Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

MORANE 406
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7768
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Svi 28, 2008 2:20 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Evo i fotografija uništenog Morana o kojoj pričamo...



Stavljam i detalj fotografije žalosnih ostataka Morana na kojemu je poginuo Cvitan Galić. Ostao je čitav samo vrh prednjeg dijela aviona sa propelerom. Iako je nezahvalno komentirati olupinu, mislim da se ovdje vidi da spinner ima dio obojan vrlo svijetlom bojom koja nije bijela (žuta?), a boje na sačuvanom dijelu aviona iza spinnera djeluju vrlo tamno...



Tu stavljam kao komparativni materijal i fotografiju P-38 u njemačkim rukama sa žuto obojanim područjima kako je vjerojatno bilo i na TP+ZM. Fotografija je u koloru, pa tu nema diskusije, ali sam je i u Photoshopu pretvorio u C/B da se mogu vidjeti odnosi sivog tona koji bi bio ekvivalent žutoj ...




_________________


Group build - Metal finish battle
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1884
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Svi 28, 2008 2:32 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ova fotka P-38 samo potvrđuje moju tvrdnju da spiner 2305-ice nije žuto-bijeli, već "xy"-bijeli ...

Interesantna je ova fotka Cvitanovog Morana. Boajnje spinera je identično onome na Moraneu (kojeg si postao u prvom obnovljenom postu) gdje sjede partizani na krilima. Isto tako, vidi se i duža cijev topa u spineru (isto kao na tom Moraneu) - za razliku od onog na 2305. I po meni je skoro pa nesporno ta svijetla "kriška" u spineru bijela, a ne žuta.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7768
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Svi 28, 2008 3:52 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

prelude Napisao/la:
Ova fotka P-38 samo potvrđuje moju tvrdnju da spiner 2305-ice nije žuto-bijeli, već "xy"-bijeli ...

Interesantna je ova fotka Cvitanovog Morana. Boajnje spinera je identično onome na Moraneu (kojeg si postao u prvom obnovljenom postu) gdje sjede partizani na krilima. Isto tako, vidi se i duža cijev topa u spineru (isto kao na tom Moraneu) - za razliku od onog na 2305. I po meni je skoro pa nesporno ta svijetla "kriška" u spineru bijela, a ne žuta.
Ta sličnost spinnera je i meni pala u oko. Kad govorim o žutoj boji, mislim na ovu tamniju "krišku". Svjetlija je sigurno bijela. Inače, cijev topa je kod ovih Morana iste dužine, samo što je razlika u spinneru koji je dulji kod propelera Ratier 1607, za razliku od kraćeg spinnera kod propelera Chauviere 351. Ovaj drugi propeler je bio daleko češće ugrađivan na MS.406. Od do sada viđenih ZNDH Morana, jedino "2305"ima Ratierov propeler. Evo i jedna bolja fotografija propelera Ratier..



Moram i ispraviti krivi navod iz jednog svojeg predhodnog posta. Naime, unutar bijelih, paralelnih, linija na krajevima krakova Ratier propelera nije crvena boja, nego su cijeli krakovi polusjajno crni..
_________________


Group build - Metal finish battle
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7768
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Svi 29, 2008 10:10 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Evo i još jedan prilog temi raspravljanoj u predhodnim postovima. Morane sa zanimljivom kamuflažom, čija je slika objavljena u Hrvatskim krilima je ipak najvjerojatnije 2303, a ne 2308 ili 2302, oko čega je bilo rasprave. Došao sam do odličnog "sirovog" skena iz HK (hvala kolegi Brašnoviću Very Happy ) i poigrao se sa njim u Photo shopu. Nakon pročišćavanja i kontrastiranja fotografije, evo rezultata...



Moje je mišljenje da je ovaj Morane zasigurno "2303".

A sad jedno nagađanje. Na detalju fotografije sa naslovnice HK je vidljio kamufliranje koje neodoljivo podsjeća na "2303". Znam da je to prilično nategnuto, ali izgleda da su svi ovi Moranei bili individualno maskirani. Pri tom mislim da su maskirni uzorci na njima karakteristični za svaki pojedini avion i da ni dva nisu potpuno ista...



Tu se treba prisjetiti i Moranea iz prvog Frkinog posta. Ako je ovaj iz HK 2303, onda taj zarobljen u Zalužanima može biti i 2308! Gledajući tu fotografiju, mislim da su opcije sužene na 2332, 2308 ili možda 2302? Opcije brojeva 2337 ili 2323 gotovo sigurno nisu. registracija sigurno počinje sa brojkama 23, a drugi broj je sigurno zaobljen, pa može biti 3 ili 0. Krajičak četvrtog broja se ne čini tanak kao da je u pitanju 7.
_________________


Group build - Metal finish battle
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Poky

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 5024
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Kol 26, 2020 1:45 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Nadam se da mi se neće zamjeriti što dižem iz mrtvih ovaj prastari topic,ali upravo mi je došla fotka ,koja je ,kako mi je reko kolega iz Srbije, postavljena na izložbi u Beogradu... Ako se ne varam radi se o Lučkom 45!!!

vrlo zanimljivo, napokon fotka Morana i Fiata sa Zvonimircem...
Da ćujem razmišljanja... Po meni Morane je u onoj svojoj trobojnoj shemi (ja vidim oštri kosi prijelaz na vrhu zvonimirca), a za Fiate sam razmišljanja da bi to mogao biti koji od onih došlih nakon kapitulacije It. 43. (ne nazire se žuti broj koji su imali oni kupljeni u Italiji, iako je sjena tu jaka, a i ćini mi se da vidim neke fleke kod motora)...
_________________
Poky
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
ozzie

Član od: 19 Sij 2006
Poruke: 264
Mjesto: izvan RH
PorukaUpisano: Sri Kol 26, 2020 4:52 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

haleluja!!!!!!!!
ima se tu svašta vidjeti! Šahovnica na zadnjem fiatu je veća, bliżi fiat ima drugacije obojan dio kormila pravca ili je odsjaj, prugica na trupu Moranea s desne strane zvonimirca, tamnija linija koja se širi kod izlazne ivice krila....
_________________
bolje je ne svadjati se sa budalom, spusti te na svoj nivo a onda te pobjedi iskustvom!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Poky

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 5024
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Kol 26, 2020 9:47 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Da ovo je definitivno snimljeno poslje 5mj.45.,a striček na Moranu bi mogao biti partizan... Našao sam podatak da je 2. jato 1.5.45 na stanju imalo dva Fiata i Jedan Morane ,a to bi mogli biti ti. Također je zanimljivo da bliži Fićo nema propeler, a da je broj na Moraneu Žut i veći nego što su oni do sada poznati,crni, te je više pomaknut prema repu ,što bi mogla biti posljedica postavljanja Zvonimirca ,pa je moguće da na trupu postoji trag prebojavanja starog ,crnog, broja...
_________________
Poky
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
_Hobby M_

Član od: 01 Lip 2011
Poruke: 183
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Kol 27, 2020 3:02 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ima na ovoj fotografiji još jako puno interestantnih detalja na Fiatima, koji bacaju sasvim novo svjetlo i nove informacije na službu ovog tipa u ZNDH Very Happy
Tko ima oštro oko i razumije se u G.50 i njegove varijacije, otkrit će ovdje svašta do sada nepoznatog Ples radosti Ples radosti
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Poky

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 5024
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Kol 27, 2020 12:47 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Citat:
Tko ima oštro oko i razumije se u G.50 i njegove varijacije, otkrit će ovdje svašta do sada nepoznatog

Kao na primjer?
_________________
Poky
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
_Hobby M_

Član od: 01 Lip 2011
Poruke: 183
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Kol 27, 2020 11:25 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Pa daj se bar malo potrudi:)
Evo ti hint: uzmi bilo koju do sada poznatu fotku ZNDH Fiata pa kreni uspoređivati s ovom. To ti je kao ona igra "zaokruži razlike" Smile
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
ozzie

Član od: 19 Sij 2006
Poruke: 264
Mjesto: izvan RH
PorukaUpisano: Pet Kol 28, 2020 2:11 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

ah, ovaj prvi fiat ima repni kotač koji više liči na "skid" (nigdje nisam vidio tako nešto na fiatu, a drugi kao da ima zadnji kotač a poklopcima. Primjetna je mala razlika u repovima... kao da je drugi iz četvrte serije
_________________
bolje je ne svadjati se sa budalom, spusti te na svoj nivo a onda te pobjedi iskustvom!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
_Hobby M_

Član od: 01 Lip 2011
Poruke: 183
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Kol 28, 2020 2:26 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Dobro zapažanje, ali prvi Fiat uopće nema kotač. Cijeli avion je nekompletan, jer mu nedostaje i elisa. Dakle kod njega nema ničeg novog ni neobičnog, čak se na originalnoj fotografiji nazire i broj, koji se za razliku od MS.406 nije mijenjao u stilu ni boji. Na njemu je jedina novost ovaj neobični ton na vertikalnom kormilu.
Interesantan je drugi Fiat, u pozadini Smile
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
ozzie

Član od: 19 Sij 2006
Poruke: 264
Mjesto: izvan RH
PorukaUpisano: Pet Kol 28, 2020 3:37 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Drugi fiat je definitivno drugačiji, visina kormila pravca, repni kotač i oblik šiljk repa. spinner je kratkog oblika, samo kapa. Hmm a koji se broj nazire na prvom fiatu? ja tu ništa ne vidim osim ostataka dvije svjetlije crte 11 ili 14????
_________________
bolje je ne svadjati se sa budalom, spusti te na svoj nivo a onda te pobjedi iskustvom!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
_Hobby M_

Član od: 01 Lip 2011
Poruke: 183
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Kol 28, 2020 4:16 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Kormilo pravca je na oba Fiata isto i tu nema ničeg čudnog. Dojam drukčijeg oblika stvara nestandardno velika šahovnica.
Kao što sam rekao, srednji avion je nekompletan pa tu repni kotač ne igra nikakvu ulogu. Završeci repa su također isti (vidi se na originalu), a jedina ispravno uočena razlika je kraći spinner nego na originalno isporučenim Fiatima.
Ono što je najveća razlika, je drukčiji vjetrobran (kraći i viši) kakav je korišten na ranim Fiatima u Finskoj pa je ovaj avion prava misterija.
Naime rani G.50 su imali kraći "repić" ispod vertikalnog kormila, tako da je ovaj avion neobični hibrid, još neobičnijeg porijekla. Ako ništa drugo, barem po spinneru i nestandardnoj oznaci se može pretpostaviti da ne pripada među 9 originalno nabavljenih G.50bis. Po analogiji MS.406 i prvog Fiata sa slike možemo zaključiti da su novim označavanjem repne šahovnice samo dobile pleter s U na vrhu, jer su im položaj i veličina ostali isti. To s Fiatom u pozadini nije slučaj.
Što se tiče broja, fotografija nije dovoljno jasna da ga se može očitati, samo se nazire.
Zanimljivo je i bojanje ovog MS.406, jer na originalnoj fotografiji djeljuje jednobojan na gornjim površinama, s izuzetkom traga prebojane trake na trupu, kao što se vidi i na G.50bis u sredini. I taj srednji Fiat također ima vidljiv amblem na prstenu motora, nedovoljno jasan, ali po obliku vjerojatno isti kao i na poznatoj fotografiji u boji.
Još je zanimljivo i to što je osoba na slici civil sa šeširom na glavi!
Eto, Poky je sada sve dobio na pladnju bez da se morao potruditi Smile
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Poky

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 5024
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Kol 28, 2020 11:03 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Citat:
Eto, Poky je sada sve dobio na pladnju bez da se morao potruditi


Potrudio sam se ja... Ali ja nemam "orginalnu fotku" već samo ovu koju sam postavio, ti vidiš i šešir ,a ja recimo "titovku"
A ove razlike koje ti navodiš tipa viši vjetrobran sam isključio jel ja na ovoj neorginalnoj fotki ni ne vidim taj uopće vrh-završetak vjetrobrana, druga stvar ovo je fotka nastala najvjerovatnije nakon kraja rata kada su ove avione najvjerovatnije već pohodili raznorazni "stručnjaci", znatiželjnici, skupljači suvenira isl ,a na prvom fiatu se vidi da fale i propeler i kotać pa sam zakljućio da je i nekompletni spiner najvjerovatnije uzrokovan uzimanjem djelova ili nekim brzinskim slaganjem... Zna se da su sa Lučkog u Austriju preletili svi strojevi koji su bili ispravni ,dakle ovi su najvjerovatnije bili neispravni ili sabotirani pa to niti nebi bilo čudno,
ali ako ćemo tako ipak misterioznije ili zanimljivije zvuči priča o nekom finskom bastardu... Wink
_________________
Poky
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945. Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Naprijed
Stranica 10/11

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron