

Mjesto za sve maketarske teme i dileme
|
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu |
Autor |
Poruka |
| Bornjifiko
 | Član od: 03 Velj 2008 | Poruke: 120 | Mjesto: Zagreb. Novi Zagreb. |
|
Upisano: Čet Stu 05, 2009 2:48 am Naslov poruke: PETLYAKOV Pe-2 serija 87; Unimodel, 1:72 |
|
|
Ako ste čuli za Unimodel, a niste još bacili oko na neki njihov kit, evo vam prilike!
PETLYAKOV Pe-2 serija 87
O AVIONU
Petlyakov Pe-2, nadimkom Peshka, nastao je dok je Vladimir Petlyakov bio pod prisilnim radom u tajnim radnim kampovima, gdje je završio nakon što je uhapšen jer je navodno namjerno odugovlačio sa radom na dizajnu bombardera ANT-42. U kampu je postavljen kao voditelj tima čiji je zadatak bio razviti dvomotornog visinskog lovca kao za pratnju ANT-42. Prva dva prototipa, pod oznakom VI-100 poletjela su 22. Prosinca, 1939. Za svoje doba ovaj je avion bio vrlo sofisticiran: imao je kabinu pod pritiskom, bio je potpuno metalne konstrukcije, opremljen superkompresorima za motore i raznim elektronički reguliranim sustavima, a s obzirom na izuzetno zadovoljavajuće rezultate, proizvodnja je odmah naložena.
Međutim, taman kad je proizvodnja trebala započeti, zrakoplovstvo je naložilo redizajn aviona. S obzirom da je Luftwaffe tokom Blitzkriega pokazalo koliko je taktičko bombardiranje bitno, te u kojoj mjeri može biti efikasno, potreba za takvim tipom aviona odjednom je postala puno važnija od potrebe za visinskim lovcem. Petlyakovljev je tim dobio samo 45 dana da redizajnira avion u ponirućeg bombardera. Uklonjeni su tlak u kabini i superkompresori, te su uz nekoliko aerodinamičkih preinaka dodane kočnice za poniranje i pozicija za bombaša. Dodani su trupni odjeljak za bombe, te manji odjeljci u gondolama motora. Iako je avion imao prilično pohvlane letne karakteristike u zraku, prilikom uzlijetanja bilo je potrebno puno snage za povlačenje kontrolne palice kako bi se podigla visinska kormila.
Od samog početka, Pe-2 se pokazao kao vrlo sposoban avion, uspješno izbjegavajući njemačke presretače, a u rukama izvježbane posade bio je izuzetno precizna platforma za bombardiranje. Peshkin pogon sastojao se od dva Klimov M-105 PF motora sa tekućim hlađenjem, sa 1,210 Ks po motoru. Bio je vrlo brz i pokretljiv, a istovremeno vrlo izdržljiv i trajan. Proizvodio se u velikim količinama – sveukupno 11,400 primjeraka u različitim preradbenim inačicama.
Malo teničkih podataka:
Posada: Tročlana – pilot, mitraljezac, bombaš
Dužina: 12.66 m
Raspon krila: 17.16 m
Visina: 3.5 m
Masa (prazan/pun): 5,875 / 7,563 kg
Maksimalna masa uzlijetanja: 8,495 kg
Maksimalna brzina: 580 km/h
Domet: 1,160 km
Maksimalna visina leta: 8,800 m
Uspinjanje: 7.2 m/s
Naoružanje: - 2 × 7.62 mm fiksne ShKAS strojnice u nosu, jedna
zamijenjena 12.7 mm Berezin UB na kasnijim inačicama
- 2 × 7.62 mm ShKAS strojnice usmjerene unazad
- neki su avioni bili opremljeni i DAG-10 lanserom
tempiranih granata sa padobranom, tipa AG-2
- 1,600 kg bombi
MAKETA
Ovo je maketa ukrajinskog proizvođača Unimodel. Nihovi su 1:72 kitovi navodno izvrsni, a karakterizira ih vrlo lijepa razina detalja, lakoća sastavljanja i dobro nalijeganje, te dodatak male količine jetkanih dijelova. Naravno, te navode još treba provjeriti samim sastavljanjem.
Box art prikazuje Pe-2 u njegovoj najboljoj ulozi...
Kutija je vrlo čvrsta, a sadržaj standardno pakiran - prozirni su dijelovi, nažalost, bili upakirani zajedno sa ostalim plastičnim dijelovima. Očito je proizvođačima bitnije priložiti shemu bojanja tiskanu u koloru nego zapakirati te osjetljive prozirne dijelove u odvojeni najlon...tsk, tsk.
Dijelovi su lijevani injekcijskom tehnikom, raspoređeni na sveukupno 5 grana.
Kvaliteta odljeva je vrlo dobra, i zadovoljiti će i one vrlo zahtjevne. Panelizacija i površinski detalji su jako dobri i bogati. Unutrašnjost trupa je izvrsno detaljirana, iako se poznaje malo sinkova. Na nekim mjestima se pojavljuje malo flasha, što se može primjetiti na slikama detalja, no uistinu zanemarivo.
I sitniji dijelovi su odličnog odljeva - primjetite detalj slike sa čačkalicom za usporedbu - promotrite koliko sitne dijelove su napravili, smatram da već ta činjenica daje naslutiti da je proizvođač htio napraviti ozbiljno dobru maketu.
Prozirni dijelovi su lijepo izliveni, malo deblji, u mekšoj plastici, što je i plus i minus istovremeno. Naime, upravo je ovaj mekši tip plastike ujedno i mutniji - olakotna je okolnost što će poliranje biti malo bezbolnije jer plastika nije toliko krhka. O prozirnosti i distorziji procijenite sami.
Lijep dodatak maketi je i ovaj maleni listić jetkovine.
Dekali (poznati odmilja još kao i šarene sličice) su sasvim dobro i oštro otisnuti, lijepe nijanse boje, iako mi se čini da su malo deblje. Bit će ih potrebno obrezivati. Ima i nešto stencila.
Sastavnica je manje-više klasičnog formata A4, iako moram napomenuti da sam ostao vrlo ugodno iznenađen kvalitetom shematskog prikaza. Vrlo je detaljan, temeljit i izvrsno otisnut. Pogledajte i sami. Pritom vam želim skrenuti pažnju na dio sastavnice gdje je shematski prikazan raspred dijelova po spruovima - polja koja su zatamnjena sivo označavaju dijelove koji se NE koriste (vaša kutija sa rezervnim dijelovima zadovoljno će se nasmiješiti).
Maketu se može napraviti u dvije verzije, u dvije različite sheme bojanja koje su lijepo otisnute u koloru, no svoje sam dojmove o tome već iznio. Reference boja odnose se na Humbrol, a bojanje dijelova prikazano je u gotovo svakom koraku.
ZAKLJUČAK
Ukoliko želite imati maketu ovog aviona u 1:72 mjerilu, po mojim saznanjima ovo je trenutno najbolji izbor na tržištu. I nudi ga se u nekoliko različitih inačica, uključujući i onu sa skijama. Smatram da je ovo izvrsna maketa, sa razinom detalja da zadovolji i zahtjevne, koja jednom složena izgleda vrlo atraktivno, a ukoliko se odlučite dodatno detaljirati možete postići još i više. I opet po principu - tko voli nek izvoli.
Nadam se da sam vam uspio izmamiti zazubice, i da vas nisam previše ugnjavio sa tekstom. Do slijedećeg inbox-a, budite pozdravljeni. _________________ ...Aint' got time to fiddle. I gotta polish duralumin plates on my goat... |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| P-51
 | Član od: 24 Ožu 2006 | Poruke: 3204 | Mjesto: Drniš/Šibenik |
|
Upisano: Čet Stu 05, 2009 9:15 am Naslov poruke: |
|
|
Pijem coffee, jedem cereals i čitam ovo, krasan početak dana. Tnx. |
|
Natrag na vrh |
|
 |
|
|
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu Ne možete izmijeniti vlastite poruke Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu Ne možete glasati u anketama foruma
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron
|