Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Farbanje gusjenica na tenku

 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Tenkovi, topništvo, oklopna i ostala vojna vozila
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
SturmmannDado

Član od: 12 Svi 2012
Poruke: 240
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Sij 30, 2020 1:54 am    Naslov poruke: Farbanje gusjenica na tenku Citiraj ovaj komentar

Pitao sam oca koj je cjeli život poslje vojne akademije do mirovine bio u vojsci, prvo JNA pa HV od početka rata, radio je na raznim funkcijama al radio je i na tenkovima obučavanje i neke tehničke stvari.

Rekao je boja gusjenica je na M84 bila u boji tenka ili hrđavo, a crno na gusjenicama su gumeni postavi za vožnju po asvaltu.

Ali mene zanimaju njemački tenkovi WWII, za koje vidim da ljudi pišu po internetu metalik tamno siva i hrđa ili metalik siva ili boja crveno smeđeg primera sa tenka pa metalik boja di se primer skinuo.

Koja boja bi bila najtočnija za Njemačke tenkove WWII?
_________________
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
SturmmannDado

Član od: 12 Svi 2012
Poruke: 240
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Sij 30, 2020 3:02 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Još jedno pitanje kolko je česta bila pojava da posade farbaju gusjenice koje su koristile kao zaštita i dodatni oklop na šasiji i kupoli?

Po meni malo je glupo ostaviti jednobojne gusjenice koje se ističu na kupoli kamuflažnog tenka.

Slike s interneta:






_________________
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Leo - zd

Član od: 16 Pro 2008
Poruke: 1812
Mjesto: Zadar
PorukaUpisano: Čet Sij 30, 2020 8:40 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

U općoj žurbi i vremenskoj stisci pretpostavljam da gusjenice nisu bojali.
Vjerovatno su sve površine nakon kraćeg vremena bile hrđave
Djelovi izloženi trenju, međusobno, sa kotačima, zupčanikom i terenom su se stalno "polirali" pa su bili sjajni, ali čelik sjajno ne "silver" ili "aluminium" znaći tamnije ali sjajno.
Uz hrđu, kako su se dosta kretali po terenu, van cesta, u utorima i pregibima je sigurno bilo i zemlje.

One rezervne.. A to što kažeš je logično, vjerovatno su nsbrzska nabacili neku boju, ali je vjerovatno tu hrđa brzo izbijala
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1320
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Čet Sij 30, 2020 11:07 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Samo da nadopunim Lea, da bude jasnije ....

Materijal gusjenica je lijevani čelik. On ima tendenciju rđanja, ali uglavnom onog površinskog .... nešto kao disk kočnice na autu/motoru - rđaju samo po površini a čim ih malo pobrusiš, postanu sjajne. Gusjenice neće posatati sjajne (iako bi mogle, da ih se polira).

Dakle, kad se neko vrijeme ne koriste postanu površinski rđave .... zamisli recimo savezničke tenkove koji su uz obalu Engleske ili na desantnim brodovima čekali invaziju na Normandiju - nisu se micali/vozili sigurno nekoliko tjedana ili čak mjeseci. Pa uz to još zrak zasićen morskom prašinom - zamisli kako su te gusjenice izgledale ....

Dakle, pošto se materijal nije bitno promijenio od doba drugog svjetskog rata, ono što danas vidiš na našim 55-ticama ili 84-rkama, 'boja' ti je ista kao i kod Nijemaca onda ....

Uz, naravno, sve one dodatke (blato, zemlja itd.) što je naveo Leo.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
SturmmannDado

Član od: 12 Svi 2012
Poruke: 240
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Sij 30, 2020 5:52 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ok ako sam dobro shvatio, kad bi gusjenice bile nove na tenku koj je tek izišao iz tvornice to bi onda bez hrđe i blata bila poput boje metalnih frijumki, potamnjenih i dosjajenih grafitnom olovkom?

Imam set grafitnih olovki od H9 do HB do B8 pa ću isprobavati.

H = hard = tvrda = što veći broj to tvrđa

B = black = crna = što veći broj to crnija

Pošto imam gumene gusjenice mislim ih onda ofarbati srebrno metalno i dotamniti i dosjajiti olovkom B4, pa po potrebi nabaciti malo hrđe pa blata.

Jel onda to to? Ako je hvala na korisnim informacijama.


_________________
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
YSub

Član od: 09 Lis 2006
Poruke: 222
PorukaUpisano: Čet Sij 30, 2020 8:21 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

najtočniji i najdetaljniji pregled ...:

https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235047244-ww2-german-track-colour/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Alkett

Član od: 19 Velj 2017
Poruke: 97
Mjesto: Crikvenica
PorukaUpisano: Sri Velj 05, 2020 9:57 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Dado, Budući da te zanimaju baš gusjenice njemačkih tenkova evo ti link na 20 minutni pregled knjige "Panzerketten" by Dr. Peter Schwarzmann.



Tu imaš fotografije svake pojedinačne vrste i tipa gusjenice njemačkih tenkova koji su postojali i dodataka za njih. Vidjeti ćeš, bile su metalik crne kao nove, ali bile su i žute, bijele, najčešće hrđave. Vrlo zanimljivo štivo.

https://www.youtube.com/watch?v=wX5iCxqgGzM

Evo ti i par fotografija u boji iz toga vremena da možeš sam procijeniti. Gusjenice ako su u funkciji, sa čime god da se prebojaju sva će boja začas otpasti pa bojanje ima smisla samo dok se ne upotrijebe,.


Uglavnom mogli bi razlikovati barem tri različita stanja:

Ako je tenk nov, gusjenice su crne ali željeznog sjaja na uzdignutim mjestima gdje se troše,
Ako ima staža su ako je mokro blatnjave, ako je suho prašnjave i hrđave ali svijetle boje i željeznog sjaja na dijelovima koju se troše u oba slučaja.
Ako ima staža, ali stoji dugo tada su mu gusjenice tamno hrđave, prije smeđe i nemaju sjajnih dijelova jer se ne gule o podlogu i kotače.

1. slučaj.





2. slučaj.


------------------------------------------------------------

Ova mi je dobra. Blato unutar gusjenica mokro i tamno dok se je ono na trupu tenka posušilo i puno je svjetlije. Najisturenije površine članaka su sjajne i glatke:




-----------------------------------------------------
-----------------------------------------

3. slučaj
Ovo je StuG III G koji je iskopan pred nekoliko godina u Rusiji. Sa originalnoim bojom, isti kakav je upao u močvaru. Gusjenice nisu radile i potpuno su tamne.







Pozdrav.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Tenkovi, topništvo, oklopna i ostala vojna vozila Vremenska zona: EET (Europa)
Stranica 1/1

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron