Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Spitfire
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4, 5
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1826
PorukaUpisano: Uto Lip 16, 2015 2:17 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Je li tko probao "kopati" po talijanima i probao tamo štogod naletjeti.
Ovo je fotka Sloveneca nakon isporuke talijanima pa možda se naleti i na Hrvata


izvor fotke
_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1826
PorukaUpisano: Čet Lip 25, 2015 1:21 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Radio sam popis spitova bazirajući se na dvije dosad opširnije knjige u kojima je isti i objavljen. Usporedio popise i njima dodao info s web-a. Ako je tko zainteresiran kako bi je nadopunio, ukazao na pogreške ili jednostavno imao nešto odakle bi mogao početi rado ću mu ustupiti.

Popis je ovakvog oblika:


dakle za svaki spitfire napravljena je usporedba s izvorima Kolo-Jelavić-web (žuto-zeleno-crveno) s tim da je dodavano samo ono što nema ili se razlikuje od onog iz žutog polja, npr. za JK608 Kolo navodi da je nosio kod C, bio VcT varijanta i imao motor Merlin 50, nosio natpis "Makedonac" i s njim je pilot Ivanišević imao udes na Visu 20.9.44. Potpuno iste informacije se navode i u Jelavićevoj knjizi (u zeleno polje nisam ništa dopisivao) dok se na web-u može naći podatak da je taj aparat sklopljen u CBAF i povijest u RAF-u u par crtica (kako je par postova prije izneseno i za "Hrvata").
Za JK712 Kolo i Jelavić navode dva različita datuma udesa...

Pojedini serijali se navode u jednoj ali ne i u drugoj knjizi (i obrnuto) pa je takvima dodan izvor s weba, negdje se razlikuju tipovi krila, ponegdje motora, za jedan aparat (EP309) web navodi da je oboren od strane Bf109 '43. u Tunisu a u "domaćoj" literaturi se navodi da je oboren iznad Vrgorca '44. ... za EF357 Kolo i Jelavić navode jednake podatke međutim taj serijski kod uopće nije pripadao spitfireu već Short Stirling I

Na web-u se info o pripadnosti 352.sq. može naći samo za pojedine aparate (kodovi koje je aparat nosio u 352.sq. se u pravilu ne može pronaći na web-u iako ima i iznimaka) i takav info je boldan u tablici

Uglavnom ima svega i svačega, šareno je znam ali tako je kako je.
Prva od 4 stranice bila bi ovakva - click
_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vrsa

Član od: 21 Lis 2005
Poruke: 2017
Mjesto: Lima, Peru
PorukaUpisano: Čet Lip 25, 2015 8:56 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

hornet Napisao/la:
Radio sam popis spitova bazirajući se na dvije dosad opširnije knjige u kojima je isti i objavljen. Usporedio popise i njima dodao info s web-a. Ako je tko zainteresiran kako bi je nadopunio, ukazao na pogreške ili jednostavno imao nešto odakle bi mogao početi rado ću mu ustupiti.

Popis je ovakvog oblika:


dakle za svaki spitfire napravljena je usporedba s izvorima Kolo-Jelavić-web (žuto-zeleno-crveno) s tim da je dodavano samo ono što nema ili se razlikuje od onog iz žutog polja, npr. za JK608 Kolo navodi da je nosio kod C, bio VcT varijanta i imao motor Merlin 50, nosio natpis "Makedonac" i s njim je pilot Ivanišević imao udes na Visu 20.9.44. Potpuno iste informacije se navode i u Jelavićevoj knjizi (u zeleno polje nisam ništa dopisivao) dok se na web-u može naći podatak da je taj aparat sklopljen u CBAF i povijest u RAF-u u par crtica (kako je par postova prije izneseno i za "Hrvata").
Za JK712 Kolo i Jelavić navode dva različita datuma udesa...

Pojedini serijali se navode u jednoj ali ne i u drugoj knjizi (i obrnuto) pa je takvima dodan izvor s weba, negdje se razlikuju tipovi krila, ponegdje motora, za jedan aparat (EP309) web navodi da je oboren od strane Bf109 '43. u Tunisu a u "domaćoj" literaturi se navodi da je oboren iznad Vrgorca '44. ... za EF357 Kolo i Jelavić navode jednake podatke međutim taj serijski kod uopće nije pripadao spitfireu već Short Stirling I

Na web-u se info o pripadnosti 352.sq. može naći samo za pojedine aparate (kodovi koje je aparat nosio u 352.sq. se u pravilu ne može pronaći na web-u iako ima i iznimaka) i takav info je boldan u tablici

Uglavnom ima svega i svačega, šareno je znam ali tako je kako je.
Prva od 4 stranice bila bi ovakva - click


Bravo, ovo je pravi posao. Ja ću rado pogledati spiskove. Mene zanimaju.
_________________
Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
dragisa1956

Član od: 01 Lis 2009
Poruke: 776
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Lip 30, 2015 9:14 pm    Naslov poruke: Spitfire Mk.V. "HRVAT" i shema krinkanja. Citiraj ovaj komentar

Poštovani.
Za pohvalu je postavljanje slike zrakoplova imenovanoga "HRVAT". Prema objavljenim podacima bio je drugi imenovan "DALMATINAC" i tako dalje. Nadajmo se da je sve fotografirano i pohranjeno za povijesna istraživanja. Kako sam već pisao o tome da su najvjerojatnije partizanima isporućeni RAFovi barem jednom remontirani i prebojeni zrakoplovi, zanimaju me odnosi različitih boja u krinkama koje se vide na slikama. Posebno mi je zanimljiva slika "SLOVENCA" u nizu s drugim normiranim bojama zrakoplovima u Italiji. Na svim slikama je vrlo taman i tamniji od ostalih. Dobre slike "HRVATA" prikazuju međusobne odnose u shemi krinke i prema ostalima u nizu. Bilo bi zanimljivo pronaći propise i uobičajne procedure i boje po kojima su remontirani ta dva zrakoplova. Prema odnosu zatamnjenja svih boja rondele može se odrediti koja je vrsta negativ filma i filtera u boji upotrebljana. Budemo po malo uspjeli sve rekonstruirat, ako dobijemo na uvid spomenute podatke. Ne znam ovako da li je tamnija zelena ili siva boja u shemi, ako su recimo primjenjene neke boje koje je trebalo potrošiti ili boje iz mornaričke krinke RAFa. Lijepo se vidi da su djelomično poneki od zrakoplova prebojavani svjetlijim bojama od očekivanih tj. zatečenih u shemi krinkanja. Za predpostaviti je da su primjenjene normirane britanske boje od onih za vozila do onih za unutrašnjost ili vanjštinu zrakoplova.

Lijep pozdrav, Dragiša -"Homo ludens"
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
potez XXV

Član od: 03 Svi 2006
Poruke: 806
PorukaUpisano: Uto Lip 30, 2015 9:36 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Fotkica "Hrvata" je iz arhiva bivseg Muzeja revolucije u Splitu, na netu vjerovatno zaslugom ekipe koja stoji iza znaci.net.

Sad je vjerovatno u Drzavnom arhivu ili kod onog tko je preuzeo gradu Muzeja...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
tiger
Gost
PorukaUpisano: Sri Jul 01, 2015 1:03 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Tako je.
Osim te postoji još nekoliko prilično zanimljivih.
Povremeno se dodaju nove, pa tko ima volje....

http://www.znaci.net/damjan/fotogalerija.php?slika_po_strani=50&fraza=&stranica=1
Natrag na vrh
dalibor

Član od: 22 Stu 2010
Poruke: 323
PorukaUpisano: Uto Jul 07, 2015 3:15 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

na fotki koju je dao Tiger (a poznata je iz MJV), vidi se jedna zanimljivost - sptit P več ima jugoslovenske oznake, osim na repu, gdje je još engleska zastava. Po mome rep je skinut sa nekog drugog avijona
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
0viking0
Moderator
Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 2730
Mjesto: Zagreb - Croatia
PorukaUpisano: Pet Ožu 18, 2016 10:17 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

http://www.iwm.org.uk/collections/item/object/205225829
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1242
PorukaUpisano: Pet Ožu 18, 2016 11:10 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Canne. Poznata fotka, nazalost neostra...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
dalibor

Član od: 22 Stu 2010
Poruke: 323
PorukaUpisano: Sub Ožu 19, 2016 10:11 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

je, kad je vidiš u večoj resoluciji, vidi se koliko je neoštra. a šteta. baš je lipi.

ova je meni jedna od najmilijih

Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 951
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Sri Jul 26, 2017 5:53 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Nije baš direktno vezano uz ovu temu ali nedavno je na forumu Air Britain Historiana objavljena slijedeća slika:



sa potpisom:

JK226 and EF553 were with 32 Sqn, while JK868 with 253 Sqn. Both Squadrons were stationed in Cannes, Italy during summer of 1944. 32 from 14 July to 23 September '44 and 253 from July 1944 to April 1945. So, most probably the photo was taken while aircraft of both squadrons were available for the Yugoslav ground crew training.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vrsa

Član od: 21 Lis 2005
Poruke: 2017
Mjesto: Lima, Peru
PorukaUpisano: Sri Jul 26, 2017 7:17 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

vojo Napisao/la:
Nije baš direktno vezano uz ovu temu ali nedavno je na forumu Air Britain Historiana objavljena slijedeća slika:



sa potpisom:

JK226 and EF553 were with 32 Sqn, while JK868 with 253 Sqn. Both Squadrons were stationed in Cannes, Italy during summer of 1944. 32 from 14 July to 23 September '44 and 253 from July 1944 to April 1945. So, most probably the photo was taken while aircraft of both squadrons were available for the Yugoslav ground crew training.

Vojo Very Happy


Vojo tu siku sam ja stavio (pogledaj stranicu prije) prije jedno godinu i više, ali je vjerovatno PB više ne pokazuje.
_________________
Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 951
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Čet Jul 27, 2017 7:23 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Vrsa (i ostali), sori, promaklo mi je .... izvinjavam se ....

Vojo Very Happy

vrsa Napisao/la:
vojo Napisao/la:
Nije baš direktno vezano uz ovu temu ali nedavno je na forumu Air Britain Historiana objavljena slijedeća slika:

....

JK226 and EF553 were with 32 Sqn, while JK868 with 253 Sqn. Both Squadrons were stationed in Cannes, Italy during summer of 1944. 32 from 14 July to 23 September '44 and 253 from July 1944 to April 1945. So, most probably the photo was taken while aircraft of both squadrons were available for the Yugoslav ground crew training.

Vojo Very Happy


Vojo tu siku sam ja stavio (pogledaj stranicu prije) prije jedno godinu i više, ali je vjerovatno PB više ne pokazuje.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945. Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4, 5
Stranica 5/5

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron