Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Jak-?, ali koji...?
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1945. do 1991.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
Hobby M
Gost
PorukaUpisano: Pon Velj 13, 2006 9:51 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

JurajDobri Napisao/la:
Po ovome šta se vidi izgleda kao neka verzija 7-ice.

Šteta da se ne vidi niti jedan usisnik!


Hm, možeš li mi reći što na njemu tebi izgleda kao dio s Jak-7?

Damir Napisao/la:
Ja mislim da na ovom cudu ima pomijesanog svega i svacega. Ne bi me cudilo da ima i trojke.


S Jak-3 ovdje nema ničeg vidljivog.
Usput bih molio da se pridržavate teme. Prelude je ovdje zatražio pomoć u najboljoj vjeri, a ne da testira vaše znanje. Stoga ako imate informaciju ili još neku fotku koja bi mogla pomoći u rasvjetljavanju ove teme, samo naprijed s ozbiljnim odgovorima, a zezanciju i aluzije na photoshop postajte pod viceve u razgovorima uz kavu Laughing
Natrag na vrh
M-HOBBY

Član od: 06 Velj 2006
Poruke: 41
Mjesto: Beograd
PorukaUpisano: Uto Velj 14, 2006 12:30 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Da probam malo da doprinesem diskusiji:

Dvosedi Jak-ovi su proizvedeni ili prepravljani ISKLJUCIVO (podvukao MM!) na bazi Jak-7 odnosno Jak-9. Nikakve prerade od Jak-1 ili Jak-3 nisu dolazile u obzir zbog slabije strukture i slabijeg stajnog trapa (piloti na preobuci grublje slecu).

UJak-9 br. 25 pripadao je 112. lovackom puku na sremskom frontu i kao dvosed(!) primljen je od rusa. Fabricki broj aviona je 2415384 sto znaci da je proizveden u fabrici No.153 (Novosibirsk).

U JRV pocetkom 1946. dobio je evidencijski broj 1106. Posle rata sluzio je uspesno do 1954. kada je rashodovan.

Milan
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1884
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Velj 15, 2006 1:30 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Milane, znam da si gurú za "Jakove" i zato mi je posebno drago da si se javio, odn. očekivao sam da bi netko s vaše strane mogao nešto više znati. I nisi doprinio "malo", nego je ovo doista vrijedna informacija koja razrješava neke dvojbe, ali neke još ipak ostaju (i fala bogu da je tako, onda imamo barem o čemu polemizirati...).

Naime, prema ovome što si naveo ispada da u konkretnom slučaju ipak nije riječ o jugosl. modifikaciji (improvizaciji), već o nečemu što je takvo došlo u jugosl. ruke. To sam doduše i pretpostavljao obzirom na ruski "font" broja "25" i vidljivo prebojene ruske zvijezde. Obzirom na sličnost (stražnjeg dijela) konstrukcije "25" i niže priloženog "08" sumnjao sam također da je to moguće i isti avion, što tvoj post defacto pobija. Međutim čudi me da ta modifikacija UJaka-9 nije naznačena bilo crtežom, bilo profilom ili fotkom u "Mon. Lotnicze" br. 47 o Jaku-7 i Jaku-9, koja je inače doista referentna i opsežna što se tiče tih dvaju tipova i svih podtipova jednosjeda i dvosjeda. Za sâm tekst doduše ne mogu tvrditi jer se baš i ne snalazim s poljskim jezikom.

O čemu je onda riječ kad se spominju jugosl. prepravke jednosjedih u dvosjede Jakove? Odn. da li je tu ipak riječ samo o nekim manjim tehničkim poboljšanjima i/li rješenjima, a ne i obimnijim konstrukcijskim zahvatima i preinakama? Čuo sam tako i priču da je jedan jedini UJak-7 kojeg su nam Rusi ostavili kasnije prerađen na UJak-9 standard.

Valja također primijetiti i neke interesantne detalje koji su vidljivi na priloženoj fotki UJaka br. "08"; npr. reljefno izbočenje/neravnina na kapotažu motora ispred vjetrobrana prema nosu, slično kao i na našim S-49C. U principu djeluje kao neko oštećenje, premda se ne bi moglo reći da se radi o nekoj deformaciji uslijed udarca o tlo, jer se avion očito bez gornjih oštećenja prizemljio "na trbuh". Djeluje kao neko konstrukcijsko izbočenje uslijed mitraljeza ispod kapotaža, a premalo je za usisnik kao na Il-2... Također mi i okvir središnjeg pokrova/stakla (pleksiglasa) kabine vuče na onaj stražnji (od strijelca) na Ilu-2, a interesantno je da je naprotiv "25-ica" očito imala prednji (učenički) pokrov/zastakljenje kabine (vidi se na slici da je povučen prema unatrag).
Zanimljiv je i "gardijski" (?) amblem na prednjem-nosnom dijelu "08", što podrazumijeva da je i taj avion (ovakav kakav je) ostavljen od Rusa 11. lovačkoj diviziji nakon proboja Srijemskog fronta...

Eto, toliko o mojim zapažanjima i (još) neriješenim dilemama. Još jednom zahvaljujem na ovom afirmativnom "uletu" i nadam se daljnjim informacijama te konstruktivnom nastavku ove diskusije, pa i ponekoj fotki/crtežu/profilu...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1313
PorukaUpisano: Sri Velj 15, 2006 9:44 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Hajde, Milane, stari druze, znamo da ti o jakovima najvise znas od svih na ovim ex-Yu prostorima, daj jos malo informacija!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
M-HOBBY

Član od: 06 Velj 2006
Poruke: 41
Mjesto: Beograd
PorukaUpisano: Sri Velj 15, 2006 11:18 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Hvala na pohvalama, nemojte preterivati!

Svi koji se ozbiljnije bave istrazivanjem znaju da sto vise podataka vremenom sakupis to vise pitanja i dilema otvaras, tj. sto vise upoznajes temu to o njoj manje znas!
Takva je situacija i sa mojim saznanjima o Jak-ovima na ovim prostorima. No da ne duzim.

Ono sto pre svega moze da interesuje maketare jeste da sa timom LH (Dr D i Suba) upravo radimo na pripremi novih setova dekala koji ce predstavljati ruske tipove vojnih aviona na ovim prostorima (Jak-1b, Jak-3, Jak-9T/M, Jak-9P, UJAK-9, Il-2, UIl-2, Pe-2, UPe-2, Po-2, Sce-2, UT-2, UT-2M, AN-2, An-26, Jak-40...)
Vrlo temeljito radimo na tome i moje javljanje ovde upravo je zelja da taj nas trud podelimo sa onima koji mogu nesto da doprinesu, naravno i da zajedno pokusamo da razjasnimo mnoge dileme oko ovoga. Nadam se da cemo sve sto predlozimo za buduce setove dekala ovde prokomentarisati i uz konstruktivne sugestije uciniti da oni budu sto tacniji. Moj je predlog da u set o Jak-ovima ubacimo i ovaj dvosed br. 25!

Da se vratim na temu - Jak-9 u RV su prepravljani iz jednoseda u dvosed planski i to na dva mesta: prva serija u fabrici IKARUS Zemun, a druga serija u fabrici SOKO Mostar. Znaci nije bilo improvizacija vec su prepravljani po uzoru na standardne ruske UJak-9, koji su inace dobijeni odmah posle rata.

Namerno sam naglasio da su UJak-9 dobijeni od rusa tokom rata preuzeti takvi sto ne znaci da su kao dvosedi bili i proizvedeni! Po navedenom fabrickom broju za br. "25" neznam da li je taj primerak proizveden kao dvosed!? Dvosedi su izradjivani unutar iste serije standardnih aviona Jak-9 pa bi podatak o tome koji je konstrukcijski broj dvosed a koji jednosed mogao mozda znati samo neko ko ima detaljan uvid u ruske arhive. U literaturi nisam naisao na takve podatke.

Po svemu sudeci znatan deo UJak-9 iz rata, a koje smo preuzeli, je nastao prepravkom standardnih Jak-9T ili M! To nisu uradili nasi majstori vec rusi u svojim radionicama! Otuda i mnoge improvizacije na primercima koji se vide na fotografijama iz ranog perioda 1945/46. Isti slucaj je i sa br. 10 koji je takodje "ratna masina" tj. preuzet od rusa u ratu. Naknadni nestandardni detalji mogli su nastati lokalnim intervencijama zbog hronicnog nedostatka delova.

Milan
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
M-HOBBY

Član od: 06 Velj 2006
Poruke: 41
Mjesto: Beograd
PorukaUpisano: Sri Velj 15, 2006 11:25 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Evo vec sam se izleteo, mislio sam na "08" a napisao "10"!
Sada znate i broj treceg primerka ratnog UJak-9 ("10")!

No ova informacija nece da skodi, mozda ce nekome istrazivacu i da koristi!


Milan
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1884
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Velj 16, 2006 1:04 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

M-HOBBY Napisao/la:
Evo vec sam se izleteo, mislio sam na "08" a napisao "10"!
Sada znate i broj treceg primerka ratnog UJak-9 ("10")!

No ova informacija nece da skodi, mozda ce nekome istrazivacu i da koristi!

Milan


Nikad ne škodi, dapače, "izleti" se ti još koji put, nećemo ti zamjeriti... Wink

Na priloženom popisu "Rusa" kojeg pripremaju u LH ne vidim UJak-7? To znači da fotke (zasad) nema? I uopće zna li se kakva je to 7-ica bila - ranija ili kasnija. Naime, imam krasnu ICM-ovu maketu (1/4Cool već neko vrijeme u pričuvi...

A što je s ranijim Jakovima-9 (konkretno rani "D" - s pomaknutom kabinom prema naprijed). Također ih ne vidim na popisu. Da li se zna da su kojeg Rusi ostavili 45-te?
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
M-HOBBY

Član od: 06 Velj 2006
Poruke: 41
Mjesto: Beograd
PorukaUpisano: Čet Velj 16, 2006 4:38 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Od Jak-9 imali smo samo modele koji odgovaraju standardu Jak-9M odnosno Jak-9T. Svi imaju isti trup i poziciju kabine, znaci povucenu u nazad, a model Jak-9T imao je i top od 37mm!
Rane modele Jak-9, koliko znam, nismo imali.

ICM UJak-7 u 1/48 nece ti biti mnogo od koristi za jedini preostali primerak UJak-7 posle rata kod nas. Imaces mnogo da prepravljas! Wink))
Malo da pomognem: juri u 111. puku dvosed sa brojem "06"!
U Zagrebu kod pilota 111. puka (ili njihovih porodica) mozda ima nesto na tu temu (Paraščak, Makvić, Abramović, Kiseljak...)

Ukoliko dodjemo, zajedno, do korisnih informacija o njegovom izgledu možda ga i ubacimu u set dekala!

Milan
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
M-HOBBY

Član od: 06 Velj 2006
Poruke: 41
Mjesto: Beograd
PorukaUpisano: Pet Velj 17, 2006 1:19 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Malo pažljivije pogledao sam svoju dokumentaciju o Jak-ovima kod nas. Zapazio sam da sam upravo napravio grešku tvrdnjom da ni jedan Jak-9 kod nas nije prepravljen u UJak-9 u improvizovanim uslovima. A upravo UJak-9 br. 10 iz 113. puka dobijen je neposredno posle rata prepravkom od borbenog Jak-9!

Izgleda da UJak-7 iz 111. puka (br.06 - na koji sam usmerio pažnju u istraživanju) nije dugo korišćen u JRV te nije ušao u registar 1946.
Ali zato dvosedi Jak broj "08" iz 113. puka, čiju sliku vidimo u jednom od ranijih postova, je pogodak pravo u centar: to je najverovatnije UJak-7 koji je preživeo sve do 1954! Uporedjivanjem fabričkih brojeva uveren sam da je upravo navedeni dvosed "08" tipa UJak-7 i da je dobio ev. br. 1001.

Najbitnija razlika izmedju UJak-7 i UJak-9 jeste u obliku i konstrukciji krila! Motori su u ratnim uslovima menjani pa oblik i raspored izduvnih grana ne mora da bude pouzdan pokazatelj varijante. Ni hrbat iza kabine nije uvek ključna razlika izmedju 7 i 9, te sam zato i napisao da će biti problem iskoristiti ICM Jak-7 kao osnovu za maketu Jugo UJak-7!

Dokumentacija iz tog perioda koju posedujem (1945-1950) jako je kontradiktorna jer iste avione često u dokumentima nazivaju (U)Jak-7 a odmah zatim u drugom dokumentu UJak-9. U mnogim ratnim službenim dokumentima najčešće se dvosedi Jak obeležava kao Jak-7 najverovatnije jer su ih tako rusi identifikovali!

No da se vratimo na početak cele priče. UJak-9 br. 25 od kraja rata pripadao je II eskadrili 112. puka i u prvim poratnim mesecima intenzivno je korišćen za održavanje trenaže i proveru obučenosti mladih pilota. Verovatno je jednom od tih prilika (u leto 1945) i snimljen sa pilotom Križajem koji izlazi iz kabine.

Ujak-9 br. 1128 (na slici objavljenoj ovde) dobijen je 1947. prepravkom u Ikarusu od Jak-9 br. 2510!

Milan
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1884
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Velj 17, 2006 7:01 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Huuuh... Sad mi je tek jasno na što si mislio kad si zaključio da što više istražuješ javlja se sve više pitanja i kontroverzi, odn. imaš dojam da u stvari sve manje znaš...

M-HOBBY Napisao/la:
Ali zato dvosedi Jak broj "08" iz 113. puka, čiju sliku vidimo u jednom od ranijih postova, je pogodak pravo u centar: to je najverovatnije UJak-7 koji je preživeo sve do 1954! Uporedjivanjem fabričkih brojeva uveren sam da je upravo navedeni dvosed "08" tipa UJak-7 i da je dobio ev. br. 1001.


Tu sam priču već načuo, mislim da preko Preže, pretpostavljam da onda potječe iz istog (tvog) izvora istraživanja...
Eh, da mi je još vidjeti kako je taj UJak-7 izgledao prije 1946., odn. prije spomenute modifikacije...

M-HOBBY Napisao/la:
Najbitnija razlika izmedju UJak-7 i UJak-9 jeste u obliku i konstrukciji krila! Motori su u ratnim uslovima menjani pa oblik i raspored izduvnih grana ne mora da bude pouzdan pokazatelj varijante. Ni hrbat iza kabine nije uvek ključna razlika izmedju 7 i 9, te sam zato i napisao da će biti problem iskoristiti ICM Jak-7 kao osnovu za maketu Jugo UJak-7!


Ovo glede razlike u krilima između 7-ice i 9-tke je uglavnom jasno, međutim ponovno se vraćam na "Mon.Lotn." br. 47, čudi me da tamo niti jednim profilom nisu naznačili mogućnost različitih hrbata iza kabine kod 7-ica i 9-tki. Ili su se zadržali samo na standardnim tipovima, a bez uvažavanja različitih konstrukcijskih improvizacija (na terenu). Btw. jel možeš preporučiti neko referentnije štivo o ta dva tipa od spomenute publikacije? I kad smo već kod toga, a obzirom na tvoj pretpostavljam bogati materijal i znanje, da li se možda nešto može očekivati i od tebe o Jakovima i/li drugim "Rusima" u Jugi?

A što se tiče makete ICM-a, jebi ga, od nečeg moram početi, još kad bi barem znao da li je bio fiksni ili uvlačivi stajni trap. Ja naime imam maketu ovog potonjeg (označ. kao Jak-7UTI), nadam se da barem tu nisam fulo...

M-HOBBY Napisao/la:
Ujak-9 br. 1128 (na slici objavljenoj ovde) dobijen je 1947. prepravkom u Ikarusu od Jak-9 br. 2510!


Evo još jedne fotke tog 1128, interesantno je ovo što je vlasnik fotke (odn. pilot-nastavnik tog aviona) napisao gore na fotki (Jak-9P!?). To ipak ne bi trebalo odgovarati stvarnosti, jel?
A interesantno je vidjeti i uniforme za neku dioramu ako će netko raditi te rane pedesete u Jugi...

Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
M-HOBBY

Član od: 06 Velj 2006
Poruke: 41
Mjesto: Beograd
PorukaUpisano: Pet Velj 17, 2006 1:07 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

<<Eh, da mi je još vidjeti kako je taj UJak-7 izgledao prije 1946., odn. prije spomenute modifikacije...

Slika udesa UJak-7 br. 08 je načinjena u leto 1945. Avion je preuzet od rusa takav i nije modifikovan, zato i kažem da hrbat iza kabine nije ono što ga odmah identifikuje. Kad već govorimo o ovome ovaj primerak ev. br. 1001 doveden je kasnije na standard UJak-9 ugradnjom krila sa Jak-9, i postao je UJAk-9 ev.br. 1152!

<<...međutim ponovno se vraćam na "Mon.Lotn." br. 47, čudi me da tamo niti jednim profilom nisu naznačili mogućnost različitih hrbata iza kabine kod 7-ica i 9-tki. Ili su se zadržali samo na standardnim tipovima, a bez uvažavanja različitih konstrukcijskih improvizacija (na terenu). Btw. jel možeš preporučiti neko referentnije štivo o ta dva tipa od spomenute publikacije?

Uopšte uzev bio bih jako oprezan sa poljskim publikacijama. Na prvi pogled izgledaju jako informativno jer su detaljni ali na nekoliko primera sam se uverio da su oni "sjajni" kompilatori: prepisuju (i precrtavaju) sve što im dodje do ruku pa često ne urade ni elementarnu proveru podataka!

<< I kad smo već kod toga, a obzirom na tvoj pretpostavljam bogati materijal i znanje, da li se možda nešto može očekivati i od tebe o Jakovima i/li drugim "Rusima" u Jugi?

Posle duže pauze pomalo se vraćam u materiju pa u dogledno vreme, nadam se, biće i nekih kompletnijih publikovanih materijala o vazduhoplovima korišćenih u JRV 1945-1960, izmedju ostalog i o Jakovljevim lovcima.

<<A što se tiče makete ICM-a, jebi ga, od nečeg moram početi, još kad bi barem znao da li je bio fiksni ili uvlačivi stajni trap. Ja naime imam maketu ovog potonjeg (označ. kao Jak-7UTI), nadam se da barem tu nisam fulo...

Uvlačeći, izmedju ostalog jedan (od brojnih) udesa koji je imao 08 bio je i zbog stajnog trapa!

<<Evo još jedne fotke tog 1128, interesantno je ovo što je vlasnik fotke (odn. pilot-nastavnik tog aviona) napisao gore na fotki (Jak-9P!?). To ipak ne bi trebalo odgovarati stvarnosti, jel?

Verovatno je po sredi greška, Jak-9P (imaju potpuno drugačiji metalni trup) nisu prepravljani u UJak-9.

Milan
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1884
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sub Ožu 11, 2006 12:28 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

M-HOBBY Napisao/la:
Od Jak-9 imali smo samo modele koji odgovaraju standardu Jak-9M odnosno Jak-9T. Svi imaju isti trup i poziciju kabine, znaci povucenu u nazad, a model Jak-9T imao je i top od 37mm!
Rane modele Jak-9, koliko znam, nismo imali.


E, kad smo već proširili temu koji Jakovi su bili (i koje inačice) kod nas, a koji ne, u knjizi Branka Gulana "Piloti generacije pet" naišao sam na dvije zanimljive fotografije (nažalost loš je tisak), koje odstupaju od nekih standarda za spomenute Jakove. Čini mi se da je ovdje kabina ipak pomaknuta unatrag, jer da mi se to nečini mogao bih jedino reći da je prikazani "2543" Jak-9B! Naime, oni jedini nisu imali štap antenu od ranijih modela Jakova. Uvjeren sam samo da ovo Jak-9T ne bi trebao biti (fali za njega tipična topčina kroz spiner), možda ipak Jak-9M ili? Čekam M-HOBBY-ja (ili nekog drugog, dapače) da ovo iskomentira...
Naišao sam na još neke zanimljive detalje/odstupanja od standarda, odn. uvriježenih mišljenja o Jakovima kod nas, al ću ih kroz fotke elaborirati nakon što prvo apsolviramo ovo pitanje, da ne stvaram gužvu u šesnaestercu...



Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Karaya

Član od: 21 Lis 2005
Poruke: 2103
Mjesto: Velika Gorica
PorukaUpisano: Pon Ožu 13, 2006 11:33 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

A sad iz vedra neba!

Zanima me za u proljeće '45 kad su JAK-ov bili u Vel. Gorici tj. Pleso i Kurilovec koje su točno verzije bile mislim da je bio 113 puk i do kada su bili stacionirani tamo?

bila je jedna fotja davno u aeromagazinu.
_________________
Vedran
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1884
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Ožu 13, 2006 12:20 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ovako napamet, većina Jakova 11. lovačke divizije je bilo inačice Jak-1M, a bio je i poneki Jak-3 (imaš onaj krasni profil Lipovšćakovog Jak-3 na naslovnici spomenutog Aero Magazina - za kojeg molim boga i Subu da netko već izradi te dekale)...
Za podrobnije podatke morao bih malo doma prekopati po dokumentaciji. Vjerojatno je bilo i Jakova-9 ("zvanih" Jak-7) i poneka školska mašina... Vjerojatno će Milan znati preciznije.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Karaya

Član od: 21 Lis 2005
Poruke: 2103
Mjesto: Velika Gorica
PorukaUpisano: Pon Ožu 13, 2006 12:46 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

prelude Napisao/la:
Ovako napamet, većina Jakova 11. lovačke divizije je bilo inačice Jak-1M, a bio je i poneki Jak-3 (imaš onaj krasni profil Lipovšćakovog Jak-3 na naslovnici spomenutog Aero Magazina - za kojeg molim boga i Subu da netko već izradi te dekale)...
Za podrobnije podatke morao bih malo doma prekopati po dokumentaciji. Vjerojatno je bilo i Jakova-9 ("zvanih" Jak-7) i poneka školska mašina... Vjerojatno će Milan znati preciznije.


Tenks!
Da i ja bi morao malo kopati po starim kutijama.
_________________
Vedran
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1945. do 1991. Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4  Naprijed
Stranica 2/4

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron