

Mjesto za sve maketarske teme i dileme
|
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu |
Autor |
Poruka |
| prelude
 | Član od: 23 Stu 2005 | Poruke: 1886 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Uto Velj 10, 2009 2:40 pm Naslov poruke: Ca-310bis vs. Ca-311(M) |
|
|
Vidim da ima zanimanja i nedoumica (kako kod mene samog tako i kod ostalih), pa ću se ipak ohrabriti i otvoriti novi topic. Brijem da će biti preglednije i ciljano isključivo na ove podtipove, jer je u onom topicu bila ipak druga tema, pa da tamo ne odemo previše OT ...
Dakle, predlažem da pokušamo prikazati sve ono što imamo skinuto na hardovima (nadam se da nije problem staviti i skenove objavljene na nekim drugim forumima), daj bože da netko pomogne s nečim i iz privatne kolekcije, odn. nekom fotkom koja još nije viđena ... te da riješimo nedoumice vezano za neke fotke na kojima nam nije izvjesno o kojem se podtipu radi.
Predlažem da se ograničimo na zrakoplove s ovih prostora (što je i svrha rubrike), izuzev ako treba razjasniti neke konstrukcijske nedoumice fotografijom iz nekih drugih zrakopl.), odn. premda je tema do 1941., svakako postirajmo i Ca-311(M) (naravno i Ca-310bis ako netko ima ili smatra da bi se moglo raditi o toj inačici) iz ZNDH, čisto radi raščlanjivanja tipoloških obilježja i specifičnosti, uostalom određeni broj istih očito je ranije nosio oznake VVKJ.
Also, krenut ću sa
Ca-310 bis
eskadr. brojevi u nizu od 13 ...
br. 15:
br. 24 (e, ovaj specifičan po drugačijem motoru (uz trokraku elisu), točnije Gnome-Rhone K9):
Djordje, bio sam toliko slobodan pa sam stavio i "tvoj" br. 21. Mada me ovdje još uvijek muče ovi otvori i "otvori" na trupu (ako ih uopće s obzirom na stanje aviona na fotki možemo rekonstruirati):
... u svakom slučaju mislim da se ne radi o istoj ptici (sa Zemuna IV/1941.) koju sam postirao dolje medju 311 ...
prelude: poruka promijenjena dana: Uto Velj 10, 2009 3:31 pm; prepravljeno ukupno 2 puta |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| prelude
 | Član od: 23 Stu 2005 | Poruke: 1886 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Uto Velj 10, 2009 3:06 pm Naslov poruke: |
|
|
Ca-311
br. 28:
Mislim da je ovog zaplijenjenog sa zemunskog aerodroma iz travnja 1941. Djordje (u topicu s "Rumunjima") podveo pod 310bis, medjutim meni se čini da je ipak riječ o 311 - zašto tako mislim objasnit ću naknadno kad razvijemo diskusiju ...
Isto tako i ovi na stajanci (u Italiji, jel? ako sam dobro shvatio) bi trebali po meni biti 311:
... u narednom javljanju oni za koje nisam siguran pod koju inačicu spadaju... |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| djordje
 | Član od: 01 Stu 2005 | Poruke: 103 | |
|
Upisano: Sri Velj 11, 2009 8:27 am Naslov poruke: |
|
|
Hteo bih da dodam da Ca-311 ili 310bis iza ovog na vec postavljenim slikama sa Zemuna ima ofarbani beli broj 3 sa desne strane trupa, a verovatno i sa leve. Ovaj avion se inace nalazi direktno ispred DH-89 Dragon Rapide-a. _________________ djordje |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| prelude
 | Član od: 23 Stu 2005 | Poruke: 1886 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Čet Velj 12, 2009 11:43 pm Naslov poruke: |
|
|
djordje Napisao/la: | Hteo bih da dodam da Ca-311 ili 310bis iza ovog na vec postavljenim slikama sa Zemuna ima ofarbani beli broj 3 sa desne strane trupa, a verovatno i sa leve. Ovaj avion se inace nalazi direktno ispred DH-89 Dragon Rapide-a. |
Očito misliš na ovu "3-ojku" (jamačno se isti broj nalazi i na lijevoj strani trupa - na jednoj fotografiji se to i nazire):
No, gledajući shematski prikaz te zaplijenjene stajanke (objavljen svojevremeno na YASIG-u ili "Vitrini" - nadam se da se Neša neće ljutiti što ga koristim ovdje), Dragon Rapide se nalazi više lijevo od tih dvaju Capronija (a iza njih je neki neidentificirani avion). Pored toga, vidljivo je da se na toj stajanci nalazi ukupno 3 Capronija koja su tema ovog topica, no ne bih se usudio tvrditi da su svi 310bis, pače mislim da je ispred te "3-ojke" upravo 311 kojeg sam u postu gore tako i uvrstio. Ima još poneka netočnost na toj shemi, tako npr. krajnje lijevo - a ispred trupa FP-2 nije PVT već po meni Sim-X.
Ukratko, obzirom na sve proučene fotke koje imam, usudio bih se tvrditi da bi jedan od ključeva razlikovanja 310bis i 311 u VVKJ (a gdje se zbog kuta fotografiranja ne može uočiti tehnička razlika - što bi pretpostavljeno mogao biti različiti raspored prozora na trupu) mogla biti shema bojenja. Naime, čini mi se, a i nije nelogično, da su upravo 311-ice došle nešto tamnije "flekave", odn. baš kod 310bis su vrlo uočljive i "vrište" ove svijetlije mrlje, dok mi se kod nekih Capronija (pretpost. upravo kod 311-ice) iste čine nešto zagasitijima.
Nemam baš "u prstu", odn. nisam neki poznavatelj talijanskih shema pa će to bolje znati netko tko o tome ima neku referentniju literaturu s pojedinim shemama. |
|
Natrag na vrh |
|
 |
|
|
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu Ne možete izmijeniti vlastite poruke Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu Ne možete glasati u anketama foruma
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron
|