Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

MARINEAPPARAT NR.1, samogradnja 1/32
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovi, helikopteri
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1318
PorukaUpisano: Ned Stu 29, 2015 10:38 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ha ha ha, kemijska je bila od Dubai Hotels...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1318
PorukaUpisano: Ned Pro 06, 2015 12:00 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Motor se bliži završetku. Ugrađene su svjećice, ventili sa oprugama, karburator, magnet, žice razvoda paljenja i nosači motora. Sada slijedi koji sloj MR Surfacera pa bojanje.




Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Davor

Član od: 09 Lis 2011
Poruke: 2498
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Ned Pro 06, 2015 12:52 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

..... Frka jako lijep motor....majstorski...
_________________
UPUTSTVA OBIČNO ČITAMO TEK KAD SMO U...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Minolovac 161

Član od: 16 Stu 2009
Poruke: 1138
Mjesto: Bestovje /Sv, Nedelja/
PorukaUpisano: Ned Pro 06, 2015 8:39 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

S čim si štelal zazor na ventilima? Da cijepidlačim (bil sam jučer sa Slajderom), bar jedan ventil bi trebal biti malo stisnut. Prekrasno.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Slider

Član od: 09 Velj 2012
Poruke: 3972
PorukaUpisano: Ned Pro 06, 2015 3:49 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Minolovac 161 Napisao/la:
S čim si štelal zazor na ventilima? Da cijepidlačim (bil sam jučer sa Slajderom), bar jedan ventil bi trebal biti malo stisnut. Prekrasno.

laze, ja nisam ventile spominjal, rekel sam da platine nisu nastelane.... Twisted Evil
_________________
Izrada maketa po narudzbi
www.m2models.hr
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail Posjeti web-site
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1318
PorukaUpisano: Pon Pro 07, 2015 8:59 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Sada slijedi sloj kit-boje MrWhite 1000, pa pregled neravnina i malo brusnog papira (finoća 1000) pa onda bojanje. Prema onome što se može naći od literature i na netu, cilindri bi trebali biti boje bronce ili mjedi, jer nisu imali rebra za zračno hlađenje nego vanjsku košuljicu kroz koju je cirkulirala voda za hlađenje pokretana vodenom pumpom. Karter bi trebao biti boje aluminija, a podigači ventila boje čelika. Na čudu sam kako to sada izvesti kad je motor složen. Da sam barem glavne dijelove bojao prije slaganja... Nazdravlje.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
domagoj

Član od: 26 Lip 2006
Poruke: 211
Mjesto: Sisak
PorukaUpisano: Pon Pro 07, 2015 5:48 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Motor ima po jedan ventil po cilindru?
Kako to funkcionira?
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Minolovac 161

Član od: 16 Stu 2009
Poruke: 1138
Mjesto: Bestovje /Sv, Nedelja/
PorukaUpisano: Pon Pro 07, 2015 7:42 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Dvotaktni s ispušnim ventilom. Dok sam bio aktivan, još su ih radili Burmeister&Wein i General Motors, neznam da li ih još netko radi. Magnetsko paljenje znači (pazi Slyder) da nema platina. A nisam mislil sa smo razgovarali o ventilima nego da cjepidlačim jer tak djeluješ na mene. A mislil sam ozbiljno, jer u kojem položaju da je bregasta, bar jedan ventil bi trebal bit otvoren, osim ako g. Frka nije del bregastu u kućište, a to sumnjam. Twisted Evil
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Slider

Član od: 09 Velj 2012
Poruke: 3972
PorukaUpisano: Pon Pro 07, 2015 8:00 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Minolovac 161 Napisao/la:
Dvotaktni s ispušnim ventilom. Dok sam bio aktivan, još su ih radili Burmeister&Wein i General Motors, neznam da li ih još netko radi. Magnetsko paljenje znači (pazi Slyder) da nema platina. A nisam mislil sa smo razgovarali o ventilima nego da cjepidlačim jer tak djeluješ na mene. A mislil sam ozbiljno, jer u kojem položaju da je bregasta, bar jedan ventil bi trebal bit otvoren, osim ako g. Frka nije del bregastu u kućište, a to sumnjam. Twisted Evil


kaj oces rec, da lose utjecem na tebe??? ts ts ts..... Djed mraz
_________________
Izrada maketa po narudzbi
www.m2models.hr
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail Posjeti web-site
domagoj

Član od: 26 Lip 2006
Poruke: 211
Mjesto: Sisak
PorukaUpisano: Pon Pro 07, 2015 8:05 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Minolovac 161 Napisao/la:
Dvotaktni s ispušnim ventilom. Dok sam bio aktivan, još su ih radili Burmeister&Wein i General Motors, neznam da li ih još netko radi. Magnetsko paljenje znači (pazi Slyder) da nema platina. A nisam mislil sa smo razgovarali o ventilima nego da cjepidlačim jer tak djeluješ na mene. A mislil sam ozbiljno, jer u kojem položaju da je bregasta, bar jedan ventil bi trebal bit otvoren, osim ako g. Frka nije del bregastu u kućište, a to sumnjam. Twisted Evil


Aaa...mislis uniflow dvotaktaš....da dobro to se koristi uglavnom na brodskim dizel motorima.....ni na kraj pameti da bi to koristili na toj šklopociji....ako su koristili? Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Minolovac 161

Član od: 16 Stu 2009
Poruke: 1138
Mjesto: Bestovje /Sv, Nedelja/
PorukaUpisano: Pon Pro 07, 2015 8:25 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Točno, ovi kaj sam nabrojal su brodski dizeli, ali u periodu kad je taj avion napravljen, još se svakak eksperimentiralo. Ali da g. Frki ne preplavljujemo topic, vjerojatno bu i on nekaj htel reći.
Ne Sly, ne djeluješ loše... Vrag na vatri
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1318
PorukaUpisano: Uto Pro 08, 2015 10:44 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Prema fotkama tog motora koje su, uzgred, izuzetno rijetke, naslućuje se da se radi o jednoj klackalici i jednom ventilu po cilindru. Hlađenje je vodeno, ima centralno postavljenu pumpu i magnet. Rješenje ventila je nešto slično kao Wrightova vertikalno postavljena mašina:
http://freepages.rootsweb.ancestry.com/~wakefield/history/38739-h/38739-h.htm
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1318
PorukaUpisano: Uto Pro 29, 2015 12:35 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Motor je gotov:


Dok se nastavlja gradnja trupa najbolje je da motor bude na postolju.



Sa zadnje strane motora dolazi jedan malo veći zamašnjak, samo tražim odgovarajući zupčanik iz nekog starog ručnog sata...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Davor

Član od: 09 Lis 2011
Poruke: 2498
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Pro 29, 2015 12:09 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

...jako lijepo... Very Happy Very Happy
_________________
UPUTSTVA OBIČNO ČITAMO TEK KAD SMO U...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1318
PorukaUpisano: Ned Sij 24, 2016 11:16 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Nastavak radova.
Sada kada je motor gotov treba naprraviti konstrukciju prednjeg dijela trupa, koja je po svemu sudeći bila od metalnih cijevi. Također, zbog niskog smještaja motora koji je bio u osi trupa, trebalo je propeler odmaknuti od osi motora pa je postavljen na posebnu konstrukciju koja je smještena ispred i iznad motora, tako da propeler bude koliko-toliko izvan dosega morske pjene. Prijenos motor-propeler je osmišljen pomoću lanca sličnog kao za pogon bicikla, a s obje strane motora, na konstrukciju su postavljena dva hladnjaka. Mora biti da je cijela ta komplicirana konstrukcija dosta vibrirala jer je dodatno pojačavana, a u konačnoj inačici hidroplana je i dosta izmijenjena, iako je ideja ostala ista. Sve se to dobro vidi na fotkama prve inačice koju i radim:

Također se vidi da je motor imao veliki zamašnjak na zadnjem dijelu.

Trokraki propeler bio je apsolutna novost i meni izgleda da je bio od metala.

Konstrukciju sa nosačem propelera napravio sam od kombinacije mesinganih cijevi i Evergreen polistirenskih okruglih profila. Lanac i zupčanici su iz seta Royal Models No.399 za 40-tonski transporter tenkova "Dragon Wagon" u 1/35, koji otprilike odgovara po veličini. Naravno, trebalo je tu puno dotjerivanja da se dobije željeni oblik ali to bi bilo to.


Onada sam nastavio sa izradom konstrukcije cijevi koje čine nosač motora i na nju dodao konstrukciju nosača propelera.



Sa stražnje strane motora dodao sam zamašnjak koji je sastavljen od otpadnih dijelova stare makete Mig-21 od OEZ-a (usisnik zraka isturpijan i dotjeran u predviđeni oblik, sa dodanim centralnim dijelom od komadiča plastike)

Ovako to izgleda sa strane.


Zatim sam izradio hladnjake. Vrlo "pipav" posao ako se uzme u obzir da treba postignuti jednak razmak između cijevi. Svaki hladnjak ima 36 cijevi, čije mi je slaganje zadako puno muke i dvije večeri, jer je ispalo da je prvi, dovršeni hladnjak, zapravo premali pa sam sve ponovio ispočetka.

Ovako to izgleda kao završeni komplet.

Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovi, helikopteri Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Naprijed
Stranica 2/7

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron