo 4 mm od vitrine) odlučio sam se na vatrenu verziju, s time da je jedna raketa još 'parkirana' a druga se upravo uzdiže (toliko da stane u vitrinu po visini, dakle maksimalno 8 cm!).


Tanki dijelovi (stepenice, razni držači, antena, ogradice) su jako lijepo i tanko napravljeni. Mislim da od žice ne bi mogao tanje napraviti. I što je najzanimljivije, od 10-tak tih extra-tankih dijelova svega je jedan držač bio slomljen na stablu. Vidi se korist pakiranja svakog stabla u svoj najlon, bez obzira na to što su stabla veličine kutije pa ne mogu (jako) plestai u kutiji.

Kotači od gume - sve znam i znate o tehnologiji izrade i da jednostavno od plastike nije moguće (jednostavno) napraviti te i takve kotače. Ostaje rezin (skupa i spora izrada) ili guma. Kada se kotači pobojaju i zaprljaju sa prašinom izgledaju sasvim OK. Ne znam samo kakvi će biti za par godina. Mislim da ne bi trebali pucati jer su felge koje se montiraju na te gume taman velike da ne šire gume već nalegnu točno na njih.


Da zaključim - meni je jasno da se današnje makete tj. kalupi projektiraju na 3D računalima i da ti možeš smisliti što god hoćeš. Ali od tog crtanja na PC-u do 'izlivenih' komada plastike ima jako puno posla i nepoznanica i zato nisu sve makete savršene. Ovdje su, ne znam kako, uspjeli napraviti savršenu maketu. Svaka im čast.

Bojanje:
Opet sam bio na čudu jer slika Iskandera ima na netu more, a svako vozilo je druge nijanse zelene boje! Da skratim, na koncu sam pobojao sve tamno zelenom Revell SM 363. Šasiju sam, naravno, ostavio crnu (Revell SM 302). Bio sam na čudu koliko 'vederinga' aplicirati na vozilo jer se u principu ne kreću mnogo, barem ne u mirnodopslik uvjetima, a ono sa parade mora da je čisto k'o 'za paradu'! Pronašao sam jednu jedinu sliku na netu gdje je vozilo stvarno jako uprljano. Ipak, nisam jako prljao maketu.
Rakete su, uglavnom, na većini slika, nekakve maslinaste boje pa sam odabrao za njih Olive Drab (Humbrol 155).

Kako nemam maskola, a staklene površine su prekrasno napravljene, točne i ravne i ne izobličuju sliku, odlučio sam stakla maskirati nekako bez selotejpa. Ovdje na forumu sam našao da netko koristi drvofix ljepilo pomješano sa vodom 1:1 pa reko' idem to isprobati. Nije uspjelo. Ne znam dali sam fulao omjer ili što, ali negdje je ljepila bilo, negdje nije, ljepilo je upalo u pore (između stakala i okvira) i kad sam krenuo skidati 'maske' otkrio s užasom da se boja djelomično ne da skinuti. Ja sam bio uporan pa su rezultat toga - izgrebana stakla ....


Srećom sam o tome razmišljao i prije nego sam završio sa eksperimentiranjem (što ako ne uspije?) tako da sam u rukavu već imao i rezervno, maskirno (u doslovnom smislu riječi) rješenje - pokriti kabinu maskirnom mrežom kako sam to vidio slikama pravih vozila. I tako sam (nažalost) morao i napraviti .... a što se maskiranja stakala tiče, nema mi druge nego ipak nabaviti Maskol (kojeg mrzim) ....



Oznake:
Oznake su skromne, samo male zvjezde za na vrata, set brojeva za biranje ili 'paradne trake' (sa parade Dana pobjede 2017.). Ja sam se odlučio za brojeve. Brojeve možete staviti koje hoćete, ali pomnim promatranjem sam primjetio da zadnja brojka (kada su vozila obilježena sa troznamenkastim brojem) nikad nije veća od 2, dakle ili 1 ili 2 (niti nulu nisam vidio na slikama).
Smeta me što font brojki nije baš potrefljen - ovo što se dobije u maketi je nekakav 'običan' Ariel, a na slikama pravih vozila mi se čini da ima svega samo ne Ariela.
I drugo, vidim da bi rakete na sebi trebale imati nekakve crne crtice, valjda mjesta gdje ih se može oslanjati prilikom prekrcavanja, no u maketi nema nikakvih oznaka za rakete. Šteta.
Oznake su, inače, dobre kvalitete, dobro prijanjaju i sa korištenjem tekućina film se ne vidi.

Uputstva:
Uputstva su, jednom riječju, savršena. Crtana jasno, oštro, nijansirana gdje treba .... ima manjih nejasnoća oko nekih dijelova gdje bi dobro došao pogled 'kada je zalijepljeno'. Sve u svemu ocjena: 5.

Dodaci/izmjene:
Nisam ništa dodavao niti mijenjao. Nije bilo potrebe. Čak ni antenu! O maskirnoj mreži nećemo ....



Kudim:
- eventualno gumene kotače, ali mi je jasno da drugačije ne može biti, dakle kritika baš i nije na mjestu
- skromne i škrte oznake

Hvalim:
Sve, ali posebno lom i pasanje dijelova. Ne sjećam se da sam ikada radio tako veliku i kompleksnu maketu, a da su svi, ali baš SVI dijelovi pasali na dlaku, k'o po špagi.

Zaključak:
Maketa je savršena, praktički bez zamjerke.

Preporuka:
Svakako kupiti - maketa je toliko fenomenalna da ju je šteta ne slagati.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1082
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Uto Stu 27, 2018 6:20 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: Zugkraftwagen 1 t (Sd.Kfz.10), Demag Typ "D7", DAK
Proizvođač: MK72, Švicarska
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 07202



Na prvi pogled:
Kutija uobičajenog oblika koja se otvara sa strane sa be baš atraktivnim crtežom.
U kutiji je jedno jedino stablo veličine kutije, sive boje od nekakve sjajne plastike (to baš ne volim, asocira me na loše makete) sa svim dijelovima u sebi. Uz to se dobiva minijaturni listić sa oznakama (ali za 3 vozila), prozirna folija za izrezati staklo te uputstva na formatu otprilike A4 pa savinutom pa dobijemo 4 strane A5.
Kako sam mnogo čuo i čitao o toj firmi jako me zanima čemu to sliči. Dijelovi djeluju dosta nježni i sitni i detalji vrlo jasni ali ne toliko izraženi. Ćemo vidit ....

Slaganje:
Odmah na početku se slažu kotači i gusjenice. Kotači su izvedeni mješano, malo onako 'vezani' međusobno ala Dragon, malo pojedinačno. No kotači su toliko tanki da ih gusjenice bez problema prekrivaju (što nije uvijek slučaj kod tako malih maketa). Gusjenice su izvedene u jednom komadu i savijaju se i lijepe oko kotača. To nije nikakav problem, ali treba pripaziti da se previše puta ne savijaju jer rado pucaju. No kako su mekane (za savijanje) nije problem ni kad puknu zalijepiti ih na svoje mjesto. Kotači i gusjenice se lijepe na zasebne dijelove koji se tek naknadno zalijepe za šasiju - to je odlično jer se može sklop gusjenica potpuno završiti i pobojanti i tek onda zalijepiti za vozilo. Savršeno.
Šasija je jednostavno napravljena, kao kada u jednom komadu. Posebno lijepo, nježno i vrlo detaljno je napravljen prednji most od čak šest dijelova od koji su neki super-minijaturni - što samo po sebi nije problem osim što ih je teško skinuti sa stabla i očistiti od srhova.
Isto tako je jako lijepo napravljen vozački prostor - em se vide kutija mjenjača, em sve te ručice, i kao kruna instrument tabla dana kao oznaka (dekal). Jako lijepo i vrlo efektno.
Ova verzija (DAK - Deutsche Afrika Korp) ima na kraju vozila dodatnu kutiju sa 7 kanistara. Pri tome treba pripaziti da tu kutiju tj. kaniste u njoj treba zalijepiti PRIJE ljepljenja složene cerade jer inače kanistre ne možete ugurati u kutiju (kao ja) pa kutiju morate napuniti sa drugim teretom, a kanistre - kud koji mili moji.
Iako je na kutiji (od makete) nacrtana cerada u otvorenom položaju tj. postavljena preko teretnog prostora vozila taj dio se ne dobiva već samo smotana cerada sa arnjevima na zadnjem dijelu vozila.

Vjerojatno radi boje plastike (nekakva bež-siva i sjajna!) se na maketi ne uočavaju jako detalji, međutim dok se slaže maketa i posebno kad se poboja, istaknu se detalji koji su jako jako sitni i nježni. Možda su malo zeznuli grilje na haubi motora sa strane, jer baš posred grilja spoj kalupa kojeg je gotovo nemoguće odstraniti.
Sve skupa se slaže gotovo savršeno i nije previše usitnjeno.



Bojanje:
Odlučio sam se za dvobojnu maskirnu DAK shemu od RAL 8020 i RAL 7027 odnosno nekakvu pješčanu i tamno žutu (graugelb). Za to sam koristio Revellovu 17 i Humbrolovu 187. Zadovoljan sam rezultatom, iako, kad se doda weathering i oguljena boja (da se vidi original tamno siva na oguljenim mjestima), od sheme sa baš i ne vidi previše.

Na nekim slikama njemačkih vozila (posebno Horsch) u Africi sam vidio da preko haube imaju bijelu crtu. Pretpostavljam da je to radi brzog raspoznavanja iz zraka, ali nisam na google-u uspio pronaći ništa o tome. Ukoliko netko zna nešto više rado bi da to podijeli sa mnom tj. sa nama.

Oznake:
Oznake su minijaturne ali prekrasno odštampane, vrlo nježne i ne pre masne (posebno se to odnosi na servisni natpis na vratima, onaj crni kvadrat - nježno i sitno napisano da se slova mogu čak i čitati - s povećalom, naravno). Začudo, iako tako ne izgleda, veličina oznaka za tablice odgovara na dlaku tablicama.
Oznake su izvrsne kvalitete i sa korištenjem tekućina noseći film nestaje.



Uputstva:
Uputstva su crno bijela, kao što rekoh na 4 strane A5 i iako djeluju malo konfuzno ustvari su vrlo jasna i precizna i razlomljena na dovoljno koraka. Ima manjih nejasnoća ali ništa bitno. Shema bojanja i postavljanja oznaka nije dano u uputstvima već na zadnjoj strani kutije - u boji. Ajde ....
Ocjena: 5.

Dodaci/izmjene:
Najprije sam 'presvukao' platno cerade sa papirom da se dobije malo bolji efekat platna. Onda sam dodao malo tereta u kutiji između vozača i teretnog prostora te u kutiji na kraju vozila. Na koncu sam zamjenio, kao po običaju, one šipke za označavanje širine vozila sa žičanim. Naravno, malo sam i 'prerasporedio' kanistre za benzin i vodu jer ih otraga nisam mogao zalijepiti. Ah da, i dodao sam treću ručku na kanisterima (jer su u maketi samo dvije. Sve skupa ništa bitno.




Kudim:
- visoku cijenu

Hvalim:
- lom i pasanje dijelova
- izvrsne detalje
- uvjerljivost gotove makete

Zaključak:
Maketa je izvrsna i stvarno opravdava sve pročitane pohvale. Posebno su me se dojmili super-nježni detalji.

Preporuka:
Svakako kupiti.

Evo još i usporedbe sa najvećim njemačkim polugusjeničarom iz II SR, FAMO (Sd.Kfz.9), kao David i Golijat ....



Zahvaljujem kolegi 'exluppis'-u koji mi je pomogao nabaviti dotičnu maketu.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
mariok

Član od: 17 Lis 2007
Poruke: 2999
Mjesto: Slavonski Brod
PorukaUpisano: Uto Stu 27, 2018 11:48 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Vojo, Hvala na odlilnim radovima!! Zašto se ne javite Zastupnike Zvezde u Austriji da Vam pošalju nove proizirne dijelove, jako su susretljivi i ljubazni!!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1082
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Sri Stu 28, 2018 1:47 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Mario,

hvala na savjetu, nisam znao da je to (i danas, i dalje) moguće - ali zamjeniti stakla bi bilo previše posla (ljepljena su iznutra) i praktički je nemoguće bez uništavanja cijele kabine ....
Neka ovaj Iskander bude ovakav, maskirani sa mrežom, a idućeg ću malo bolje pripaziti ....

Vojo Very Happy

mariok Napisao/la:
Vojo, Hvala na odlilnim radovima!! Zašto se ne javite Zastupnike Zvezde u Austriji da Vam pošalju nove proizirne dijelove, jako su susretljivi i ljubazni!!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Iwtcha

Član od: 24 Kol 2007
Poruke: 3453
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Stu 28, 2018 2:35 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Odlićan
_________________
MK K.I.T.A.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Tenkovi, topništvo, oklopna i ostala vojna vozila Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3 ... , 53, 54, 55  Naprijed
Stranica 54/55

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron