Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Macchi MC.202 u NDH (K.Jgr.1)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
Poky

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 4511
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sub Sij 31, 2015 2:06 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

@Prelude
Mislio sam na vremenski okvir/datum ,događaja sa slike ,a ne izdavanja knjige....
Što se tiće mojeg optimizma glede "parirnatog izdanja",nadao sam se da se možda radi o eventualnoj suradnji na nikad dočekanoj knjizi od lovačkoj legiji, ipak je ova postrojna ,ajmo reć, neka sljednica iste, pa sam mislio da se ide u tom smjeru ,sorry na optimizmu....
_________________
Poky
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1879
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sub Sij 31, 2015 3:50 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Poky Napisao/la:
@Prelude
Mislio sam na vremenski okvir/datum ,događaja sa slike, a ne izdavanja knjige


Ah zo ... Hja, ako je ona niska svjetlopisa gdje Martan s ostatkom družine na Kurilovcu pozira pred tim isitim MM.91910 snimljena rano odn. u prvom kvartalu 1944., onda je dakako ovaj događaj uslijedio poslije toga. Ali vjerojatno nedugo. Po mom sudu (a s obzirom na procjenu stadija vegetacije u okolini) još u (rano) proljeće 1944. No, veselio bi me točan datum, kao i pilot koji je ovo skršio ...
Da se nadopunim, čak ne bih isključio ni da na tom MM.91910 u tom trenutku još nije bila aplicirana eskadrilska brojka ...

Ovo drugo što si napisao (pitao) si lijepo zamislio, ali ta najava o HZL knjizi nije u mojoj domeni, pa ne bih komentirao ... U svakom slučaju, nema nikakve veze jedno s drugim ...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Kurfurst

Član od: 28 Pro 2014
Poruke: 544
Mjesto: Split-Kamen
PorukaUpisano: Sub Velj 07, 2015 4:28 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ja opet, ali nitko da ovo odgovori...
Je li imamo ikakav dokaz za žutu traku oko trupa na LW Macchijima?
Baš bi dobro izgledalo na crnom 1...

Znam da vam je vjerojatno već dozlogrdila Twisted Evil ova tema, ali kad god netko nešto pita, ispadne fotka iz vedra neba, pa vrijedi pokušati...
Inače, tek sam nekidan vidio da žuti 2 ima bijelu traku. Da mi je netko to rekao, vjerojatno mu ne bi vjerovao, jer mi se ne uklapa ni u vrijeme kad je avion slikan, ni u samu kamuflažu aviona. A kad ono, na fotki... Embarassed
_________________
U radu: Ki-61 Kobayashi 244.Sentai

U maketarstvu nije bitno čime si to napravio nego kako to izgleda!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1879
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sub Velj 07, 2015 8:01 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Kurfurst Napisao/la:
Ja opet, ali nitko da ovo odgovori...
Je li imamo ikakav dokaz za žutu traku oko trupa na LW Macchijima?
Baš bi dobro izgledalo na crnom 1...


Niti na jednom Macchiju iz sastava HZL nisam zamijetio tamniju (žutu) traku. Dakle, bijela je na svima redom na kojima se može uočiti obuhvatna traka oko trupa ...
Što se tiče "žutila", ostaje tek upitno je li donji panel na nosu (ispod motora) na nekim aparatima doista obojen žuto ili je i to naknadno prebojeno svijetlosivom (RLM 76) bojom ... Isto vrijedi i za (eventualno žute) završetke na donjacima krila na ponekim aparatima ...
Što se tiče 1-ice, izgledno je da je to zapravo crvena, a ne crna 1-ica, a što bi odgovaralo predpostavci da je riječ o Helebrantovom aparatu - zapovjedniku upravo 2-og staffela JGr.Kro ...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Kurfurst

Član od: 28 Pro 2014
Poruke: 544
Mjesto: Split-Kamen
PorukaUpisano: Sub Velj 07, 2015 9:25 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Puno hvala za odgovor.
Što se tiče žutog undercowlinga, skroz lipo se vidi na nekim slikama razlika u tonu undercowlinga i donjih svjetlosivih površina, a koliko znam, u lipnju '44.-te su Njemci naredili prebojavanje bijelih traka i žutih undercowlinga, jer su narušavali dobru talijansku kamuflažu... Zanimljivo je kako se žute trake ili vrhovi krila niti ne spominju, pa očito nisu ni postojali.
Hvala za razriješenje misterije o boji broja. Potpuno sam zaboravio simboliku boja i Staffela Embarassed .
Po tome, ispada da je i avion Ismeta Redžebašića imao crveni broj!?
_________________
U radu: Ki-61 Kobayashi 244.Sentai

U maketarstvu nije bitno čime si to napravio nego kako to izgleda!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Kurfurst

Član od: 28 Pro 2014
Poruke: 544
Mjesto: Split-Kamen
PorukaUpisano: Sub Velj 07, 2015 9:30 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Na fotki crvenog 1, u kokpitu se vidi J.Helebrant, tako da je to sigurno njegova mašina...
Još jedan misterij riješen Cool . Bring it on!
_________________
U radu: Ki-61 Kobayashi 244.Sentai

U maketarstvu nije bitno čime si to napravio nego kako to izgleda!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1879
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sub Velj 07, 2015 9:53 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Kolega, ipak ću morati malčice replicirati, sve u najboljoj namjeri i službi što bolje rekonstrukcije ...

Kurfurst Napisao/la:

Što se tiče žutog undercowlinga, skroz lipo se vidi na nekim slikama razlika u tonu undercowlinga i donjih svjetlosivih površina ...

Nije za isključiti da si u pravu odn. da je to doista (ostalo) žuto, ali taj kontrast može biti i odraz različitog tona sive odn. "friškog" nanosa boje ...


Kurfurst Napisao/la:
Zanimljivo je kako se žute trake ili vrhovi krila niti ne spominju, pa očito nisu ni postojali.

Jesu. Wink Barem kod nekih aparata i(li) neko vrijeme ...

Kurfurst Napisao/la:

Po tome, ispada da je i avion Ismeta Redžebašića imao crveni broj!?

Možda je ovo tek pogrešno sročeno, ali da ne bi bilo zabune, I. Redžebašić nije letio Macchije, niti bio u toj postrojbi. Tako da ovo ne može biti "njegov" avion. Na Borovu se zatekao kao polaznik 1. pilotske škole, dakle ondje je letio mahom na Jungmanima i dr. aparatima iz škole. No, nije isključeno da je u nekoj smjeni bio "požarni" za taj avion, pa otuda snimka uz aparat ... Cool Šalim se, dakako, za ovo zadnje .

Kurfurst Napisao/la:
Na fotki crvenog 1, u kokpitu se vidi J.Helebrant, tako da je to sigurno njegova mašina...

Dostupni mi/nam svjetlopis je izuzetno loš, pa je teško suditi tko je baš u kabini, ali s obzirom da mi je fizionomija Jožike (tako su Helebranta odmilja zvali njegovi doma) prilično poznata, usudio bih se tvrditi da to ipak nije on u kabini. Ne bih čak isključio ni da je to neki mehaničar prigodno zasjeo unutra ...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Kurfurst

Član od: 28 Pro 2014
Poruke: 544
Mjesto: Split-Kamen
PorukaUpisano: Sub Velj 07, 2015 11:04 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Oprostite što sam se izblamirao (opet), treba prepustiti mjesto znalcima... Embarassed
A mogu li pitati otkud znamo za žute vrhove krila?
Za Redžebašića sam znao, ali nisam znao kako drugačije opisati taj avion...
A sad me ispričajte, idem počiniti Seppukku. Smile
_________________
U radu: Ki-61 Kobayashi 244.Sentai

U maketarstvu nije bitno čime si to napravio nego kako to izgleda!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1879
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Ned Velj 08, 2015 11:06 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Kurfurst Napisao/la:
A mogu li pitati otkud znamo za žute vrhove krila?


Ubaci u photoshop onaj sken Macchija s "jurišnicima" PTS (što sam ga postao koju stranicu prije) odn. posvijetli ga, pa ćeš vidjeti da je tamnije polje na krajevima krila evidentno. Sad, da li "igra sivih tonova" na ovom c/b svietlopisu sugerira da je došlo do prebojavanja ranijih žutih krajeva krila nekim tamnijim tonom sive ili je to zapravo (ostalo) žuto, ne bih se usudio tvrditi ... U svakom slučaju, ako to jest žuto, onda onaj svijetliji ton na panelu undercowlinga sigurno nije žuta boja ... Wink
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Kurfurst

Član od: 28 Pro 2014
Poruke: 544
Mjesto: Split-Kamen
PorukaUpisano: Pon Velj 09, 2015 11:46 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Puno hvala, slika je relativno loša pa sam bio lijen pogledati... Embarassed
_________________
U radu: Ki-61 Kobayashi 244.Sentai

U maketarstvu nije bitno čime si to napravio nego kako to izgleda!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7769
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Velj 09, 2015 4:04 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

U Osprey knjizi od dvojca Savić/Ciglić se spominje preljetanje prve ture MC.202 direktno iz Italije, iz tvornice, zato su i bijele trake oko trupa-one su prebojane još u tvornici. U to vrijeme iznad naših krajeva leti i npr. JG27, koji isto imaju mediteranske taktičke oznake, tako da ta bijela traka ne mora biti toliko problematična. Da li su bijele trake u nekom momentu prebojane, nije poznato, ali u spomenutoj knjizi se navodi da su popune/zamjene za izgubljene MC.202 dolazile iz Luftpark-a Niš i da su ti avioni već imali žute taktičke oznake. Vjerojatno autori imaju potvrdu u dokumentaciji. Helebrantov (vjerojatno) crveni 1(zapovjednikov "službeni" avion je obično imao brojku 1) vidljivo nema bijelu traku, što bi značilo da je možda u pitanju avion sa žutim taktičkim oznakama za istočni front ( donji dio kapotaža, traka oko rapa i donji krajevi krila RLM 04 gelb). Na originalnoj fotografiji tog aviona se vidi početak malog balkenkreuz-a iza brojke 1, ali se ne vidi ni rep, a ni prednji dio poklopca motora koji je prekriven. Zanimljivo bi bilo i utvrditi da li brojke na poklopcu motora možda dolaze u paru sa brojkama na trupu?
_________________


Group build - Metal finish battle
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Kurfurst

Član od: 28 Pro 2014
Poruke: 544
Mjesto: Split-Kamen
PorukaUpisano: Sri Velj 11, 2015 5:29 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Citat:
Zanimljivo bi bilo i utvrditi da li brojke na poklopcu motora možda dolaze u paru sa brojkama na trupu?


Naravno da ne. Barem ne što se tiče M.91910(kojem ne znamo broj) ili žutog 2.
Nikad nisam vidio takvu konfiguraciju u LW
_________________
U radu: Ki-61 Kobayashi 244.Sentai

U maketarstvu nije bitno čime si to napravio nego kako to izgleda!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7769
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Velj 12, 2015 10:05 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Konfoguracije u LW su svakojake...Avioni u školskim jedinicama su imali ponekad takvu konfiguraciju. M.91910, koliko mi se čini, uopće nema upisan nikakav broj-možda ga nisu ni stigli upisati prije udesa. Vjerojatni crni 2 (onaj na slici sa krevetom) izgleda baš ima na kapotažu broj 2, prebojan ili u nekoj kombinaciji boja...
_________________


Group build - Metal finish battle
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Kurfurst

Član od: 28 Pro 2014
Poruke: 544
Mjesto: Split-Kamen
PorukaUpisano: Čet Velj 12, 2015 10:58 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Grunf Napisao/la:
Konfoguracije u LW su svakojake...Avioni u školskim jedinicama su imali ponekad takvu konfiguraciju. M.91910, koliko mi se čini, uopće nema upisan nikakav broj-možda ga nisu ni stigli upisati prije udesa. Vjerojatni crni 2 (onaj na slici sa krevetom) izgleda baš ima na kapotažu broj 2, prebojan ili u nekoj kombinaciji boja...


Nda, što više gledam sliku M.91910, to mi se više čini da nema broja, BalkenK. je prevelik. ...Osim ako se radi o broju 1? Mad

Vezano za taj famozni broj na kapotažu crvenog 2...:
1. Premali je za raspoznavanje u zraku, pogotovo za jato koje rušilo US avione koji su gotovo uvijek imali kabine pod pritiskom, znači min. 7000m
2. Premali je kontrast za raspoznavanje u zraku. Jednostavno ne ''iskače" kao bijeli 4 na malinastoj podlozi
3. Da je crveni, bio bi puno tamniji. Bar mislim...

Pretpostavljam da je netko stavio broj na kapotaž, ali su ga prebojali jer nije išlo.
_________________
U radu: Ki-61 Kobayashi 244.Sentai

U maketarstvu nije bitno čime si to napravio nego kako to izgleda!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Kurfurst

Član od: 28 Pro 2014
Poruke: 544
Mjesto: Split-Kamen
PorukaUpisano: Pon Ožu 23, 2015 7:04 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Planiram do kraja tjedna/mjeseca napraviti profile naših Macchija iz ove postrojbe. Tu će biti crveni 1, crveni 2, bijeli 4 i žuti 2 i M.91910.
Besramno sam pokrao Ricka Kenta... Šta ćeš, lakše je u Paintu a ne da mi se sve ručno...
_________________
U radu: Ki-61 Kobayashi 244.Sentai

U maketarstvu nije bitno čime si to napravio nego kako to izgleda!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945. Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Naprijed
Stranica 6/7

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron