

Mjesto za sve maketarske teme i dileme
|
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu |
Autor |
Poruka |
| potez XXV
 | Član od: 03 Svi 2006 | Poruke: 844 | |
|
Upisano: Ned Sij 12, 2014 5:42 pm Naslov poruke: Nase migonje bisD |
|
|
Na forumu vec imamo temu o nasim migusama-jednosjedima u onoj dvobojnoj varijanti prije 2003., koja je uspust receno zbog fotki koje su izbrisane sa servera skoro neupotrebljiva.
Ja bih ovu odvojenu temu posvetio migusama koje su svoj zivot nastavile i nakon 2003. Cisto jedan hommage u obliku „maketarskog salabahtera“ ovim nasim bisD-ovima koji su nas cuvali od 2003. do 2014., a sada idu u zasluzenu mirovinu (izuzev 117 i 116 ako se ne varam, oni ce morat jos koju godinu odraditi ).
Tamo daleke 2001. potpisani su ugovori o remontu i minimalnoj dogradnji osam veterana mig-21bis redom prema s/n :
108 (cn 75002150) proizveden 16.12.1972. , unisten u nesreci 23.09.2010.,
110 (cn 75017895) proizveden 27.05.1974.,
115 (cn 75002075) proizveden 9.12.1972.,
116 (cn 75067600) proizveden XX.12.1977.?,
117 (cn 75092923) proizveden 21.12.1981.,
120 (cn 75079157) proizveden 26.12.1979. , unisten u nesreci 23.09.2010.,
121 (cn 75021145) proizveden 24.08.1974. , jedini je u grupi imao RSBN sustav (SAU) i
122 (cn 75001122) proizveden 29.09.1972.
Remont je obavljen u Rumunjskom Aerostaru S. A. Prvi zrakoplovi su poceli pristizati u proljece 2003. (dvosjedi su prvi dostavljeni). Problemi uslijed lose izvedenog remonta u Rumunjskoj otklanjani su postupno u ZTC-u. Ako se ne varam sa 110 je bilo najvise problema.
Zrakoplovi su na svoj standardni sufiks bis dobili jos jedan – slovo „D“ kao Doradeni i postali MIG-21bisD. Kakve je to D donijelo promjene slijedi u nastavku kroz par slika.
Ja nisam bio u prilici fotografirati kokpit bisD (na otvorenim danima 2011. i 2013. - nije bilo dozvoljeno slikati isti – velika vojna tajna ) pa posudujem fotke sa HRCappuccina (Robert Keretić - kokpit 121) i Wikipedije (Roberta F. – kokpit 108 ako se ne varam).
Glavna tabla u kokpitu i razmjestaj instrumenata na istoj je razlicit kod dvije varijante mig-21bis-ova – one sa RSBN-om i bez RSBN-a. Ta razlika je vjerovatno uzrokovala i razlicit razmjestaj novougradenih instrumenata kod bisD-ova, pa ovaj 121 ima malo drugaciji raspored od ostalih.
Dakle, usporedba ova dva tipa kokpita i popis novih instrumenata kojim su nasi migovi „Doradeni“:
1. NAV indikator KFS-564A (BendixKing)
Dimenzije: 2.093W x 2.250"H x 5.775"L (5,31x5,71x14,66cm)
2. GPS GARMIN GPS 155XL TSO
Dimenzije: 6.25 x 2 x 5.8 inches (15,87x5,08x14,73cm)
3. ILS/VOR KI-206 (BendixKing)
Dimenzije: 3.25“W x 3.25“H x 8.06“L
4. DME uredaj KDI-572 (BendixKing)
Dimenzije: 3.43 x 8.89 x 16.43 cm
5. Digital chronometer M877 Davtron
6. Radio stanica AN/ARC-210
7. Thales IFF (ne znam tocan model, neki izvori navode TSC 2050). Display uredaja se vjerovatno nalazi na lijevoj strani kokpita – mozda se blago nazire na ovoj fotki s foruma – kokpit je bi trebao biti 121 (mislim 12.5.2007.) i tu se kod originalne izvedbe nalazi panel za RSBN koji je se u bisD-u i HRZ-u ne koristi.
Svaki sustav ima i svoje antene, pa evo u par narednih slika i njih i njihovih pozicija:
GPS antena (fotka sa HRCappuccina)
Antene za ILS/VOR na vertikalcu s obe strane i marker na donjaki desnog krila
DME antena – donjaka lijevog krila
Antena radio stanice
IFF antene
Osim avionike Rumunji su dodali i ojacanja na vrhovima krila (gornjaka i donjaka) kao i na svojim lancerima, kao i novi skrivac plamena na topu. Uklonjeni su i dijelovi SRZO-2 sustava na napadnoj ivici krila.
Ako postoji jos neki dodatak karakteristican za bisD-ove – nadopunite.
Jedan mali dodatak koji vrijedi za nase migonje bisD (a vjerovatno i one prije 2003.) je uklonjen poklopac za pristup mehanizmu topa – vidljivo na donjoj fotki.
Nadalje par slika oznaka. Ne znam sa sigurnoscu dimenzije istih. Ako netko zna nesto vise o tome, evo prilike za komentar. Moje misljenje je da su promjeri roundela i visina stita grba 400mm. Sto se tice brojcanih oznaka (visina) – mislim da su one na krilima (donjaka lijevog, gornjaka desnog) vece od onih na prednjim stranama trupa (nekakvi red velicine prema meni 300-320mm – trup, oko 400mm – krila). Jedna mala napomena – na dosta nasih migusa je roundela na donjaki desnog krila krivo orijentirana – ispravite ako grijesim.
I naravno najgori dio na nasim migusama za nas maketare – servisne oznake. Dolje je nekakav moj popis i pozicije istih. Oznake i pozicije su skidane sa 121-ice. Tocne pozicije nekih servisnih se od miguse do miguse razlikuju (valjda je mestru pobigla malo sablona ili nesto tako), nekih servisnih nema na nekom od migova (izblijedile, prebojane tijekom popravaka i sl.), neke su razlicite boje (na jednom ista servisna u zutom – drugom bijelom) i neke fale na crtezu jer su na 121 izblijedile – tesko citljive ili mi se koja omakla. Font servisnih oznaka bi trebao biti jako slican (ako ne i identican) Glaser Stencilu (Milton Glaser) – imate za skinuti na netu.
Popis servisnih u excelu i font na linku (ispisani su u Glaser fontu pa cete ga mozda morat instalirat prvo), bijele servisne su u excelu u crnoj:
http://rapidshare.com/share/A616B4C4C13EEB8F063E619A287BE5C8
Samo par dodataka koji se ne vide na crtezu a oznaceni su u excelu:
-natpisi na sjedistu (naslon za glavu), ima ih jos na sjedistu ali nemam dobrih fotki - tumac gore u excelu:
digresija - tri tocke:
-nosac BD3-60-21R1 vanjska strana i unutarnja strana
-nosac BD3-60-21D1 vanjska strana i unutarnja strana
-neki nosaci nemaju skoro nista
-servisne oko gondole lijeve noge stajnog trapa
-povise izbacivaca SPRD-a
-servisne oko gondole desne noge stajnog trapa
Dvije oznake koje ne mogu procitati ali sam ih ukljucio u crtez (dio koji sam uspio procitat) i oznacio brojcano (16,81,99). Ako netko zna sto tocno pise bilo bi super:
I neke koje sam uocio na fotkama drugih migusa a nije ih bilo na 121 u ovom stanju u kakvom je,. Isto molim pomoc ako netko zna o cemu se radi:
Na oplati postoje i oni mali kruzici s tockicom (bijeli i crveni) - to su nekakve referentne tocke za mjerenja (sad ne znam jel' se radi o mjerenju mogucih deformacija ili za pravilno poravnavanje prilikom sastavljanja ili pricam gluposti - to ce netko upuceniji ). Uglavnom njihov polozaj nisam popisivao - ima ih na lijevim repnim povrsinama, spoju sekcije repa i prednjeg trupa, donjake krila itd...
Ovo su nekakve opce karakteristike bisD-ova, nadodajte ako jos nesto ima.
potez XXV: poruka promijenjena dana: Pet Lip 13, 2014 11:37 am; prepravljeno ukupno 2 puta |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| su27rules
 | Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 4896 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vrsa
 | Član od: 21 Lis 2005 | Poruke: 2182 | Mjesto: all over the place |
|
Upisano: Pon Sij 13, 2014 12:02 am Naslov poruke: |
|
|
Fenomenalno obavljeno. Ovo još treba lagano nadograđivati, ali je odlično i metodički obrađeno. _________________ Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| mariok
 | Član od: 17 Lis 2007 | Poruke: 3151 | Mjesto: Slavonski Brod |
|
Upisano: Pon Sij 13, 2014 12:14 am Naslov poruke: |
|
|
Kapa dolje majstore nisam imaopojma za sve o e dodatke mozda da je jos nafodati slike svakog pojedinog migonje  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| su27rules
 | Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 4896 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Zond
 | Član od: 25 Sij 2009 | Poruke: 429 | Mjesto: Zagreb |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Poky
 | Član od: 16 Lis 2005 | Poruke: 5054 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Pon Sij 13, 2014 1:17 pm Naslov poruke: |
|
|
Svaka čast na topicu ,ovo je enciklopedija za naše MiGove  _________________ Poky |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Karaya
 | Član od: 21 Lis 2005 | Poruke: 2103 | Mjesto: Velika Gorica |
|
Upisano: Pon Sij 13, 2014 1:49 pm Naslov poruke: |
|
|
Odlicno jos uz pokoju fotku i/ili ctrez evo clanka za iduci broj Aeronautike.
Vijeko!  _________________ Vedran |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| potez XXV
 | Član od: 03 Svi 2006 | Poruke: 844 | |
|
Upisano: Pon Sij 13, 2014 4:49 pm Naslov poruke: |
|
|
Dopunjujte, pisite, postavljajte fotke/linkove na fotke bisD-ova. Ja idem redom. Ovaj link u rapidshare-u bi trebao raditi (otvorite link - kliknete to download i imate linkove za skidanje). Mogu ja poslat na mail onome tko ne moze skinit (PM).
108 (cn 75002150) proizveden 16.12.1972. , unisten u nesreci 23.09.2010.
Jedan od starijih migova u HRZ-u, bio u sastavu 21. ELZ. Svoj zivot zavrsio u nesreci tijekom vjezbe na vojnom poligonu „Eugen Kvaternik“ (Slunj) oko 12:50h dana 23.09.2010 (ostaci razasuti u podrucju opcine Plaski i brda Hum). Pilot se uspjesno katapultirao. Ne znam tocno koji je pilot – Troselj ili Kudlik. Ako se ne varam cesto je bio maneken na „Otvorenim vratima“ i mitinzima. Jedan dobar walkaround su napravili kolege maketari kad je bio na Klisi – nazalost izgubio sam fotke zbog kvara racunala.
Zanimljivo je da nema one kutijice s lijeve strane na „grbi“ do poklopca kabine, kao i to da ima krivo orijentiranu roundelu na donjaki desnog krila. Jos nesto u sto nisam 100% siguran je konus 108-ice. Naime, prema fotkama kao da je nakon odredenog vremena zamijenjen ili prebojan sa intezivnije zelenom u odnosu na onu plavkastu nijansu s pocetka. I to je to – ako netko ima sto dodati, ispraviti – izvolite.
Samo mali podsjetnik na vrijeme prije 2003.
Zatim linkovi na fotke:
- remont u Aerostaru SA
Chris Lofting
http://www.airfighters.com/photo/13720/M/Croatia-Air-Force/Mikoyan-Gurevich-MiG-21bisD/108/
-fotke tijekom sluzbe:
Chris Lofting
http://www.airfighters.com/photo/111974/M/Croatia-Air-Force/Mikoyan-Gurevich-MiG-21bisD/108/
Chris Lofting
http://www.airliners.net/photo/Croatia---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21bisD/0928557/&sid=15432c3b072787d31fab1f5f99f6a673
Igor Salinger
http://www.pixstel.com/21086.html
jedna za koju nemam link, moguce da je skinuta sa servera ili nesto slicno:
Nakon nesrece:
(Preuzeto iz tiska)
Kokpit 108:
Roberta F. (baza Wikipedie)
I skinuta shema:
Usporedba konusa 108 na dvije fotke:

potez XXV: poruka promijenjena dana: Pet Lip 13, 2014 11:34 am; prepravljeno ukupno 7 puta |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| su27rules
 | Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 4896 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| killa
 | Član od: 15 Ruj 2009 | Poruke: 2303 | |
|
Upisano: Pon Sij 13, 2014 6:23 pm Naslov poruke: |
|
|
Svaka čast na inicijativi, ova će tema svakako biti od koristi svima koji misle slagati jednog on naših "rumunja".
Lp. |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| potez XXV
 | Član od: 03 Svi 2006 | Poruke: 844 | |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| potez XXV
 | Član od: 03 Svi 2006 | Poruke: 844 | |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| su27rules
 | Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 4896 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| hornet
 | Član od: 17 Lis 2005 | Poruke: 1931 | |
|
Upisano: Pet Lip 13, 2014 8:13 pm Naslov poruke: |
|
|
mali OT
Fotka 110 i 165 sa super etendardima je nastala tokom vježbe Noble Midas 2007 i fotkano je iz, čini mi se, 3. etendarda zanima me koliko je potpis autora fotke točan.
Je li stvarno tokom jedne takv vježbe dopušteno japancu da leti s njima.
OnT
samo nastavi s ostalima _________________ 10 dalmatinskih zapovjedi:
 |
|
Natrag na vrh |
|
 |
|
|
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu Ne možete izmijeniti vlastite poruke Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu Ne možete glasati u anketama foruma
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron
|