Mjesto za sve maketarske teme i dileme
|
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu |
Autor |
Poruka |
| Matija
| Član od: 11 Sij 2014 | Poruke: 15 | Mjesto: Njivice - Otok Krk |
|
Upisano: Čet Lis 30, 2014 10:55 am Naslov poruke: Bluenose |
|
|
Pozdrav svima,
brod koji sam napravio 2010:
Bluenose kanadski "fishing and racing schooner" izgrađen u Lunenburg - Nova Scotia 1921. g.
Izgrađen je kao trkači i ribarski brod jer da bi mogao učestvovati na International Fishermen's Trophy - Nova Scotia,
morao je biti i aktivni
ribarski brod. Poslije sezone ribarenja na Grand Banks of Newfoundland,
brodovi su se okupljali za tu utrku. Sljedećih 17 godina pod vodstvom
kapetana Angus Walters-a, nije postojao izazivač američki ili kanadski koji
je mogao pobijediti Bluenose. Tako je rođena legenda i kanadska ikona.
30-tih godina u brodove su se postavljali motori i Bluenose se više nije
isplatila kao ribarica, te je početkom 40-tih prodan "indian trade co. " gdje je prevozio banane, ugalj i sl.
Nasukao se na Haitiju , kod otoka Île-à-Vache u 28.01.1946. i bio je teško
oštećen te je prepušten moru i valovima.
Naziv Bluenose (plavi nos), graditelji su dali iz inata jer je to pogrdno ime
za ljude tog kraja - zbog hladnoće imaju plave noseve.
Dužina broda: 49 m
Širina: 8 m
Gaz: 5 m
Površina jedara: 1,036 m2
Posada: 22
Istisnina: 258 t
Brod sam napravio u mjerilu 1:50
Evo slika gotovog broda a ako vas bude zanimalo postat ću i slike izrade:
Matija: poruka promijenjena dana: Uto Stu 04, 2014 10:10 pm; prepravljeno ukupno 5 puta |
|
Natrag na vrh |
|
|
| Matija
| Član od: 11 Sij 2014 | Poruke: 15 | Mjesto: Njivice - Otok Krk |
|
Upisano: Čet Lis 30, 2014 11:03 am Naslov poruke: Bluenose |
|
|
pozdrav, Matija. |
|
Natrag na vrh |
|
|
| Leo - zd
| Član od: 16 Pro 2008 | Poruke: 2510 | Mjesto: Zadar |
|
Upisano: Čet Lis 30, 2014 11:11 am Naslov poruke: |
|
|
Već sam vidio maketu tj slike ali i dalje gledam sa guštom još jednom V R H U N S K A maketa, prelijepo |
|
Natrag na vrh |
|
|
| Wishmaster
| Član od: 04 Stu 2012 | Poruke: 434 | Mjesto: Zenica |
|
Upisano: Čet Lis 30, 2014 3:11 pm Naslov poruke: |
|
|
Matija dobro nam dosao! A model izgleda fenomenalno! Lijepi pozdravi _________________ "Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do... Sail away from the safe harbor. Catch the tradewinds in your sails. Explore. Dream. Discover"
Srdacni pozdravi!!!
Elmir |
|
Natrag na vrh |
|
|
| Nick
| Član od: 26 Stu 2006 | Poruke: 939 | Mjesto: VŽ |
|
|
Natrag na vrh |
|
|
| Slider
| Član od: 09 Velj 2012 | Poruke: 4214 | |
|
Upisano: Čet Lis 30, 2014 7:50 pm Naslov poruke: |
|
|
svaka cast, prekrasan _________________ Izrada maketa po narudzbi
www.m2models.hr |
|
Natrag na vrh |
|
|
| dragisa1956
| Član od: 01 Lis 2009 | Poruke: 785 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Pet Lis 31, 2014 12:42 am Naslov poruke: Prelijepa oceanska jurilica. |
|
|
Poštovani.
Ne poznajem ovaj skladan brod, ali jako lijepo izgleda završena maketa istoga. Mislio sam da su sve ovakve jurilice s velikim jedrima imale duboku bermudsku kobilicu.
Lijep pozdrav, Dragiša. _________________
|
|
Natrag na vrh |
|
|
| Slider
| Član od: 09 Velj 2012 | Poruke: 4214 | |
|
Upisano: Pet Lis 31, 2014 10:13 am Naslov poruke: |
|
|
pitanje - to je iz kita ili cista samogradnja? _________________ Izrada maketa po narudzbi
www.m2models.hr |
|
Natrag na vrh |
|
|
| Špar
| Član od: 25 Lis 2013 | Poruke: 87 | Mjesto: Split |
|
Upisano: Pet Lis 31, 2014 11:13 am Naslov poruke: |
|
|
Koliko sam ja upućen brod je od osnove rađen na osnovu nacrta i knjge o istom a usto i tri puta dorađivan da se izbjegne i najmanja greška u odnosu na original i repliku broda.Matija će to bolje objasniti.pozdrav svim maketarima ma gdje bili i što radili. |
|
Natrag na vrh |
|
|
| Leo - zd
| Član od: 16 Pro 2008 | Poruke: 2510 | Mjesto: Zadar |
|
Upisano: Pet Lis 31, 2014 11:23 am Naslov poruke: |
|
|
Malo oko kobilica.
Do razdoblja kada je nastao ovaj brod te još određeni period tendencija je bila da se kobilica spušta prema krmi te je tamo najdublja.
Time se postizalo dva efekta, dobivao se veliki uronjeni lateralni plan što je pomagalo upravljivosti broda i smanjivalo zanošenje kod vjetrova sa boka i iz prednjeg kvadranta a ujedno je omogučavalo spuštanje težišta i povečavanje stabilnosti (ispravljanje nagiba uslijed pritiska vjetra na jedro)
Druga pogodnost je bila da je brod imao veliko kormilo (visoko a usko) što je povoljnije za upravljanje i pruža manji otpor od niskog a dugačkog kormila a ujedno je kormilo bilo zaštićeno od udara i prilikom izvlačenja broda na suho.
-------------
Ali... uvijek ima ali... ovakva konfiguracija ima dvije mane.
Prva, nešto manje bitna je da je ovakakv tip trupa ima vrlo veliku oplakivanu površinu a s time i veliki otpor, ali još puno bitnije je da se vidjelo da ovakav raspored podvodnog dijela trupa ima težište lateralnog plana previše pomaknut prema krmi uslijed čega je bilo nemoguće ili vrlo teško jedriti oštrije u vjetar.
Da bi se doskočilo tom problemu u sredini trupa se spušta dio kobilice koja sad poprima formu peraje ali to još uvijek nije ni blizu današnjem obliku trupa.
Posebice u prednjem dijelu trupa ne postoji znatnije odvajanje već se jednostavno kobilica spušta dublje a trup se u tom donjem dijelu znatno sužava ali ovo produbljenje ne ide do krme već se znatno prije prekida i skoro vertikalno vraća prema trupu. Na tom stražnjem dijelu "kobililce" postavlja se kormilo koje je manjih dimenzija u odnosu na prethodna pošto se nalazi u povoljnijoj struji.
Najbolji ali i najefikasniji i najelegantniji primjeri ovakvog tipa trupa je klasa brodova s kojima je vožen "America's cup" tijekom 20-30tih godina prošlog stoljeća J-class ( duljina trupa 27-30m)
Ovakav tip trupa ima manji otpor zbog manje uronjene površine, zbog veće dubine ima puno bolje sprijećavanje zanošenja, a u dnu ove "peraje" postavlja se balast, obično željezni, zbog većeg kraka dozvoljava postavljanje višeg jedrilja i veće površine jedara.
Višr jedrilje daje puno bolje rezultate pošto je vjetar jaća s visinom ali prvenstveno zbog forme ... naime najbolja usporedba je sa krilima zračnih jedrilica koja su jako duga a uska (vitka) tako da se prethodna oglavna jedra zamjenjuju puno efikasnijim bermudskim jedrima (trokutasta)
(inaće prvi J class su imali ogromno jedrilje i jarbole do 60 m ali su i često lomili jarbole)
no otpor ovakvog trupa je još uvijek velik pa se "peraja" sve više stanjuje i izdužuje, kako se ujedno i skračuje kormilo se mora odvojiti pa se u prvo vrijeme radi nekakav spojni element .
S razvojem materijala posebno polimera i kompozita prešlo se na tip trupa kod kojega su trup kobilica i kormilo tri potpuno odvojena elementa.
Kormilo se postavlja što više prema krmi jer time omogućava sa što manjom površinom , najmanji otpor uz najveći učinak.
Kobilica postaje vrlo uski i tanki a duboki list . Takva forma omogučava da se uz najmanji otpor dobije minimalno zanošenje i održavanje pravca. Problem ispravljanja broda nije više moguće riješiti sa otežanjem samog vrha lista, zbog malog volumena pa se na dnu lista izvodi bulb hidrodinamičkog oblika.
Naravno da prića ne staje tu.. danas je već i na serijskim brodovima i ovo razvijeno ali . već sam donekle zaspamao temi.. isprike Matiji |
|
Natrag na vrh |
|
|
| Matija
| Član od: 11 Sij 2014 | Poruke: 15 | Mjesto: Njivice - Otok Krk |
|
Upisano: Pet Lis 31, 2014 2:27 pm Naslov poruke: |
|
|
Zahvaljujem svima na pohvalama i komentarima.
Svaka diskusija i komentar su dobrodošli. Leo, dapače, tvoj post je poučan i dobrodošao.
Nitko još nije napravio savršen brod pa naravno ni ja. Da ga sada radim, dosta stvari bi bilo pedantnije i bolje napravljeno.
Brod je napravljen kompletno u samogradnji, kupovni je lanac, ostalo je napravljeno za što postoji i fotodokumentacija, imam oko 400 slika pojedinih faza gradnje te ako imate želju mogu vam postati dio koji je zanimljiv uz opise.
Ne znam jedino da to postam u nastavku ove teme ili da otvorim novi post u dijelu - projekti u radu???
Leo je spomenuo J klasu, koja mi je prirasla srcu. Upravo radim maketu Pen Duick ( William Fife III ), ocean racing yachts izgrađenu 1898.g. (samogradnja), koja mi se odvukla pre dugo jer sam imao zastoj u radu (bio sam bez radione). ali sam se sada pokrenuo i nastavio rad.
Svima lijepi pozdrav, Matija.
Pen Duick;
|
|
Natrag na vrh |
|
|
| Leo - zd
| Član od: 16 Pro 2008 | Poruke: 2510 | Mjesto: Zadar |
|
Upisano: Pet Lis 31, 2014 2:49 pm Naslov poruke: |
|
|
za novu gradnju, linije su im fantastične
mislim da se isplati otvorit novu temu |
|
Natrag na vrh |
|
|
| Slider
| Član od: 09 Velj 2012 | Poruke: 4214 | |
|
Upisano: Pet Lis 31, 2014 3:42 pm Naslov poruke: |
|
|
sam da se razmemo, pitam zato jer je moj brat slozio istog ali iz kita, isto mjerilo - nisam ni znao, nego sam mu poslao link na ovaj topic ( inace on plovi na slicnima, ali malo manjima , pravima) a on meni sliku svojeg, isto 1:50 _________________ Izrada maketa po narudzbi
www.m2models.hr |
|
Natrag na vrh |
|
|
| Matija
| Član od: 11 Sij 2014 | Poruke: 15 | Mjesto: Njivice - Otok Krk |
|
Upisano: Pet Lis 31, 2014 3:58 pm Naslov poruke: |
|
|
Da nastavim sa slikama gradnje?? |
|
Natrag na vrh |
|
|
| vrsa
| Član od: 21 Lis 2005 | Poruke: 2226 | Mjesto: all over the place |
|
Upisano: Pet Lis 31, 2014 4:39 pm Naslov poruke: |
|
|
Matija Napisao/la: | Da nastavim sa slikama gradnje?? |
svakako da, ali bi to trebalo staviti u rubriku u gradnji valjeda. Nisam admin, pa samo špekuliram.
Inaće vrhunska gradnja, super izgleda, bravo. _________________ Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split |
|
Natrag na vrh |
|
|
|
|
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu Ne možete izmijeniti vlastite poruke Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu Ne možete glasati u anketama foruma
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron
|