

Mjesto za sve maketarske teme i dileme
|
| Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu |
| Autor |
Poruka |
| prelude
 | | Član od: 23 Stu 2005 | | Poruke: 1886 | | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Sri Ožu 23, 2011 12:19 am Naslov poruke: |
|
|
| AleksandarMorozov Napisao/la: | "Znači, ako istorijski gledamo ova dva tipa aviona praktično nisu mogla da se nađu na istom aerodromu osim u možda nekim vanrednim situacijama."
Eyebayiga. Morat ću izraditi dvije podloge. |
Polako ...
Prvo; što s´ navalio na tog "Hajduka" ... Toliko ga se forsira da već postaje dosadan.
Drugo; ti baš hoćeš da pukovi naoružani ovim dvjema strojevima moraju biti vezani "pupčanom vrpcom" na nekoj zračnoj luci? Zašto i čemu? A ja sam baš uvjeren da bi (ako izuzmemo čistu matematiku) "diorama" sa S-49C (iz 185. puka) i F-47D (iz 83., 96. ili recimo 111. puka) zapravo mogla biti vrlo izgledna na pulskom uzletištu, pače i na Cerkljama, tamo negdje 1953. i 1954. godine. Bila tršćanska kriza pa se to "šetalo" sve u šesnaest ... Čuo od suvremenika, ako im/mi je za vjerovati ... Naime, ove si Mikijeve "vanredne situacije" ipak shvatio malo pregrubo. Znači, nije napisao (niti tvrdio) da s malo imaginacije i improvizacije ne možeš našteliti to dvoje na pulskom betonu ili cerkljanskoj "tratini". Ne može ti nitko tome prigovoriti ... Nije da baš imam takvu fotku (dakle, ako nisi prekonzervativan po tom pitanju), mada bi bilo zgodno, ali nije ni nemoguće.
Sad samo čekam da Miki nasrne na mene ... Spreman! |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
| M-HOBBY
| | Član od: 06 Velj 2006 | | Poruke: 42 | | Mjesto: Beograd |
|
Upisano: Sri Ožu 23, 2011 1:03 pm Naslov poruke: |
|
|
| prelude Napisao/la: | ...
Drugo; ti baš hoćeš da pukovi naoružani ovim dvjema strojevima moraju biti vezani "pupčanom vrpcom" na nekoj zračnoj luci? Zašto i čemu? A ja sam baš uvjeren da bi (ako izuzmemo čistu matematiku) "diorama" sa S-49C (iz 185. puka) i F-47D (iz 83., 96. ili recimo 111. puka) zapravo mogla biti vrlo izgledna na pulskom uzletištu, pače i na Cerkljama, tamo negdje 1953. i 1954. godine. Bila tršćanska kriza pa se to "šetalo" sve u šesnaest ... Čuo od suvremenika, ako im/mi je za vjerovati ... Naime, ove si Mikijeve "vanredne situacije" ipak shvatio malo pregrubo. Znači, nije napisao (niti tvrdio) da s malo imaginacije i improvizacije ne možeš našteliti to dvoje na pulskom betonu ili cerkljanskoj "tratini". Ne može ti nitko tome prigovoriti ... Nije da baš imam takvu fotku (dakle, ako nisi prekonzervativan po tom pitanju), mada bi bilo zgodno, ali nije ni nemoguće.
Sad samo čekam da Miki nasrne na mene ... Spreman! |
U pravcu ove Robertove ideje prilažem deo iz mog teksta o Ikarus S-49C, objavljenog u dodatku Arsenal časopisa Odbrana, a koji se odnosi na neke epizode iz korišćenja S-49C u 185. puku:
"...Viša vaduhoplovna oficirska škola iz Ljubljane bila je specifična ustanova pri kojoj je egzistirao i 185. mešoviti puk opremljen sa tri eskadrile različitih borbenih aviona: Pe-2, Il-2 i Jak-3. Puk je bio namenjen za usavršavanje sastava JRV na školovanju u VVOŠ predviđenog za komandne dužnosti. Tokom 1952. odlučeno je da se 185. puk prenaoruža na lovačke mašine i to jedna eskadrila na sovjetske Jak-3 i Jak-9P (koji su povučeni iz borbenih jedinica prve linije) a druga eskadrila na novi domaći S-49C.
Po prijemu prvih aviona S-49C iz Ikarusa proleća 1953. pristupilo se intenzivnoj obuci stalnog letačkog sastava puka. U letenje su se uključili i iskusni piloti oficiri tada slušaoci VVOŠ. Jedinstvenu priliku, da svoja teorijska znanja i veštinu u letenju i upotrebi borbene avijacije provere u praksi, slušaoci VVOŠ dobili su učešćem na velikom jesenjem manevru 1953. godine.
Tokom vežbe desila se prva katastrofa sa S-49C u 185. puku. Slušalac VVOŠ-a Mazinjanin Nikola, kapetan I klase, 22. septembra imao je zadatak napad na a. Cerklje iz brišućeg leta. U ponovljenom napadu u rep mu je dolazila jedna para F-47D i u nameri da ih izbegne i potom napadne preveo je avion u petlju iz koje se prilikom vađenja na maloj visini nije izvukao i avionom udario u zemlju pod uglom od 45 stepeni.
Novi izazovi za pripadnike 185. puka zbili su se neposredno po završetku manevra izbijanjem tzv. "Tršćanske krize". Potpuno neočekivano 185. puk u Ljubljani postao je prvih dana oktobra najisturenija snaga JRV na potencijalno ratnom području. Zbog novonastale situacije puk je pretpočinjen 32. diviziji i vršio je tih dana patroliranja i izviđanja u graničnom području. Usled velike koncentracije jedinica odlučeno je da se izmeste one koje nisu bile nužne u tom prostoru. Iz Ljubljane u Pulu preseljena je VVOŠ a sa njom, tokom novembra 1953. godine i 185. puk. Na novoj lokaciji 185. puk je uključen u sistem obuke u LŠC (koji je nastao spajanjem ŠAOA i Pilotske podoficirske škole - PPŠ). Do kraja 1953. godine puk je iz Ikarusa primio ukupno 30 aviona S-49C a tokom sledeće godine još 14 novoproizvedenih i četiri iz 116. puka"
Voditi računa da je u ovom periodu S-49C bio sa tzv. malim repom!
Milan |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
| AleksandarMorozov
 | | Član od: 03 Stu 2006 | | Poruke: 1791 | | Mjesto: Petrova rupa |
|
Upisano: Sri Ožu 23, 2011 3:29 pm Naslov poruke: |
|
|
Ma daj poštovani kolega Prelude...pa znaš i sam da je Hajduk fora. A što se zapinjanja za nešto tiče...pa daj kreni od sebe...kad zapneš za neku ideju. Naravno da ju prilagođavaš ako otkriješ da neće ići onako kako si prvobitno zamislio...no, od osnove baš i ne odustaješ tek tako. Istražiš sve mogućnosti da ju ipak ostvariš prije odustajanja i prelaska na neku drugu...i baš te briga ako si nekome, možda, čak i dosadan. Zar ne? Što ima veze što si nekome dosadan? Pa već u idućem trenu netko tebi može biti dosadan...pa ćeš svejedno pomoći, ako možeš.
Eto. Ja odustah od srebrnog Ikarusa...no, još nisam od Hajduka u paru s nekim od Ikarusa...naročito nakon informacija koje ti i poštovani kolega M-hobby upravo dadoste.
Dajte gospodo...oplata drvenih repova na S-49C "prva serija". Oplata je metalna?
Btw...razmišljam isključivo i samo o S-49C "DRUGA serija"...jer NEMAM maketu S-49C "prva serija".  _________________ Uprava Državne Bezbjednosti, radnik na određenim poslovima |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
| Miros
 | | Član od: 16 Lis 2005 | | Poruke: 1039 | | Mjesto: Osijek/Tenja |
|
Upisano: Sri Ožu 23, 2011 4:23 pm Naslov poruke: |
|
|
[quote]Dajte gospodo...oplata drvenih repova na S-49C "prva serija". Oplata je metalna?
Stevo, a jel moguće da su obojali drveni rep sa aluminijskom bojom? _________________ Miroslav |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
| prelude
 | | Član od: 23 Stu 2005 | | Poruke: 1886 | | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Sri Ožu 23, 2011 4:48 pm Naslov poruke: |
|
|
Ti ga baš navali s ovim iz druge serije, a ... A baš sam ti mislio ponuditi još bolju ideju za dioramu (doduše ova uključuje prvu seriju ...) ...
Ovo u prilog tome da se s malo imaginacije svašta može smisliti. A ponekad imaginacija nije ni potrebna ...
Doduše, ovaj T-bird nema natpis "Xajdyk"... Al, ajde preživjet ćeš, he-he .. ... samo još trebaš nabaviti Liksin "first batch" ... Pa onda na dioramu tutneš još i ovaj C-47 u pozadinu i eto "kirvaja" ... Ne može te nitko dobiti na natjecanju ... |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
| Supercuber
 | | Član od: 20 Ožu 2006 | | Poruke: 264 | |
|
Upisano: Sri Ožu 23, 2011 5:32 pm Naslov poruke: |
|
|
Cetvrti avion u nizu iza Ansona je Thunderbolt,
Slika sa panoa u MJV. |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
| AleksandarMorozov
 | | Član od: 03 Stu 2006 | | Poruke: 1791 | | Mjesto: Petrova rupa |
|
Upisano: Sri Ožu 23, 2011 6:14 pm Naslov poruke: |
|
|
Moguće je Miro...no, ja sam "tenkist" i netko od poštovanih kolega "pilota" to mora potvrditi.
Aman zaman ljudi...DRUGA serija. Ne prva. Druga. Mislim na fotke.
Poštovani kolega Prelude...pitaj poštovanog kolegu Miru kako izgleda kad me nešto zainteresira pa stanem jahati po tome.
U biti se indirektno ispričavam zbog toga...no, svejedno nemam namjeru prestati jahati...dok ne izjašem...a onda ćemo vidjeti rezultat. Uostalom i ovo malo zajedničko istraživanje je rezultat samo po sebi. Zar ne?
Iruda li vam vašega...fotke su vam odlične...i inspirativne...vrlo. Svaka vam čast ljudi...i hvala vam.
Samo naprijed s fotkama.  _________________ Uprava Državne Bezbjednosti, radnik na određenim poslovima |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
| M-HOBBY
| | Član od: 06 Velj 2006 | | Poruke: 42 | | Mjesto: Beograd |
|
Upisano: Sri Ožu 23, 2011 7:01 pm Naslov poruke: |
|
|
| AleksandarMorozov Napisao/la: | ...
Aman zaman ljudi...DRUGA serija. Ne prva. Druga. Mislim na fotke. |
Aman zaman kakva DRUGA serija
Avioni S-49C (svi u periodu od 1953. do 1956.) jesu sa drvenim repom a onda su na S-49C posle 1956. naknadno ugradili metalni rep koji ima ledjno peraje, plus antenu iza kabine (ako se na nekoj slici ne vidi dobro novi rep)!
Meni je poznata samo jedna fotografija neobojenog S-49C i to iz vremena kada su imali "mali" drveni rep! Sa te fotografije ne može se sa sigurnošću zaključiti koja je boja repa.
Pošto su metalni repovi ugradjivani na sve avione koji su već bili u jedinicama ti su avioni bili kamuflažno obojeni. U trenutku montaže samo su repovi bili neobojeni, u prirodnoj boji aluminijuma!
Milan
M-HOBBY: poruka promijenjena dana: Čet Ožu 24, 2011 2:47 am; prepravljeno ukupno 1 puta |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
| potez XXV
 | | Član od: 03 Svi 2006 | | Poruke: 853 | |
|
Upisano: Sri Ožu 23, 2011 8:03 pm Naslov poruke: |
|
|
Ispricavam se sta upadam.
Pitanja vezano uz bojanje s-49c (first batch- kako su nazvani na kutiji L&M-a) s prethodnih fotki:
Koliko vidim prema fotkama i diskusiji:
-jedan s-49c 2389 je bio neobojan i predat VOC-u - tamo gdje je imao Al oplatu bio je "srebren" a tamo gdje je drvo, kakav, obojen srebrnim primer-om ili presvucen Al-limom ili obojen sivim primerom?
Postoji fotka makete na netu obojana cijela u Al boju sa crvenim spinerom i profili takvog izgleda - dakle oni se odnose na taj VOC-ov, prototip 2389.
Ostali serijski su bojani u dvije verzije (prije ugradnje novog repa)
-kompletno "golublje siva" a spiner je crven, elise crne? (valjda odredeni period)
-gore golublje siva, dolje svjetlo plava, spineri, elise kao prethodni?(period kasnije)
-kako su bojane unutrasnje povrsine- prostor stajnog trapa,kokpit,noge stajnog trapa,felge...?
Hvala |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
| Tomo
 | | Član od: 06 Stu 2005 | | Poruke: 1717 | | Mjesto: Varaždin |
|
Upisano: Sri Ožu 23, 2011 10:00 pm Naslov poruke: |
|
|
| Supercuber Napisao/la: | Cetvrti avion u nizu iza Ansona je Thunderbolt,
Slika sa panoa u MJV. |
Sorry na OT, ali koji su ono veliki avioni daleko iza Anstona u pozadini? Ne liči mi na C-47... |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
| Supercuber
 | | Član od: 20 Ožu 2006 | | Poruke: 264 | |
|
Upisano: Sri Ožu 23, 2011 11:18 pm Naslov poruke: |
|
|
| Tomo Napisao/la: |
Sorry na OT, ali koji su ono veliki avioni daleko iza Anstona u pozadini? Ne liči mi na C-47... |
JU-52
2389 u VOC-u, neobojeni aluminijum metalne povrsine, rep je drveni, obojen srebrno.
Tehnologija presvlacenja drvene konstrukcije metalnom oplatom nije uobicajena i to nije bio slucaj kod S49C.
Na slici se vidi drugacija nijansa drvenog vertikalnog stabilizatora.
Srebrni S49C sa metalnim repom i dorsal prelazom iz trupa u vertikalac tesko da ces uspeti da lociras i smestis u pricu i na dioramu koju si zamislio. |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
| M-HOBBY
| | Član od: 06 Velj 2006 | | Poruke: 42 | | Mjesto: Beograd |
|
Upisano: Čet Ožu 24, 2011 12:48 am Naslov poruke: |
|
|
Da rezimiramo:
Do sada jedina poznata fotka srebrnog S-49C jeste ova ev. br. 2389 koju je postavio i N.M.
Prilazem sliku istog, mozda se bolje vidi:
Na umanjenoj slici obelezio sam, da bi bilo jasnije, deo koji je od drveta:
Po mojem misljenju drveni deo nije prefarban u srebrnu boju vec je u nekoj svetlo sivoj koja je na CB fotografiji po tonu dosta slicna ostalom tonu aviona u boji metala.
A za kraj prilazem jednu fotografiju gde se vide zajedno "junaci" ove nase teme: S-49C, F-47D i (nagrado pitanje: koji je avion iza F-47D).
Pozdrav.
Milan |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
| potez XXV
 | | Član od: 03 Svi 2006 | | Poruke: 853 | |
|
Upisano: Čet Ožu 24, 2011 1:24 am Naslov poruke: |
|
|
| M-HOBBY Napisao/la: | | (nagrado pitanje: koji je avion iza F-47D). |
Messer mozda. |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
| prelude
 | | Član od: 23 Stu 2005 | | Poruke: 1886 | | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Čet Ožu 24, 2011 1:34 am Naslov poruke: |
|
|
Eto, i Morozov dođe na svoje ...
Inače, prvo sam mislio bubnuti Messer, ali mi dođe nešto previsok i preglomazan pa ću glasovati za Il-2. Možda se i varam.
A ima vidim još nešto u pozadini ... Aero-2 ?
Pokušao bi i s lokacijom, ali se baš ne usudim ... Al´ajde - ali ću biti posve pragmatičan - Bata?
Btw:
| M-HOBBY Napisao/la: | | ... plus antena iza kabine (ako se na nekoj slici ne vidi dobro novi rep)! ... |
Ne i pod obvezno ...  |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
|
Upisano: Čet Ožu 24, 2011 1:49 am Naslov poruke: |
|
|
| po vjetrobranu mislim i ja da je il 2...a ono otraga, aero 2 |
|
| Natrag na vrh |
|
 |
|
|
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu Ne možete izmijeniti vlastite poruke Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu Ne možete glasati u anketama foruma
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron
|