Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Aluminijska unutrašnjost lovaca LW.

 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovno maketarstvo
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
dragisa1956

Član od: 01 Lis 2009
Poruke: 785
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Kol 22, 2014 1:16 am    Naslov poruke: Aluminijska unutrašnjost lovaca LW. Citiraj ovaj komentar

Poštovani.
Lovački zrakoplovi u sastavu njemačke Luftwaffe (LW) su od sredine rata imali neobojenu unutrašnjosz prema propisu o štednji radnih sati. To nije tako neobično, jer su npr. američki bombarderi B-17 u unutrašnjosti ostavljeni neobojeni. Jak-3 odličan sovjetski lovački zrakoplov je također imao neobojenu unutrašnjost aluminijskih dijelova u prostoru uvlačenja stajnog trapa, npr. vrata. Vidi ovu fotografsku sliku ostataka lovaca LW:



Da li su naknadno prigodom održavanja neki reparirani po starim propisima uz obojavanje, to ne znam. Moguće su vrlo različita kombinacije sa i bez osnovne zaštite bojom.

Lijep pozdrav. Dragiša.
_________________
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7768
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Kol 27, 2014 2:56 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Štednja na bojama i radnim satima u Njemačkoj počinje tek od 1944, ali se ne primjenjuje identično u svim tvornicama i na svim tipovima aviona. Unutrašnjost kokpita bi trebala uvijek biti RLM66, ako baš nije neki avion iz svibnja 1945 kad je nastupilo potpuno rasulo. Još nisam vidio fotku neobojenog kokpita Bf109 ili Fw190, pa ni Me262.. Unutrašnjost stajnog trapa je od 1944 ili neobojana, kao što je česta praksa na Focke Wulfovima, ili češće u boji donjih površina, kao na većini Bf109. Uglavnom je unutrašnjost stajnog trapa neobojana, ako i krilo odozdo ima neobojane aluminijske površine (drvene ili platnene površine su uvijek obojane!). Što se tiče Sovjeta i Jak-3 (i ostalih njihovih aviona), unutrašnjost stajnog trapa je uvijek u boji donjih površina, dakle AMT svijetlo plava. Štednja sa posljedicom neobojanih dijelova ili korištenja primera u kokpitu se javlja u kritičnom vremenu 1941-2 (vidljivo npr. na sačuvanim ostacima MiG-3 i LaGG-3), ali kasnije je unutra uobičajena srednje siva predviđena za kokpite, koja ostaje i kasnije 40-ih i 50-tih godina... Što se tiče Amera, manje je toga neobojano, a više toga ostavljano u temeljnom Zinc chromate primer-u (zelenom ili žutom). Kod Njemaca ima velikih odstupanja i očito je da nije naredba isključivala upotrebu RLM02 primera, ako je bio dostupan i ako je bilo vremena... Na sačuvanim Heinkel Volksjaeger-ima i Me262 koji su saveznicima bili zanimljivi, pa ih se dosta sačuvalo cijelih ili u dijelovima, a i na velikom broju slika koje su snimili američki vojnici 1945, je vidljivo da je uistinu veliki dio unutrašnjih, metalnih struktura bio neobojen, čak sa vidljivim tvorničkim pečatima/oznakama proizvođača aluminijskog lima, ali ima i istih dijelova obojanih RLM02 na drugom avionu. To su npr. unutrašnjosti poklopaca motora ili prostora za topove, ali i unutrašnjosti stajnog trapa. Neki su 262 hitno isporučivani potpuno neobojeni sa pokitanim područjima preko spojeva panela, kao i jurišni Fw190 bez kamuflažne boje, no u istom trenutku su u borbene jedinice dolazili avioni istog tipa sasvim obojani... Kod popravaka u raznim radionicama su korištene dostupne boje, a nema ni šanse otkriti čime je poravljani avion bojan. Postoji dobra knjiga od Eagle editions-Augsburg last eagles, gdje je potanko istražen i analiziran Bf109G-6 koji je proizveden sa AS motorom, ali mu je nakon krakse ugrađen "obični" motor. Poklopci motora su kanibalizirani od nekog G-5, a boje su potpuna papazjanija, sa obilnom upotrebom RLM02 i crvene temeljne boje! Neke su toliko jako razrjeđivane, da su curile po površini i ostajale lazurne. Na crno.bijelim fotografijama je to, naravno, neraspoznatljivo. Osobno mi je zanimljivija tema koja je relativno nedavno pokrenuta putem literature i foruma o kamuflažnom bojanju Bf109G-10 iz tvornice Erla. Iako bi nakon ljeta 1944 trebale biti korištene boje po novoj naredbi, pa je očekivana kombinacija RLM83/75/76 sa vjerojatnom upotrebom RLM81 po repu, čini se da je u ovoj tvornici vrlo dugo zadržano "klasično" bojenje RLM74/75/76, a zatim su, nakon što su potrošili zalihe boje, prešli na 81/82/76 u atipičnim velikom površinama ili mrljama...Čini se da je ovog odstupanja bilo i po drugim tvornicama i da su prema preporuci u naredbi ostaci starih boja miješani sa novima u onosu pola/pola. Ponešto se od toga može naslutiti iz rijetkih kolor fotografija, ali i kad se gleda odnos sivih tonova na C/B fotografijama. Nažalost, nikad nećemo moći biti sigurni za mnogo aviona iz tog perioda kako su točno bili obojani, ali se na osnovi dostupnih podataka možemo bar približiti rekonstrukciji izgleda neke davno nestale "ptice" u vihoru rata... Wink
_________________


Group build - Metal finish battle
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovno maketarstvo Vremenska zona: EET (Europa)
Stranica 1/1

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron