Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

MARINEAPPARAT NR.1, samogradnja 1/32
Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovi, helikopteri
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1312
PorukaUpisano: Sri Stu 18, 2015 7:00 pm    Naslov poruke: MARINEAPPARAT NR.1, samogradnja 1/32 Citiraj ovaj komentar



Prikupljam materijale za novi projekt samogradnje u 1/32. Ovaj puta biti će to dvokrilac: Prvi austro-ugarski hidroplan, Marineapparat Nr. 1. Ljubaznošću mojih prijatelja Borisa Ciglića i Josipa Novaka dobio sam vrlo vrijedne fotke, a izrada nacrta rekonstrukcije prve verzije hidroplana je završena. Evo i nešto materijala za gradnju je danas stiglo: Evergreen stirenske letvice i Albion Alloys cijevi, kao i pletena stolica od Barracuda Casta. Preostaju još dijelovi za motor koji su na putu. Bit će to vražji posao kada vidim sve te žice i upornice...

Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Kurfurst

Član od: 28 Pro 2014
Poruke: 558
Mjesto: Split-Kamen
PorukaUpisano: Sri Stu 18, 2015 7:11 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

o bože...
Kokice, brzo!!
_________________
U radu: brate svaśta

U maketarstvu nije bitno čime si to napravio nego kako to izgleda!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1312
PorukaUpisano: Sri Stu 18, 2015 7:55 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

U austrougarskoj ratnoj mornarici s velikom pažnjom je praćen razvoj hidroavijacije, za razliku od podmorničarstva koje je bilo zanemarivano. Mornaricu je hidroavijacija zanimala u aspektu pouzdanog sistema izviđanja na moru. Kako su u vremenu prije 1. svjetskog rata zračni brodovi – nazivali su ih „cepelini“ ili „dirižabli“, bili jako razvijeni i korišteni za izviđanja na moru, u početku je zamišljeno da se sistem izviđanja zasniva upravo na zračnim brodovima.
Već 1911. dva su pomorska časnika upućena u Frankfurt na Majni (jedan od njih je bio poručnik bojnog broda Viktor Klobučar) radi obuke u upravljanju zračnim brodovima. Prema projektima zamišljeno je da se izgrade tri dvostruka plivajuća hangara smještena u Puli, Šibeniku i Boki kotorskoj, s po dva zračna broda najnovije konstrukcije. Po predračunu ukupni bi troškovi ovog sistema bili 8.400.000 kruna, a razdijeljeno po elementima: 3 hangara – 4,5 milijuna, 6 zračnih brodova – 3.6 milijuna, te uređaj za proizvodnju vodika – 0,3 milijuna kruna.
Kako je u to vrijeme cijena jedne suvremene lake krstarice iznosila oko 9 milijuna kruna, pitanje je bilo na čemu zasnivati flotnu izvidničku službu – da li prednost dati većem broju krstarica ili izgraditi 6 zračnih brodova? S obzirom na brzi razvoj avijacije zaključeno je da se prihvati izvidnički sistem zasnovan na krstaricama i hidroavijaciji.
Probni aerodrom koji se nalazio na poljani Valtura u blizini Pule ubrzo je napušten, a u luci Pula je 1911. izgrađena prva hidroplanska stanica na Jadranu. Ta stanica, izgrađena na otočiću Sv. Katarina, imala je jedan hangar s mogućnošću smještaja 20 aviona. Za pokuse je služio jedan adaptirani automobilski motor “Daimler” od 40 KS. Zapovjednik stanice i prvi pilot Ratne mornarice bio je poručnik bojnog broda Viktor Klobučar Rukavina de Bunić, iskusni zrakoplovac koji je letio već od 1909. na aerodromima u Francuskoj, Austriji i Engleskoj. Tehničku službu vodio je inž. Josip Mickl koji je posjedovao solidno tehničko znanje. Mickl je kasnije na službi u Komandi vazduhoplovstva Kraljevine Jugoslavije projektirao prve hidroavione pomorskog zrakoplovstva.
U hidroplanskoj su stanici vršeni prvi pokusni letovi s hidroavionom oznake "Wasserflugzeug I“, poznatiji kao "Marineapparat Nr.1" izgrađenim u Pomorskom arsenalu, da bi se došlo do praktičnih iskustava sa hidrodinamičkim osobinama takvog tipa zrakoplova. Osobito su ispitivani plovci. Pri pokusima određivan je njihov najpovoljniji oblik, dimenzije i način gradnje. Postupno se dolazilo do rezultata, pa je uskoro eksperimentalnim putem riješen problem plovaka, a probni je hidroavion sa usavršenijim plovcima klizio po moru sve većom brzinom, približavajući se teoretskoj brzini potrebnoj za uzlijetanje.
Prema postignutim iskustvima 1912. probni hidroavion je adaptiran na način da su umjesto centralnog plovka ugrađena dva paralelna plovka, koji je već nakon prve probe i poslije kraćeg starta uzletio. Taj prvi hidroavion građen na obali Jadrana imao je skromne letačke osobine. Letio je s 15 do 16 kg opterećenja po jednoj KS, opterećenje po kvadratnom metru površine krila bilo je samo 8 kg, a propeler velike površine i promjera imao je 900 okretaja u minuti (motor od 1200 okretaja). Brzina hidroaviona iznosila je 90 km/h.
Daljnja iskustva na razvitku hidroplana su pokazala da je hidroavion s centralnim čamcem – trupom (“leteći čamac”) najprikladniji tip za nemirno more. Tako je ovaj oblik stalno usavršavan i uvođen u austrougarsku mornaricu.

Moj projekt temelji se na prvom izgledu Marineapparata Nr.1, sa centralnim plovkom, s jedne strane zato jer bizarnije izgleda od kasnije, finalne varijante, a i stoga što za njega postoje i bolje fotke. Bizarnosti svakako pridonosi prijenos motor-propeler na lanac (poput onog na biciklu) kao i nevjerojatno napredni trokraki propeler. Njime je prve skokove i manje letove izveo spomenuti Viktor Klobučar, svakako jedan od pionira našeg zrakoplovstva.


Marineapparat nr.1. -nacrt, rekonstrukcija.

Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Grega X

Član od: 09 Stu 2005
Poruke: 846
PorukaUpisano: Sri Stu 18, 2015 9:23 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Konjak je spreman, sad još zapalim cigaru i uživam....
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail MSN Messenger
Minolovac 161

Član od: 16 Stu 2009
Poruke: 1136
Mjesto: Bestovje /Sv, Nedelja/
PorukaUpisano: Sri Stu 18, 2015 9:39 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ja to sigurno nebum delal, ali pratim Shocked
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1062
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Sri Stu 18, 2015 10:21 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Eto, najprije me pohvali u malim vojnim vozilima, a onda me nokautira sa ovako nečim ....

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Slider

Član od: 09 Velj 2012
Poruke: 3968
PorukaUpisano: Sri Stu 18, 2015 10:54 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

master Yoda- the Force avakening.....poslal sam malog po bombu zuje i grickalice.... Very Happy
_________________
Izrada maketa po narudzbi
www.m2models.hr
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail Posjeti web-site
pozarart

Član od: 06 Lip 2008
Poruke: 495
Mjesto: Opatija
PorukaUpisano: Sri Stu 18, 2015 11:01 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Super, kad već ja nikako da napravim sliku istog aviona onda ćeš ti cijelu maketu a možda i sliku!!!

Pohvalno da netko radi i ove rijetke a za nase pondeblje izuzetne povijesne zrakoplove. Odakle nacrti, solo izvedba ili si nasao neke osnove?
_________________
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail Posjeti web-site
Davor

Član od: 09 Lis 2011
Poruke: 2491
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Stu 18, 2015 11:20 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Frka priušti nam još jednu uživanciju,,, Very Happy Very Happy
_________________
UPUTSTVA OBIČNO ČITAMO TEK KAD SMO U...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1853
PorukaUpisano: Čet Stu 19, 2015 1:56 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Bizarno je i to što ste očito uspjeli rekonstruirati jedna takav hidroplan na osnovu nekoliko starih fotografija koje nikako ne mogu biti dobre kvalitete.

No ustvari nakon vašeg Szarits No.2 više ništa nije bizarno
_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7769
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Stu 19, 2015 10:42 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Pratit ću ovo s užitkom. Very Happy
_________________


Group build - Metal finish battle
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1312
PorukaUpisano: Pet Stu 20, 2015 4:12 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Marijane,
Upotrebljivi nacrti praktično ne postoje, čak niti dimenzije nisu točno provjerene tako da se radi samo o orijentacionim podacima. Srećom postoje dosta dobre fotke, što je jako važno budući da pokazuju da je Marineapparat pretrpio nekoliko izmjena prije nego što je konačno poletio. U svakom slučaju te fotografije pružaju dovoljno informacija tako da se ipak može reći da je rekonstrukcija zadovoljavajuća. Posebno mi je teško bilo pronaći podatke i fotke za motor, jer se radi o automobilskom motoru Ferdinanda Porsche-a od 35 KS prepravljenom na 40 KS (prepravku je obavio Austro Daimler). Naravno da će tu biti dosta rekonstrukcije po principu "kako bi moglo biti" da bi stvar funkcionirala jer detaljne fotke ne postoje, što je još jedan veliki izazov.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1312
PorukaUpisano: Sub Stu 28, 2015 11:00 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Uhvatio sam nešto vremena između obaveza pa se malo radilo na motoru.

Ni sličnog motora u 1/32 nema na tržištu pa sam razbijalo glavu od čega napraviti kućište. Napokon sam našao kemijsku olovku od aluminija pravog promjera i žrtvovao je.


Od komadića plastike i tankog lima napravio sam ostale dijelove oko bloka motora.


Donji dio cilindara su štapići za uši narezani na pravu duljinu, a gornji su od stabla za držanje dijelova makete.


Sve to je jako sićušno i prava muka za dotjerati. Slijede cijevi usisa i ispuha.


Kad se dodaju cijevi usisa i ispušne cijevi, motor počinje sličiti na nešto.



Još nedostaje hrpa sitnih dijelova motora: karburator, svjećice, razvod paljenja, ventili sa klackalicama i oprugama, magnet...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Slider

Član od: 09 Velj 2012
Poruke: 3968
PorukaUpisano: Ned Stu 29, 2015 7:56 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

gust, gust, gust........ Cool
_________________
Izrada maketa po narudzbi
www.m2models.hr
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail Posjeti web-site
Minolovac 161

Član od: 16 Stu 2009
Poruke: 1136
Mjesto: Bestovje /Sv, Nedelja/
PorukaUpisano: Ned Stu 29, 2015 10:13 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Motor Dubai, još samo fali Fly Emirates na krilima i otkrivamo tajanstvenog sponzora Very Happy Evil or Very Mad
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovi, helikopteri Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Naprijed
Stranica 1/7

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron