Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

NOVI PROJEKT 1/32
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovi, helikopteri
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1415
PorukaUpisano: Pon Jul 28, 2014 7:56 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Znam da će ovo biti zahtjevan projekt ali red je da se odužimo barem jednom maketom pionirima avijacije na našim prostorima! S obzirom na oskudne povijesne materijale, ostaje nam samo sakupiti i proučiti sve što je dostupno na tu temu i onda istraživanjem i analizom pokušati napraviti rekonstrukciju. Srećom, ovdje nas ne mogu zaskočiti brojni "eksperti za oblik i dimenzije" i "brojači zakovica", kao što je to u slučaju nesretnog Eduardovog Bf-109G-6 u 1/48. Eh da, i ja sam ga kupio i počeo graditi paralelno sa Sarićem (bit će gotov svakako prije ovog projekta). Skratio sam krila tako da je raspon sada manji za 4 mm, nisam kratio trup za tih milimetar i nešto, i nastavio sa radom posve zadovoljan što je uklopljen u "pravih" 1/48. BTW, vrhunska maketa i želim je napraviti prvenstveno radi užitka, a zatim i da malo pomognem kolegama u Eduardu koje gore spomenuti "eksperti" razapinju na križ.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
josipww2

Član od: 04 Lis 2009
Poruke: 1309
Mjesto: Split
PorukaUpisano: Pon Jul 28, 2014 12:15 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

frka Napisao/la:
Eh da, i ja sam ga kupio i počeo graditi paralelno sa Sarićem (bit će gotov svakako prije ovog projekta). Skratio sam krila tako da je raspon sada manji za 4 mm, nisam kratio trup za tih milimetar i nešto, i nastavio sa radom posve zadovoljan što je uklopljen u "pravih" 1/48. BTW, vrhunska maketa i želim je napraviti prvenstveno radi užitka, a zatim i da malo pomognem kolegama u Eduardu koje gore spomenuti "eksperti" razapinju na križ.


frka,ocete stavljati i slike messera u projekte u radu? to bi isto bilo vrlo zanimljivo za vidit.
P.S.zelim vam sricu u oba projekta
Very Happy
_________________
nisam zgodan,al sam nezgodan
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku MSN Messenger
Damir
Gost
PorukaUpisano: Pon Jul 28, 2014 12:58 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Super!!! Very Happy
Natrag na vrh
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1415
PorukaUpisano: Pon Jul 28, 2014 2:18 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Staviti ću i Bf-109G na forum, samo moram snimiti fotke. To će biti brzopotezna gradnja bez nekih otvaranja i dodavanja, dakle RIK. Naglasak će biti na bojanju.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7768
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Jul 29, 2014 10:30 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Svakako pratim ovaj projekt. Very Happy
_________________


Group build - Metal finish battle
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
dragisa1956

Član od: 01 Lis 2009
Poruke: 784
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Jul 30, 2014 12:41 am    Naslov poruke: Sarić u dokumentarnom filmu HRTa. Citiraj ovaj komentar

Poštovani.
Postoji nešto fotografskih slika i maketa u prikazanom dokumentarnom filmu o avijatičaru Sariću. Budem izdvojio snapshots i postavio iste u svoj album Photobucket ovih dana.
-Kako to da Zdenko ili Danijel nisu za knjigu "Boje naših krila" autora Šime Oštrića rekonstruirali barem bokocrt Sarićevog zrakoplova po projektu broj 2, ja ne znam.

Photobucket: dragisa1956-2011 , saric-ivan-aeroplanes-1910-



Lijep pozdrav, Dragiša.
_________________
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1415
PorukaUpisano: Sri Jul 30, 2014 9:16 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Odlično Dragiša, hvala. Tih par slika u dobroj rezoluciji je stvarno velika pomoć, osobito jedna bočna koju još nisam vidio. Moram pogledati taj dokumentarac - da li se u njemu spominje gdje su te fotke pohranjene???
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
dragisa1956

Član od: 01 Lis 2009
Poruke: 784
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Kol 01, 2014 11:31 pm    Naslov poruke: Dokumentarac o Ivanu Sariću. Citiraj ovaj komentar

Poštovani.
Dokumentarni film je oskudno opremljen samo s nekoliko fotografskih slika i reprofotografija iz onovremene peroidike (novinskih vijesti). Postoji muzejska maketa i poneki istraživać koji je govorio u kameru i objašnjavao dijelove makete Sarićevog zrakoplova. Mislim da se radi o Subotici, a ne o Novom sadu ili Beogradu. Sarić je bio dobar biciklist i volio je brzo voziti automobil. Nije bio bogat čovjek, pa je skromno
živio u mirovini što dokumentarac spominje i prikazuje. Film je reprizno emitiran, jer je napravljen prije više godina ako sam dobro zapamtio. HRt ima "emisije na zahtjev", pa tko ima novaca ili je u paketu preplaćen na tu uslugu, neka nam pomogne, molim lijepo.

N.B. Ja ne vidim pleteno pilotsko sjedalo na slikama zrakoplova koje sam priložio.

Lijep pozdrav, Dragiša.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1918
PorukaUpisano: Sub Kol 02, 2014 12:05 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Je li ovo insert iz tog dokumentarca
https://www.youtube.com/watch?v=1W5PLX_3cFk
_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1415
PorukaUpisano: Ned Kol 03, 2014 8:57 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Kod rekonstrukcije Sarićevog zrakoplova "Szarits No.2" još su neki detalji za razjasniti. Prvo, nije mi sasvim jasan način upravljanja krilcima (eleronima). Naime na fotkama koje su najpoznatije:


...vidi se da su krilca horizontalna odnosno spojena i u funkciji. No na drugima koje je postao Dragiša, osobito na ovoj sa strane, vidi se da su posve opustena i oba u donjem položaju:

Takav se položaj može vidjeti na mnogim fotkama drugih aviona iz toga doba. Da li to znači da su komande krilaca bile spojene remenima na samog pilota pa je naginjanjem lijevo-desno zatezao pojedino krilce? Sarić je sigurno primijenio sistem kojega je vidio u inozemstvu (Pariz?) a krilca na njegovom avionu jakopodsjećaju na Levasseurov Antoinette. Pretraživao sam razne sajtove na netu ali nisam našao objašnjenje za to.

Drugi mi je misterij ova mala vjetrenjača (turbina) ispod trupa.

Pretpostavljam da ona ima veze sa sustavom za gorivo i da možda pogoni pumpu goriva ili pumpu ulja preko remena i remenica. Tome u prilog ide jedna kanta (ulje?) koja se vidi na trupu odmah iza motora i koja je spojena sa cijevi na motor. Ima li tko drugačije objašnjenje???
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Slider

Član od: 09 Velj 2012
Poruke: 4078
PorukaUpisano: Ned Kol 03, 2014 12:10 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

mislim da nije bilo vezanja za ramena....barem ne ovdje

evo kaj sam ja nasao :

Used during aviation's pre-war "pioneer era" and into the early years of the First World War, these ailerons were each controlled by a single cable, which pulled the aileron up. When the aircraft was at rest, the ailerons hung vertically down. This type of aileron was used on the Farman III biplane 1909 and the Short 166.


dobro, to se znalo, al ovo je iz opisa Antoinette IV :



Ferber had designed the controls, consisting first of a left-side-mounted wheel for ailerons and rudder, a right-side-mounted wheel for elevator, 2 small wheels in front of the pilot for engine controls, and a foot-pedal with the ignition switch

e sad znam da nisam rijesio misteriju, ali smo eventualno iskljucili vezanjeza ramena....

link je ovaj - ima apsolutno svega, pa ak ti se da citat....jedino nema sarića.. Sad

http://flyingmachines.ru/Site2/Crafts/Craft28339.htm
_________________
Izrada maketa po narudzbi
www.m2models.hr
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail Posjeti web-site
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1415
PorukaUpisano: Ned Kol 03, 2014 12:22 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Hvala Slideru, to sa jednim kabelom bi vjerojatno bilo to za krilca. Iako mi nije jasno kako su opušteni u mirovanju. Očigledno kabel od krilca nije bio vezan za palicu nego svaki na svoju ručicu ili kotač...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Slider

Član od: 09 Velj 2012
Poruke: 4078
PorukaUpisano: Ned Kol 03, 2014 12:24 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

budem nocas probao nac sad nemam vremena, ovo je bilo na brzinu:-)
_________________
Izrada maketa po narudzbi
www.m2models.hr
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail Posjeti web-site
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1415
PorukaUpisano: Pon Ruj 01, 2014 9:47 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Godišnji odmor i morske aktivnosti malo su usporili radove na trenutno otvorenim projektima novih maketa. Kiša je potaknula nastavak radova na projektu „SZARITS No.2“. Horizontalni stabilizatori izrađeni su od tanke polistirenske folije, a unutrašnja struktura je pojačana čeličnom žicom. Sve je nakon lijepljenja pokitano Surfacerom 500 i obrušeno vodobrusnim papirom. Propeler koji se vidi na fotkama Sarićevog „No.2“ aviona je gotovo sigurno francuskog tipa koji je nabavljen skupa sa 7-cilindričnim motorom „Gnome Omega“. Budući da nešto slično tom primitivnom propeleru nisam mogao pronaći u kutiji sa odbačenim dijelovima drugih maketa, uzeo sam jedan od suvišnih propelera iz kutije Rolanda D.VIa, pa sam ga prikladno podrezao i nadogradio komadićima stirena i opet sve višestruko pokitao, nakon čega je uslijedilo beskonačno brušenje vodobrusnim papirom serije 1000 sve dok propeler nije poprimio gladak izgled i počeo ličiti na onaj sa fotografije.


Nakon propelera radio sam na horizontalnim stabilizatorima i kormilima visine. Osnova je sitrneska folija od 0,3 mm koju sam izrezao na mjeru i iznutra iscrtao rebra i pojačanja. Onda sam kemijskom olovkom i ravnalom iznutra pojačao rebra tako da su se vidjela sa vanjske strane kao blage izbočine. Nakon toga sam ugradio rebra od stirenskih gredica uz pojačanja od čelične žice, kako se stiren s vremenom ne bi izvitoperio. Sve je zalijepljeno cijanoakrilatnim ljepilom, pokitano i izbrušeno.





Nakon toga došla je na red izgradnja trupa. On je srećom pravilnog četverokutnog oblika i sastavljen je bio od drvenih letvica, bez ikakvog platna kao pokrova ili zaštite. Nedavno sam u Trstu u trgovini Modelland naletio na upravo popunjenu zalihu stirenskih ploča raznih debljina te stirenskih letvica raznih dimenzija, tako da sam tamo kupio sve što mi je trebalo, pa i više od toga.

Četiri letvice 3 x 3 mm koje čine uzdužnice trupa odrezao sam na potrebnu duljinu, te ih međusobno spojio pomoću kratkih letvica i tekućeg Tamiya ljepila. Sprijeda su zalijepljene na ploču koja će biti nosač motora. Pokušavajući prokužiti kako je riješio neke osnovne stvari kao što je spoj krila i trupa te komande za upravljanje, pomalo sam počeo shvaćati koje je sve probleme morao premostiti Sarić kada je gradio svoj pravi avion. Naknadno proučavajući fotografije Sarićevog zrakoplova, shvatio sam da je graditelj puno truda uložio u usavršavanje same konstrukcije trupa, kako bi bila što lakša a istovremeno dobila na elastičnosti i primitivnoj aerodinamičnosti. Tako sam uočio da su letvice koje čine strukturu trupa (budući da trup nije bio obložen platnom) dodatno stanjivane da bi dobile aerodinamičan oblik. Na mjestima spoja uzdužnih i poprečnih letvica graditelj je ostavio originalnu dimenziju i tu je spojeve ojačao metalnim okovima. Te sam okove reproducirao suvišnim jetkanim dijelovima iz Eduardovog Fokkera D.VII u 1/48 – pokazalo se da su otprilike sličnog izgleda i dimenzija. Zatim sam složio konstrukciju stajnog trapa koja se sastoji od upornica i skija koje su služile protiv prevrtanja (svi rani avioni onog vremena imali su tendenciju prevrtanja preko nosa ako bi kotač prilikom zatrčavanja ili slijetanja naletio na kamen, krtičnjak ili nisko raslinje, pa su skije često ugrađivane kao prilično efikasno rješenje). Stajni trap je poravnan i zalijepljen najprije tekućim ljepilom za polistiren, a kada se to osušilo spojevi su pojačani sa kapljicom cijanoakrilatnog ljepila. Zbog dosta guste rešetkaste konstrukcije, sve skupa izgleda dosta čvrsto odnosno čvršće nego original koji se sigurno savijao na sve strane. Dokaz tome su i bezbrojne žice i zatege u konstrukciji koje me čekaju za dodati u daljnjim fazama gradnje. No o tome ću razmišljati kad za to dođe vrijeme.









[URL=http://s811.photobucket.com/user/frka2/media
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Slider

Član od: 09 Velj 2012
Poruke: 4078
PorukaUpisano: Pon Ruj 01, 2014 9:55 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

strava i uzas....... Cool
_________________
Izrada maketa po narudzbi
www.m2models.hr
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail Posjeti web-site
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovi, helikopteri Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Naprijed
Stranica 2/8

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron