Mjesto za sve maketarske teme i dileme
|
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu |
Autor |
Poruka |
| SturmmannDado
| Član od: 12 Svi 2012 | Poruke: 328 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Čet Sij 30, 2020 1:54 am Naslov poruke: Farbanje gusjenica na tenku |
|
|
Pitao sam oca koj je cjeli život poslje vojne akademije do mirovine bio u vojsci, prvo JNA pa HV od početka rata, radio je na raznim funkcijama al radio je i na tenkovima obučavanje i neke tehničke stvari.
Rekao je boja gusjenica je na M84 bila u boji tenka ili hrđavo, a crno na gusjenicama su gumeni postavi za vožnju po asvaltu.
Ali mene zanimaju njemački tenkovi WWII, za koje vidim da ljudi pišu po internetu metalik tamno siva i hrđa ili metalik siva ili boja crveno smeđeg primera sa tenka pa metalik boja di se primer skinuo.
Koja boja bi bila najtočnija za Njemačke tenkove WWII? _________________
|
|
Natrag na vrh |
|
|
| SturmmannDado
| Član od: 12 Svi 2012 | Poruke: 328 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Čet Sij 30, 2020 3:02 am Naslov poruke: |
|
|
Još jedno pitanje kolko je česta bila pojava da posade farbaju gusjenice koje su koristile kao zaštita i dodatni oklop na šasiji i kupoli?
Po meni malo je glupo ostaviti jednobojne gusjenice koje se ističu na kupoli kamuflažnog tenka.
Slike s interneta:
_________________
|
|
Natrag na vrh |
|
|
| Leo - zd
| Član od: 16 Pro 2008 | Poruke: 2510 | Mjesto: Zadar |
|
Upisano: Čet Sij 30, 2020 8:40 am Naslov poruke: |
|
|
U općoj žurbi i vremenskoj stisci pretpostavljam da gusjenice nisu bojali.
Vjerovatno su sve površine nakon kraćeg vremena bile hrđave
Djelovi izloženi trenju, međusobno, sa kotačima, zupčanikom i terenom su se stalno "polirali" pa su bili sjajni, ali čelik sjajno ne "silver" ili "aluminium" znaći tamnije ali sjajno.
Uz hrđu, kako su se dosta kretali po terenu, van cesta, u utorima i pregibima je sigurno bilo i zemlje.
One rezervne.. A to što kažeš je logično, vjerovatno su nsbrzska nabacili neku boju, ali je vjerovatno tu hrđa brzo izbijala |
|
Natrag na vrh |
|
|
| vojo
| Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1829 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Čet Sij 30, 2020 11:07 am Naslov poruke: |
|
|
Samo da nadopunim Lea, da bude jasnije ....
Materijal gusjenica je lijevani čelik. On ima tendenciju rđanja, ali uglavnom onog površinskog .... nešto kao disk kočnice na autu/motoru - rđaju samo po površini a čim ih malo pobrusiš, postanu sjajne. Gusjenice neće posatati sjajne (iako bi mogle, da ih se polira).
Dakle, kad se neko vrijeme ne koriste postanu površinski rđave .... zamisli recimo savezničke tenkove koji su uz obalu Engleske ili na desantnim brodovima čekali invaziju na Normandiju - nisu se micali/vozili sigurno nekoliko tjedana ili čak mjeseci. Pa uz to još zrak zasićen morskom prašinom - zamisli kako su te gusjenice izgledale ....
Dakle, pošto se materijal nije bitno promijenio od doba drugog svjetskog rata, ono što danas vidiš na našim 55-ticama ili 84-rkama, 'boja' ti je ista kao i kod Nijemaca onda ....
Uz, naravno, sve one dodatke (blato, zemlja itd.) što je naveo Leo.
Vojo |
|
Natrag na vrh |
|
|
| SturmmannDado
| Član od: 12 Svi 2012 | Poruke: 328 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Čet Sij 30, 2020 5:52 pm Naslov poruke: |
|
|
Ok ako sam dobro shvatio, kad bi gusjenice bile nove na tenku koj je tek izišao iz tvornice to bi onda bez hrđe i blata bila poput boje metalnih frijumki, potamnjenih i dosjajenih grafitnom olovkom?
Imam set grafitnih olovki od H9 do HB do B8 pa ću isprobavati.
H = hard = tvrda = što veći broj to tvrđa
B = black = crna = što veći broj to crnija
Pošto imam gumene gusjenice mislim ih onda ofarbati srebrno metalno i dotamniti i dosjajiti olovkom B4, pa po potrebi nabaciti malo hrđe pa blata.
Jel onda to to? Ako je hvala na korisnim informacijama.
_________________
|
|
Natrag na vrh |
|
|
| YSub
| Član od: 09 Lis 2006 | Poruke: 222 | |
|
|
Natrag na vrh |
|
|
| Alkett
| Član od: 19 Velj 2017 | Poruke: 142 | Mjesto: Crikvenica |
|
Upisano: Sri Velj 05, 2020 9:57 pm Naslov poruke: |
|
|
Dado, Budući da te zanimaju baš gusjenice njemačkih tenkova evo ti link na 20 minutni pregled knjige "Panzerketten" by Dr. Peter Schwarzmann.
Tu imaš fotografije svake pojedinačne vrste i tipa gusjenice njemačkih tenkova koji su postojali i dodataka za njih. Vidjeti ćeš, bile su metalik crne kao nove, ali bile su i žute, bijele, najčešće hrđave. Vrlo zanimljivo štivo.
https://www.youtube.com/watch?v=wX5iCxqgGzM
Evo ti i par fotografija u boji iz toga vremena da možeš sam procijeniti. Gusjenice ako su u funkciji, sa čime god da se prebojaju sva će boja začas otpasti pa bojanje ima smisla samo dok se ne upotrijebe,.
Uglavnom mogli bi razlikovati barem tri različita stanja:
Ako je tenk nov, gusjenice su crne ali željeznog sjaja na uzdignutim mjestima gdje se troše,
Ako ima staža su ako je mokro blatnjave, ako je suho prašnjave i hrđave ali svijetle boje i željeznog sjaja na dijelovima koju se troše u oba slučaja.
Ako ima staža, ali stoji dugo tada su mu gusjenice tamno hrđave, prije smeđe i nemaju sjajnih dijelova jer se ne gule o podlogu i kotače.
1. slučaj.
2. slučaj.
------------------------------------------------------------
Ova mi je dobra. Blato unutar gusjenica mokro i tamno dok se je ono na trupu tenka posušilo i puno je svjetlije. Najisturenije površine članaka su sjajne i glatke:
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------
3. slučaj
Ovo je StuG III G koji je iskopan pred nekoliko godina u Rusiji. Sa originalnoim bojom, isti kakav je upao u močvaru. Gusjenice nisu radile i potpuno su tamne.
Pozdrav. |
|
Natrag na vrh |
|
|
|
|
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu Ne možete izmijeniti vlastite poruke Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu Ne možete glasati u anketama foruma
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron
|