Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

B-17 kod Visa
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
Hobby M
Gost
PorukaUpisano: Sub Pro 31, 2005 8:17 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Kosti bi trebale ostati... Pop
Natrag na vrh
zbocek
Gost
PorukaUpisano: Sub Pro 31, 2005 9:29 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Puno je aviona iz drugog rata u Jadranu. Malo je poznatih lokacija, meni osobno je ovaj B24 kod Hvara izuzetan, jer je praktično cijel; doduše prelomljen iza krila kao i svi B24 koji su sletjeli na vodu, ali olupina je fascinantna od prvog trenutka kad se nazre u dubini, pa do zadnjeg pogleda na izronu. Moguće se uvući u prednji i zadnji dio trupa, a repna turela je tako mala, da je teško zamisliti da je u njoj sjedio čovjek.
Američki dokumenti o gubitku aviona i posade, zajedno s dokumentima NDH naznačuju brojna slijetanja na more, no tek treba doći do točnih lokacija. Neke su poznate, ali avioni nisu identificirani. Puno je još posla pred nama.
Natrag na vrh
zbocek
Gost
PorukaUpisano: Sub Pro 31, 2005 10:06 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

A kad smo već kod Visa, evo fotke B24J ''No No Nanette'' iz 450BG, 723BS, koja je sletjela na trbuh na Vis u listopadu 1944. Uz zrakoplov stoji strijelac iz trbušne turele Sgt. Boucher, a fotku je napravio kopilot Andy J. Benedict (još je živ, i u kontaktu sa mnom).
No, ni nakon više od 4 godine istraživanja, nitko još nije uspio odgonetnuti serijski broj aviona.
Natrag na vrh
markojeras

Član od: 08 Lis 2005
Poruke: 877
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sub Pro 31, 2005 11:12 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Da li znaš točan datum tog slijetanja?
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
zbocek
Gost
PorukaUpisano: Ned Sij 01, 2006 2:08 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Na žalost, ne. Imam nekih naznaka da bi mogao biti 7.10.1944., ali za taj događaj ne postoji ni MACR ni Accident report. War Dairy 450BG navodi za taj dan da je jedan B24 sletio na more kraj Visa, a posada drugog je iskočila iznad Visa, ali to je gotovo sve što imam.
Natrag na vrh
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1313
PorukaUpisano: Ned Sij 01, 2006 1:44 pm    Naslov poruke: B-17 Citiraj ovaj komentar

Kosti mogu ostati sacuvane jos jako dugo, osobito ako su u zatvorenom prostoru.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7769
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Ned Sij 01, 2006 4:31 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Hobby M Napisao/la:
Kosti bi trebale ostati... Pop

Kosti zasigurno ostaju, ja sam vidio i ljudske i životinjske iz mora sa antičkih brodoloma...a to je staro oko 2000 god.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Poky

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 4676
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Ned Sij 01, 2006 9:27 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Pozdrav maketari sve Vam najbolje u Novoj godini!!!!!!! Glede u svezi bombardera u moru našem Jadranskom još par pitanja: (znam da je sily i djetinjasto) dali je moguće te avione ,gledano sa zakonske strane, izvaditi iz mora djelomićno restaurirati i negdje izložiti? Za naše uslove znam da je nemoguće jel mi ne brinemo ni za aviome na kopnu ,ali sam onak informativno? E i jooš jedno pitanjce, dal je taj aerodrom na Visu vidljiv odnosno dal je ostalo šta od zgrada i piste? I dal možda na njemu ima još šta ostataka tih i drugih aviona?
_________________
Poky
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1313
PorukaUpisano: Ned Sij 01, 2006 10:52 pm    Naslov poruke: B-17 kod Visa Citiraj ovaj komentar

Da, svakako, viski aerodrom je pun ostataka aviona koji samo cekaju na entuzijaste da ih skupe!
Salim se, naravno. Ipak je od tada proteklo dosta vremena i puno se toga izmijenilo. Na mjestu gdje je bio aerodrom sada je vinograd, kao sto je bio i prije, ali forma piste je ostala. Na poljima ima sitnih ostataka metala, perforiranih ploca (PSP), cahura i sl. a poneka supa ima krov od avionskih limova.
Ostatke aviona su poslije rata skupili u viskoj luci i brodom otpremili za topionicu. Srecom, u moru ima jos dosta toga. Evo i slike piste gledano sa brezuljka iz smjera sjeveroistoka. Crvena strelica oznacava lijevi zaokret kojeg je kod promasenog slijetanja morao uciniti pilot da bi se ponovno uveo u ravninu za slijetanje.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1313
PorukaUpisano: Ned Sij 01, 2006 10:54 pm    Naslov poruke: Aerodrom Vis Citiraj ovaj komentar

Aerodrom nije imao zgrade, tj. sve su sluzbe bile smjestene u satorima. Jedino je postojao drveni toranj sa britanskom kontrolom leta.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
zbocek
Gost
PorukaUpisano: Pon Sij 02, 2006 12:11 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Taj me toranj kopka, jer se nigdje na fotkama ne vidi, osim na....da, tamo, hehe. (Sorry za ostale koji ne razumiju).
A po podacima koje imam, bar petnaestak četveromotoraca moralo bi biti u moru oko Visa.
Natrag na vrh
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1313
PorukaUpisano: Pon Sij 02, 2006 9:55 am    Naslov poruke: Avioni oko Visa Citiraj ovaj komentar

Da da, tocno, ima ih jos u moru. Zguzvane ostatke jednoga je vadila kod Visa ronilacka jedinica HRM negdje 1998. g. No koliko se kuze u avione pokazuje sljedeca anegdota : Mislili su da se radi o ostacima nekog americkog F-16 koji je nedugo prije toga zavrsio u moru, pa su organizirali cijelu operaciju vadjenja i prenosenja u Loru. Tamo ih je jedan obican vojnik (maketar) educirao da se radi o repnome dijelu (ostacima) B-24! Nakon toga su svi naglo izgubili interes za ostatke koji su jos neko vrijeme trunuli u Lori, dok ih netko nije pohranio na otpad. Srecom znamo da u moru oko Visa ima jos aviona pa se nadam da ce uskoro doci do jos kojeg takvog otkrica.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7769
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Sij 02, 2006 12:19 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Što se tiče vađenja zrakoplova iz mora i njihovog konzerviranja i restauriranja tu postoji niz problema koje treba riješiti prije nego se i pomisli na takav opsežni zahvat. Po zakonu sve te olupine imaju status zaštićenog spomenika, a one sa posmrtnim ostacima i status ratne grobnice, pa se bez dozvole ne bi smjelo niti roniti na tim lokacijama, a kamo li uzimati "suvenire" ili remetiti nečije posmrtne ostatke. Stupanj sačuvanosti se prilično razlikuje ovisno o situaciji koja je dovela do pada i dubini na kojoj se olupina nalazi, a time i isplativost vađenja. U plićaku do 10m dubine je uglavnom sve u lošem stanju, dok je dublje od 50m velika šansa za bolje stanje. Za razliku od olupina iz jezera, sve iz mora treba proći proces desaliniziranja inače se raspadne. Za npr. B-17 trebao bi olimpijski bazen za desaliniziranje... Samo vađenje je vrlo složena i skupa operacija, osobito sa većih dubina. Proces konzerviranja takve olupine može trajati godinama i koštati milijune Eura (bez pretjerivanja). Zbog toga je moje mišljenje da je najbolje da zrakoplovi ostanu gdje jesu i čekaju bolja vremena, po mogućnosti zaštićeni kavezom, kao i drugi podvodno-arheološki nalazi. Osim toga, uvijek se može zaroniti i pogledati. Wink
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Poky

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 4676
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Sij 02, 2006 3:18 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Fala na informacijama! Mislim i prije su mi je bili jasni problemi desalinizacije i problemi vađenja aviona iz mora ,pomorska grobnice ,a troškove nisam ni spominjao upravo iz razloga što mi je jasno da se radi o milijunskim iznosima zato sam i pitao za zakonske probleme. A ona tvrdnja da se uvjek može zaroniti baš i ne stoji pošto samo malen broj ljudi zna roniti ,a kamo li na veće dubine gdje su uslovi teži i tehnika drugačija , ja sam naprimjer gotovo pa neplivač tako da su šanse da ja vidim taj B-17 ravne nuli zato sam i tražio gospodina Frku da se malo raspiše i na ovu temu te nama neroniocima približi dotični avion. Laughing
_________________
Poky
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7769
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Sij 02, 2006 5:01 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Oprosti što ja to gledam iz svoje ronilačke perspektive... Ronioc Ronilačkim sportom se bavi puno više ljudi nego se to općenito misli (osobito u inozemstvu), a i nije sve na dubinama - ima zanimljivih stvari koje se mogu pogledati i roneći "na dah"...Ako zdravlje dopušta, nikad nije kasno proći tečaj, pa ući u novu dimenziju. Very Happy Naime, nije potrebno biti Superman za ronjenje. Istina je, naravno, da je za uron na dotični B-17 potrebno biti sa potrebnom kategorijom, iskusan i opremljen, ali s vremenom...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945. Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4  Naprijed
Stranica 3/4

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron