Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Mala vojna vozila (1/72)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50, 51  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Tenkovi, topništvo, oklopna i ostala vojna vozila
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1037
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Sub Pro 30, 2017 9:51 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Boris G. Napisao/la:

Btw, ja sam osobno doživio pravu renesansu u ovom hobiju otkad mi više nije stalo ni do čijeg mišljenja... Very Happy jedan vrlo osvježavajući i opuštajući osjećaj... Laughing


Boris, ali ne radi se o tome dali ti je stalo do nečijeg mišljenja već do toga koliko točno napraviš maketu - naš hobi je takav da najstojimo napraviti malu repliku onoga kako je nešto stvarno bilo, zar ne?

E, onda ako nešto nije tako (kako je bilo), onda mi je stalo do toga ako mi netko to prigovori - znači da se kuži u te stvari i da mi pomaže da mi maketa bude još uvjerljivija i 'istinitija', ne? Eto, zato mi je stalo do tog 'nečijeg' mišljenja .... a sad, one lovačke priče dali je zelena trebala biti ovakva ili onakva (što se najčešće debatira oko crno-bijele slike!), ma to su priče za zabavu, za uz pivo, za druženje .... ono, jeli riba bila ovolika ili onolika .... a i to volim ....

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Boris G.

Član od: 03 Ruj 2007
Poruke: 3940
Mjesto: SPLIT
PorukaUpisano: Sub Pro 30, 2017 10:22 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

vojo Napisao/la:
Boris G. Napisao/la:

Btw, ja sam osobno doživio pravu renesansu u ovom hobiju otkad mi više nije stalo ni do čijeg mišljenja... Very Happy jedan vrlo osvježavajući i opuštajući osjećaj... Laughing


Boris, ali ne radi se o tome dali ti je stalo do nečijeg mišljenja već do toga koliko točno napraviš maketu - naš hobi je takav da najstojimo napraviti malu repliku onoga kako je nešto stvarno bilo, zar ne?

E, onda ako nešto nije tako (kako je bilo), onda mi je stalo do toga ako mi netko to prigovori - znači da se kuži u te stvari i da mi pomaže da mi maketa bude još uvjerljivija i 'istinitija', ne? Eto, zato mi je stalo do tog 'nečijeg' mišljenja .... a sad, one lovačke priče dali je zelena trebala biti ovakva ili onakva (što se najčešće debatira oko crno-bijele slike!), ma to su priče za zabavu, za uz pivo, za druženje .... ono, jeli riba bila ovolika ili onolika .... a i to volim ....

Vojo Very Happy


Sve pet, sve stoji što si rekao. Samo ti pokušavam reći da sam nisi napomenuo da ti točkovi nisu ispravni to 99,9% ljudi (čak i na ovom forumu) ne bi primjetilo tj. uopće ne bi bilo upoznato sa tom činjenicom.Very Happy

BTW, ja sam odustao. Odustao sam od svetog grala maketarstva. Od pokušaja da prikažem što vjerniji umanjeni prikaz stvarnog subjekta. Godinama sam pokušavao bit "pravi maketar" a to je u meni samo proizvodilo gomilu frustracije, razočaranja i nezadovoljstva i stvorilo za mene nepojmljivu količinu započetih i nikada završenih maketa. Sad se samo igram plastikom. Stress relief therapy. Sve OOB. Very Happy
_________________


MAK "Reoplan"
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1037
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Ned Pro 31, 2017 3:04 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ne znam ustvari gdje bi ovo stavio (ima li neka rubrika 'NOVI MATERIJALI'?), ali jučer sam u Konzumu kupio (na rasprodaji, ali to nije važno) jednu kuglicu za bor koja je obljepljena zlatnim kružićima, kao na slici. Kružići su veličine oko 3 mm (vanjskog promjera) i jako me podsjećaju na CD diskove, pa ako neko radi diorame i vinjete i vozila gdje na retrovizoru vise CD-ovi .... ne znam dali bi bilo dobro za trispeticu (1/35) ali eto, da znate ....

(slikano uz Dodge-a u 1/72, da se vidi veličina:)


Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Thundercat

Član od: 13 Tra 2007
Poruke: 1704
Mjesto: Hirvatistan
PorukaUpisano: Ned Pro 31, 2017 9:28 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

vojo Napisao/la:
Boris, ali ne radi se o tome dali ti je stalo do nečijeg mišljenja već do toga koliko točno napraviš maketu - naš hobi je takav da najstojimo napraviti malu repliku onoga kako je nešto stvarno bilo, zar ne?


Točno tako.

Nažalost, vrlo često previđena činjenica.
_________________
Thundercat

Plastiku akbar!

Ne isplati se..

Regional F-104 Group Build
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1037
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Pon Sij 01, 2018 2:13 pm    Naslov poruke: Ajmo dalje, triba radit' .... Citiraj ovaj komentar

Maketa: WWII USAAF Bomber re-supply set
Proizvođač: Airfix, Velika Britanija
Mjerilo: 1/72
Broj makete: A06304



Na prvi pogled:
Velika kutija u novoj Airfixovoj 'crvenoj' maniri (što bi na to rekli današnji 'desni' političari?), izvana napravljena od tankog kartona i koja se otvara sa strane, a unutra je još jedna kutija tj. 'kada' (samo donji dio kutije bez poklopca) u kojoj su stabla svijetlo sive boje u najlonskoj vrećici.
Nedostatak 'gepave' kutije nadoknađuje prekrasan crtež na njoj - meni se čini toliko dobar da sam imao osjećaj da sam se vratio koliko? - 50-tak godina unazad, kada sam dobio maketu Revellovog razarača USS Fletcher, bože, te slike se nisam mogao nagledati kako je bila (i ostala) lijepa i realna. Eeee, ova se je sasvim približila tom crtežu ....

Dva stabla su veličine kutije (dakle ogromna), a dva nešto manja, tu je i jedno malo stablo sa staklenim dijelovima, listić sa oznakama (poprilično bogat ali samo jer ima puno vozila/oznaka, a ustvari je dana samo po jedna varijanta za svako vozilo) i knjižica sa uputstvima nešto većeg formata od kutije.

Priznajem da već dugo nisam slagao maketu iz ovolike kutije. To je ujedno i najskuplja maketa koju sam kupio u zadnjih 10 godina ....
Dijelovi na stablima izgledaju tipično Airfixovski (valjda i radi boje plastike), vrlo detaljni iako površinski detalji možda i nisu toliko fini. Možda tu finoću detalja najviše kvare linije spojeva kalupa koji se (jače?) vide na svijetloj plastici. No znajući da je plastika mekana svjestan sam da je otklanjanje tih spojeva samo stvar strpljenja ....

Sve skupa djeluje vrlo obećavajuće i jako me veseli ovakav izbor teme.

Slaganje:
Kako su uputstva, po novom Airfixovom maniru, dvobojna i kristalno jasna, slaganje je izravno i beprijekorno. Dijelovi se lako skidaju sa stabla jer je
plastika vrlo podatna i međusobno pasanje dijelova je odlično. Kako sam i predvidio najviše posla ima oko čišćenja srhova tj. ostataka crta spajanja kalupa koji su uglavnom dosta izraženi.
Kako se radi o vozilima koje još nikad nisam radio slaganje mi je bilo stvarno veliki užitak. Tim više što sam i dalje oduševljen Airfixovim načinom loma dijelova - oni usitnjavaju velike cjeline samo tamo gdje je to nužno potrebno - na pr. šasije su, kao i kod njihovog novog RAF-ovog seta, sastavljene već sa svime što pridonosi jednostavnosti slaganja, a da se ne zanemare (ili ne zanemare jako) detalji. Tako na pr. Autocar ima na sebi već prednje blatobrane i gornje ploče rezervara goriva, a Chevrolet cijeli rezervar goriva i nosače za blatobrane, kuke za vuču itd. A kad se poslože ostali dijelovi šasije (motori, reduktori, pogonske i poluosovine) sve izgleda doslovno 'picikato'. Jedini očiti nedostatak na šasijama kod oba vozila vidim u tome što nemaju one spojne letve između prednjih kotača s pomoću kojih se kotači okreću paralelno lijevo-desno. Ali pošto je to kod gotovo svih maketa predimenzionirano (predebelo) napravio sam to od tanke žice.



Malo sam bio u nedoumici kod slaganja poluprikolice cisterne - naime spoj gornje i donje polovice je na maketi izražen jednim rubom koji mi ne djeluje kao ostatak nekakvog lijevanja/ubrizgavanja. Na crtežu (na kutiji) tog spoja nema, ali pošto je to rađeno (u stvarnosti) od limova (a ne neke stakloplastike ili sl.) ja sam odlučio taj spoj ostaviti vidljivim. Slike koje sam našao na netu potvrđuju da bi taj rub (zavar?) trebao biti vidljiv.
Inače, dio kojeg sam se najviše bojao da će biti problematičan, a to je prednja strana same cisterne (dio E03) koja naliježe na gornju i donju polovicu rezervara - ispao je savršeno! Nisam mogao vjerovati da taj dio, koji je zakrivljen u dvije ravnine, može biti toliko precizno napravljen da naliježe na cilindar rezervara bez ijedne 'pukotine'. Fantastično!

Bombe su mi bile malo problematične iz dva razloga - ona krila na zadnjem dijelu su strašno debela, a koliko sam vidio to je zapravo samo običan lim - idealno bi bilo nešto od foto-jetkovine, ali ....
Drugo, bio sam u nedoumici u vezi upaljača - na bombama su s prednje strane upaljači (ona mala krilca), a ja sam uvjeren da dok se bombe transportiraju na kolicima ili prikolici upaljači sigurno nisu na mjestu, ni prednji ni stražnji. Znam da kad bi bomba i pala dok se vozi na kolicima ti upaljači se ne mogu aktivirati, ali (opet ali) .... Upaljači se montiraju kad bombe dođu pod avion, prije podizanja u avion. To dakle treba maknuti i napraviti rupicu(rupice) za upaljače, i spreda i straga.









Bojanje:
Kako sam ostao bez Model Master nijanse OD (s kojom sam počeo bojati vozila za vrijeme slaganja) morao sam nastaviti sa najsličnijom zamjenom, a to je Humbrolova br. 155. Razlika je minimalna (imao je kolega Leo-Zd pravo) i gotovo se ne vidi, posebno ne nakon vederinga.
Pošto računam da su aerodromska vozila jako čista jer naprave malo kilometara, dobrim dijelom po asfaltu, a i posade vozila imaju vremena 'ulickavati' ih, donji postroj (vozilo od ispod) sam minimalno pobojao sa bojom osušenog blata (moja omiljena nijansa - Revell br. 87).







Oznake:
Oznaka ima more, jer su dane sve oznake za sva vozila plus stensili (koji se mogu pročitati!) za sve bombe, po tri za svaku bombu, i to u dvije boje/verzije

- žute i crne. Dakle, posla 'i za osla' bi rekli tu kod nas na Boduliji.
No, sve u svemu oznake su jednostavno - fantastične. Dovoljno su tanke da se nakon nanošenja i upotrebe tekućina film gotovo ne vidi (vidi se samo na onim najvećim oznakama na poluprikolici), a što je najvažnije odštampane su fenomenalno - ne pre masno pa djeluju vrlo realistično. Svaka čast Airfixu.

Uputstva:
Kako već spomenuto, knjižica uputstava je iscrpna i vrlo jasna. Na 16 strana formata A4 u dvije boje (crna i crvena - crvena za dijelove zalijepljene u prethodnom koraku) prikazano je sve vrlo dobrim crtežima. Gdje je potrebno ubačeni su i dodatni crteži, tako da nema nedoumica. Sheme bojanja su isto u boji (zelenoj) ali tu se malo gubi jasnoća crteža posebno crnih detalja vozila. No ipak ostaje jasno gdje staviti naljepnice, a sheme su ionako jednobojne (OD overall). Ocjena: 5.

Dodaci/izmjene:
Kako gore spomenuto dodao sam spojne letve između prednjih kotača na oba vozila. Uz to sam na kolutovima sa crijevima za gorivo na cisterni dodao malo 'olabavljenih' crijeva da pogled u unutrašnjost 'punionice' bude malo realnija. Isto tako sam zaštitne rešetke ispred svijetala probušio da ne budu pune.





Kudim:
- nespretna kutija koja baš i nije naknadno upotrebljiva
- isuviše vidljiv spoj kalupa na svim dijelovima
- nisu 'probušene' rešetke svijetala na oba vozila
- previsoku cijenu

Hvalim:
- izbor teme (jednostavo - FANTASTIČAN)
- crtež na naslovnici kutije (isto tako jednostavo - FANTASTIČAN)
- mekana plastika, laka za rad
- lom i pasanje dijelova
- makete nisu nepotrebno usitnjene
- izvanredna uputstva
- iscrpne oznake odlične kvalitete
- uvjerljivost gotovih vozila



Zaključak:
Iako je maketa jako skupa, gušti su mi došli da kupim još jednu, pa da Autocar tegljača iskoristim za neku teretnu poluprikolicu (na netu ima puno fotografija tih kombinacija), a Chevroleta napravim kao teretnog kamiončića ili Kaćušu .... mmmm kako dobar projekt ....

Preporuka:
Svakako kupiti.
To je MUST za svakog ozbiljnog maketara. Posebno ako je ljubitelj savezničkih teretnih vozila kao ja, ali i za 'avioničare', ljubitelje USAF avijacije iz II SR (Frka, nemoj me tako gledati ....!).

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
su27rules

Član od: 13 Pro 2006
Poruke: 4299
Mjesto: Split
PorukaUpisano: Pon Sij 01, 2018 5:20 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Odlično!! Bravo !! Cool
_________________
Davor
MAK Reoplan - Split
You can never have enough Flankers!!
http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,30222.0.html

https://www.facebook.com/groups/397878543718795/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
nik

Član od: 22 Lip 2017
Poruke: 15
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Sij 02, 2018 3:30 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

vojo Napisao/la:
Evo, sad malo ozbiljnosti ....

Maketa: Ford V3000 S (late), konverzija
Proizvođač: Modeltrans, Njemačka
Mjerilo: 1/72
Broj makete: MT 72054

Na prvi pogled:
Radi se, naravno, o konverziji Italerijevog (ESCI-jevog) Opetl Blitz-a u Ford V3000. Pošto je pretpostavka da je jedino kabina drugačija od Opela, samo je to dano u setu za konverziju. Međutim, ima razlike i u šasiji, a naročito u kotačima, ali to je zanemareno.

Italerijevog Opel Blitza neću opisivati jer je to odveć dobro poznata i prežvakana maketa.

Slaganje:
Što se same konverzije tiče, tu nema baš puno slaganja - cijeli set se sastoji od tri dijela - kabine, 'njuške' sa prednjim blatobranima te podom sa sicevima iznutra. Sve ostale detalje kabine (unutrašnjost, svijetla itd.) pretpostavlja se da ćete koristiti od makete Opela.
Sam rezin je vrlo lijepo napravljen, čist i bez rupica i zadovoljavajuće dobro pašu dijelovi jedan na drugog. Malo ima razlike u širini lijevog i desnog blatobrana ali to se lako otkloni (koga smeta). Mene više smeta što nema nikakvih staklenih dijelova i od toga sam nakon nekoliko pokušaja odustao. Koliko vidim po slikama šoferšajba je bila fiksna tj. nije se mogla dizati tako da treba od folije izrezati jednu savršeno točnu, što je vrlo teško ....

Na internetu sam našao dobar crtež u više projekcija tog kamiona, pa sam neke detalje sa Opela mogao ispraviti i preraditi da čim više sliče Fordu. Tu prvenstveno mislim na ispušni sistem (cijevi i lonac), neke manje modifikacije šasije (dodana neka rebra, odrezana druga), položaj rezervnog kotača te razmještaj kutija za alat. Kod Fordovih kamiona postoji više vrsta prednjih blatobrana, a stražnji su manje više isti (ako ih ima) ali nisu kao na maketi Opela (iako sam ja ostavio takve).
Ovo mi je bila neka eksperimentalna maketa - htio sam samo probno napraviti jednog Fordovog kamiona prije nego se uhvatim jednog starog projekta kojeg odavno želim napraviti - Ford Maultiera ambulantu iz Ardena 1944 - prema jednoj original fotografiji, naravno. Tako da sam ostatak ove makete (sanduk i teret) radio onako, prema slobodnoj mašti pa sam koristio opet Modeltransov teret za Opel Blitza (kit br. MRD 7211) malo ukrašen maskirnom mrežom (isto sam eksperimentirao sa gazom). Inače teretni sanduk je od Rodenovog Opel Blitza jer je malo detaljniji od Italerijevog.

Najveći problem (ujedno i greška na maketi) su kotači - koliko vidim po fotografijama svi, ali baš svi Fordovi kamioni imaju kaotače sa pet rupa na felgi. Ja imam od Opel Blitza ali sa 6 ili 8. Jedina maketa koja ima kotače sa 5 rupa je Airfix/Heller kamion GMC, ali samo prednje kotače (i to greškom, trebali bi biti sa 6 rupa, kao i stražnji kotači). Međutim od tih kotača se ne da (lako) napraviti zadnje duple kotače, tako da mi je to otpalo kao rješenje i odlučio sam ostaviti krive, Opelave, kotače.

Bojanje:
Standardna tamno žuta boja (Revell 16) sa smeđim i zelenim šarama.

Uputstva:
Nema u kitu. I ne trebaju.

Kudim:
- nepotpuni kit za konverziju - najbitnije što nema ispravnih kotača

Hvalim:
- vrlo kvalitetna izrada rezina

Zaključak:
Cijeli gušt su mi pokvarili kotači, ali kako se radi o probnoj maketi, ne obazirem se na to previše. Zato sam i 'ukrašavao' sa teretom i maskirnom mrežom, da odvratim pažnju promatrača od kotača .... he, he ....

Preporuka:
Kupiti, iako kit za konverziju nije baš jeftin (oko 9 eura).

Vojo Very Happy


Evo slike kita u 1:87 pa se mogu vidjeti razlike u odnosu na Blic.
https://www.panzerfux.de/panzerfux/prodpic/1-87-Ford-1944-Hochbord-WM-ADP-11839_b_1.JPG
https://www.panzerfux.de/panzerfux/prodpic/1-87-Ford-1944-Hochbord-WM-ADP-11839_b_0.JPG
Bilo je inače više varijanti haubi i blatobrana kod ovog Forda.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
nik

Član od: 22 Lip 2017
Poruke: 15
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Sij 02, 2018 3:36 am    Naslov poruke: Re: Ajmo dalje, triba radit' .... Citiraj ovaj komentar

vojo Napisao/la:
Maketa: WWII USAAF Bomber re-supply set
Proizvođač: Airfix, Velika Britanija
Mjerilo: 1/72
Broj makete: A06304

...

Zaključak:
Iako je maketa jako skupa, gušti su mi došli da kupim još jednu, pa da Autocar tegljača iskoristim za neku teretnu poluprikolicu (na netu ima puno fotografija tih kombinacija), a Chevroleta napravim kao teretnog kamiončića ili Kaćušu .... mmmm kako dobar projekt ....

...

Vojo Very Happy

Problem kod Chevroleta je što je samo taj aerodromski imao platnenu kabinu a svi ostali metalnu. Možda da uzmeš i neki CCKW sa metalnom kabinom pa im međusobno zamijeniš kabine? Doduše onda imaš problem da ti za Chevrolet fale dupli stražni kotači. Jedino da uzmeš jedan par duplih kotača od tog CCKW sa kojim si zamijenio kabine pa onda njemu staviš jednostruke kotače na srednju osovinu. To je bila standardna modifikacija 'Džemsa' u JA/JNA krajem 40-ih i početkom 50-ih.
https://static.kupindoslike.com/Obuka-vozaca-JNA-na-americkom-kamionu-DODGE_slika_O_55286435.jpg
https://youtu.be/lkHYNmTmh54?t=2722
http://i63.tinypic.com/2my6df5.jpg
Ovaj od Zagrebačke pivovare sa slike je isto zgodna tema za maketu... Ovakav civilni teretni sanduk je lakše improvizirati nego kompliciranu formu originalnog vojnog. Ja sam jedini puta u živo vidio takav Chevrolet na gradilištu stambene zgrade cca 1985. Bio je tamno zelene boje ('civilna' zelena boja) i imao je kao nadgradnju montiranu nekakvu malu dizalicu a tada sam se čudio da uopće postoji 'Džems' sa 2 osovine. Igrom slučaja to gradilište je bilo točno preko puta Zagrebačke pivovare.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1037
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Čet Sij 04, 2018 6:54 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Jedna mala digresija ....

Još uvijek pokušavam rješiti gusjenice od Revellovog T-55. Jedno od rješenja su metalne gusjenice, ali pored toga što su skupe ne djeluju mi baš uvjerljivo, najviše radi debljine. Površinski su jako dobro napravljene, ali debljina mi se čini problem.

Revellove gusjenice sam pokušao riješiti dodavanjem vanjskog dijela članka ljeplejnjem malih štapića, da se zatvori prostor oko zupčanika itd. Otprilike ovako:




Kad se poboja izgleda otprilike OK ....





A u usporedbi sa metalnim gusjenicama (pobojane sam osnovnom bojom):




Eto - jeste da je posao rezanja i ljepljenja štapića malo zah*ban, ali možda se isplati. Isto tako je istina da su tako 'dotjerane' gusjenice nešto šire, ali ....

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1037
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Čet Sij 04, 2018 6:59 pm    Naslov poruke: Re: Ajmo dalje, triba radit' .... Citiraj ovaj komentar

nik Napisao/la:

Problem kod Chevroleta je što je samo taj aerodromski imao platnenu kabinu a svi ostali metalnu. Možda da uzmeš i neki CCKW sa metalnom kabinom pa im međusobno zamijeniš kabine? Doduše onda imaš problem da ti za Chevrolet fale dupli stražni kotači. Jedino da uzmeš jedan par duplih kotača od tog CCKW sa kojim si zamijenio kabine pa onda njemu staviš jednostruke kotače na srednju osovinu. To je bila standardna modifikacija 'Džemsa' u JA/JNA krajem 40-ih i početkom 50-ih.
https://static.kupindoslike.com/Obuka-vozaca-JNA-na-americkom-kamionu-DODGE_slika_O_55286435.jpg
https://youtu.be/lkHYNmTmh54?t=2722
http://i63.tinypic.com/2my6df5.jpg
Ovaj od Zagrebačke pivovare sa slike je isto zgodna tema za maketu... Ovakav civilni teretni sanduk je lakše improvizirati nego kompliciranu formu originalnog vojnog. Ja sam jedini puta u živo vidio takav Chevrolet na gradilištu stambene zgrade cca 1985. Bio je tamno zelene boje ('civilna' zelena boja) i imao je kao nadgradnju montiranu nekakvu malu dizalicu a tada sam se čudio da uopće postoji 'Džems' sa 2 osovine. Igrom slučaja to gradilište je bilo točno preko puta Zagrebačke pivovare.


Nik,

ma ovo što ti predlažeš je napravio PST sa svojom najavljenom maketom Chevroleta Kaćuše - u principu bi to bilo u redu, ali nos (njuška) Đemska i Chevroleta nisu isti - vrlo su slični (uostalom kao i Studebaker) ali to me ne zadovoljava. Možda bi se stvarno dala premjestiti samo kabina (bez njuške), no nemam neke dimenzije pri ruci da vidim jesu li barem približno iste.

Mislim da treba malo počekati, sigurno će se pojaviti neka maketa, ako ne cijela, a ona barem rezinska kabina ....

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Minesweeper

Član od: 21 Sij 2007
Poruke: 938
PorukaUpisano: Čet Sij 04, 2018 9:36 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Uh mogu zamisliti koliko ima posla s tim gusjenicama s obzirom koliko je to sve, al je zato rezultat super Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
nik

Član od: 22 Lip 2017
Poruke: 15
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Ned Sij 07, 2018 1:59 am    Naslov poruke: Re: Ajmo dalje, triba radit' .... Citiraj ovaj komentar

vojo Napisao/la:

Nik,

ma ovo što ti predlažeš je napravio PST sa svojom najavljenom maketom Chevroleta Kaćuše - u principu bi to bilo u redu, ali nos (njuška) Đemska i Chevroleta nisu isti - vrlo su slični (uostalom kao i Studebaker) ali to me ne zadovoljava. Možda bi se stvarno dala premjestiti samo kabina (bez njuške), no nemam neke dimenzije pri ruci da vidim jesu li barem približno iste.

Mislim da treba malo počekati, sigurno će se pojaviti neka maketa, ako ne cijela, a ona barem rezinska kabina ....

Vojo Very Happy

I mislio sam da samo kabine zamijeniš...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1037
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Ned Sij 14, 2018 10:59 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: T-55 Medium Tank Mod. 1958
Proizvođač: Trumpeter, Kina
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 7282



Na prvi pogled:
Kutija uobičajenih dimenzija i slikom gotove makete na poklopcu. Unutra su četiri svijetlo siva stabla veličine pola kutije, od čega su dva stabla identična (sa kotačima, zupčanicima itd.). Uz to se zasebno dobiju i gornji i donji dio tijela tenka te gusjenice od crne mekane plastike (ajme, a čime ih lijepiti?).
Tu je i minijaturni listić sa oznakama za dvije verzije (sveukupno 6 dekala!) te uobičajena detaljna uputstva.
Sve skupa djeluje dosta solidno, kako i očekujem od Trumpeterovih maketa. Jedina nedoumica su gusjenice (opet).

Slaganje:
Slaganje makete je uobičajeno sa lomom dijelova tipičnim za Trumpetera odnosno za tenkove toga tipa. Sve se samo svodi na pitanje dali će se bočne strane na koje se lijepe kotači biti zasebne ili izrađene kliznim kalupima te dali će koljena torzionih osovina kotača biti već 'izlivena' na te bočne strane ili će se lijepiti zasebno. Konačni rezultat je isti jer se razlika između tih pristupa uopće ne vidi.
Površinski detalji mi se čine jako dobri, ustvari sam iznenađen kako su dobri jer sam, zaražen Revellovom pedespeticom, bio uvjeren da je ovo inferiorna maketa. Nije.
Kotači izgledaju dosta dobro, s time da su rebra na gumama previše izražena. Na pravim kotačima ta rebra postoje ali su jedva vidljiva (na novim gumama) a gotovo nevidljiva na korištenim gumama. Tako da sam ta rebra odlučio pobrusiti da se jedva naziru. Ostali detalji kotača, posebno rupe za olakšanje su vrlo lijepo napravljeni i sve skupa djeluje vrlo uvjerljivo.
Gusjenice su vrlo lijepo/detaljno napravljene, ali kako sam bio (i ostao) jako skeptičan u vezi kvalitete plastike odnosno mogućnosti ljepljenja iste ipak sam se odlučio na jednu neobičnu kombinaciju - koristiti gusjenice od Revellove pedespetice i doraditi ih da budu prave tj. 'naše'. Kako sam to radio možete vidjeti prije par postova u istom ovom topiku. Posla je bilo jako puno, ali mi se rezultat čini dosta uvjerljiv. Kada sam bio pri kraju shvatio sam da bi još bolje (a čini mi se i zericu lakše) bilo da sam umjesto okruglih štapića koristio plosnate štapiće (veličine cca 0,5 x 0,25 mm). Ali posao je već bio gotov.
Revellove gusjenice pašu na Trumpeterovu maketu dovoljno dobro što znači da su obje makete približno iste (i valjda pogođene u mjerilu 1/72).



Kod kupole ista pjesma kao kod T-72 odnosno naših M-84 - koliko maketara, toliko mišljenja koja je kupola dobra, a koja loša. Ja sam uspio skupiti 4 različite kupole za usporedbu (PST T-54/55, Revell, ovu Trumpeterovu i rezinsku od ModelTransa). Sve kupole osim Revellove imaju isti tlocrtni izgled, a razlikuju se po količini i kvaliteti detalja. Revellova kupola je nošto šira spreda (prema topu), nekako malo okruglija, ali vrlo malo i to se primjeti samo kad se gleda tlocrt.


Na koncu sam se odlučio za rezinsku kupolu od ModelTtransa, najviše zato što mi se čini da ima najbolje detalje na otvorima zapovjednika odnosno nišandžije.
Osim tih poklopaca i kutije RAP-a ta kupola je bez ikakvih dodatnih detalja tako da se ti detalji moraju koristiti iz makete ili rezerve.
Detalji motora su dovoljno dobro napravljeni, ne tako detaljno i sa više mogućnosti (otvoreni-zatvoreni poklopci) ali za razliku od Revella, poklopci motora koji su na trupu su ugravirani i djeluju malko realnije.
Neobično mi je da se u maketi ne dobivaju detalji kao protuavionski PAM (DŠK 12,7 mm) ili balvan za samo-izvlačenje jer, koliko ja znam, ta varjanta (tj. najranija varjanta T-55) je to imala. Za balvan manje više, lako ga je napraviti, ali DŠK, eee, to je malko teže, sa onom rebrastom cijevi .... Nema nniti nikakvog čeličnog užeta za vuču.
Sve u svemu plastika je jako dobra, mekana i podatna za radit', a dijelovi se sklapaju jako dobro tako da u konačnici maketa djeluje vrlo dobro.



Bojanje:
Pošto sam želio da maketa bude 'šarena' tražio sam neku neobičnu shemu i pronašao BRANKU, nažalost samo jednu sliku. Ne znam niti čiji je to bio tenk (HV, HVO?) ali sam po shemi gotovo potpuno siguran da nije bio neprijateljski.



Osnovna boja je, naravno JNA SMB zelena, a na nju sam dodao mrlje tamno smeđe (Humbrol 133) i antracit crne (Revell 8 ).

Oznake:
Osim natpisa BRANKA na jedinoj slici vozila se ne ne vide nikakve druge oznake. Natpis sam napisao ručno, a na svoju ruku sam na prednjoj ploči dodao šahovnicu (Bison decals).

Uputstva:
Trumpeterova uputstva su uvijek jasna i jednoznačna i tako je i na ovoj maketi. Ne štede na crtežima. Ocjena: 5.

Dodaci/izmjene:
Kako gore opisano zamjenjena je kupola i zamjenjene su gusjenice. Držače na kupoli sam napravio od žice (plastični su predebeli), dodao sam balvan za samo-izvlačenje te par cerada. Od mitraljeza DŠK napravio sam samo osnovni oblik da bi ga mogao pokriti ceradom (kao na slici).

Kudim:
- mekane gusjenice
- fali malo sitnih detalja po vozilu
- nema balvana za samoizvlačenje niti užeta za vuču
- nema DŠK mitraljez

Hvalim:
- kvalitetu postojećih detalja na maketi
- kotače



Zaključak:
Na koncu je ta Trumpeterova maketa ispala nekakav 'Labra-pudl' jer ima bitne komponente triju različitih maketa, ali svejedno mislim da je Trumpeterova maketa dobila više nego prolaznu ocjenu. Naravno, ukoliko pronađete pravu kupolu.
Me znam autora slike originalne 'Branke' i ovime se izvinjavam što neovlašteno koristim njegovu sliku ali smatram to dozvoljenim pošto sam ju pronašao na internetu.
U svakom slučaju pozivam autora, ako čita ovaj tekst, da nas počasti sa još pokojom slikom, ako postoji.

Preporuka:
Kupiti.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1037
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Uto Sij 23, 2018 11:47 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: Dodge WC51 i Dodge M6
Proizvođač: Italei, Italija
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 7010 i 7025





Na prvi pogled:
Odmah da rasčistimo - tu se radi o dvije ex ESCI makete čiji su kalupi rađeni još dalekih 70-tih godina, a Italeri ih je (srećom) preuzeo i lansirao na tržište kao svoje početkom 2000-tih.
Drugo, Italeri je krivo označio tip vozila na kutiji - WC51 je Dodge bez prednjeg vitla (maketa br. 7010), a obje makete imaju vitlo tako da se radi o tipu WC52.
Neću pričati o kutiji i dijelovma jer je većina vas, pretpostavljam, već upoznata s tim prastarim maketama.




Slaganje:
Slaganje je uobičajeno i klasično, bez nekih većih iznenađenja. S obzirom na veličinu vozila (nešto veću od Jeep-a) dijelova, posebno na šasiji, ima mnogo i vrlo su sitni. Usprkos tome, ima dosta netočnosti što pomalo iritira ....
Već u prvom koraku ispušni sistem (cijev i lonac) su napravljeni i naznačeni gdje da ih se zalijepi tako, da ako slijedite uputatva, kasnije niste u mogućnosti zalijepiti kardansku osovinu prednjih kotača. Isto tako kada zalijepite zaštiru kartera (dio 3A) ne možete montirati baš glatko prednji most (18A), itd. No najveći problem, koji je nevidljiv, je visina vozila. Lisnate opruge su, očito, napravljene pre velike i pre visoke pa ako se sve zalijepi prema uputstvima, cijelo vozilo dođe jako visoko - nešto poput onih džipova sa jumbo kotačima u cirkusu. Ja sam davno složio tu istu maketu ne znajući za taj problem i stvarno je neprirodno visoka.
Riješenje tog problema sam pronašao na stranicama 'On The Way' gdje Al Magnus detaljno tumači kako i koliko sniziti vozilo. Samo slijedite upute na:
http://www.onthewaymodels.com/reviews/ESCI/AlMagnus_Esci_M6_8040.htm
i sve će ispasti okej.
Druga veća stvar su prednji blatobrani - na bočnim stranama haube su izbočenja gdje ih točno treba zalijepiti. Ali kad se tako učini onda ispada da su blatobrani pre kratki (što i jesu) jer ne stignu do nogostupa za 'ulazak' u kabinu. Taj dio treba dodati.


Kad rješite te probleme, ostalo su prave sitnice.
Razlike između makete Dodge kamiončića i M6 sa PT topom su u samom topu, naravno, ali i u sanduku - kod PT verzije sanduk je vrlo zgodno napravljen tako da su sve četiri kutije za granate napravljene sa zasebnim poklopcima pa poklopce možete zalijepiti i otovrene, a u jednoj kutiji čak fali par gnarata! Naprosto pita jednu dioramicu ....


U koraku br. 7 kod slaganja vitla obratiti pažnju da je u uputstvima okvir vitla (44A) krivo nacrtan jer on dolazi sa 'trokutom' prema gore, a ne prema
dolje.
Kotači su jako lijepo napravljeni iako mi se čine u profilu malo previše 'kvadratni'. Zato sam malo zakosio rubove da bi bili više 'okrugli' i sličniji gumama na ratnim fotografijama. Malo ima nedoumica u vezi rezervnog kotača (kako ga pričvrstiti i na koju stranu) jer kotač s unutarnje strane nema nikakvih detalja, a baš bi ta strana trebala biti vidljiva (uvijek ista greška, kao i ta da na rezervnim kotačima nema vijaka za pričvršćenje na glavčinu kotača). Kod MUP-ovca sam to doradio, ali čisto napamet, po nekakvoj logici (kuži mene: logika i vojska!).
Pionirski alat se dobiva zasebno, iako kao i nešto opreme (kanistara, cerada, kutija itd.) te par figurica, što je ESCI-jeva stara specijalnost. Vojnici nisu posebno dobri ali uz nešto truda mislim da se mogu doraditi u prihvatljive.
Sa maketom se dobiva i staklo (folija koju treba odrezati na mjeru).

Bojanje:
Američke Dodgeve sam bojano u njihovu standardnu OD boju (Humbrol 155) s time što sam PT-jca radio u 'tuniskoj' shemi dodavanjem crta pješčane boje (Revell 314).
MUP-ovog Dodge-a sam, s druge strane, najprije sve pobojao temeljnom JNA SMB bojom (Revell 362) preko koje sam špricao mrljice i crtice žute, crveno-smeđe i crne te na koncu sve dorađivao sivo-zelenom nijansom (Humbrol 31).

Oznake:
Na Amerima sam koristio original Italerijeve oznake u kombinaciji sa original starim ESCI-jevim oznakama (da, još uvijek su u redu, nakon toliko godina) i ponešto zvijezdi iz rezervnih kutija. I Italerijeve i ESCI-jeve oznake su odlične kao kvaliteta oznaka.
Inače na obje makete se dobivaju oznake za četiri verzije vozila.

Uputstva:
Uobičajena Italerijeva uputstva sa detaljnim crtežima, isto tako sa uobičajenim netočnostima i nejasnoćama ali u principu u redu: Ocjena: -5.







Dodaci/izmjene:
Generalno sam na dvije makete mijenjao letvu koja povezuje prednje kotače (za okretanje lijevo desno) jer iako postoji na maketi, previše je debela i krivog oblika (ono zakrivljenje je poluokruglo umjesto trapezno). Isto tako sam zamjenio šipke zrcala (predebele), a dobro je nešto namotati na vitlo da ne zjapi onako prazno. Kako sam morao premjestiti (u stranu) ispušni lonac dodao sam i novu cijev od motora do samog lonca.

Pored gornjih generalnih ispravaka/dodataka na MUP-ovom Dodge-u je još dorađeno/izmjenjeno:
- prednji branik (u jednom komadu jer nema vitla)
- nosači ispod blatobrana
- prednja zaštitna maska hladnjaka i svijetala (jer WC51 nema vitla pa je zaštitna rešetka veća)


- zrcalo
- dorađen rezervni kotač
- novi okvir/nosač cerade i cerada (od žice, radi čvrstoće)


- nosač sirena, sirene i rotirka
- žmigavci
- nosač mitraljeza, traka metaka mitraljeza
- i naravno - zastavica na desnom blatobranu





Kudim:
- neurednost i nedorečenosti kod slaganja podvozja
- previsoke opruge - potrebno snižavanje vozila
- prekratki prednji blatobrani

Hvalim:
- odabir teme
- vrlo detaljno podvozje
- dobri kotači
- uvjerljivost gotove makete
- prihvatljiva cijena (još i danas)

Zaključak:
Isto kao i kod Scout Car-a, ne postoji ni jedna ne-rezinska maketa tog vozila, tako da nemate puno izbora.

Preporuka:
Svakako kupiti.




Slike pravog vozila MUP Ivanić Grad, rana jesen 1991.:




Ovdje se želim posebno i jako zahvaliti kolegi zec 1 sa ovog foruma koji mi je ljubazno ustupio fotografije, dozvolio da ih podijelim sa svima vama i davao mi savjete kako napraviti maketu MUP-ovog Dodge-a jer je on sâm bio sudionik na takvom vozilu.

Napomena: Ovo mi je prvi puta da radim istovremeno tri iste makete. U početku sam mislio da ću najviše vremena uštedjeti kod bojanja (i naročito čišćenja airbrusha), ali je ispalo da to i nije neka ušteda - možda kod bojanja podvozja bojom osušenog blata, ali ako radiš iste makete, a različite sheme, uštede gotovo da i nema.
No gdje sam profitirao je kod slaganja - neki dijelovi su vrlo komplicirani i pipavi za složiti, ili je jako bitan redoslijed. E baš to, kod prve makete bi 'naučio' a onda sam kod drugih to napravio brzo i efikasno. A drugo, nešto što mi jako fali kad radim makete jednu po jednu - sušenje. Nikad nemam živaca sačekati da se zalijepljeni sklopovi dobro posuše pa da krenem u daljnju 'obradu'. Ovako, kad istovremeno radim, najčešće se sklopovi suše 24 ili više sati, i puno je lakše nastaviti sa radom.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Iwtcha

Član od: 24 Kol 2007
Poruke: 3421
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Sij 23, 2018 3:22 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Odlićni su Very Happy
_________________
MK K.I.T.A.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Tenkovi, topništvo, oklopna i ostala vojna vozila Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50, 51  Naprijed
Stranica 48/51

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron