Mjesto za sve maketarske teme i dileme
|
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu |
Autor |
Poruka |
| Leo - zd
| Član od: 16 Pro 2008 | Poruke: 2494 | Mjesto: Zadar |
|
Upisano: Čet Ožu 15, 2012 1:12 pm Naslov poruke: |
|
|
jako dobro
a što imaš dara, jel inaće pišeš recenzije?
Davno nisam našao tako jednostavno i koncizno a tako jasno prikazano..
Svaka čast majstore, samo nastavi |
|
Natrag na vrh |
|
|
| zilkan
| Član od: 26 Stu 2007 | Poruke: 1169 | Mjesto: oko Bjelovara |
|
Upisano: Čet Ožu 15, 2012 1:54 pm Naslov poruke: |
|
|
Gospon Vojo, slobodno objavite sve sto radite. Čitam sa guštom ono šta napišete, već sam se zapitao gdje ste nestali i onda nakon nekog vremena ugodno iznenađenje
LP
Ilija |
|
Natrag na vrh |
|
|
| vojo
| Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1814 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Čet Ožu 15, 2012 2:31 pm Naslov poruke: |
|
|
zilkan Napisao/la: | Gospon Vojo, slobodno objavite sve sto radite. Čitam sa guštom ono šta napišete, već sam se zapitao gdje ste nestali i onda nakon nekog vremena ugodno iznenađenje
LP
Ilija |
Hvala svima ....
Ma nije problem napisati, treba samo bilježiti dok se radi (naravno ne baš sve bilježiti, posebno ne psovke!) i imati aparat pri ruci .... ostalo ide lako.
Gdje sam nestao - ma nigdje, tu sam .... od kad mi je pred 2-3 godine krepao kompresor naglo sam izgubio volju za radit' makete, a eto, sad mi je radi nečeg drugog uskočio u pomoć Jadranko posudivši mi svoj kompresor, pa onda kad sam počeo, ne mogu stat .... i kako ono kažu, 'ostalo je povijest'.
A ovi 'Rusi' to su sve stari radovi od pred 3-5 godina .... osim ovog polugusjeničara.
Vojo |
|
Natrag na vrh |
|
|
| vojo
| Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1814 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Pet Ožu 16, 2012 10:07 am Naslov poruke: JOŠ RUSKIH KAMIONA |
|
|
ZIL-157 Command Vehicle
Proizvodđač (pakirač?): ICM
Distribucija: Italeri
Mjerilo: 1/72
Maketa br.: 72551
Općenito - na prvi pogled:
- neki detalji (kabina izvana, lisante opruge) su vrlo fini i nježni, izvanredni, dok su drugi pre-teški kao na pr. zaštitne mreže ispred svjetala, kardanske osovine i sl.
- neki dijelovi su dosta grubi, dosta se vide spojevi donjeg i gornjeg kalupa (rpomašeni registar), fini dijelovi su pričvršćeni za stablo s vrlo debelim spojevima pa djeluju grubo i teško ih je skidati te zahtjevaju dosta dorade
- za kockicu su dana dva posebna nova stabla
- kotači su, iako izliveni od jednog komada i pune plastike, jako dobro prikazani - postoje čak i lijevi i desni kotači (treba paziti na šare) i treba dosta pažnje s njima jer ne dolaze na stablu već 'refužo'. Razlikuju se prednji kotači od zadnjeg para. Ja sam dobio (slučajno?) i jedan kotač viška (pored rezervnog kotača). Za razliku od MAC-ovog pakiranja osovine kotača su od plastike.
Slaganje:
- Ide bez problema. Slaganje šasije je lako, jer je sama šasija već izlivena iz jednog komada (vrlo ravan) pa se na nju lijepe opruge i pogonski mostovi.
- opet sam se začudio kada sam vidio da su diferencijali na zadnjim kotačima postavljeni obrnuto nego na identičnoj maketi Zil-157K od 'MAC Distributions' (koja samo pakira iste makete). Ne znam tko je u pravu što se tiče točnog položaja diferencijala. Ista stvar je sa položajem volana - na MAC-u je to desno, ovdje je lijevo (a ista je maketa!) - iako je rupica za volan na desnoj strani (na obe makete), a slično je sa ispušnom cijevi i loncem - vidi sliku!
- kod ljepljenja stražnjih kotača pripaziti na poravnanje sve tri osovine, jer je pogonska osovina ('kardan') za zadnji pogonski most malo pre debela pa gura srednji pogonski most na gore, pa ako se ne pripazi dok se suši ljepilo ispadne dosta 'grbavo'.
- iako su svi dijelovi nacrtani gdje ih otprilike treba zalijepiti ipak je nejasno gdje točno dolaze:
- rezervarčići (zraka?) uz svaki pogonski most
- rezervar benzina (nafte) kao i ispušni lonac i cijev - preporučam rezervar zalijepiti tek kad se zalijepi kabina
- sama kabina i nadgrađe (kockica)
- praktički SVI detalji na nadgrađu (kockici) - nevjerojatno je da kad već na samoj plastici nije ucrtano gdje treba sve te detalje postaviti da nisu barem dali jedan jasan crtež (pa još u 1/72) da to bude vidljivo. Jasno mi je da mnogi detalji na kockici variraju od kamiona do kamiona, ali to su onda trebali i napomenuti (ako je stvarno tako)
- postoje čak tri vrste grijača (pretpostavljam da su to neki ruski Webasto-i) na prednjem dijelu nadgrađa, za biranje!
- pripaziti da se nosač rezervnog kotača na zadnjem dijelu vozila zalijepi na vrata (jer kako bi se inače vrata otvarala, iako niti tako nije jasno kako se vrata otvaraju bez da se kotač skine!). Posebno pripaziti da se antena (ili što je već to, dio broj 85) zalijepi prije rezervnog kotača.
- preporučam kabinu pobojati prije ljepljena stakala jer je veliki posao maskirati tako mala stakla
- nije jasno da li dijelovi zadnjih svijetala i blatobrana (br. 63, 64 i 56) dolaze i na drugoj strani vozila. Ja pretpostavljam da dolaze (barem blatobrani, a i na crtežu na kutiji se vide dva zadnja svijetla), ali nije jasno gdje dođe zalijepljena (oznaka) tablice? Zar na blatobran?
- osim gornjih primjedbi uputstva su dosta dobra i jasna (i u odnosu na MAC-ova uputstva su naprosto raskošna!). Jedini nevjerojatan nedostatak je bilo kakva shema bojanja i posatvljanja oznaka (na uputstvima). Nema ničega! Na zadnjoj strani kutije je jedna shema i crtež sa bojama i oznakama, ali to baš nema veze sa oznakama koje se dobiju u kutiji. U kitu su univerzalne oznake za sve ZIL-ove (i cisternu i ostale), ali samo jedne tablice, što je bez veze. Sve u svemu veliki propust! Oznake se inače dovoljno dobro lijepe (nakon lakiranja) i dovoljno su fino odštampane.
Hvalim:
- odabir teme (posebno nadgrađa)
- relativno lako slaganje
- konačan izgled makete (ukupni dojam)
- stablo sa 'kockicom' je novo i vidi se da je jednu generaciju ispred 'plastike' samog kamiona
- ima dijelova viška (posebno me veseli 1 kotač viška)
Kudim:
- nema niti jedne figurice čovjeka (niti vozača).
- nejasan položaj mnogih dijelova
- nema uputstava za bojanje i za posatvljanje oznaka
- nema brojeva uz dijelove na stablu već je dana shema dijelova. Znam da nije strašno ali me nervira to stalno okretanje uputstava za vidjeti koji je dio koji broj. Baš bez veze.
Zaključak:
- gotova maketa djeluje vrlo efektno, neki manji dijelovi su malo grublji i dio njih sam radi toga izostavio (na pr. zrcala).
- Ukupna ocjena makete: 4
----
ZIL-157K
Proizvođač (pakirač?): Omega-K (MAC) iz Češke
Mjerilo: 1/72
Maketa br.: 72014
Općenito:
- dijelovi su dosta grubi, a fini dijelovi su pričvršćeni za stablo s vrlo debelim spojevima pa djeluju grubo i teško ih je skidati te zahtjevaju dosta dorade
- kotači su svi od plastike, a osovine su bakrene što je vrlo čvrsta kombinacija
- cijela maketa djeluje vrlo mala za kamion, ali nisam provjerio mjere
Slaganje:
- neki detalji (kabina izvana, teretni sanduk) su vrlo fini i nježni, izvanredni, dok su drugi pre-teški. Na pr. zaštitne mreže ispred svjetala su toliko teške da ih je nemoguće staviti, izgledale bi poput oklopa
- oznake ne valjaju ništa - nakon uranjanja u vodu su se raspale, nije ih se moglo skinuti u komadu s papira!
- nije dana nikakva shema za bojanje i oznake (ili sam ju ja izgubio?)
- dobar dio dijelova se lijepi 'odokativno' tj. nema ni čepiča ni rupice niti neke oznake gdje bi dio trebao biti složen.
Hvalim:
- odabir teme
- dobro napravljen sanduk sa ogradom - djeluje vrlo realistično
Kudim:
- oznake su neupotrebljive.
- nema niti jedne figurice čovjeka (niti vozača).
Zaključak:
- Iako maketa kao gotova djeluje efektno, ne mogu se oteti dojmu da je sve skupa poprilicno grubo, posebno detalji tj. manji dijelovi. Dio dijelova sam radi toga izostavio (zrcala, rešetke ispred svjetala.
- Ukupna ocjena makete: 3,5
----
Generalni zaključak:
Nisam siguran (nisam nigdje čitao) da su makete (osnovni kamion) ustvari identične jer ih nisam radio istovremeno, ali sam gotovo siguran u to - ICM i Omega-K/MAC su samo firme koje su pakirale razne verzije kamiona.
Općenito govoreći makete i nisu nešto bog zna što iako ono što se na prvi pogled vidi, a to su kabina i kotači - su sasvim pristojno napravljeni. Šasija i prijenos su pre grubi i osnovni s malo detalja, a kad se tome dodaju i manjkavosti u uputstvima dojam je još gori. Nadgrađa ovise od makete do makete tko ih proizvodi, u principu su u redu.
Gledajući vremenski, u odnosu na Airfixovu maketu (tegljača rakete SA-2) od pred kojih 45 godina, ipak smo se pomakli malo naprijed ....
Vojo |
|
Natrag na vrh |
|
|
| vojo
| Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1814 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Pet Ožu 16, 2012 11:42 am Naslov poruke: Malo klasike |
|
|
Dakle, da nasatvim sa bombardiranjem (Srbije i Čačka) ....
ZIS-5-BZ
Proizvođač: PST 1/72
Maketa br. 72011
Slaganje započeto i dovršeno: siječanj 2008.
Na prvi pogled:
Maketa je navodno 'Limited edition' (valjda radi nadgrađa - cisterne). Ima dva stabla od zelene (vozilo) i neke tamno-sive/crne plastike pomješane za bijelom (nadgrađe tj. rezervar). Maketa izgleda dosta detaljna površinski iako ima puno 'fleševa'. Kotači i felge izgledaju dobro napravljeni.
Slaganje:
Slaganje je vrlo jednostavno, ali se tek kod slaganja vidi kako su dijelovi ustvari dosta grubi, kako godovo svaki dio ima 'fleša' na sebi (iako kalup izgleda novi) i kako dijelovi ustvari pašu međusobno jako loše (Englezi bi za to rekli 'poor fit'). Najprije gume na fegle nikako ne pašu pa treba turpijati gume da se mogu uopće nataknuti na felge - iako je krajnji rezultat vrlo efektan tj. i gume i felge izgledaju jako dobro. Šare na gumama su malo pre grube (posebno na prednjim kotačima koji nisu pogonski). Slaganje šasije je jednostavno iako mi nije jasno zašto nisu dali pogonsku osovinu i prednju osovinu (već se u uputstvima navodi da se to napravi od metalne žice!). Problem sa ispušnom granom i loncem je uvijek tu - nikada to ne paše na PST-ovim maketama!
Slaganje kabine je jednostavno iako, ponovno, dijelovi baš ne pašu. Gotovo svaki dio treba pripasivati. No kad se složi sve izgleda vrlo efektno i površinski detalji dođu to izražaja.
Nadgrađe tj. cisterna je najlošiji dio makete. Ne znam da li je to bila greška u proizvodnji ili je to tako normalno, ali meni kao du su se miješale dvije plastike (bijela i crna) pa je sve nekako slojevito i plastika se ljuštila sama po sebi na nekim mjestima. Pored toga je cilindar rezervara bio iskrivljen na jednom kraju tako da je tu bilo kitanja do besvjesti (iako je rezervar iz dva komada, cijeli cilindar i jedan kraj!) da bi to nekako izgledalo.
Na maketi neka nikakvih staklenih komada, niti za ostakljenje kabine niti za svijetla. Šteta.
Sastavnica je u redu, na dvije strane A5 formata ali jasna i dovoljno detaljna. Nije nigdje nacrtano gdje dolazi dio br. 7 (niti je prekrižen kao da se ne koristi), pa je to ostala misterija. Druga (nerješena misterija) je da taj kamion nema nikakvog rezervara za gorivo (za pokretanje svog motora), što mi je jako čudno - ispada da je gorivo nošeno u kabini ili ispod njuške motora .... ili možda vuče iz velikog rezervara?
Hvalim:
- odličan odabir teme
- maketa na koncu izgleda sasvim OK uz ne previše truda. Posebno su efektni kotači (naročito flege iako imaju poneko udubljenje od lijevanja - 'sink mark')
- ima mogućnost više verzija 'tablica' i naptisa na rezervaru
- kutija je u redu (s poklopcem) i crtež je dovoljno dobar - možda je jedino vozač nacrtan malo prevelik pa kamion izgleda manji nego u stvarnosti. Možda tome doprinosi i što su kotači nacrtani malo predimenzionirani. Ali sa strane kutije je jako fini bočni crtež kamiona, kao tehnički, sa svim omjerima kako treba.
A i kad se usporedi sa Fordom-6 ili 'Džemsom', ZIS-5 je iste veličine kao i ova dva. Zamjeram da su nacrtani neki detalji kojih nema u kutiji (držaći na rezervaru, crijevo, zadnji blatobrani, stakla na svijetlima, kuke za vuču naprijed, stakla kabine ....
Evo usporedbe sa Studebakerom US6 (iz porodice onih što smo mi zvali 'Džems') gdje se vidi da ZIS-5 uopće nije mali kamion:
Kudim:
- loše pasanje dijelova
- previše fleša
- nema nekih osovina (2)
- nema ostakljenih površina
- rezervar je urađen vrlo loše, a rezervara za gorivo kamiona nema
- neki dijelovi su pre grubi (na pr. zadnji blatobrani dosta debeli, svijetla i nosači svijetala malo predimenzionirani itd.)
Savjet:
Svakako kupiti (ako ste ljubitelj kamiona ili ruske tehnike ili starih američkih kamiona - jer je ovaj ZIS u osnovi FORD AA model). |
|
Natrag na vrh |
|
|
| su27rules
| Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 5692 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
|
| vrsa
| Član od: 21 Lis 2005 | Poruke: 2226 | Mjesto: all over the place |
|
Upisano: Sub Ožu 17, 2012 5:20 pm Naslov poruke: |
|
|
vojo ovo je fenomenalno, jaaaako korisno. jer ih imam skoro sve, bar ove novije. _________________ Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split |
|
Natrag na vrh |
|
|
| vrsa
| Član od: 21 Lis 2005 | Poruke: 2226 | Mjesto: all over the place |
|
Upisano: Pet Ožu 23, 2012 3:35 pm Naslov poruke: |
|
|
Evo malo inspiracije sa dobrim tutorialima:
http://neloan.blogspot.com/ _________________ Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split |
|
Natrag na vrh |
|
|
| veteran
| Član od: 29 Ruj 2010 | Poruke: 291 | |
|
Upisano: Pet Ožu 23, 2012 6:37 pm Naslov poruke: Mala vojna vozila |
|
|
Nije moj fah, ali svaka čast na kolekciji. Divni su malci! |
|
Natrag na vrh |
|
|
| vojo
| Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1814 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Čet Tra 19, 2012 8:59 pm Naslov poruke: Opel Blitz |
|
|
Maketa: Kfz. 305 Opel Blitz
Proizvođač: Italeri
Maketa br. 7014
Mjerilo: 1/72
Na prvi pogled:
Maketa mi je već poznata od ranije (kao ESCI) jer sam ju slagao pred 30-tak godina (iako je onda bila u kombinaciji sa četverocjevnim topom Flak od 20 mm, ako se dobro sjećam) i već mi se onda jako sviđala. Ja inače jako volim makete tih 'običnih' kamiona, valjda zato što sam se zasitio onih posebnih/specijalnih.
Dakle, meni ništa novo - klasična maketa sa uobičajenom podjelom na dva velika stabla, žućkasto-pješćane boje plastike. Dijelovi su dovoljno dobro detaljizirani iako bi moglo i bolje. A s obzirom na godine čak se ne vidi ni posebno odstupanje od registra (slaganje gornje i donje polovice kalupa).
U ovoj maketi se ne dobiva top, ali se i dalje dobivaju tri bačve.
Slaganje:
- Prilikom slaganja sanduka u uputstvima nije dovoljno jasno nacrtano kako se lijepe bočne strane sanduka - na pod sanduka ili sa strane.
- položaj gdje dođu zalijepljeni stražnji blatobrani je jasno nacrtan na podnici sanduka odozdo, ali preporučam ipak najprije zalijepiti sanduk a onda blatobrane jer inače nisu 'centrirani' sa kotačima što je ružno za vidjeti.
- umjesto gotovih stakla dobiva se jedna folija koju treba skrojiti za pojedina stakla (prednje, bočna i stražnje) a za koje u sastavnici ima nacrt kako iskrojiti. Pošto nisam vičan čvrstom ljepljenju takvih folija na plastiku a znajući da to moram maskirati radi bojanja, radije sam maketu ostavio bez stakala.
Bojanje:
- Dane su sheme bojanja i oznake za čak 5 različitih kamiona, tri maskirne, jedna tamno zelena i jedna tamno siva, sa pripadajućim oznakama koje se, osim tablica, uglavnom sastoje od simbola jedinice kojoj su pripadali. Neobično mi je (i sumnjam da je točno) da su za SVE sheme dane cerade zelene boje, čak i za pustinjsku shemu!
Oznake:
- klasične, jako dobro odštampane, jako tanke i potreban je oprez prilikom manipulacije.
Hvalim:
- odabir teme (iako se radi o vrlo čestom vozilu u sastavu Wermachta, maketa baš i nema u izobilju!)
- dovoljno dobro obrađeni kotači i gume
- donji postroj (šasija i prijenos) su jednostavni ali dovoljno dobro obrađeni
- dobiju se tri bačve (malo grube, ali daju se lako doraditi)
Kudim:
- dijelovi na stablima nisu numerirani već je numeracija dana na prvoj strani uputstva - jedan dosta primitivan način koji već pomalo nervira, ali što je tu je.
- dio ispod haube i kabine je jedna velika rupa koju je trebalo malo detaljnije popuniti
- cerada sanduka je u redu ali je mogla biti i puno bolja, malo je 'osnovna, a baš se i ne može nešto posebno doraditi. Da dpdam malo živosti zadnju stranu cerade sam odrezao i zamjenio alu-folijom
- unutarnji dio felga unutarnjih pogonskih kotača (onih duplih) nema detalja - mislim da je to jedna fulada kad su radili kalupe, jer dio felge tih istih kotača s nutarnje strane - koja se ne vidi - ima detalje!). Isto važi i za prednje kotače, kao i za rezervni kotač - ima detaljnu felgu (one rupe/olakšanja) ali s gornje strane koja se, radi sanduka, uopće ne vidi!
- na stražnjim kotačima baš s vanjske strane ima tri tzv. 'sink-marka' (oni kružići) koje treba pokitati
- iako su na kutiji i na shemama nacrtani, maketa nema zrcala za vozača
- nema figurice vozača
Zaključak:
- Zadovoljavajuća maketa koju svakako preporučam.
Gotova maketa (DAK - Deutsches Afrika Korp)
Ista maketa (ESCI pakiranje) koju sam složio pred 30 godina (1981) - ovo je ostatak (malo osakaćen)
Vojo |
|
Natrag na vrh |
|
|
| killa
| Član od: 15 Ruj 2009 | Poruke: 2325 | |
|
Upisano: Čet Tra 19, 2012 9:23 pm Naslov poruke: |
|
|
Svaka cast Vojo,jako lijepe makete i zanimljiva tema!
Nego,daj ti nama malo fotki ovog Mausa/E-100 . |
|
Natrag na vrh |
|
|
| vojo
| Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1814 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Pet Tra 20, 2012 8:40 am Naslov poruke: |
|
|
killa Napisao/la: | Nego,daj ti nama malo fotki ovog Mausa/E-100 . |
A evo, dobro, kad pitate - ja mislio da vas zanimaju samo kamioni ....
Dakle:
Maketa: Maus heavy tank
Proizvodnja: Dragon 1/72, maketa br. 7255
Nabavljena: 17.3.2007
Složena: 25.3.2007
Na prvi pogled:
- Kutija je velika što je i logično jer bi maketa trebala biti velika (pošto se radi o najvećem i najtežem tenku iz II SR koji je stvarno napravljen). Kad se otvori vidi se da je kutija i sasvim ispunjena dijelovima.
- Postoje dva tipa kupole (jedna za ispitivanje i druga kakva je trebala biti definitivna), dobiva se jedan list jetkanih metalnih dijelova, dvije figurice i općenite (univerzalne) oznake sa više vrsta križeva, brojeva itd.
- Gusjenice su od mekane plastike.
- Svako stablo je pakirano u zasebnu najlonsku vrećicu ali maketa izgleda vrlo detaljno. Sve skupa djeluje vrlo obećavajuće!
Slaganje:
- Samo slaganje je bez problema. Ne sjećam se da sam dugo vidio da dijelovi pašu jedan na drugoga toliko točno! To je naprosto bolesno kako pašu! Kotače ne treba niti lijepiti kada se 'nabiju' na osovinice, ali ako prije toga poprskate osovinice bojom kotači se gotovo ne mogu navući na osovine! Mikronska točnost. Posebno me oduševilo 'završno' pristajanje dijelova (tijelo tenka i posebno bočne oklopne ploče na to tijelo!). Besprijekorno!
- Slaganje hodnog dijela (kotači i gusjenice) je malo neobično jer bočne oklopne ploče zatvaraju gusjenice te ih je nemoguće naknadno zalijepiti i 'navući' na kotače. Radi toga treba najprije pobojati gusjenice koje su, pomalo neobično, nekakve žućkaste boje, pa pobojati kotače i nosače kotača, postaviti gusjenice, zalijepiti kotače i tek onda zalijepiti gusjenice. Sam spoj na gusjenicama je odličan, ali u praksi kada treba gusjenice nategnuti da ih se zalijepi (jer su već na pravoj dužini) javljaju se problemi. Ja sam tome (slučajno) doskočio tako da nisam zalijepio prednje kotače ljenivce jer ionako stoje vrlo čvrsto bez da ih se zalijepi. Kada sam zalijepio gusjenice onda sam spojeve gusjenica malo pomalo 'izgurao' u tijelo tenka, da se ne vide, a same prednje kotače zalijepio prilikom postavljanja bočnih oklopnih ploča
- Bojanje maskirnih shema je uobičajeno za njemačke tenkove iz druge polovice II SR (tamno žuta sa smeđim i zelenim mrljama) ali s obzirom na objavljene i dostupne fotografije (sve crno bijele, naravno) sve te sheme spadaju pomalo u naučnu fantastiku. Isto vrijedi i za označavanje (križevi, brojevi, 'kills', sovjetske zvijezde) - ja nisam uspio naći niti jednu sliku vozila sa bilo kakvim oznakama, a jedno vozilo zarobljeno od Rusa koje se nalazi u Kubinki isto tako nema oznaka.
- Prema dostupnim fotografijama boce (s kisikom?) na falšoj kupoli (korištenoj samo za ispitivanja) se nalaze sa zadnje strane kupole a ne s prednje strane kao na maketi! Isto tako na toj 'falšoj' kupoli na zadnjem dijelu vozila ima tri otvora a ne jedan na prednjem dijelu!
- Oznake du dobre i uz pomoćne tekućine prijanjaju odlično.
Gotova maketa sa 'falšom' kupolom za ispitivanja s kakvom su ju navodno zarobili Rusi ....
Miš u usporedbi sa Stug III
Maus i E-100 u 'šbbkbb' shemama
Hvalim:
- Vrlo zanimljiv odabir teme
- Ponuđene opcije dijelova
- Površinska obrada dijelova
- Međudobno pasanje dijelova
- Figurice
- Prihvatljiva cijena (77,00 kn minus 10% u Land of Magic u Rijeci marta 2007.)
Kudim:
- Plastika je vrlo tvrda i žilava! Na to se nikako nisam mogao naviknuti kroz cijelo vrijeme slaganja i stalno sam mislio da mi je skalpel tup! Tvrdoća plastike me posebno iritirala kod skidanja srhova na manjim dijelovima.
- Listić sa uputstvima je pomalo šturi (doslovno se radi o 'listiću' veličine nešto veće od A4, od čega su sama uputstva samo na jednoj strani listića, skupa sa tablicom/ključem za boje!) - iako su se jako potrudili da sve bude jasno i uputstva su čak štampana u boji (posebno sheme bojanja koje prikazuju fotke gotove makete), moglo se ipak malo jasnije i obilnije prikazati faze slaganja - kad pomislim da Revell prikazuje to isto na 12-tak strana ....!
Zaključak:
- Ukupna ocjena makete: 5
- Savjet: svakako nabaviti
Vojo
P.S. E-100 slijedi .... |
|
Natrag na vrh |
|
|
| killa
| Član od: 15 Ruj 2009 | Poruke: 2325 | |
|
Upisano: Pet Tra 20, 2012 8:48 am Naslov poruke: |
|
|
Puno hvala na recenziji,meni se najviše svidjaju ti njemacki "paper panzeri" kao što su Maus,cijela E linija (10-100) i takvi 1945 projekti.
Lp. |
|
Natrag na vrh |
|
|
| vojo
| Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1814 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Pet Tra 20, 2012 9:11 am Naslov poruke: |
|
|
killa Napisao/la: | Puno hvala na recenziji,meni se najviše svidjaju ti njemacki "paper panzeri" kao što su Maus,cijela E linija (10-100) i takvi 1945 projekti.
|
A evo onda, Killa, specijalno za tebe ....
Super-teški tenk E-100
Proizvodnja: Dragon 1/72, maketa br. 7256
Na prvi pogled:
Maketa ima mnogo dijelova (na kutiji piše 96!), svako stablo je pakirano u svoju najlon vrećicu pa radi toga izgleda da ih ima još više. Gusjenice su od mekane plastike (koje se lijepe običnim maketarskim ljepilom), jedan listić foto-jetkanih dijelova, dvije prekrasne figurice (isto od mekane ljepljive plastike), veliki listić sa oznakama (4 vrste brojeva i 4 vrste križeva plus kill markinzi i ruske oznake). Uputstva na sjajnom papiru, višebojna, na dva lista B5 formata.
Slaganje:
Slaganje je uobičajeno i iznimno lagano. Dijelovi pašu međusobno fenomenalnom točnošću i nema niti jednog dijela za kojeg se mogu sjetiti da nije pasao na drugi. Treba samo imati strpljenja sa 'dry run-om' (probno pasanje dijelova na suho) i ubrzo se shvati da sve paše milimetarskom točnošću.
Gusjenice su, kao kod Mausa, jako fine i, za razliku od gusjenica na Dragonovom Tigeru, točne dužine. Kada sam ljepio drugu gusjenicu slučajno sam kapnuo previše ljepila na dio gusjenice kod pogonskog zupčanika naprijed i gusjenica mi je pukla! Ne znam da li radi te kapi ljepila ili je bila na tom mjestu pre tanka .... U svakom slučaju, pošto se lijepe običnim ljepilom nije bilo problema zakrpati na puknutom mjestu.
Kupola je (osim same cijevi topa) identična sa onom od teškog tenka 'Maus'.
Najveći problem mi je bilo savijanje i ljepljenje mrežice (rupičastog lima) na ustima cijevi topa - teško je saviti foto jetkani lim a da ne bude 'ćoškasto' savijen tamo gdje su rupice, a kad se i savine nekako ravnomjerno kao da je lim za dlaku pre dugi pa kod ljepljenja (cianofixom) ne naliježe po cijeloj dužini. No to je toliko malo da se gotovo ne primjeti.
Uputstva su tiskana na višebojnom sjajnom papiru ali vrlo šturo, na uobičajeni Dragonov način. Srećom tenk je vrlo jednostavan i nema nejasnoća usprkos tome što su cijela uputstva za slaganje smještena na površinu papira formata A4.
Bojanje takvih 'šbbkbb' (što bi bilo kad bi bilo) tenkova je prepušteno mašti pošto niti jedan od tenkova tog tipa nije vidio bojišta u stvarnosti. Čovjek može samo pretpostaviti kako bi izgledao da je taj tenk ušao u operativnu upotrebu recimo kasne 1946 ili 1947 (sjetimo se samo da su ispitivanja Mausa započela još 1943 a do konca rata su dovršena tek dva prototipa). Zato se, molim vas, suzdržite kritika na maskirnu shemu ili označavanje na mojoj maketi. Zanimljivo je da je na uputstvima shema bojanja dana sa slikama gotove makete ali neke SF jer ima pogonski kotač otraga!
Slike gotove makete:
Hvalim:
- Sve.
- Maketa je praktički bez greške i pravo ju je zadovoljstvo slagati.
- Oblik kutije (s poklopcem)
Kudim:
- Ništa. Čak ni cijenu!
- Ustvari slika na kutiji je katastrofalno loša, na što sam već naviknut kod Dragona.
Zaključak:
Nisam neki posebni ljubitelj njemačkog oklopa iz II SR ali kod ove makete me puno više zanimala kvaliteta nego sadržaj. Potaknut izvrsnošću Dragonovog 'teškaša' Mausa i prosječnošću Hornisse-a interesiralo me da li sam ja to bio zaslijepljen sa Mausom ili što? Ali nisam. E-100 je izvrsna maketa bez greške, pa se pitam je li Dragon izvrstan samo kod 'šbbkbb' maketa ili je Hornisse bio greška?
U svakom slučaju ovu maketu valja nabaviti, ako ništa dugo kao ekstrem jednog ludila.
Vojo |
|
Natrag na vrh |
|
|
| vojo
| Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1814 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Sri Tra 25, 2012 7:16 am Naslov poruke: |
|
|
Maketa: Morris Quad tractor with 25 PDR. gun
Proizvođač: Italeri (kalup ex ESCI)
Maketa br. 7027
Mjerilo: 1/72
Na prvi pogled:
Maketa ima jako puno dijelova na čak 4 stabla, od čega dva za traktor te po jedan za top i 'limber' (kako se to kaže po domaću - municiona prikolica?). Dijelovi izgledaju vrlo detaljno površinski. Dobiva se i 7 figurica (što i piše na kutiji), sve u pješčano žutoj plastici. Maketa je bivši ESCI kalup ali ju ja nisam prije radio.
Slaganje:
- slaganje je uglavnom bez problema - dijelovi pašu jedni na druge gotovo idealno
- ima malo problema sa registrom (nepasanjem gornjeg na donji kalup) što se vidi naročito kod sitnijih dijelova (na pr. lisnate opruge)
- jedno kardansko vratilo (za zadnji pogon, dio br. 9B) je prekratko i fali jedno 3 mm do diferencijala - to treba dodati
- rezervare (4B + 5B) preporučam zalijepiti nakon to se šasija zalijepi za donji dio karoserije (dio 1B) jer kao takvi ne stanu na svoje mjesto - treba ih malo suziti (izbrusiti) da stanu između šasije i karoserije
- nigdje se ne vidi pod kojim kutem treba zalijepiti naslone sjedala (2A) na donji dio sjedala (5A) - to i ne bi bio neki problem da zadnji red sjedala (4 kom) ne dolaze neposredno uz zadnju stjenu kabine.
- kod vozila sam imao malo problema sa pripasivanjem krova (dio 33B) na ostatak karoserije jer sama njuška vozila/motora (dio 35B + 2B) se dosta proizvoljno može zalijepiti na donji dio karoserije (1B), tako da sve nekako visi u zraku dok se ne polijepe svi dijelovi. Ja sam namjerno krov (33B) lijepio kao zadnji da bi polijepio i pobojao sve u unutrašnjosti (stolice, volan, ručke i stakla). Ipak, čini mi se da je krov zericu predimenzioniran.
- kada se zalijepe kotači na vozilo ispada da je kolotrag zadnjih kotača bitno uži od prednjih - nigdje u literaturi nisam uspio naći da je tome tako (nigdje nisam niti uspio naći mjeru kolotraga!) Nažalost su osovine tako napravljene da se bez nekog dodavanja osovine ništa ne može napraviti da kolotrag bude isti.
- kod 'limbera' je malo optimistično slaganje lopate (br. 13A) na prikolicu i preko toga kružnog nosača topa (u marševskom položaju) - jedno sa drugim ne ide, jednostavno ne stane.
- isto tako kutija 'C' (br. 10B + 11B), lijeva stane normalno na svoje mjesto dok za desnu nema mjesta bez rezanja nečega (tome se može doskočiti tako da se sve to skupa pokrije sa 'platnom' (u stvarnosti je platno a mi koristimo alu-foliju) jer na svim slikama iz rata koje sam pronašao te kutije su pokrivene platnom.
- prilikom slaganja lafeta topa ima jedan mali problem na zadnje dijelu - naime 'žlica' za ukopavanje prilikom opaljenja (dio br. 22A i 23A) sigurno NE dolazi zalijepljen na dio br. 28A jer se onda taj dio ne može zalijepiti na lafet - to je greška u uputstvima - ja sam na koncu tu 'žlicu' zalijepio na donji dio lafeta. Isto tako dijelovi 26A i 27A su nacrtani da se lijepe iznad dijela 28A, a ustavri se lijepe ISPOD i to je malo pipavo za zalijepiti, treba malo pripasivanja i igranja, ali na koncu ispadne zadovoljavajuće.
- za kočnicu topa (br. 12A) ne ostaje mjesta kada se zalijepi kutija 6A - savjetujem da se kutija (6A) dosta stanji i onda zalijepi da bi bilo mjesta i za ručnu kočnicu topa.
- pripasivanje zaštitne ploče topa (br. 2A) je jako mukotrpno - sve je zericu predimenzionirano tako da treba more strpljenja (i oštar nožić) da se ploča dovede na predviđeno mjesto.
- usta cijevi topa (onaj češće korišteni tip bez plinske kočnice) su dosta loše izvedena (konusno) i kad se zalijepe djeluju nerealistično (jer trebaju biti valjkasta) i potrebno ih je malo doraditi.
- iako su obje lopate označene brojem 13A (i za top i za municionu prikolicu) obratite pažnju jer lopate nisu iste - ona za top ima čepiće koji dolaze u rupice, ona od 'limbera' nema.
- za stakla se dobiva folija koju treba izrezati (planovi krojenja za gotovo sva stakla su u uputstvima) i zalijepiti. Folija nije osjetljiva na obično maketarsko ljepilo pa sam konačno dobio priliku isprobati Revellovo ljepilo CONTACTA CLEAR koje sam greškom kupio (misleći da se radi o običnom tekućem ljepilu za plastiku). To je neobično jako kontaktno (dakle ne kemijsko) ljepilo i kad se osuši ono je sasvim prozirno, ali ipak se vidi (ako ga se nanese previše). Koliko je jako sam vidio kada sam glavnu 'šoferšajbu' izrezao prema danom kroju i odmah zalijepio, da bi tek onda primjetio da je sa strane (lijeve i desne) prekratko za oko 1 mm. Međutim kad mi se staklo osušilo, nisam ga mogao odljepiti tako da sam ostavio staklo kao takvo.
Za samo vozilo (traktor) kojeg je puna oznaka Morris C8 Mk.II FAT (Field Artillery Tractor) popularno zvan 'Quad' na internetu sam našao vrlo malo podataka tj. slika, najvise od IWM (Imperial War Museuma, ali uglavnom vozila Mk.I) tako da sam ostao malo razočaran s te strane (jer ipak je tih vozila napravljeno više od 10.000!) te sam dosta detalja radio napamet.
Kako je originalno svaka pukovnija imala 36 takvih vozila od čega 24 sa prikolicama i topovima, a 12 sa po dvije municione prikolice (limbera) zanimalo me kako vozilo izgleda sa dve prikolice. Slučajno sam među rezervnim dijelovima pronašao stablo sa tom prikolicom (još ESCI-jeva maketa) koju mi je bio dao jedan prijatelj maketar pred x godina i već sam zaboravio na to, i kad sam našao oduševilo me i odmah sam i nju složio, samo da vidim kako izgleda gotova maketa sa dvije prikolice. Jedino nisam našao ni jednu sliku (iz rata) tih prikolica sa kružnim nosačem/podlogom topa montiranom na sebi - je li to samo bila ideja ili se u stvarnosti to tako vozilo?
Bojanje:
- dane su sheme bojanja za čak četiri jedinice, tri u pješčanoj i pješčano/crnoj shemi a jedna u zeleno crnoj shemi. Ja sam se odlučio za čistu pješčanu shemu (bez crnih 'oblačića') iz doba bitke za El Alamein 1942 čisto radi jednostavnosti (ali i maskiranja stakala). Koristio sam boju Humbrol satin 168 koju sam na koncu zaprašio sa čistom bijelom bojom (kao weathering).
Oznake:
- izvrsne, odlično odštampane i uz korištenje tekućina noseći filme je praktički nevidljiv.
Hvalim:
- odabir teme (osim stare Airfixove makete na znam za drugu maketu tog vozila tj. te kombinacije iako su Englezi silno ponosni na taj top i cijelu tu kompoziciju)
- odlično detaljizirani dijelovi, posebno površinski
- izvrsna uputstva na čak 9 strana sa minimalnim nejasnoćama
- činjenicu da se dobivaju figurice ljudi
- činjenicu da se za istu cijenu dobiva kompletna kombinacija (traktor i prikolicaa i top) što kod ESCI-ja nije bio slučaj - oni su to davali kao dvije makete.
Kudim:
- figurice (ljudi) mi se čine malko predimenzionirani (nekakvi Schwartzenegeri, osim vozača koji je prema njima kao kepec, valjda da bi stao u vozački sic)
- oblik kutije (otvara se sa strane)
Zaključak:
- ugodno sam iznenađen sa izvrsnošću makete usprkos godina
- Preporuka: svakako kupiti (ako je vaše polje interesa)
Unutrašnjost vozila bez šofera, prije ljepljenja krova
Gotova maketa
Kombinacija Quada sa dvije prikolice (limbera)
Kombinacija sa prikolicom na kojoj je montiran kružni nosač topa
Vojo |
|
Natrag na vrh |
|
|
|
|
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu Ne možete izmijeniti vlastite poruke Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu Ne možete glasati u anketama foruma
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron
|