Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Nase migonje bisD
Idi na stranicu 1, 2  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovi, helikopteri,...
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
potez XXV

Član od: 03 Svi 2006
Poruke: 807
PorukaUpisano: Ned Sij 12, 2014 5:42 pm    Naslov poruke: Nase migonje bisD Citiraj ovaj komentar

Na forumu vec imamo temu o nasim migusama-jednosjedima u onoj dvobojnoj varijanti prije 2003., koja je uspust receno zbog fotki koje su izbrisane sa servera skoro neupotrebljiva.
Ja bih ovu odvojenu temu posvetio migusama koje su svoj zivot nastavile i nakon 2003. Cisto jedan hommage u obliku „maketarskog salabahtera“ ovim nasim bisD-ovima koji su nas cuvali od 2003. do 2014., a sada idu u zasluzenu mirovinu (izuzev 117 i 116 ako se ne varam, oni ce morat jos koju godinu odraditi Smile ).

Tamo daleke 2001. potpisani su ugovori o remontu i minimalnoj dogradnji osam veterana mig-21bis redom prema s/n :

108 (cn 75002150) proizveden 16.12.1972. , unisten u nesreci 23.09.2010.,
110 (cn 75017895) proizveden 27.05.1974.,
115 (cn 75002075) proizveden 9.12.1972.,
116 (cn 75067600) proizveden XX.12.1977.?,
117 (cn 75092923) proizveden 21.12.1981.,
120 (cn 75079157) proizveden 26.12.1979. , unisten u nesreci 23.09.2010.,
121 (cn 75021145) proizveden 24.08.1974. , jedini je u grupi imao RSBN sustav (SAU) i
122 (cn 75001122) proizveden 29.09.1972.

Remont je obavljen u Rumunjskom Aerostaru S. A. Prvi zrakoplovi su poceli pristizati u proljece 2003. (dvosjedi su prvi dostavljeni). Problemi uslijed lose izvedenog remonta u Rumunjskoj otklanjani su postupno u ZTC-u. Ako se ne varam sa 110 je bilo najvise problema.

Zrakoplovi su na svoj standardni sufiks bis dobili jos jedan – slovo „D“ kao Doradeni i postali MIG-21bisD. Kakve je to D donijelo promjene slijedi u nastavku kroz par slika.

Ja nisam bio u prilici fotografirati kokpit bisD (na otvorenim danima 2011. i 2013. - nije bilo dozvoljeno slikati isti – velika vojna tajna Smile ) pa posudujem fotke sa HRCappuccina (Robert Keretić - kokpit 121) i Wikipedije (Roberta F. – kokpit 108 ako se ne varam).

Glavna tabla u kokpitu i razmjestaj instrumenata na istoj je razlicit kod dvije varijante mig-21bis-ova – one sa RSBN-om i bez RSBN-a. Ta razlika je vjerovatno uzrokovala i razlicit razmjestaj novougradenih instrumenata kod bisD-ova, pa ovaj 121 ima malo drugaciji raspored od ostalih.
Dakle, usporedba ova dva tipa kokpita i popis novih instrumenata kojim su nasi migovi „Doradeni“:



1. NAV indikator KFS-564A (BendixKing)
Dimenzije: 2.093W x 2.250"H x 5.775"L (5,31x5,71x14,66cm)

2. GPS GARMIN GPS 155XL TSO
Dimenzije: 6.25 x 2 x 5.8 inches (15,87x5,08x14,73cm)

3. ILS/VOR KI-206 (BendixKing)
Dimenzije: 3.25“W x 3.25“H x 8.06“L

4. DME uredaj KDI-572 (BendixKing)
Dimenzije: 3.43 x 8.89 x 16.43 cm

5. Digital chronometer M877 Davtron

6. Radio stanica AN/ARC-210

7. Thales IFF (ne znam tocan model, neki izvori navode TSC 2050). Display uredaja se vjerovatno nalazi na lijevoj strani kokpita – mozda se blago nazire na ovoj fotki s foruma – kokpit je bi trebao biti 121 (mislim 12.5.2007.) i tu se kod originalne izvedbe nalazi panel za RSBN koji je se u bisD-u i HRZ-u ne koristi.



Svaki sustav ima i svoje antene, pa evo u par narednih slika i njih i njihovih pozicija:

GPS antena (fotka sa HRCappuccina)



Antene za ILS/VOR na vertikalcu s obe strane i marker na donjaki desnog krila





DME antena – donjaka lijevog krila



Antena radio stanice



IFF antene





Osim avionike Rumunji su dodali i ojacanja na vrhovima krila (gornjaka i donjaka) kao i na svojim lancerima, kao i novi skrivac plamena na topu. Uklonjeni su i dijelovi SRZO-2 sustava na napadnoj ivici krila.
Ako postoji jos neki dodatak karakteristican za bisD-ove – nadopunite.









Jedan mali dodatak koji vrijedi za nase migonje bisD (a vjerovatno i one prije 2003.) je uklonjen poklopac za pristup mehanizmu topa – vidljivo na donjoj fotki.



Nadalje par slika oznaka. Ne znam sa sigurnoscu dimenzije istih. Ako netko zna nesto vise o tome, evo prilike za komentar. Moje misljenje je da su promjeri roundela i visina stita grba 400mm. Sto se tice brojcanih oznaka (visina) – mislim da su one na krilima (donjaka lijevog, gornjaka desnog) vece od onih na prednjim stranama trupa (nekakvi red velicine prema meni 300-320mm – trup, oko 400mm – krila). Jedna mala napomena – na dosta nasih migusa je roundela na donjaki desnog krila krivo orijentirana – ispravite ako grijesim.









I naravno najgori dio na nasim migusama za nas maketare – servisne oznake. Dolje je nekakav moj popis i pozicije istih. Oznake i pozicije su skidane sa 121-ice. Tocne pozicije nekih servisnih se od miguse do miguse razlikuju (valjda je mestru pobigla malo sablona ili nesto tako), nekih servisnih nema na nekom od migova (izblijedile, prebojane tijekom popravaka i sl.), neke su razlicite boje (na jednom ista servisna u zutom – drugom bijelom) i neke fale na crtezu jer su na 121 izblijedile – tesko citljive ili mi se koja omakla. Font servisnih oznaka bi trebao biti jako slican (ako ne i identican) Glaser Stencilu (Milton Glaser) – imate za skinuti na netu.











Popis servisnih u excelu i font na linku (ispisani su u Glaser fontu pa cete ga mozda morat instalirat prvo), bijele servisne su u excelu u crnoj:

http://rapidshare.com/share/A616B4C4C13EEB8F063E619A287BE5C8

Samo par dodataka koji se ne vide na crtezu a oznaceni su u excelu:

-natpisi na sjedistu (naslon za glavu), ima ih jos na sjedistu ali nemam dobrih fotki - tumac gore u excelu:



digresija - tri tocke:



-nosac BD3-60-21R1 vanjska strana i unutarnja strana



-nosac BD3-60-21D1 vanjska strana i unutarnja strana



-neki nosaci nemaju skoro nista



-servisne oko gondole lijeve noge stajnog trapa



-povise izbacivaca SPRD-a



-servisne oko gondole desne noge stajnog trapa



Dvije oznake koje ne mogu procitati ali sam ih ukljucio u crtez (dio koji sam uspio procitat) i oznacio brojcano (16,81,99). Ako netko zna sto tocno pise bilo bi super:





I neke koje sam uocio na fotkama drugih migusa a nije ih bilo na 121 u ovom stanju u kakvom je,. Isto molim pomoc ako netko zna o cemu se radi:





Na oplati postoje i oni mali kruzici s tockicom (bijeli i crveni) - to su nekakve referentne tocke za mjerenja (sad ne znam jel' se radi o mjerenju mogucih deformacija ili za pravilno poravnavanje prilikom sastavljanja ili pricam gluposti - to ce netko upuceniji ). Uglavnom njihov polozaj nisam popisivao - ima ih na lijevim repnim povrsinama, spoju sekcije repa i prednjeg trupa, donjake krila itd...



Ovo su nekakve opce karakteristike bisD-ova, nadodajte ako jos nesto ima.


potez XXV: poruka promijenjena dana: Pet Lip 13, 2014 11:37 am; prepravljeno ukupno 2 puta
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
su27rules

Član od: 13 Pro 2006
Poruke: 4479
Mjesto: Split
PorukaUpisano: Ned Sij 12, 2014 9:56 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Bravo meštre!!
Od mene velika pohvala za trud.
Meni ovaj link koji si postavio nista ne otvara,pa mozes li to nekako drugacije postaviti, tnx unaprid.
_________________
Davor
MAK Reoplan - Split
You can never have enough Flankers!!
http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,30222.0.html

https://www.facebook.com/groups/397878543718795/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vrsa

Član od: 21 Lis 2005
Poruke: 2106
Mjesto: all over the place
PorukaUpisano: Pon Sij 13, 2014 12:02 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Fenomenalno obavljeno. Ovo još treba lagano nadograđivati, ali je odlično i metodički obrađeno.
_________________
Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
mariok

Član od: 17 Lis 2007
Poruke: 3024
Mjesto: Slavonski Brod
PorukaUpisano: Pon Sij 13, 2014 12:14 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Kapa dolje majstore Smile nisam imaopojma za sve o e dodatke Smile mozda da je jos nafodati slike svakog pojedinog migonje Smile
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
su27rules

Član od: 13 Pro 2006
Poruke: 4479
Mjesto: Split
PorukaUpisano: Pon Sij 13, 2014 11:05 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ovdje ima nesto odlicnih vrhunskih fotki nasih Migonja "rumunja":
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=628914&page=238
_________________
Davor
MAK Reoplan - Split
You can never have enough Flankers!!
http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,30222.0.html

https://www.facebook.com/groups/397878543718795/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zond

Član od: 25 Sij 2009
Poruke: 422
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Sij 13, 2014 11:34 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Odličan topic, pohvala autoru!

Slažem se sa prijedlogom da topicu i pridružimo fotke svakog Miga, poželjno da se slike razdijele po postu/avionu.

Također bilo bi dobro da se ubace i slike komunikacijske opreme ugrađene u kokpit kad već znamo koja je.

1. NAV indikator KFS-564A (BendixKing)

http://www.bendixking.com/Products/Communications-Navigation-Identification/Frequency-Selector-Control-Heads/KFS-564A


2. GPS GARMIN GPS 155XL TSO

http://www8.garmin.com/products/gps155xl/



3. ILS/VOR KI-206 (BendixKing)

http://www.bendixking.com/Products/Flight-Controls-Indicators/Indicators/KI-206



4. DME uredaj KDI-572 (BendixKing)

http://www.bendixking.com/Products/Flight-Controls-Indicators/Indicators/KDI-572



5. Digital chronometer M877 Davtron

http://www.davtron.com/product-detail.php?M877-17



6. Radio stanica AN/ARC-210+RCU C-1189XA/ARC

(pretpostavka za remote control unit, najbliža je prema slikama iz kokpita)

https://www.rockwellcollins.com/sitecore/content/Data/Products/Communications_and_Networks/Communication_Radios/AN-ARC-210_Gen_V_Programmable_Digital_Communication_System.aspx




_________________
Fat, drunk and stupid is no way to go through life.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Poky

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 4810
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Sij 13, 2014 1:17 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Svaka čast na topicu ,ovo je enciklopedija za naše MiGove Very Happy
_________________
Poky
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Karaya

Član od: 21 Lis 2005
Poruke: 2103
Mjesto: Velika Gorica
PorukaUpisano: Pon Sij 13, 2014 1:49 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Odlicno jos uz pokoju fotku i/ili ctrez evo clanka za iduci broj Aeronautike.

Vijeko! Wink
_________________
Vedran
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
potez XXV

Član od: 03 Svi 2006
Poruke: 807
PorukaUpisano: Pon Sij 13, 2014 4:49 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Dopunjujte, pisite, postavljajte fotke/linkove na fotke bisD-ova. Ja idem redom. Ovaj link u rapidshare-u bi trebao raditi (otvorite link - kliknete to download i imate linkove za skidanje). Mogu ja poslat na mail onome tko ne moze skinit (PM).

108 (cn 75002150) proizveden 16.12.1972. , unisten u nesreci 23.09.2010.

Jedan od starijih migova u HRZ-u, bio u sastavu 21. ELZ. Svoj zivot zavrsio u nesreci tijekom vjezbe na vojnom poligonu „Eugen Kvaternik“ (Slunj) oko 12:50h dana 23.09.2010 (ostaci razasuti u podrucju opcine Plaski i brda Hum). Pilot se uspjesno katapultirao. Ne znam tocno koji je pilot – Troselj ili Kudlik. Ako se ne varam cesto je bio maneken na „Otvorenim vratima“ i mitinzima. Jedan dobar walkaround su napravili kolege maketari kad je bio na Klisi – nazalost izgubio sam fotke zbog kvara racunala.
Zanimljivo je da nema one kutijice s lijeve strane na „grbi“ do poklopca kabine, kao i to da ima krivo orijentiranu roundelu na donjaki desnog krila. Jos nesto u sto nisam 100% siguran je konus 108-ice. Naime, prema fotkama kao da je nakon odredenog vremena zamijenjen ili prebojan sa intezivnije zelenom u odnosu na onu plavkastu nijansu s pocetka. I to je to – ako netko ima sto dodati, ispraviti – izvolite.

Samo mali podsjetnik na vrijeme prije 2003.



Zatim linkovi na fotke:

- remont u Aerostaru SA


Chris Lofting

http://www.airfighters.com/photo/13720/M/Croatia-Air-Force/Mikoyan-Gurevich-MiG-21bisD/108/

-fotke tijekom sluzbe:


Chris Lofting

http://www.airfighters.com/photo/111974/M/Croatia-Air-Force/Mikoyan-Gurevich-MiG-21bisD/108/


Chris Lofting

http://www.airliners.net/photo/Croatia---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21bisD/0928557/&sid=15432c3b072787d31fab1f5f99f6a673


Igor Salinger

http://www.pixstel.com/21086.html

jedna za koju nemam link, moguce da je skinuta sa servera ili nesto slicno:



Nakon nesrece:


(Preuzeto iz tiska)

Kokpit 108:


Roberta F. (baza Wikipedie)

I skinuta shema:



Usporedba konusa 108 na dvije fotke:



potez XXV: poruka promijenjena dana: Pet Lip 13, 2014 11:34 am; prepravljeno ukupno 7 puta
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
su27rules

Član od: 13 Pro 2006
Poruke: 4479
Mjesto: Split
PorukaUpisano: Pon Sij 13, 2014 4:59 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Evo link sa fotkama HRZ Migonja:

http://www.airfighters.com/photosearch.php?cra=1509
_________________
Davor
MAK Reoplan - Split
You can never have enough Flankers!!
http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,30222.0.html

https://www.facebook.com/groups/397878543718795/


su27rules: poruka promijenjena dana: Pet Lip 13, 2014 5:29 pm; prepravljeno ukupno 1 puta
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
killa

Član od: 15 Ruj 2009
Poruke: 2290
PorukaUpisano: Pon Sij 13, 2014 6:23 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Svaka čast na inicijativi, ova će tema svakako biti od koristi svima koji misle slagati jednog on naših "rumunja".


Lp.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
potez XXV

Član od: 03 Svi 2006
Poruke: 807
PorukaUpisano: Pet Lip 13, 2014 3:00 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

110 (cn 75017895) proizveden 27.05.1974.

Imao je neke probleme tijekom prihvata u HRZ nakon remonta, pa je malo kasnije usao u operativnu uporabu. Nekada je pripadao 22. EBA, nosio boskarina.
U skladu s godinom proizvodnje, nema onaj mali aerodinamicki pokrov na lijevoj strani iza poklopca kabine.
Na oplati usisnika s lijeve strane ima nekakvu plocu. Moguce da je dodana zbog stanja oplate na tom mjestu. Detaljnije o tome ne znam - ako netko zna vise-slobodn nadopunite.
Dielektrici su na vecini fotografija u onoj zelenijoj varijanti.

Ploca o kojoj govorim:



Nekada


Joop de Groot

http://www.airliners.net/photo/Croatia---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21bis/0658263/&sid=513dba1cd392b28f36798d493c014a75

Remont (ako se dobro ne marenda, nema nista od posla Very Happy ).


Chris Lofting

http://www.airliners.net/photo/Croatia---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21bis/1134312/&sid=513dba1cd392b28f36798d493c014a75

Jedan clanak o problemima nakon remonta:


(iz tiska)


U sluzbi:


?


Sinisa Klarica

http://www.myaviation.net/search/photo_search.php?id=01306576&size=large

Jedna od najpoznatijih fotografija 110:


(iz tiska)

Neka se lipo odmori u mirovini:



Shema:



potez XXV: poruka promijenjena dana: Sub Lip 14, 2014 10:51 am; prepravljeno ukupno 2 puta
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
potez XXV

Član od: 03 Svi 2006
Poruke: 807
PorukaUpisano: Pet Lip 13, 2014 3:01 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

115 (cn 75002075) proizveden 9.12.1972.

Jedna od starijih migusa, 122 je stariji (ispravak netocnog navoda Laughing )
Takoder, nekada bio u 22. EBA.
U literaturi (MiG-21 Fishbed, V. Trendafilovski) se spominje inspekcijski panel koji se moze naci kod nekih migusa iz prvih tura proizvodnje - s obe strane "grbe".
Takoder, nema mali aerodinamicki pokrov na lijevoj strani iza poklopca kabine.



Prije remonta:



U sluzbi:


Katsuhiko Tokunaga


Chris Lofting

http://www.airliners.net/photo/Croatia---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-21bisD/1393116/&sid=d92a870fe6a3a9cf0903b9616fd49fcf


Chris Lofting


Branko Cesljas

http://www.myaviation.net/search/photo_search.php?id=01711567

Shema:


Neka se lipo odmori u mirovini.


potez XXV: poruka promijenjena dana: Sub Lip 14, 2014 10:44 am; prepravljeno ukupno 1 puta
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
su27rules

Član od: 13 Pro 2006
Poruke: 4479
Mjesto: Split
PorukaUpisano: Pet Lip 13, 2014 5:40 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Bravo!!
Ajmo dalje sa ostalima.
_________________
Davor
MAK Reoplan - Split
You can never have enough Flankers!!
http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,30222.0.html

https://www.facebook.com/groups/397878543718795/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1889
PorukaUpisano: Pet Lip 13, 2014 8:13 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

mali OT
Fotka 110 i 165 sa super etendardima je nastala tokom vježbe Noble Midas 2007 i fotkano je iz, čini mi se, 3. etendarda zanima me koliko je potpis autora fotke točan.

Je li stvarno tokom jedne takv vježbe dopušteno japancu da leti s njima.


OnT
samo nastavi s ostalima
_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovi, helikopteri,... Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu 1, 2  Naprijed
Stranica 1/2

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron