Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

NDH messer 109/G-14
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
markojeras

Član od: 08 Lis 2005
Poruke: 885
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Jul 17, 2006 12:10 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ja se slažem s objašnjenjem koje je dao kolega TangoHotel. Very Happy
_________________
Uviek napried!


markojeras: poruka promijenjena dana: Pon Jul 17, 2006 1:27 am; prepravljeno ukupno 1 puta
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1884
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Jul 17, 2006 12:28 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ne treba unositi tenzije u raspravu, budimo parlamentarni i usredotočeni na temu . Pa dobro i u Saboru se ponekad viče (tko vatreno zagovara neku opciju), al nemojte da se nekim eksternim spuštanjima upropasti diskusija, pa makar bilo i oportunih stajališta...
Zanimljivo je slušati različite teorije i dokaze o tome i ni jedan novi dokaz ili teorija nije manje vrijedna od one druge. Konačno, cilje nam je svima skupa isti. Da razriješimo tu enigmu...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
markojeras

Član od: 08 Lis 2005
Poruke: 885
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Jul 17, 2006 12:33 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Slažem se klupski kolega Very Happy
_________________
Uviek napried!


markojeras: poruka promijenjena dana: Pon Jul 17, 2006 1:23 am; prepravljeno ukupno 1 puta
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Tomo

Član od: 06 Stu 2005
Poruke: 1662
Mjesto: Varaždin
PorukaUpisano: Pon Jul 17, 2006 8:27 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

HF, LF i F su oznake sa Spitfirea vezane uz optimizaciju motora za veće i manje visine, a krajevi krila su bili Plug&Play. Nije to ništa ni novo ni moje.
Ali Spitfire nije tema pa pustimo to.

Smješno je pričati o različitim repovima ili kotačima na različitim verzijama messera kad se sve stavljalo na sve drugo.
Isto kao što mi objašnjavaš razlike između G-14/AS i G-10/AS, za kojeg i nije sigurno da li je postojao (makar ja osobno vjerujem da jest)

Ali da te pitam ovako. Kad bi slagao maketu kako bi je složio? Čisti G-10, jer si vidio papira, makar ti oči govore nešto drugo?

A usporedba s automobilima. Frend je ugradio mašinu od Tamića u Fiću. Jurio je 130 s njime. U papirima je uvijek pisalo Zastava 750.
Kad toliko vjeruješ papirima povedi nekog sa sobom kad ćeš kupovati rabljeni auto. Pogotovo ako je iz uvoza. Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail Posjeti web-site
Damir
Gost
PorukaUpisano: Pon Jul 17, 2006 9:09 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Postoji li uopce maketa koja odgovara svemu navedenom i primijecenom na "crnom 4" ?

Ako postoji - sto pise na kutiji ?
Natrag na vrh
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7768
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Jul 17, 2006 9:33 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Damir Napisao/la:
Postoji li uopce maketa koja odgovara svemu navedenom i primijecenom na "crnom 4" ?

Ako postoji - sto pise na kutiji ?

Mislim da ne... Znam samo da je Hobbycraft pakirao svoj G-10 u 1/48 sa oznakama za "crni 4", a što je i dosta dobra osnova za ovu maketu. Sad kad su svi iznjeli svoje stavove o tome kojoj varijanti pripada ovaj zrakoplov polako se približavamo definiranju "crnog 4". Jedino bi bilo zanimljivo još definirati kamuflažne boje, tako da autor pitanja u ovoj temi bude potpuno zbunjen... Shocked A čovjek je mislio da će dobit brz i jednostavan odgovor?!?
_________________


Group build - Metal finish battle
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
trut
Gost
PorukaUpisano: Pon Jul 17, 2006 10:26 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

mene zanima isto sto i Damira. zelim jednom napraviti famozni črni 4. pri tome ne zanima me izrada magistarskog rada na temu "109-the confusing years", niti zelim gubiti vrijeme na ceprkanje po njemackom drzavnom arhivu. greska koju vidi jedan od 3 experta me ne dira previse.
dolazim u lom, stanem pred policu sa hasegawama... koju 48icu da uzmem?
Natrag na vrh
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7768
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Jul 17, 2006 10:57 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Hasegawin G-10 nije baš "zvijezda" njihove ponude.Trup je nešto kraći, krila treba doraditi jer su tipična Hasegawaina "višenamjenska", a i kokpit baš ne obiluje detaljima. Daleko je konturno točniji stari Revell 1/48. Ima gravirane panele, ali je staklo poklopca kabine predebelo i unutrašnjost kokpita je siromašna. Krila treba dosta preraditi jer su sa izbočenjima za široke kotače. Academy pakira Hobbycraftov G-14, koji je sasvim dobar. Ono što je zanimljivo kod te makete je pogrešan profil poklopca motora za varijantu G-14, ali jako dobar za doradu u poklopac tzv. tip 100 od G-10 ili uz malo truda u bilo koji za G-10/G-14AS. Moguće je iz kutije napraviti odgovarajuće krilo za "crni 4", ali treba nabaviti nove kotače. dakle, ni jedna od ove tri makete nije idealna, ali se od njih uz skrečanje, vakuformirani poklopac kabine i ponešto rezina (unutrašnjost kokpita i kotači) da napraviti "crni 4" ( ma koja varijanta bio ). Što se tiče cijene, Revell je najjeftiniji, Hasegawa je najskuplja, a Academy je negdje po sredini, ali mislim da Hasegawe nema za kupiti kod nas.
_________________


Group build - Metal finish battle
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
0viking0
Moderator
Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 2827
Mjesto: Zagreb - Croatia
PorukaUpisano: Pon Jul 17, 2006 11:58 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ja imam Revell za kojeg sam kupio nove kotače, resinsku unutrašnjost, zrezat ću one viškove na krilima, ali nisam još čuo ništa o ovome sa poklopcem motora... Što bi trebalo na poklopcu konkretno promijeniti?

Možete li raspravu malo popratiti slikama... valjda ima onih koje su već objavljene...

i još jednom, ima li gdje kakva slika složene makete za koju se može reći da otprilike odgovara pojedinim teorijama?

Zahvaljujem
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7768
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Jul 17, 2006 2:29 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

0viking0 Napisao/la:
Možete li raspravu malo popratiti slikama... valjda ima onih koje su već objavljene...

Slika ima na dva topic-a na kojima su se već lomila koplja oko ZNDH Bf 109G: "Predzadnji broj Hrvatskih krila" i "ZNDH Me 109". Ukupno se može vidjeti 5 fotografija "crnog 4" sa svih strana. Moje je skromno mišljenje, nakon što sam pročitao sva uvažena mišljenja o toj temi da je "crni 4" ipak G-14 AS. Jedino me još kopkaju boje. Prema odnosu tonova sivog na fotografijama i rasporedu kamuflaže siguran sam da nije RLM 74/75/76, ali se još dvoumim oko 81/82/76 ili 75/82/76. Ova druga kombinacija mi se čini izglednijom, jer je razlika među bojama prilična, ato se može vidjeti upravo kod 75/82, jer je RLM75 dosta svjetlija od RLM82, dok je razlika kombinacije 81/82 u C/B vrlo mala. Znam da su mnogi skloni odbaciti mogućnost detektiranja boja po C/B fotografiji, ali se komparacijom odnosa tonova ipak može dosta...
_________________


Group build - Metal finish battle
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Tomo

Član od: 06 Stu 2005
Poruke: 1662
Mjesto: Varaždin
PorukaUpisano: Pon Jul 17, 2006 6:54 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar



Uzmite maketu G-10.
Evo što treba napraviti. Gore je standardni kapotaž tip 100 kakvog ima G-10.

Ispod je ista maketa ali koju ja prerađujem na kapotaž tip 60.
Nama za crni 4 treba tip 90, znači:

1. Pod 1. je označen na gornjem trupu taj slavni otvor za hladni start. Možete vidjeti da su dva kružna panela jedan ispod drugog (donji u stvari nije otvor već mjesto gdje se taj panel nekad nalazio na ranijim varijantama). Znači za crni 4 pokitajte gornji kružni panel i ostavite donji s tip da mora izgledati kao gornji (detalji tipa zatvarača), kao štop je na onjoj slici.

I to vam je sva mudrost. Cijela buka oko 5 min posla, no toliko volimo hobi da se nekad ponašamo kao luđaci.

Ostale točke su za svaki slučaj ako vaša maketa to nema.

2. Pod brojem dva su dvije grbice za Fo987 hladnjak ulja. To vam treba! (na donjoj slici sam ja to ošmirglao)

3. Također za crni 4 vam treba veliki hladnjak pod nosom.

Sve ostalo je kao što je rekao TangoHotel. Visoko drveno kormilo (Revell u 1/48 je tu konturno netočan), visoki repni kotač, male grbe za kotače na krilima.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail Posjeti web-site
markojeras

Član od: 08 Lis 2005
Poruke: 885
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Jul 17, 2006 8:36 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Mala ispravka - izbočine pod brojem 2 nemaju veze s hladnjakom za ulje. One su napravljene jer AS i D motori imaju veči prednji pokrov cilindara.
_________________
Uviek napried!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
ZacP

Član od: 30 Lis 2005
Poruke: 344
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Jul 17, 2006 10:40 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Grunf Napisao/la:
Hasegawin G-10 nije baš "zvijezda" njihove ponude.

Pošto sam imao Hobbycraftovog, mesario Monogramovog (Revell) i pošteno se namučio, a imam i Fujimijevog (na prodaju, vidi oglase), mislim da smijem reći da je upravo Hasegawin zvijezda ponude u 1/48, bez obzira na nesavršenosti.
Uz Fujimija, to je jedina maketa kojoj se ne moraju pilati pretkrilca (a ni zakrilca ak ih se hoće spustit), samo je Hasegawin alat puno bolji, a ono nešto malo posla da bi se dobio "crni 4" je zanemarivo.
_________________
ZacP
"StoneHeart"
Ze-Ro Decals
F. William Engdahl "Stoljeće rata" - pročitati
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
TangoHotel

Član od: 10 Velj 2006
Poruke: 291
Mjesto: Pl.Qu. 66177/14Ost
PorukaUpisano: Uto Jul 18, 2006 12:06 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

markojeras Napisao/la:
Mala ispravka - izbočine pod brojem 2 nemaju veze s hladnjakom za ulje. One su napravljene jer AS i D motori imaju veči prednji pokrov cilindara.


Istina!



Nešto drugo bi još napomenuo, u vezi G-10/AS. Službeno ta verzija nije postojala. Takva oznaka ne postoji u njemačkim izvještajima o proizvodnji, niti u pregledu raspoloživih tipova zrakoplova, niti u ijednom tvorničkom nacrtu.


Postoji više uzroka za tu legendu.

1.) G-10/AS se prvi puta pojavljuje 80-tih godina u literaturi, kada autori nisu znali kako bi identificirali neke kasne G-verzije. Poznato je bilo da da su G-10 imali one izbočine zbog novog pokrova cilindara, a na slikama su bile kasne 109-ke bez njih a imale su sve druge karakteristike kao i druge G-10ke. Čak su i po Werk nummeru bili skupa u bloku sa "pravim G-10kama. Zaključak im je bio da su unutra AS motori i rođena je G-10/AS verzija
2.) jedna britanska verzija Captured Enemy Aircraft report iz Italije potkrepljuje tu činjenicu, jer u njemu se govori o tri pronađene G-10ke bivšeg A.N.R.-a koje su opremljene ASMO motorima (sve u detalje opisano sa serijskim brojevima motora i zrakoplova). 109ke su is bloka 491 3xx, iz Erle.
3.) postoji službeni njemački naputak iz 1945. da se G-10ke popravljaju sa ASB i ASC motorima.

Ove gore sve tri situacije su skroz istinite i točne (osim možda ove prve, jer baš nije profesionalno od "ozbiljnih" autora da u situaciji kad nešto neznaju, idu pogađati). Na prvi pogled bi to bilo to, i nema se šta dalje filozofirati. Ali opet kažem, treba ići malo okolo i dublje istraživati.

Proizvodnja krajem 1944. i početkom 1945. je bila otežana, ali sigurno ne kaotična i nije se upotrebljavalo kaj god je bilo dostupno. Švabe su bile i dalje nevjerojatno pedantne. Druga priča bila je na nivou jedinica i manjih radionica. Oni su već znali "čarobirati".
Tvornica Erla je u svojoj proizvodnji koristila dva različita kaputaža od dva različita proizvođača. "Noviji" donji kaputaž nije imao više one izbočine zbog pokrova cilindara, već je cijeli bio redizajniran u više uglati oblik. S prednje strane cijeli kaputaž djeluje šire i uglastije, a veliki hladnjak ulja (Fo987) je uvućen malo unutra tako da otvor hladnjaka na prvi pogled djeluje manje. Površina za hlađenje je ostala ista, otvor je otišao samo malo u širinu. Takvi kaputaži su karakterisrični sa Erline G-10ke iz WNr. blokova 491xxx, 150 xxx i 151 xxx.
1945 su se uistinu u poravljene G-10 stavljali ASC i ASB motori, ali to nije imalo nikakvog utjecaja na njihovu oznaku. ASB i ASC motori su po svojim karakteristikama i performansama skoro potpuno jednaki DB i DC motorima. Problem je uvijek bio što je DB605 D kasnio u razvoju a DB605 A je bilo dosta, pa je u nedostatku "D" motora, "A" verzija unaprijeđena i dovedena do razine "D" motora.


Ovo sve gore je sve moje mišljenje i nemora biti točno.

uživajte Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
TH
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7768
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Jul 18, 2006 9:37 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

ZacP Napisao/la:
Grunf Napisao/la:
Hasegawin G-10 nije baš "zvijezda" njihove ponude.

Pošto sam imao Hobbycraftovog, mesario Monogramovog (Revell) i pošteno se namučio, a imam i Fujimijevog (na prodaju, vidi oglase), mislim da smijem reći da je upravo Hasegawin zvijezda ponude u 1/48, bez obzira na nesavršenosti.
Uz Fujimija, to je jedina maketa kojoj se ne moraju pilati pretkrilca (a ni zakrilca ak ih se hoće spustit), samo je Hasegawin alat puno bolji, a ono nešto malo posla da bi se dobio "crni 4" je zanemarivo.

Slažem se da Hasegawa ima prednost izdvojenih zakrilaca i predkrilaca na krilu, ali je dosta problematičan prednji dio trupa ispred kabine koji je vidljivo kraći, ai pogrešno izvedena forma poklopca motora. Ima tu još dosta grešaka i greškica. Zanimljivo je da se u Hasegawa potrudili i napravili daleko točnije trupove za G-14 i K-4...Isto tako se slažem da su Hasegawini Bf 109 bez obzira na greške najidealniji za sastavljanje direktno iz kutije, uz poneku ispravku, ako netko nije "brojitelj zakovica". Nažalost, upravo je G-10 iz njihove cijele serije 109-tki najlošiji.
_________________


Group build - Metal finish battle
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945. Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3  Naprijed
Stranica 2/3

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron