Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Bombardiranje Borongaja
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
dog

Član od: 17 Stu 2006
Poruke: 480
Mjesto: rijeka
PorukaUpisano: Sri Tra 12, 2017 12:35 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

02.04.1944 "bijeli 3" kod Karlovca je Arthur Tubel...profil toga aviona se moze naci na netu

Ovaj kod Crikvenice je "zuti 7" Walter Seiz....oba pilota su se vratila u Italiju...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1821
PorukaUpisano: Sri Tra 12, 2017 7:59 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Zoran Petek Napisao/la:
12.4.1944. 451 BG (B-24) 25. misija grupe na Zagreb, ranžirni kolodvor
Oboren B-24 41-28740, RHODA (725th BS, 451st BG)
"Originally assigned to the 461st BG, she departed the USA on February
1, 1944, where she was known as THE BAT. Transferred to
the 451 st, she was lost on the mission to Zagreb, Yugoslavia, on
April 12, 1944, with the crew of R.W. Bergman (MACR #4192)."

http://www.b24bestweb.com/bat1.htm

_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 181
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Tra 14, 2017 1:30 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Neki B-24 461 BG koji lete na Zagreb 12.4.1944.:
1 41-28693, WAR EAGLE, slupao se 25.7.44.
3 41-29333, STINKY. Kasnije je dobio veliki broj 3 na bijeloj podlozi

5 41-29289, BATTLE-CRATE. Pao, Trebinje, 3.7.44.

6 41-28726, MISTER PERIOD. Spustio se na more 10.6.44.
8 42-52459, WINONA BELLE. Slupao se 25.7.44.
9 41-29335, EVIL WEEVIL. Rasječen 11.2.45.
13 42-52458, CHIPPIEDALL. Oboren, Raška 11.6.44.
16 42-52409, HELL'S A POPPIN'. Slupao se 13.4.44.
18 41-28732, SWEE' PEA. Slupao se 24.8.44.
26 42-52486 IRISH ANGEL

34 42-52368, PIECEMAKER
41 42-52398, BOISEE BELLE

44 42-52336, pao 13.4.44.
49 42-52366, Spirit of Hollywood, pao 13.4.44.
60 42-52325, BUSHWACKER

61 42-52395, LITTLE JESUS. Pao kod Beograda 16.4.44.
63 41-28670, Malfunction SIRED BY Ford, otpisan nakon bombardiranja Beograda 17.4.44.

73 42-52399, MISS CARRIAGE.
76 41-29341, WHEELS OF JUSTICE. Slupao se 20.4.44.

451 i 461 BG su dobile nove crvene oznake, dok 460 još nije dobila
nove žute oznake.

Rane oznake 460 BG - ALEXANDER'S RAG TIME BAND, pao nakon sudara 5.5.44. u Italiji, dan prije prvog napada 460 BG na Zagreb 6.4.44.


460 BG u drugom napadu na Zagreb 12.4.44. leti s ovakvim oznakama.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 181
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Ned Tra 30, 2017 11:33 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar



30.4.1945. Posljednja ratna misija Liberatora 31 Sqn SAAF, 2 SAAF Wing, 205 Group.
Jedan Liberator iz 31 Sqn bacio je letke na slijedećim lokacijama: Karlovac, Zagreb,
Sisak, Brežice i Pula.


U svibnju, posljednjem ratnom mjesecu u Europi, od zapadnih savezničkih snaga nad Hrvatskom leti
još samo Balkan Air Force, a i to samo prvih nekoliko dana. (Iznimke su samo jedan let P-38 1 FG,
15 AF, do Virovitice i jedan nad Slovenijom kod Celja.)
Zato je aktivno jugoslavensko zrakoplovstvo.
Jugoslavenski 112. puk:
"Sutradan, 3. maja, krenuli smo i posle mnogih muka stigli u Klenak.
Naš 112. lovački puk dobio je 4. maja zadatak da se prebazira na pomoćni
aerodrom Mađarmečke. Ovo prebaziranje je trebalo izvršiti hitno, jer je
pomeranje fronta prema severozapadu išlo vrlo brzo. Dok smo još bili u
Klenku, 112. i 422. puk dobili su zadatak da bombarduju i mitraljiraju
Zagreb, koji je bio prepun raznih neprijateljevih i kvislinških jedinica,
koje su bezglavo bežale prema Sloveniji."

Balkan Air Force još napada prometnice.
"Marauder III HD667. Shot down by AAA near Zagreb, Yugoslavia May 4, 1945"
Posljednji Marauder uopće izgubljen uslijed neprijateljske akcije.
Pao kod Čemernice, HD667 "žuti P", a pripadao je 25 Sqn SAAF, Balkan Air Force.

5.5.1945. Posljednje ratne operacije BAF, nadalje lete samo jugoslavenski avioni.

5.5.1945.
"Od 5. maja avijacijske jedinice su, pored redovnih jurišnih i
lovačkih zadataka, vršile i blokadu aeročvora Zagreb, odnosno aerodroma Lučko i Borongaj."

»U vremenu od 12.02 do 13.26 na visini 1000-4000 metara: na jugozapadnoj ivici
aerodroma u Zagrebu jedan avion. Na drugim aerodromima (Pleso i Lučkoj nema aviona.
U vremenu od 12,38-14,10 na visini 3000-1000 metara; na jugozapadnoj ivici aerodroma
Zagreb jedan dvomotorni avion i dva lovca Me-109.
U vremenu od 15.25 - 17.10 na visini 3000-1000 metara: na jugozapadnoj ivici
aerodroma Zagreb četiri aviona. Prikupljanje vojske nije zapažano«.

"U toku 7. maja avionima „Il-2" i „JAK-1" izvršeno
je 50 uspešnih borbenih letova. Dejstvima iz vazduha uništavana
je živa sila i tehnika neprijatelja i uspešno potpomagano
napredovanje kopnenih jedinica. Neprijatelj je
tučen u rejonima Varaždin, Vratno, Komin, Sesvete, Zagreb.
Istovremeno su izviđani ovi rejoni.
Podržavale su dejstva kopnenih jedinica pri oslobođenju
Ivanić-Grada, Križa, Kloštar-Ivanića, Gradeca,
Dubravu, Lupoglav, Dugo Selo i još mnogo drugih naseljenih
mesta.
Jedinice Grupe vazduhoplovnih divizija su izvršavale
borbene zadatke i u toku 8. maja. Ovoga dana su
imale 31 borbeni let. Tukle su bombama, raketama, topovima
i mitraljezima po neprijatelju u rejonima: Zabok,
Krapina, Brestovac, uspešno su potpomagale nastupanje
naših armija. Tog dana avijacija je pomagala jedinice
2. armije prilikom oslobođenja Zagreba.
Posle 8. maja 1945. borbena aktivnost jedinica Grupe
vazduhoplovnih divizija svela se na izviđanje lovcima.
Desetog maja 112. lovački puk je izviđao pravac kretanja
i dostignute linije prednjih odreda 3. armije u nastupanju
ka Ptuju i Mariboru, a 113. lovački puk je 15. maja izviđao
komunikacije na pravcu Maribor — Slovengradec i
dalje prema Gracu i Celovcu i po potrebi tukao neprijatelja
topovskom i mitraljeskom vatrom."

7.5.1945.
"Sedmog maja avijacija je izvršila 18 borbenih zadataka, napadajući
navedene ciljeve i pružajući vatrenu podršku navedenim jedinicama. U
isto vreme podrška je pružena i 51. diviziji 3. armije, koja je toga dana,
7. maja, uspela da oslobodi Varaždin i da krene opštim pravcem
Maribor - Dravograd - Celovec.
Ciljevi, pored Sv. Ivan Zelina, Sesvete, Dugo Selo, napadani su
još i u Zagrebu, Donjoj Zelini, Gračesu i Varaždinu. U isto vreme,
napadnut je i aerodrom Borongaj."

8.5.1945.
Il-2 422. puka su bili na putu da bombardiraju Borongaj 8.5.1945., ali su
opozvani, a umjesto toga su ispucali sve što su imali na kolone kod Zaboka
i Krapine.

"Tako su 8. maja jedinice 3. armije nastavile svoj prodor naznačenim
pravcem Maribor - Dravograd - Celovec, a delovi 1. armije, posle
teških borbi koje su trajale svu noć 7/8. maja otpočele da ulaze u Zagreb
u kome je neprijatelj, iako u manjem obimu, nastavio da pruža otpor.
Toga dana je 422. vazduhoplovni puk izvršio osam borbenih
zadataka i to je bilo njegovo poslednje učešće u NOR. Posade su
napadale ciljeve u rejonu Zabok - Retina - Krapine - Donji Brestovac
i Zagreb. Ciljevi su uspešno bombardovani, premda su dejstvovale
precizne i jake vatre PAA-baterija u Zaboku, posebno baterija 'erlikon'
sa kamiona, kao i još šest baterija oko železničke stanice i sa ivice šume."

Jugoslavenski 422. puk:
"Posle završenih operacija za oslobođenje Zagreba, naš 422. jurišni
puk, u čijem su sastavu bili samo naši piloti i naše tehničko osoblje,
preleteo je na aerodrom Pleso, a zatim na aerodrom u Velikoj Gorici."

13.5.1945.
"Trinaestog maja na paradi u Zagrebu učestvovao je i 422.
vazduhoplovni puk."

Lipovšćakov Jak-3
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 181
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Svi 26, 2017 3:11 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar


B-17G iz 414 BS, 414 BS, 97 BG, 5 BW, 15 AF, USAAF.
Upravo su preletjeli Kornat, a otok desno je Žut.
24.5.1944. oboren je B-17 Flying Fortress 42-31392 (414 BS, 97 BG, 5 BW, misija na Beč), napadnut od Bf 109 nad Zagrebom, a izgleda da se zračna borba vodila do Siska. Srušio se kod Petrinje. MACR 5187.

24.5.1944. 16. misija 484 BG, napad na Zagreb izvelo 40 B-24, bacili 88 t bombi, bez gubitaka. Drugi izvor navodi 37 bombardera i 74 t bombi.
Prateći lovci P-51 iz 52 FG prijavili borbu s tri MC.205.
P-47 iz 325 FG pratili su bombardere na Wollersdrorf, a prijavili su 6 pobjeda kod Zagreba (4 su izgleda priznate) nad lovcima koji su tu napadali američke bombardere (vjerojatno B-24 iz 304 BW). Poručnik Don Kerns oborio je 2 (i odlikovan je s DFC za tu akciju). Poručnik Barkey oborio je jednog i time postao najnoviji as 325 FG. Poručnici Hiawatha Mohawk, Robert Raus i Robert Bass također su prijavili po jednu pobjedu. Nisu imali vlastitih gubitaka. To je ujedno posljednja misija 325 FG sa P-47. Već 27.5.1944. imaju prvu misiju sa novim P-51 Mustanzima.

Bitke nisu bile jednostrane. Njemački lovci Bf 109G iz IV./JG 27 su tada u Zagrebu i prijavljuju sljedeće pobjede (tu su samo one koje izričito navode Zagreb, odnosno u njemačkim izvještajima Agram):
24.05.44 Hptm. Otto Meyer: 15 Stab IV./JG 27 B-24 Ł Raum Agram: 6.000 m. [Zagreb] 10.15 Film C. 2027/II VNE: ASM
24.05.44 Uffz. Günter Tschertner: 1 10./JG 27 B-17 Ł Raum Agram: 6.000 m. [Zagreb] 10.15 Film C. 2027/II Anerk: Nr.14
24.05.44 Uffz. Gregor Poppe: 1 11./JG 27 B-24 Ł Raum Agram: 6.000 m. [Zagreb] 10.30 Film C. 2027/II VNE: ASM
24.05.44 Ltn. Ernst Günther: 2 10./JG 27 B-24 Ł Raum Agram: 5.5-6.000 m. [Zagreb] 10.35 Film C. 2027/II Anerk: Nr.16

25.5.1944.
Iz kronologije NOR-a: "Otpočeo vazdušni desant na Drvar. Od 6,35 do 7 časova, pre početka desanta, pet eskadrila nemačkih aviona bombardovalo Drvar. Zatim su transportni avioni bacili padobrance a teretne jedrilice spustile vojnike na područje s. Vrtoča i groblja u Drvaru."

28.5.1944. Napad na Gornji Stupnik i Pleso 48 P-38 iz 1 FG (1028. misija grupe). P-38 iz 27 FS, 1 FG bombardirali su Lučko/Gornji Stupnik. Krenuli su dalje, uništili lokomotivu oko 16 km sz. od Karlovca i naletjeli na hrvatski Do 17 iz 3.ZJ sjeverno od Bužima, i oborili ga.

29.5.1944. Zagreb nije napadnut, ali velika formacija bombardera prolazi u blizini na putu za Bečko Novo Mjesto. Zagrebačka PZO je djelovala, kao što potvrđuje američko izvješće (B-24 42-94808 iz 724 BS, 451 BG):
"Date: 29 May 1944
MISSION # 27 Base: Castelluccio dei Sauri
TARGET: Wiener Neustadt, Austria—Wollersdorf Airdrome, aircraft manufacturing and servicing installations
SHIP: Jesse James …808
ESCORT: Forty-seven P-38’s (82nd and 14th Fighter Groups) up to Zeltweg and Fifty P-51’s (31st Fighter Group) from Zeltweg, over target, and on withdrawal.
BOMBS: 10 x 500 lb. General Purpose from 22,000 feet
ENEMY AIRCRAFT: Ten ME-109’s, twenty FW-190’s, twenty to twenty-five ME-110’s, ten to fifteen ME-210’s & ten to fifteen JU-88’s.
FLAK: Intense Volume, Accurate Aim, Heavy Caliber over a large area at the target (86 guns). Encountered flak over Graz and Zagreb as well.
RESULT: Many hits on hangars. Probably destroyed. Factory installations severely damaged. Marshalling yard hit and both choke points cut. Nine single engine aircraft on ground probably destroyed. Highway cut by two bombs.
SORTIES: 2 Total: 37
MISSION TIME: 6:30 Total: 179:45"
Sjeverno od Zagreba formacija se sukobila s lovcima Bf 109G iz JG 77. B-24H 42-78257 (777 BS, 464 BG) napadnut je od 15 Bf 109 sjeverno od Zagreba i pao je kod Zagreba. B-24G 42-52540 (776 BS, 464 BG) napadnut je od 8 Bf 109 kod Zagreba i oboren je.
Nakon borbe, Bf 109G žuti 14+ iz 6./JG 77 pao je 50-tak km južno od Zagreba.
Idući dan napadnut je Zagreb-Borongaj.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 181
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Svi 29, 2017 6:55 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar


B-17 42-31473 iz 301 BG.


B-17 42-97914 iz 301 BG.


Gotovo savršen profil B-17 iz 463 BG, 15 AF.


B-17, 463 BG, 15 AF.


B-17 iz 463 BG


B-17 iz 463 BG.


42-97719 iz 463 BG.


Povratak 42-10294 iz 463 BG.

30.5.1944. 15 AF napada Zagreb-Borongaj, ranžirni kolodvor, no pogođen je i aerodrom.
Napad je izvelo 55 B-17 iz 5 BW: 301 BG (bila je to 275. misija) i 463 BG (32. misija, 28 B-17).
Pratnja leti skroz do Austrije: P-38 (82 FG, koja u povratku mitraljira ciljeve i prijavljuje dva
oštećena aviona na zemlji) i P-51 (31 FG).
Nije oboren nijedan od napadača, a na zemlji je uništeno 11 aviona.
Iz kronologije NOR-a:"Saveznička avijacija bombardovala Zagreb. Pogođeni su aerodrom,
ranžirna železnička stanica i s. Resnička Trnava. Bačeno je oko 500 malih bombi, koje su na
aerodromu uništile 11 aviona i oštetile i hangara."
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 181
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Lip 19, 2017 4:39 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

26.6.1944. "Lovci 15 AF napali Zagreb i Brod."
Prateći lovci 15 AF izveli napad iz niskog leta na Borongaj. Pogođena i oštećena 4 aviona
na tlu, od kojih 1 Ju 52.
Bio je to tek mali odjek velike bitke koja se vodila sjeverozapadno. Tog dana 850 aviona
američke 15 AF leti kod Beča. Izgubili su 3 B-17, po 2 P-38, P-47 i P-51 i čak 34 B-24, od
kojih je jedan pao kod Zagreba. Bio je to B-24 42-52538.
"B-24 42-52538 (460th BG) lost Jun 26, 1944 while flying near Zagreb, to bomb oil refineries
in Austria. MACR 6174. 5 crewmembers survived and taken POW."
Gubici osovine bili su: 5 Bf 109, 3 Fw 190, 4 Bf 110 i 13 Me 410. Osim toga, mađarska
grupa "Puma" izgubila je 3 Bf 109, a slovačka 13. Letka 7 Bf 109G.
26.6.1944. Osim lovaca 15 AF, i RAF-ovi Spitfirei, iz novoosnovanih Balkan Air Force,
napadaju aerodrom "između Zagreba i Karlovca". Tom prilikom srušen je jedan od napadača,
Spitfire Mk.V ER914 iz 73 Sqn. BAF nastavlja napadati aerodrome u NDH i idućih dana.
27.6.1944. Lovci BAF napali aerodrom Banja Luku (Zalužani). Spitfire V ES342 (73 Sqn RAF)
oboren je nakon što je na uzletištu uništio Ju 87 Stuku.
29.6.1944. Lovci BAF napali aerodrom Sarajevo (Rajlovac). Spitfire V JL193 (73 Sqn RAF)
oboren.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 181
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Lip 19, 2017 5:59 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

30.6.1944. Zagreb napadaju B-24 47 BW (98, 376, 449 BG i 450 BG), no zbog oblaka malo njih
(samo 50-ak) izbacuje bombe na cilj, uz samo 6 B-17 iz 483 BG (ostatak grupe leti nad Mađarskom).
Ukupno su bacili 133 t bombi.



B-17 'Sport' 42-107143, 840 BS, 483 BG, 15 AF.

Njemački izvještaj navodi 50 B-24 i 5 B-17 koji su
bacili 300 teških i 100 rasprskavajućih bombi na
aerodrom Borongaj, koje su pale van kruga aerodroma
i nisu prouzročile štetu..
IZVJEŠTAJ ZAPOVJEDNIŠTVA GLAVNOG
STOŽERA DOMOBRANSTVA OD 1. JULA 1944.

«30. VI oko 1000 sati napali su neprijateljski
zrakoplovi bombama i strojničkom vatrom u 4 vala
od po 7—10 zrakoplova sela: Žitnjak, Retkovec i Čulinec,
te želj. prugu kod Sesveta (sve istočno od Zagreba).
Pored nekoliko težih bombi bačenih na želj.
prugu kod Sesveta i cestu Sesvete — Zagreb, te 2
bombe bačene na iztočni kolodvor (R.K.) u Zagrebu,
bombardiranje je vršeno srednjim bombama i bombama
za žive ciljeve. Porušeno je 7 kuća, dok je ostala
tvarna šteta neznatna.
Ovom prigodom napali su neprijateljski lovci
strojničkom vatrom seljake na poljskim radovima i
građanstvo, koje se pokušavalo zakloniti po šumarcima.
Do sada se zna za 23 mrtva, 78 teško ranjenih
i 05 lahko ranjenih. Ubijeno je 15 komada stoke.
Od pripadnika oružanih snaga poginulo je 5 domobrana,
a 23 su ranjena.
Ustanovljeno je da su neprijateljski zrakoplovci
i ovom prigodom bacali eksplozivna naliv pera."


B-24H zvan SITTING PRETTY i BUBBLES, 42-50413 'C' iz 344 BS, 98 BG. Vodeći avion u
napadu 98 BG na Sisak 14.6.1944. 42-50413 leti na Zagreb 30.6. i 7.7. i Novi Sad
7.8.1944.
(b24bestweb)

Iz dnevnika 376 BG, 47 BW, 30.6.1944.
Lester L. Rowekamp, mission June 30, 1944:
June 30, 1944 We went on mission to Zagreb, Yugoslavia Marshaling yards but brought
bombs back because clouds covered target. App. 6 hours.

Iz dnevnika 449 BG:
30 (lipanj 1944., op. ZP) The Group set out to attack Zagreb airdrome today but the
target was obscured by clouds. Very few of the original Group flying personnel are
left with us. Many have gone down while many others have completed their fifty missions.
The old order changeth. Many officers and men are trying to figure out a way to reach
Rome. Rumor has it that certain eager beavers have visited the Eternal City already.

Izvještaj 449 BG:
449 BG MISSION 87 Zagreb Air Drome (Borongaj, 30.6.1944. op. ZP.)
Forty B-24’s took off at 0529 – 0612 hours to bomb Zagreb A/D. One returned early.
Twelve A/C dropped
21.45 tons of AN-M47 Fragmentation Clustered bombs on target at 0938 – 0940 hours from 22,800
to 23,200 feet. Six A/C jettisoned 11.90 tons because of miscellaneous difficulties. Twenty-one
returned 37.45 tons to
base. The one early return jettisoned 1.20 tons. Thirty-nine returned to base at 1155 to 1212
hours. None lost. None at friendly fields.
Rendy at San Vito at 0636 hours as last group in Wing formation. Thence to 4242N – 1757E,
to 4347N – 1840E, to 4528N – 1840E, to 4627N – 1743E, to 4622N – 1540E, to the IP Imeno
(4608N – 1537E) making a turn to the left and attacking on an axis of 130°. Thence to
4327N – 1609E to Base.
Target was visible from IP but as formation came down bomb run the target was completely
obscured by clouds. Did not see the target. The section that dropped bombs on the target
did so by ETA. Results were unobserved. No photos were obtained.
Forty enemy A/C were
sighted as follows: 1 ME-109 about 15 minutes just before target, 6 unidentified A/C S/E at
1004 hours at 14,000 feet at 4500N – 1650E, at 0950 hours at 20,000 feet about 40 minutes south
of Zagreb 3 S/E A/C were sighted, black in color, sighted again at 1010 hours at 8,000 feet
at 4400N – 1600E. 30 FW-190’s were reported at 1005 hours from 18,000 feet at 4438N – 1609E.
There were no encounters.
Over the target the group experienced S to M – I – H flak.
[No losses. Damage
from flak: 1 (serious). No casualties.]


B-24H 42-95387 FAST FREIGHT, 43 iz 722 BS, 450 BG. Leti na Zagreb 30.6.1944., ali ne
baca bombe na cilj.
(b24bestweb)

(b24bestweb)
Posada B-24H 42-95387 FAST FREIGHT, 722 BS, 450 BG i izvještaj s leta na Zagreb:
June 30, 1944 – Zagreb Yugoslavia Airfield
No flak
Pilot – Lombard
Plane – Fast Freight - 387
240 – 20 lb Frag Bombs
Cloudy over target so salvage bombs – 15 or 20 ME109's seen but did not attack us.

Opširni izvještaj 450 BG:
MISSION DATE: June 30, 1944 MISSION NBR. 93
TARGET: Zagreb, Yugoslavia - Airdrome
I. CHRONOLOGY Thirty-eight B-24's took off at 0525-0621 hours to bomb the Zabreb (greška
u originalu, op. ZP) Airdrome. Thirty-seven were over the target at 14,000 feet at 0930.
Bombs were not dropped due to 10/10 cloud cover over the target. There
was only one early
return. Nineteen jettisoned 43.38 tons of 120 Frag. Clusters, a few in target area, and the
remainder in the Adriatic. Seventeen returned 40.02 tons of the same type bombs to base.
Thirty-five returned to base at 1130 hours. The one reported at a friendly field and another
reported missing both returned to base during the afternoon. None lost. None missing.
II. THE ROUTE AND ASSAULT
Leading the Wing, we rendezvoused with the 376th Bomb Group over San Pancrazio at 5000 feet at 0626
hours. Hence on course to San Vito to complete the Wing formation with the 98th and 449th Bomb
Groups. The route out was to Ston, to Grebacl. From this latter point, the formation was forced a
pproximately 15 miles to right of course in order to avoid clouds. Back on course to key point –
Kaposuar, to the I.P. which was Dmeuo (Imeno, Slovenija, op. ZP). The Zagreb area was visible
from the I.P. however heavy cloud banks intervened and a drop to 14,000 over the target failed to
achieve visibility on the ground.
The target was 10/10 covered. The rally was right, hence to Drezmk, then a straight course
to base. Escort was not briefed, however at 0950 hours at 12,000 feet, 20 P-47's and 20 P-51's
were sighted at 14,000 at 0930 hours and stayed on course for 25 miles.
III. RESULTS Bombs were not dropped on any target. The primary was completely obscured
and there were no assigned alternates
III. ENEMY RESISTANCE
A. Fighters: There were none observed or encountered
B. Flak: At the target, moderate, inaccurate to accurate, heavy type was encountered.
One aircraft holed, minor.
V. OBSERVATIONS At 0845 hours at 23,000 feet, near South of Lake Balaton, an unmarked
B-24 followed the formation for about 5 minutes. It was approximately 1000 feet above the unit.
VI. CASUALTIES One B-24 holed, minor damage.
VII FLIGHT LEADERS: Davis McGinnity Alexander Leavitt Kellman Carter Williams
Costello Dawkins Peterson Peterson Shirmacher


Hrvatski as Helebrant, sada major, je 30.6.1944. poletio na novom MC.205 presresti bombardere, koje
su pratili P-51 iz 5 FS, 52 FG. Pet hrvatskih lovaca je oboreno – Helebrant i Bartulović na MC.205 i još
troje na MC.202. Jedini se Bencetić na svom MC.205 vratio u bazu.
Samo je P-51B-10-NA 42-106556 (pilot George R. Burden) iz 5 FS, 52 FG oštećen, i to tek na slijetanju,
Madna, Italija.
Bencetić će se tek iduće godine osvetiti Mustanzima i postići posljednju pobjedu zrakoplovsva
NDH u ratu, nad Mustangom iz 213 Sqn RAF.

52 FG tad leti na P-51B/C, a ovo je žutorepi P-51D Mustang 44-63494 iz 5 FS, 52 FG. Snimljen 1945., Torretto ili Cerignola (baza 461 i 464 BG s B-24, 49 BW, 15 AF). (IWM)
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1821
PorukaUpisano: Uto Lip 20, 2017 11:29 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Kao i uvijek dosad nepresusan izvor informacija

Zoran Petek Napisao/la:
...
Samo je P-51B-10-NA 42-106556 (pilot George R. Burden) iz 5 FS, 52 FG oštećen, i to tek na slijetanju,
Madna, Italija.
...

Zanimljivo je da je isti pilot samo mjesec dana poslije pri slijetanju na isti aerodrom ostetio drugog mustanga.
_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 181
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sub Lip 24, 2017 12:03 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar


Bombe padaju 7.7.1944. iz Liberatora 450 BG, 47 BW.

7.7.1944. Zagreb-Borongaj napada 96 B-24 iz 47 BW (98, 376, 449 i 450 BG, svaka sa po više od dvadeset B-24).
Lovačka pratnja nije bila predviđena, ali uz njih je crnačka 332 FG sa P-51, koja nije našla svoje zadane, pa
prati bombardere B-24 Liberator 47 BW na Zagreb.
U prvom valu napada letjele su 376 BG i 450 BG, a u drugom 98 BG i 449 BG.
Samo 98 BG kao izričit cilj navodi aerodrom, sve ostale ranžirni kolodvor, koji počinje u neposrednoj blizini
sjevernog ruba aerodroma, no mnogo bombi palo je daleko od cilja, iako statistika 47 BW kaže: aerodrom
43 B-24, 106 t bombi, i ranžirni kolodvor 53 B-24, 127 t bombi. Nisu imali gubitaka, no nekoliko se vratilo ranije,
a neki su bacili bombe da ostanu u formaciji prilikom manevriranja prema cilju. Osim njih nekoliko uopće nije
bacilo bombe.
Izvjetaj NDH navodi:
"7. VII oko 0915 sati oko 60 neprijateljskih zrakoplova
izvršilo je novi teroristički napadaj na jugoistočni dio
grada Zagreba i okolna sela u 4 vala. Bačen je veći broj
bombi od 50 do 250 kgr. i bombi za žive ciljeve. Pogođeno
je predgrađe Savica, Resnička Trnava, Čulinec, Sv. Klara,
Jakuševac i Otok. Srušen je i oštećen veći broj kuća i pobijeno
nešto stoke.
Do sada je pronađeno 6 mrtvih i 34 ranjene građanske
osobe. Poginulo je i 6 domobrana. "


B-24J 42-64365 'F' iz 415 BS, 98 BG, 47 BW, 15 AF. 42-64365 leti na Zagreb 30.6. i 7.7., Toulon 6.8.44,
Novi Sad 7.8.1944. Oznaka 98 BG je trokut za 47 BW i 1 za grupu.
(b24bestweb)


B-24J 42-109811 BASHFUL, iz 343 BS, 98 BG. Originalno 'B', a nosi kod 'M' kad leti na Zagreb 7.7.1944.

B-24J 44-40148 SILVER QUEEN, 'B' iz 344 BS, 98 BG. Jedna od prvih bombi označava Zagreb 7.7.1944.

B-24H 44-40324 MISS PLEASE, 'H' iz 345 BS, 98 BG. Leti na Zagreb 7.7.1944. Obično na 44-40324 leti Bob
Dean s posadom, ali na Zagreb leti Barnes. MISS PLEASE ostaje na popravku 14.7., a Bob Dean je oboren
idući dan na drugom B-24, na svojoj 15. misiji 15.7.1944. kod Ploestija.


B-24J 42-100258 BOTTOMS UP, 'I' iz 415 BS, 98 BG. Leti na Zagreb 7.7.1944.

B-24J 42-109853 CHERRY, 'C' iz 415 BS, 98 BG. Leti na Zagreb 7.7.1944.


B-24 iz 376 BG izbacuje bombe. Oznake su standardne za prvu polovicu 1944. Unutar grupe razlikuju se po broju na nosu.

Lester L. Rowekamp, mission July 7, 1944 (376 BG):
July 7, 1944 We went on a mission to Zagreb, Yugoslavia Marshalling Yards. Flew with Col. Gillett and
other B.T.O.'s in lead plane, thirteen men on board. Light flak and enemy fighters in area.
Missed target. App. 6 hours. (1)

Robert N. McLean, Jr. Mission on July 7, 1944 (376 BG):
July 7, 1944 – Friday
Mission #25 – target – Zagreb marshalling yards in Yugoslavia. Takeoff 0500 Landing 1025 (0525)
Total combat Hours (125:05) Load 5000 lbs. Purpose of mission – to act as a decoy in order to
distract fighters from attacking the main part of the 15th, which was out to bomb oil targets in Southeast
Germany. Also to blast the 500 cars in the yards (our mission purpose). Remarks:
1) One hour from target, #2 engine ran out of oil and had to be feathered. #3 engine started smoking.
We were ordered to turn back.
2) Bombs were dropped ‘safe’ over Yugoslav mountains
3) Little flak, but no fighters encountered
4) No casualties
5) Statistics - total bomb tonnage (84,800 lbs)(42.4 tons)
6) Mission credit granted
7) Halfway mark reached

Neki B-24 iz 376 BG zabilježili su pojavu 8/10 Bf 109/Fw 190 i 6/8 Bf 109 neposredno ispred formacije, i vlastite
P-51 visoko nad područjem cilja. Zračne borbe nisu zabilježene.


B-24H 42-52205 BAMA BABY, originalno u 739 BS, 454 BG, a od 16.6. kao '32' leti u 718 BS, 449 BG,
među ostalim i na Zagreb 7.7.1944.


449 BG MISSION 93 Zagreb M/Y
Twenty-seven B-24’s took off at 0510 hours to bomb Zagreb M/Y. One returned early. Twenty-five dropped 62.5 tons
of 500-lb. (.1 & .025 – .1 & .01 fused) GP bombs on target at 0912 hours from 21,500 to 22,500 feet. One jettisoned
2.5 tons in order to keep in formation after #1 engine cut out. Twenty-six returned to base at 1111 hours. None
missing, lost or at friendly fields.
Rendezvoused with 98th Group over San Vito at 0614 hours at 6,000 feet as lead of second wave in Wing and
proceeded on course to Cazza Island. From this point, the briefed course was followed to 4622N – 1744E where
at 20,500 feet at 0845 hours a turn to the West was made. At 0900 hours at 4627N – 1700E at 22,500 feet a turn
to the IP (Kraljevec) was made. From the IP an attack was made on an axis of 200° True. The rally was left.
The return course was a direct line from 4540N – 1612E to base.
Strike photos show at least 8 hits in M/Y, 20 bursts in dispersal area South of L/G. Probable fuel or ammunition
stores hit in south dispersal area resulting in large explosion. Remainder of hits near A/D installations. Weather
was clear at the target and there was not interference from weather en route.
Fighters: None.
Flak: At the target this group experienced moderate, inaccurate, heavy flak for 3 minutes.
[No losses. No damage. No Casualties. No victories.]

Mission report, 450 BG
MISSION DATE: July 7, 1944 MISSION NBR. 99 TARGET: Zagreb, Yugoslavia - Marshalling Yard
I. CHRONOLOGY Twenty-eight B-24 type aircraft took off at 0505-0527, one crew returning for substitute aircraft
taking off at 0609 and joining formation at Wing rendezvous point. One aircraft returned early. Twenty-seven
aircraft over the target at 0904 hours, twenty-six aircraft dropping 64 tons of 500 lb G.P. bombs from 20,000 – 22,000
feet. One aircraft jettisoned 2 ˝ tons between the I.P. and the target in order to maintain its place in formations.
Twenty-six aircraft retuned to base at 1053 hours. One at friendly field. None missing .
II. ROUTE AND ASSAULT
Group and Wing rendezvous and route out to I.P. of Kaljevec were as briefed. A sweeping turn brought the
formation over the target on an axis of attack of 260 degrees. The rally was left and the route back to the base
as briefed. No escort. Weather was satisfactory: There was some strato-cumulus enroute with about three-tenths
coverage over Yugoslavia 8000 feet and there was a haze in the target area but the target was visible.
III. RESULTS
Photo-coverage reveals (TC 8-4-NA) concentration of bursts in open space at TU-29; concentration of bursts at R-27;
concentration of bursts in N.E. end of airdrome and a direct hit on hangar on eastern side of airdrome. No hits on
briefed aiming point.
The plan did not go as briefed. The formation was late so they turned to the I.P. 25 miles before the key point
was reached. I.P. was never reached as they turned into target 7 miles before I.P.. As a result they ran a
course parallel and 7 miles east form briefed course to target. Pilot told bombardier he saw the airfield that
was situated due south of marshalling yard and he would put him on course. The airfield that the pilot
saw was east and south of our target. Bombardier told pilot that wasn't the target and that target was located
to right. A turn was made to the target but the release point was reached before any synchronization could
be made. Indicated bombing altitude was 20,000 feet instead of briefed 22,000 feet. Axis of attack was
260 degrees instead of briefed 199 degrees.
IV. ENEMY RESISTANCE
A. Fighters: None.
B. Flak: Moderate, accurate, and heavy on target.
V CASUALTIES Eight aircraft received minor flak damage.
VI FLIGHT LEADERS: McWhorter Walker Lombard Noblett Alexander Leavitt Thrasher Bozzo



Jedan od originalnih B-24 450 BG, '43' 42-78241 DEATH OF ME YET iz 722 BS., s oznakama (trokut i 4)
napisanim bez kruga. Kasnije leti pod 777 BS, 464 BG i pao je kod Korčule upravo 7.7.1944., nakon
napada na Blechammer, koji napadaju ostali Liberatori 15 AF.



'Lucky 13' 42-52413 iz 757 BS, 459 BG srušen je u Mađarskoj 7.7.1944.

"Istog dana neprijateljski lovci-bombarderi napali su
strojničkom vatrom Bugojno, Žepče i Butmir (kraj Sarajeva)."
"7. VII četiri neprijateljska lovca-bombardera napala
su strojničkom vatrom vlak između Blažuja i Ilidže, te
želj. postaju Uskoplje kod Dubrovnika i želj. postaju Turbe,
Travnik i Zepče. Oštećena su 2 stroja i nekoliko vagona,
2 domobrana i 2 grad. osobe su ranjeni."
"7. VII pao je 1 četvoroštrojni zrakoplov kod Šandrovca
kraj Bjelovara."
"7. VII oko 1445 sati srušio se 1 neprijateljski četvorostrojni
zrakoplov u području 6 km iztočno od Novske.
Zarobljeno je 5 članova posade, zrakoplov je izgorio."
Izvještaj NDH:
"Naknadno se doznaje da je tokom 8. VII srušeno u
širem području Zagreba 6 neprijateljskih zrakoplova.
4 člana posade su poginula, a 13 je zarobljeno (među njima
2 častnika)."
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945. Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4
Stranica 4/4

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron