Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

70 godina od povijesnog preleta Crnog 4 i 10
Idi na stranicu 1, 2  Naprijed
 
Započni novu temu   Tema je zaključana od strane administratora    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
Kurfurst

Član od: 28 Pro 2014
Poruke: 557
Mjesto: Split-Kamen
PorukaUpisano: Sri Tra 15, 2015 10:54 pm    Naslov poruke: 70 godina od povijesnog preleta Crnog 4 i 10 Citiraj ovaj komentar

Htio sam eto napisati još jedan "70 godina od..." post, a 16.4. je taman 70 godina otkada su u Italiju sletila dva nama jako dobra Messera...
Ovim putem se želim zahvaliti Josipu Cekoviću i Vladimiru Sandteru koji su nam to omogućili te koji su tog jutra poletjeli na misiju nasilnog izviđanja prema Dalmaciji. Zašto, pojma nemam. Mislim da su im zato trebali dodatni spremnici.
Kako god, nad Sinjem su skrenuli prema Italiji, a nad Jadranom su se rastali. Sandter je sletio na Falconaru, a Ceković u Iesi. Ispravite me ako griješim... Uglavnom, još jedan bitan datum!
_________________
U radu: brate svaśta

U maketarstvu nije bitno čime si to napravio nego kako to izgleda!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vrsa

Član od: 21 Lis 2005
Poruke: 2045
Mjesto: Lima, Peru
PorukaUpisano: Čet Tra 16, 2015 9:30 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Bravo kolega. Dobro da ste se sjetili.

Trebalo bi napravit nekakv kalendar sa važnijim datumima hrv, vojne povijesti. Ovako bar ovih nama maketarski zanimljivih.
_________________
Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
divja_jaga

Član od: 20 Lip 2007
Poruke: 30
PorukaUpisano: Čet Tra 16, 2015 10:12 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

hmm ...
nekih stvari ne razumem ... (barem se ta dikcija iz slovenije ipak malo smiješno čuje): zašto zahvala tim pilotima i šta su vam tim prebegom omogučili? ... i naravno, zašto bi nam to trebalo biti bitno? bežali su ako se pogleda na to sa partizanske strane i dezertirali su što se tiče one druge. sve što je u stvari zanimljivo je nekoliko fotografija i to je to ...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Kurfurst

Član od: 28 Pro 2014
Poruke: 557
Mjesto: Split-Kamen
PorukaUpisano: Čet Tra 16, 2015 12:47 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Pa dobro, nije baš tipična zahvala, ali su spasili svoj život (vjerojatno) te su imali muda kao neiskusni piloti učiniti toliki put... Koliko znam, amerikanci i englezi su zapravo bili dosta grubi prema zarobljenicima, a to nismo znali sve do nedavno. Uostalom, da nije bilo tog prebjega i amerikanaca koji izgleda uvijek imaju fotić pri ruci kad treba, mi bi puno manje znali o našim messerima!
_________________
U radu: brate svaśta

U maketarstvu nije bitno čime si to napravio nego kako to izgleda!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
FilipZG

Član od: 10 Lis 2009
Poruke: 381
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Tra 16, 2015 1:33 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Da, svoje su živote spasili a živote kolega pilota i mehaničara koji su ostali su prepustili na milost i nemilost partizana... Ni meni baš nije jasna ta zahvala, osim što eto imamo par slika naših messera.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7769
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Tra 16, 2015 1:33 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Nisu ta dva pilota baš bili neiskusni-Sandtner je imao jednu potvrđenu pobjedu sa istočnog fronta, a Ceković jednu nepotvrđenu u NDH i imali su dosta sati letenja. Nije bilo lako donjeti odluku što dalje u ratu za mnoge vojnike koji su se našli na gubitničkoj strani u trenu kad je bilo vidljivo da nema šanse za ikakvu pobjedu u ratu. Za one koji nisu htjeli preletjeti u neizvjesnost partizanskog zarobljeništva (mnogi su prebjezi ubijeni) i ako su imali politička i vjerska uvjerenja koja su im komunizam činila odbojnim, jedini je bio izlaz dezertirati saveznicima i potražiti novi život izvan domovine.
_________________


Group build - Metal finish battle
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vrsa

Član od: 21 Lis 2005
Poruke: 2045
Mjesto: Lima, Peru
PorukaUpisano: Čet Tra 16, 2015 2:28 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Da zahvala je maketarske prirode jer bez tih prebjega ne bi bilo skoro nikakvih podataka o tim kasnim messerima u NDH. Ne bi bilo interesantnih maketarskih tema.
_________________
Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
dalibor

Član od: 22 Stu 2010
Poruke: 355
PorukaUpisano: Pet Tra 24, 2015 3:26 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Grunf Napisao/la:
Nisu ta dva pilota baš bili neiskusni-Sandtner je imao jednu potvrđenu pobjedu sa istočnog fronta, a Ceković jednu nepotvrđenu u NDH i imali su dosta sati letenja. Nije bilo lako donjeti odluku što dalje u ratu za mnoge vojnike koji su se našli na gubitničkoj strani u trenu kad je bilo vidljivo da nema šanse za ikakvu pobjedu u ratu. Za one koji nisu htjeli preletjeti u neizvjesnost partizanskog zarobljeništva (mnogi su prebjezi ubijeni) i ako su imali politička i vjerska uvjerenja koja su im komunizam činila odbojnim, jedini je bio izlaz dezertirati saveznicima i potražiti novi život izvan domovine.


molim spisak pilota koji su bili ubijeni od strane partizana poslije prebjega. Mislim da si tu malo prdnuo mimo. do 44 mnogo je pilota prebjeglo iz endehazije partizanima i imali tamo ohoho letačke kariere. Neki su čak prebjegli rusima. ali u travnju 45 bježati zato jer ti fašizam konačno pobjeđen, to je tipično za kvislinge.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Tomo

Član od: 06 Stu 2005
Poruke: 1639
Mjesto: Varaždin
PorukaUpisano: Pet Tra 24, 2015 4:05 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

dalibor Napisao/la:

molim spisak pilota koji su bili ubijeni od strane partizana poslije prebjega. Mislim da si tu malo prdnuo mimo. do 44 mnogo je pilota prebjeglo iz endehazije partizanima i imali tamo ohoho letačke kariere. Neki su čak prebjegli rusima. ali u travnju 45 bježati zato jer ti fašizam konačno pobjeđen, to je tipično za kvislinge.


Bilo bi lijepo da je moguće 70 godina nakon 2. sv. rata objektivno o nekim stvarima pričati bez dizanja tenzija, ali svjestan sam da je to nemoguće na ovim prostorima.

Bježanje na drugu stranu nije tipično za kvislinge već za svakog tko pokušava spasiti živu glavu akd je jasno da je stvar za koju su se borili izgubljena. Samo je stvar procjene dal je bolje biježat na istok ili zapad.
Neosporno je da se 1945 nije biježalo iz ideala već se da se spasi goli život. Neki su biješali na zapad, a neki partizanima. Pa je tako zapovjednik zračne luke Zagreb bojnik Ivan Cvenček (inače partizanski simpatizer i suradnik) organizirao prelet 20 zrakoplova i većeg broja pilota partizanima kod Topuskog 06.05.1945. Ti piloti koji su pristali na Cvenčekovu ponudu nisu to učinili jer su iznenada osjetili antifašistički zov, već zato jer im je garantirano da kao prelete sa avionima partizanima će biti pošteđeni. No, svaki od njih koji je priznao (ili je postojala sumnja) da je sudjelovao u bombardiranju partizana je streljan.
Ne znam dal Grunf treba pisati ime i prezime svakog pilota i njegpv JMBG ili ćeš mi vjerovati na riječ. Imao sam prilike vidjeti jedno takvo priznanje koje je autora koštalo života. Kobna rečenica je bila "Sudjelovao sam u borbenim operacijama protiv partizana." Neki su nadrljali iako puške nisu vidjeli poput Miroslava Navratila ili Zlatka Šintića, nekii su se izvukli poput Ferenčine (koji je bio u tom preletu za Topusko).
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail Posjeti web-site
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7769
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Tra 24, 2015 4:12 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

dalibor Napisao/la:
Grunf Napisao/la:
Nisu ta dva pilota baš bili neiskusni-Sandtner je imao jednu potvrđenu pobjedu sa istočnog fronta, a Ceković jednu nepotvrđenu u NDH i imali su dosta sati letenja. Nije bilo lako donjeti odluku što dalje u ratu za mnoge vojnike koji su se našli na gubitničkoj strani u trenu kad je bilo vidljivo da nema šanse za ikakvu pobjedu u ratu. Za one koji nisu htjeli preletjeti u neizvjesnost partizanskog zarobljeništva (mnogi su prebjezi ubijeni) i ako su imali politička i vjerska uvjerenja koja su im komunizam činila odbojnim, jedini je bio izlaz dezertirati saveznicima i potražiti novi život izvan domovine.


molim spisak pilota koji su bili ubijeni od strane partizana poslije prebjega. Mislim da si tu malo prdnuo mimo. do 44 mnogo je pilota prebjeglo iz endehazije partizanima i imali tamo ohoho letačke kariere. Neki su čak prebjegli rusima. ali u travnju 45 bježati zato jer ti fašizam konačno pobjeđen, to je tipično za kvislinge.
Zadnji prelet koji je organizirao Cvenček (za Partizane vrhunski agent i heroj, a za NDH izdajnik) je završio sa masovnim hapšenjem pilota, od kojih su mnogi ubijeni ili stradali po zatvorima. Činjenica je da piloti prebjezi iz NDH nisu nakon rata mogli ostvariti karijere kave su prema iskustvu i zaslugama zaslužili. Bili su obilježeni do kraja života i dosta njih je napustilo aktivno letenje kad su shvatili da se neće maknuti iz neke pilotske škole sa ne baš visokim činom. Prisjeti se samo kako je išla karijera Miljenka Lipovšćaka, ako si čitao knjigu. Čak i piloti koji nisu bili u NDH, kao što je bio Hinko Šoić, zbog svog kontakta sa "imperijalistima" nije dobio zasluženi čin i odlikovanja, dok su mnogi piloti koji su školovani u SSSR-u i bili "prikladne" nacionalnosti i političkog uvjerenja napredovali po ljestvici, bez obzira na slabe zapovjedne i letačke vještine. Popis stradalih prebjega nemam, a činjenica je da su do kraja 44 prebjezi tretirani dobro jer su partizanima trebali piloti i avioni i svaki prebjeg je bio odličan za propagandu prema vlastitoj vojsci, narodu i nekom novom, potencijalnom, prebjegu. Kad su smatrali da im više ne trebaju, onda su pokazali pravo lice...
_________________


Group build - Metal finish battle
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vrsa

Član od: 21 Lis 2005
Poruke: 2045
Mjesto: Lima, Peru
PorukaUpisano: Pet Tra 24, 2015 5:20 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Grunf Napisao/la:
dalibor Napisao/la:
Grunf Napisao/la:
Nisu ta dva pilota baš bili neiskusni-Sandtner je imao jednu potvrđenu pobjedu sa istočnog fronta, a Ceković jednu nepotvrđenu u NDH i imali su dosta sati letenja. Nije bilo lako donjeti odluku što dalje u ratu za mnoge vojnike koji su se našli na gubitničkoj strani u trenu kad je bilo vidljivo da nema šanse za ikakvu pobjedu u ratu. Za one koji nisu htjeli preletjeti u neizvjesnost partizanskog zarobljeništva (mnogi su prebjezi ubijeni) i ako su imali politička i vjerska uvjerenja koja su im komunizam činila odbojnim, jedini je bio izlaz dezertirati saveznicima i potražiti novi život izvan domovine.


molim spisak pilota koji su bili ubijeni od strane partizana poslije prebjega. Mislim da si tu malo prdnuo mimo. do 44 mnogo je pilota prebjeglo iz endehazije partizanima i imali tamo ohoho letačke kariere. Neki su čak prebjegli rusima. ali u travnju 45 bježati zato jer ti fašizam konačno pobjeđen, to je tipično za kvislinge.
Zadnji prelet koji je organizirao Cvenček (za Partizane vrhunski agent i heroj, a za NDH izdajnik) je završio sa masovnim hapšenjem pilota, od kojih su mnogi ubijeni ili stradali po zatvorima. Činjenica je da piloti prebjezi iz NDH nisu nakon rata mogli ostvariti karijere kave su prema iskustvu i zaslugama zaslužili. Bili su obilježeni do kraja života i dosta njih je napustilo aktivno letenje kad su shvatili da se neće maknuti iz neke pilotske škole sa ne baš visokim činom. Prisjeti se samo kako je išla karijera Miljenka Lipovšćaka, ako si čitao knjigu. Čak i piloti koji nisu bili u NDH, kao što je bio Hinko Šoić, zbog svog kontakta sa "imperijalistima" nije dobio zasluženi čin i odlikovanja, dok su mnogi piloti koji su školovani u SSSR-u i bili "prikladne" nacionalnosti i političkog uvjerenja napredovali po ljestvici, bez obzira na slabe zapovjedne i letačke vještine. Popis stradalih prebjega nemam, a činjenica je da su do kraja 44 prebjezi tretirani dobro jer su partizanima trebali piloti i avioni i svaki prebjeg je bio odličan za propagandu prema vlastitoj vojsci, narodu i nekom novom, potencijalnom, prebjegu. Kad su smatrali da im više ne trebaju, onda su pokazali pravo lice...


Prebjezi do 44 su imali puno više rizika i za sebe i za obitelj i može se reći da su donekle se opravdali. Oni koji su pobjegli zadnji tren su samo kukavice koje spašavaju glavu. Da seu htjeli iskreno se boriti protiv fašista, pobjegli bi prije. Ne opravdavam ćin nasilne činove na njima, ali sigurno nisu mogli imat status prebjega jer se više i nisu mogli uključit u borbu nego eventualno zarobljenika.
Nemojte zaboravit da je jako puno civila i partizana poginulo u zračnim napadima stoga su u njihovim očima oni bili zločinci.

Čitajući prije par godina knjigu o hrvatskim asovima primjetio sam tada da je samo jedan od njih stradao poslije rata.
Sad možemo govorit da neki od njih nisu imali zaslužene karijere, ali ljudi moji da su bili U SSSR-u teško da bi živi kući došli.
Ne vjerujem ni da su u SR Njemačkoj bivši nacisti daleko dogurali. Letjeli jesu, ali sve ostalo, hm.
_________________
Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Tomo

Član od: 06 Stu 2005
Poruke: 1639
Mjesto: Varaždin
PorukaUpisano: Pet Tra 24, 2015 5:51 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

A što bi trebali pripadnici poražene vojske napredovati u hijerarhiji poslije rata????
Pa naravno da mogu biti sretni da su ostali živi (koji su ostali).
A u Jugi nisu samo ex-ndh piloti loše prošli. I piloti odani kralju Petru su bili ne baš previše poželjni. Ako ste čitali knjigu "Brži od zvuka", Mida podjednako prezire i "ustaše" i "četnike" među svojim instruktorima.
Napokon i prebjezi rusima su nadrljali nakon rezolucije Informbiroa.

A i RAFovi Česi i Poljaci su nagrabusili poslije rata, a bili su na antifašističkoj strani.

Inače, lako je nama danas prodavati pamet. Ja prebjege ne bi nazivao kukavicama, već ljudima koji su odlučili spas potražiti na taj način.

Ako smijem povući paralelu sa prebjezima na hrv. stranu 90-tih. Neki su prebjegli odmah, neki tek kad je bilo jasno da se juga nepovratno raspala, a neki su ostali na drugoj strani bez obzira na hrvatsku nacionalnost. Shodno tome, neki su poginuli, neki su heroji, neki su napravili karijere, a neki nisu iako su bili među najboljim pilotima u JRV....

P.S. Eric Hartman je imao čin pukovnika nakon što su ga rusi pustili iz čuze i Sabra s tuplipanima. Iako se nije baš pokajao u zatvoru. NAvodno se razišao s ratnim drugom Hermanom Grafom jer je ovaj prigrlio boljševizam u zatvoru, a Hartman mu to nije oprostio....
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail Posjeti web-site
Boris G.

Član od: 03 Ruj 2007
Poruke: 3926
Mjesto: SPLIT
PorukaUpisano: Pet Tra 24, 2015 7:22 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Grunf Napisao/la:
Činjenica je da piloti prebjezi iz NDH nisu nakon rata mogli ostvariti karijere kave su prema iskustvu i zaslugama zaslužili. Bili su obilježeni do kraja života i dosta njih je napustilo aktivno letenje kad su shvatili da se neće maknuti iz neke pilotske škole sa ne baš visokim činom.




Zasluge!? Karijere!?

Oprosti Grunfe, o čemu ti, zaboga, pričaš!?

Njemačka je je 1939-1945 bila napadač i porobljivač, okupatorska sila tj. neprijatelj svugdje na svijetu osim u Njemačkoj i Austriji. Automatski su svi koji su bili na njihovoj strani ili surađivali s njima imali isti status ili još gori, status izdajnika tj. kvislinga. Sve marionetske države koje su u tim godinama nastajale na teritoriju Europe su "uspostavljene" od strane okupatorskih režima, sve vlade i predsjednici tih istih kvazi država su bile postavljene i odobrene od strane tih istih okupatorskih režima. Gdje i kada su to u povijesti ljudskih sukoba izdajnici i suradnici neprijateljske okupatorske sile nakon što je okupator tj. napadač pobijeđen ostvarivali vojne karijere i dobivali činove!?

"Malo smo se igrali rata nekoliko godina, vi ste se jadni, neupućeni i u neznanju, odlučili boriti na strani okupatora, ali nema veze... pa ljudi smo, dogovorit ćemo se!?" Rolling Eyes Rolling Eyes
_________________


MAK "Reoplan"
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
mpuky1

Član od: 08 Velj 2012
Poruke: 1471
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Tra 24, 2015 7:47 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Uf, dečki moji povijest i politika su jako kompleksne stvari.

Evo npr. ww2
1. Poljsku okupiraju zajedno nijemci i rusi.
2. Nijemci napadaju ruse a po završetku rata
natežu kako bi se predali zapadnjacima.
3. Po završetku rata slijedi hladni rat bivših saveznika i
možda čak 3 svjetski da nije bilo Kennedya.

Najviše me je šokirao dokumentarac koji sam nedavno
gledao u kojem je tematika bila sudbina židova nakon
ww2 a pogotovo u Poljskoj te dokumentarac o nazi
doktorima i direktorima tvornica koji su nakon ww2
suđeni na sudu u Nurembergu da bi sud bio raspušten
zbog malog interesa javnosti te potreba za suradnju sa
istim ljudima od strane zapadnih sila. Ti ljudi su kasnije
bili visoko rangirani u Njemačkoj.


Zato bolje slagati makete nego šbb kbb Very Happy
_________________
WHO DARES WINS
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1880
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sub Tra 25, 2015 10:05 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Bože dragi, što papir sve trpi ... Čitam i ne vjerujem ...
I onda neki kažu da nam ne treba ili nije trebala lustracija ... Jer ako je bila provedena nakon ´45-te, a itekako jest (ne kažem neopravdano), onda ju (je) svakako treba(lo) provesti i nakon 1991. ... Vjerujem da bi se onda manje bedastoća načitao i na ovom forumu. Al´ nikad nije kasno ...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Tema je zaključana od strane administratora    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945. Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu 1, 2  Naprijed
Stranica 1/2

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron