

Mjesto za sve maketarske teme i dileme
|
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu |
Autor |
Poruka |
| hornet
 | Član od: 17 Lis 2005 | Poruke: 1984 | |
|
Upisano: Sub Velj 04, 2006 9:28 pm Naslov poruke: David Schwarz |
|
|
Tek toliko da se ne kaže kako je ova rubrika bezveze napravljena s par postova.
Ovo sam našao na netu Povijest jedrilica
a kako je link pomalo "lijevi" i kako se nebi tekst izgubio jednostavno ću copy paste cijelog teksta staviti na forum ako se to kosi s pravilima slobodno ga obrišite.
CITIRANO:
Rođen je 1850. godine na Balatonu u Mađarskoj, a sa nepunih trinaest godina se doselio u Hrvatsku, u grad Županju. Sve vrijeme je živio sa obitelji u središtu Zagreba, na Zrinjevcu. U dvorišnoj drvarnici izrađuje prvi model zračnog broda, veliki zašiljeni valjak koji se podvrgava zakonima aerodinamike. Oblik broda se negdje opisuje kao debela kratka olovka sa šiljkom, a negdje kao leteæa cigareta. Schwarz smatra da brod mora imati čvrsti kostur, načinjen od aluminija, a umjesto košare od pruća mora imati metalnu konstrukciju, tzv. gondolu. Preko konstrukcije treba biti prebačena metalna presvlaka - aluminij.
David Schwarz (1850.-1897.) uz vlastiti potpis
U želji da proširi svoja saznanja o tehnologiji aluminija, zapošljava se u tvornici aluminija Karla Berga. Zajedno sa njim, pronalazi aluminijsku leguru poznatu kao "dural" tzv. "Schwarzov aluminij" koja ima nešto veću specifičnu težinu, ali zato i znatno veću čvrstoću u odnosu na aluminij.
Njegov brod bi se upravljao po vertikali i horizontali uz pomoć dva motora postavljena s desne i lijeve strane - svaki motor bi imao po 4 KS. Cjelokupna konstrukcija bila bi presvućena metalnim plaštom naćinjenim od "durala". Ali problem je bio u tome što se nitko nije zanimao za brod.
Prvi aluminijski zračni brod Davida
Nakon nekoliko neuspješnih pokušaja realiziranja svojeg projekta Schwarz dobiva podršku od ruske vlade pa zapoćinje u Petrogradu 1893. godine gradnju broda. Noć prije službenog leta uništava svoj jer saznaje da ga Rusi žele proglasiti austrijskim špijunom te ubiti pa bježi u Zagreb. Napokon dobiva pomoć od njemačke vlade koja mu nudi na raspolaganje radionicu sa radnicima kod Berlina. U ljeto 1896. godine zraćni brod je bio završen. Neslužbeni let je izveo 08. listopada 1896. sam upravljajući brodom. Brod se dignuo na manju visinu uz pravilan rad motora i propelera te se kretao u željenom pravcu. Nažalost, pokus je bio neslužben jer je izveden bez prisutnosti javnosti. Ubrzo mu general Ferdinand Von Zeppelin nudi svoju suradnju, ali biva odbijen. Službeni let pred carem je zakazan za 15. siječnja 1897. godine. David Schwarz 12. siječnja kreće iz Zagreba prema Berlinu preko Beča, gdje sutradan oko ručka doživljava moždani udar prilikom objeda. Pokusni let se izvodi 03. studenog 1897. godine, ali završava havarijom, uništenjem broda.
Aluminijski zračni brod Davida Schwarza nakon nesreće u Schonbergu kod Berlina, 4. studenog 1897.
Grof Zeppelin ipak započinje suradnju sa Swarzovom udovicom i nakon tri godine ustvrđuje da je on izumitelj krutog upravljivog zraćnog broda. Minimalnim izmjenama na konstrukciji prijavio je patent kao svoj.
Tako je naš David Schwarz nesretno ostao bez svjetske slave koju si je priskrbio grof Von Zeppelin.
Usporedba zračnog broda Davida Schwarza i zračnog broda Ferdinanda von Zeppelina
Kraj citata
Znam čovjek nije hrvat ali je večinu života proveo ovdje i ovdje je sve to skupa smislio pa valjda zaslužuje mjesto na forumu  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
|
Upisano: Ned Velj 05, 2006 12:24 am Naslov poruke: |
|
|
to sam i ja nasao na stranicama fsb-a neciji seminar... E tuznija prica o povijesnim nepravdama ali eto sto cete dok nekom ne smrkne drugom ne svane ili kak je to vec islo |
|
Natrag na vrh |
|
 |
|
|
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu Ne možete izmijeniti vlastite poruke Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu Ne možete glasati u anketama foruma
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron
|