Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

B-25 Mitchell nad NDH (i šire)
Idi na stranicu Natrag  1, 2
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 196
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Velj 08, 2017 11:07 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar


Ako nađete ovu fotku u visokoj rezoluciji, možete pročitati serijski broj.
Nalazi se iza i neposredno ispod pilotske kabine.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1826
PorukaUpisano: Sri Velj 08, 2017 11:56 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

vidio sam tu fotku a najveća meni poznata rezolucija se može pronaći na bivšem footnoteu, sada 3fold-u međutim nema šanse da se vide brojevi.

No gledajući ove fotografije, iako je to teško tvrditi zbog loše kvalitete, čini mi se da je prvi zavoj na olive drab boji ispod kokpita oštriji kod ovog aviona u letu za razlikuu od fotki na kojima se vidi noseart.

Uz to taj natpis sa serijskim brojem se, ako se ne varam, kod aviona u letu nalazi ispod prozora kabine
_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 196
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Velj 08, 2017 12:50 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Mislim da se seriski broj na avionima USAAF nalazi uvijek na istom mjestu, jer dolazi iza
oznake težišta (+), koje se ne mijenja prebojavanjem, dok se druge oznake, kao ime
pilota, noseart, itd., mogu pomicati.
Btw, kažeš da si imao dokumente. Da li su originalni sken, ili su kasnije editirani?
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1826
PorukaUpisano: Sri Velj 08, 2017 4:40 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Uglavnom kasnije editirani, međutim usporedbom s originalnim skenovima za pojedine misije, slučajno odabrane za kontrolu, nema grešaka.

447th eskadrila:
43-27498 prvo borbeno korištenje aviona 11.5.44.
43-27636 prvo borbeno korištenje aviona 12.5.44. dvije misije ista meta dvije različite posade

Originalne skenove 321BG imam od 1.1.44. do 31.5.44 (misije 178-321) uključuje serijske brojeve aviona i imena posade.

Marchant u eskadrilu dolazi 30.7.44. a prvu borbenu misiju ima 16.8.44. kao kopilot (misija 491), a prvi put na 43-27498 leti 5.9.44. također kao kopilot (njegova 9. misija). Do kraja rata najčešće leti upravo na tom avionom a od kad je promoviran u kapetana (20.2.45.) samo u par navrata ne leti na tom avionu, iznad nosearta mu piše taj čin.

Moram ispraviti jedan svoj prijašnji upis i napisati da sam pronašao jednu misiju i to 7.11.44. kad je letio i na 43-27636.

Zadnja misija gdje ga spominju je 12.4.45. kad predvodi napad na Maribor ali nažalost nema navedeno na kojem avionu. U toj misiji oboren je 43-4021 (na repu 31) "Lady Jane" (MACR-13745).
5.5.45. Marchant napušta eskadrilu.

43-27498 posljednja misija gdje se spominje je misija br.883 22.4.45.
43-27636 posljednja misija gdje se spominje je misija br.881 isti datum

Naravno da se u editiranoj verziji mogla potkrasti pogreška međutim kao što sam prije naveo nisam uočio greške kad sam uspoređivao originalne skenove s editiranim podacima, tamo gdje sam to mogao usporediti.
_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 196
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Velj 08, 2017 9:10 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Punooo noseva na http://napoleon130.tripod.com/northamericanb25mitchell/id18.html


Ovdje se vidi položaj serijskog broja, ovaj put 44-30142, 8Y iz 488 BS, 340 BG.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1826
PorukaUpisano: Čet Velj 09, 2017 12:14 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Zoran Petek Napisao/la:
Ovdje se vidi položaj serijskog broja, ovaj put 44-30142, 8Y iz 488 BS, 340 BG.

Slažem se da je to uobičajen položaj za te natpise međutim bilo je i iznimaka, već prije spomenuti MMR s te iste stranice

No ono na 43-27636 je vjerojatnije imena "glavnih korisnika"
_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1826
PorukaUpisano: Čet Velj 09, 2017 1:22 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Zoran Petek Napisao/la:

9V iz 489 BS, 340 BG. 489 BS leti na Novsku, odnosno most Strug, u studenom 1944.
Na fotki je avion s noseartom "That's All-Brother", prvi 9V i za njega postoje dekali (nakon ovog udesa avion s kodom 9J je prekodiran u novi 9V),btw 9V nije sudjelovao u tom napadu na Novsku (doduše u svom postu to niste niti tvrdili ali eto info više).
Foto iz navedenog napada


Drugi 9V "Miss Rebel" 43-4016 sudjelovao je u napadu na Borovnicu 28.12.44., za vrijeme napada na Novsku (u kojem nije sudjelovao) još uvijek je imao svoj stari kod 9J



Zoran Petek Napisao/la:

The Little Admiral, B-25J 43-4021 iz 446 BS, 321 BG, je kasnije preimenovan u Lady Jane
i oboren, Solčava, Slovenija 12.4.45. Tad nosi broj 31 na repu.
Spomenuh ga tri posta iznad
_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 196
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Velj 17, 2017 3:51 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Dva dana prije nego što je snimljena fotka u gornjem postu napada na most kod Novske,
isti cilj napada dio 310 BG, a drugi dio grupe napada Zidani Most u Sloveniji.



Miss Mitchell – Commemorative Air Force (Minnesota Wing), South St. Paul, Minnesota.







Miss Mitchell je posvećena i stranica http://maxair2air.com/AIR/Profiles/Miss-Mitchell.html.


Originalni Miss Mitchell, B-25J-1-NC 43-27483 iz 380 BS, 310 BG, izvršio je najmanje 122 misije,
možda i 140, a nakon rata je vraćen u SAD, gdje je rasječen šezdesetih godina prošlog
stoljeća.
Pilot prve posade bio je Max Covina. Drugu posadu vodio je pilot Art Enslie. Letio je
na Novsku 17.11.1944. U tom napadu B-25J Miss Mitchell je pogođen više puta, ali se uspio vratiti
u bazu na Korzici.
Zbog oštećenja zadobivenih nad Novskom, Miss Mitchell je idući dan ostao na popravku,
pa je Enslie sa istom posadom uzeo drugi B-25J (43-27796) za napad na Casarzu. Nad ciljem
su pogođeni tri puta. Prvi pogodak u nos ubio je bombaša Edward Nolanda. Drugi
pogodak prekinuo je cijevi goriva i ranio mitraljezca u trupnoj kupoli Don Knotta. Kobni treći
pogodak zapalio je proliveno gorivo, na što je pilot Enslie zapovjedio posadi da iskoči.
Ranjeni Don Knott nije se uspio izvući iz kupole, dok su ostali iskočili.
Još dvije posade su se izmijenile na Miss Mitchell. Pilot posljednje bio je Donald E. Oliver.
Nakon niza misija 310 BG se preselila sa Korzike u Fano u Italiji, mnogo bliže bojištu.
Odmah zatim, i opet kad je letjela na drugom B-25, i ta posada je nastradala. Postali
su žrtva sudara dva B-25 neposredno nakon napada na željeznički most preko Drave u
Draubergu 4.4.1945. Prvi (kojim su upravljali pilot Miller i kopilot Malinowski) je
pao kao kamen, a Oliverov B-25 je počeo blaže ponirati. Svejedno, viđena su samo
dva padobrana iz Oliverovog B-25.
Današnji Miss Mitchell nosi upravo Oliverovo ime pod kabinom i civilnu registraciju N27493,
a originalno je proizveden u Kansas Cityju kao B-25J-20-NC 44-29869 krajem 1944.
Proveo je rat u SAD-u i u USAF-u je bio do 50-ih.




Miss Mitchell i Skonk Chaser u akciji.


Spitfire IX CA-G snimljen iz B-25J 310 BG.
Na CA-G leti zapovjednik 3 Sqn SAAF Cecil Goulding.

Traka pred repom je Sky/Roundel Red/Sky.
8 Wing SAAF, Desert Air Force:
3 Sqn SAAF, Spitfire
11 Sqn SAAF, Kittyhawk
87 Sqn RAF, Spitfire
185 Sqn RAF, Spitfire
8 Wing SAAF često prati B-25 310 BG koji bacaju pomoć partizanima, talijanskim i NOVJ.
Spitfirei prate 310 BG i na Drauberg (24xB-25J, bacili 72x454 kg bombi na željeznički most) 11.3.1945.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 196
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Ned Velj 26, 2017 11:04 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar


Rani B-25 i predak Jeepa



Kraj linije - B-25J za SSSR pred isporuku u bojama DA.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 196
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Ruj 18, 2017 1:41 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar


asibiz
Spitfire VIII AN-U/JF880, 417 Sqn RCAF i B-25J 319 BG USAAF
Prekrasna fotografija, objavljena često i pogrešno datirana. Mjesto je Fano, krajem studenog 1944.
Plavorepi B-25J br. 16 je posjetioc sa Korzike, a prigoda je slavlje 244 i 239 Winga, Desert Air Force,
koji prvi put kompletni zajedno dijele bazu. Osim njih nazočni su i ćasnici 79 FG, USAAF.
417 Sqn RCAF leti upravo dan-dva prije nad Pulom, a 319 BG još treba obaviti posljednje napade
na Zaprešić i Obedišće prije odlaska na Pacifik.
O 417 Sqn RCAF, a i 319 BG više kad nađem vremena.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 196
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sub Ruj 23, 2017 8:35 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar


319 BG leti na B-26 do studenog 1944., zatim seli na Korziku u 57 BW sa novim B-25J. Oznake grupe na B-26 su bijeli brojevi na repu i okomita bijela traka na trupu pod repom.


B-25J broj 17, 43-36113. 437 BS ima najniže brojeve, 1 je karakterističnog oblika. Oznaka grupe
su bijeli brojevi na tamnoplavom (kobaltno plavom) repu, serijski broj ostaje u neobojanom
pravokutniku. Oznaka 437 BS je srednje plavi prsten na motoru.



Ne bi se baš reklo po ovoj mutnoj fotografiji, no ovo je jedan od najpoznatijih B-25J uopće.
B-25J 43-35972 br. 18 leti i danas gotovo identičan kakav je bio 1944. Učestvuje u dva napada na
Obedišće u studenom i prosincu 1944.



Trojka B-25J iz 437 BS. Svi imaju srednje plave prstene za 437 BS.


Iduća eskadrila grupe je 438 BS. Oznaka 438 BS je crveni prsten na motoru.


Broj 46 iz 438 BS u akciji. Najčešći ciljevi su željeznički mostovi na pravcu od Verone
u Italiji do Brennera u Austriji.



Formacija 438 BS. Napali su, među ostalim, Zaprešić 3.12.1944.


B-25J 54 i 65 iz 439 BS, 319 BG. Nose žuti prsten za 439 BS i plavi rep za 319 BG.


'54' se vraća u bazu Serragia na Korzici.


Posljednja eskadrila grupe, 440 BS, ima najviše brojeve i bijeli prsten na motoru.


'85' iz 440 BS, 319 BG.


Napad 440 BS, 319 BG na željeznički most Castelnuovo 16.11.1944. Idući dan 319 BG napada tri cilja,
među ostalim i željeznički most kod Obedišća, istočno od Zagreba.



Dva B-25J iz 440 BS nad morem. Da bi napali ciljeve u NDH morali su od Korzike dvaput preletjeti
dva mora. U prosincu 1944. ostavljaju B-25 na Sredozemlju, a osoblje brodom ide preko Atlantika
natrag u SAD. Tamo dobivaju nove A-26 i kreću preko Pacifika na Okinawu.



A-26 iz 319 BG na Pacifiku. Standardna oznaka grupe i dalje je plavi rep, ali nosi je samo
najbliži A-26. Otamo su napadali japansko kopno, uključujući Nagasaki. Posljednji napad
je na Chiran, bazu japanskih armijskih pilota samoubojica.


Više na http://www.319thbombgroup.com/
http://57thbombwing.com/319th_History/319th_History.html
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 196
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Ruj 28, 2017 11:30 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Izašla je nova knjiga o B-25 u izdanju keypublishing
https://pocketmags.com/airfix-model-world-magazine/combat-machines-2-b-25-mitchell#popup1
Ima tu dobrih stvari, ali i nekih ponovo ponovljenih grešaka, kao. npr. profil B-25J 9D "Briefing Time", koji opet ima nacrtanu RAF-ovu oznaku na repu, a nije je imao (uostalom kao ni prethodni 9D 42-32447 Stardust, uništen još 22.3.1944. za erupcije Vezuva).
319 BG se spominje samo jednom. Ali nije skupa, pa može proći kao nekakav opći uvod u B-25.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 196
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sub Stu 18, 2017 1:26 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar


Popis ciljeva 340 BG u studenom 1944.


B-25J 7C 43-28074 iz 487 BS, 340 BG, polijeće. Leti 18.11.1944. na Zidani Most, a 27.12. na Borovnicu.


Isti B-25J, 7C 43-28074, u letu nad Alpama.


B-25J 43-27540 WATCH COPIER po dolasku u 487 BS, 340 BG. U to doba 340 BG najviše
leti nad Italijom i južnom Francuskom.



B-25J 43-27540 WATCH COPIER je, kao i ostali neobojeni B-25J 340 BG, maskiran nakon njemačkog
zračnog napada na Korziku.



Nos B-25J 43-27540 WATCH COPIER pretrpio je neke izmjene do kraja karijere. Jedna od bombi
je za Zidani Most 18.11.1944., kao i za Borovnicu 27.12.1944.



B-25J 7J kad je bio nov. Kad leti na Zidani Most maskiran je kao na slici dolje.


Isti B-25J nešto kasnije. P-47D iz pratnje su iz A i C Flighta 346 FS, 350 FG.


Dio 340 BG napada Zidani Most 18.11., a drugi dio 340 BG istodobno napada željeznički most
južno od Novske (Strug). Na 9F 43-4058 STELLA, 489 BS, 340 BG, jednom od tvornički obojenih
B-25J, leti Riddle, a na 9U Convis.



B-25J 9L 43-27517 PROP-WASH iz 489 BS, 340 BG, naknadno je obojen na Korzici. Također leti
u napadu na most Strug, južno od Novske, 18.11.1944.



B-25J 9S 43-4080 KNOCKOUT iz 489 BS, 340 BG, tvornički je obojen. Imao je manje oznaka misija
u vrijeme kad leti na Novsku, kad je pilot bio McKinley, a ovako je izgledao 3.3.1945.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945. Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2
Stranica 2/2

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron