Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Jakovljev UT-2
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1945. do 1991.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
tiger
Gost
PorukaUpisano: Ned Ožu 12, 2006 8:34 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Hvala Raguž na fotkama,nego u tom depou ima puno lijepih stvari,e kad bi bilo sredstava da se to sve sredi i proširi Muzej.
Natrag na vrh
tiger
Gost
PorukaUpisano: Ned Ožu 12, 2006 8:37 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

M-HOBBY Napisao/la:
Malo pojašnjenja o kretanju UT-2 u JRV mislim da će biti od koristi.

U leto 1945. jugoslovensko RV primilo je prvih 30 UT-2M za opremanje novoformirane pilotske škole u Pančevu. Početkom 1946. dobili su ev. br. 0301-0330. U pilotskoj školi u Zadru u proleće 1945. nije bilo UT-2 jer ih tadašnje vazduhoplovstvo nije ni imalo!
Krajem 1947. iz SSSR-a primljeno je još aviona i to 25 primeraka aviona UT-2 (ev. br. 0331-0355).

Primerak UT-2 ev. br. 0333 o kojem je bilo reči ima fabrički broj 02041 i tokom svoje karijere u JRV kretao se kroz više školskih i borbenih jedinica: po prijemu predat je 1. školskom puku, pa posle manje opravke u V SAR (peta samostalna avio radionica) ponovo je vraćen u istu jedinicu (koja je u medjuvremenu promenila brojčanu oznaku u 104. školski puk). Zatim prelazi na korišćenje u 105. školski puk, da bi potom oktobra 1949. bio predat u 37. diviziju na raspored. U veoma kratkom vremenu prelazi iz jedne jedinice u drugu, zbog hroničnog nedostatka aviona za obuku, te tokom dve godine koristili su ga sledećim redom 111, 96, 204, 172, 83,ponovo 111, opet 96.puk i na kraju ponovo 111. puk! Odluka o predaji UT-2 na korišćenje Vazduhoplovnom Savezu Jugoslavije uključuje i ovaj primerak koji je oktobra 1952. (posle opravke u Zavodu za opravku aviona br. 168) predat u VSJ. Dobio je civilnu oznaku YU-CGL a letačka karijera mu je okončana odlukom o rashodu 1960. godine.

Za maketare interesantno je da ukrajinski A model proizvodi maketu UT-2 u 1/72, u osnovnoj varijanti, pa se mogu praviti primerci ev. br. 0331- 0355.

Milan

Hvala Milane,ovo je stvarno hvale vrijedan tekstić Klap klap
Natrag na vrh
Karaya

Član od: 21 Lis 2005
Poruke: 2103
Mjesto: Velika Gorica
PorukaUpisano: Pon Ožu 13, 2006 11:39 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Zanimljiv je taj deponij Shocked Cool Shocked Laughing

Bilo bi ga ljepo vidjeti!
_________________
Vedran
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Damir
Gost
PorukaUpisano: Pon Ožu 13, 2006 11:55 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Super fotke, thanks. Nadajmo se da su svi "satovi" iz cockpita negdje u ladici... Very Happy
Natrag na vrh
Mario Raguž

Član od: 09 Stu 2005
Poruke: 1286
Mjesto: Dubrovnik
PorukaUpisano: Uto Ožu 14, 2006 7:14 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ovo jos zaboravih....

Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Grunf
Administrator
Član od: 24 Lis 2005
Poruke: 7768
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Ožu 15, 2006 10:49 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

hvala na slikama Mario! Avion, dakle nije u najboljem stanju, ali nije ni u tako lošem. Mogao bi zablistati nakon obnove. Nije mi jasno u čemu je problem što se tiče restauriranja? Spominjan je nedostatak dokumentacije..Zar ove oznake i registracija nisu dovoljno dobre? Meni se čini da bi se tijekom obnove moglo probati sondirati boju na mjestima oznaka, pa ako se ne nađe neka kvalitetnija faza bojenja i označavanja, onda se može obnoviti u postojećim bojama i oznakama ove posljednje faze.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Karaya

Član od: 21 Lis 2005
Poruke: 2103
Mjesto: Velika Gorica
PorukaUpisano: Sri Ožu 15, 2006 8:54 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ja bih samo dodao da bi bilo SUPER kad bi ga uspjeli vratiti u letno stanje a oznake ko...................
_________________
Vedran
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Supercuber

Član od: 20 Ožu 2006
Poruke: 234
PorukaUpisano: Pon Ožu 20, 2006 2:38 pm    Naslov poruke: UT-2 Ut2m Citiraj ovaj komentar

Poz,
Zanimljive fotke,
Evo jos tri, delimicno upotrebljive:
Nepoznati izvor-UT-2 Yu*CFG


Magazin Krila cca 1980
UT2M 0312 YU-XXX Aero Klub Ptuj 1954


Vojna enciklopedija, UT-2( ne UT2M)SVC Vrsac, 195x, niz aviona, citaju se oznake
YU-CKJ(belo) drugi avion u nizu i YU-CLJ ili CLU(crno)prvi avion u nizu.
Trecem se registracija zavrsava na Y ( YU-C?Y)


Inace, UT-2 i UT-2m se razlikuju po krilima i horizontalnom stabilizatoru.
UT-2 ima ravnu napadnu ivicu krila i pravougaoni horizontalac, dok UT-2 M( M za "Marshutniij") ima zabacenu strelu krila i trapezni horizontalni stabilizator. UT-2m je bio znatno brzi i okretniji od osnovnog UT-2.

Pozdrav,
Supercuber/Yasig/Aeropoxy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1884
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Ožu 20, 2006 10:25 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Lijepe fotke...

Ovo otprilike potvrđuje moju tezu o "nesrebrnom" farbanju UT-2 u ranijoj fazi upotrebe koju sam postao na topicu o walkaroundu oko UT-2 iz depoa TMZ. Mogla bi biti baš ona tamnosiva koja se nazire ispod oljuštene srebrne boje...

Nego, Supercuber, ima li se nešto o UT-2 u "isključivoj" uporabi u JRV, odn. punim JRV oznakama?
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Hobby M
Gost
PorukaUpisano: Uto Ožu 21, 2006 12:33 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Evo Robi, od mene nekoliko UT-2M u "čisto" vojnoj upotrebi:



Inače, uz gore navedene razlike, dodao bih razliku i u vertikalnom stabilizatoru, koji je kod UT-2 šiljastiji pri vrhu, dok je kod UT-2M nešto veće površine i manje šiljastog vrha.
Natrag na vrh
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1884
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Ožu 21, 2006 1:04 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Stari, ovo je lijepo... i nadasve interesantno!
Iz kojeg je izvora ta fotka?
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Hobby M
Gost
PorukaUpisano: Uto Ožu 21, 2006 11:32 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

To je razglednica sa sajma antikviteta.
Natrag na vrh
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1884
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Ožu 21, 2006 12:13 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Da ga idem rekonstruirati, ja bi to riješio ovako: plavi broj "5" u bijelom obrubu (moguće ista plava boja i vrh repa /uz donji bijeli obrub/), kormilo pravca u nekoj žutoj boji... tamnija od ove koja obrubljuje zvijezdu, ali to kromilo pravca može doduše biti svašta i plavo i svijetlo zeleno...

Sam avion srednje(golublje)sivi, a možda i svijetlije maslinastozeleni...

Čini mi se da se oko rondele nazire neki tamni široki krug (moguće prebojavanje ili probijanje prebojavanja ranije /ruske/ oznake - zvijezde).

Na onoj "3-ci" iza vidi se da vrh repa još nije dobio boju (marker jedinice) - ucrtana je samo bijela linija, a nazire se i pretpostavlj. žuta (uža) traka oko trupa blizu repa...

Evo, tako sam ja to zamislio...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Supercuber

Član od: 20 Ožu 2006
Poruke: 234
PorukaUpisano: Uto Ožu 21, 2006 2:50 pm    Naslov poruke: UT-2 u JRV Citiraj ovaj komentar

Pozdrav,
Trazili ste, gledajte...
Screen shots iz filma ISTORIJA JRV-Klipna avijacija 1945-1953 I deo
nastavni Zastava Film.
VHS na DIVx pa screen shot( mala je rezolucija-320x240 pa su slike sitne).
Zagrebacki ZTM UT-2 0333 iz doba vojne sluzbe, Aerodrom Pancevo i okolna letelista, oktobar 1945.

UT-2 0333 crveni 1(white outlined)




UT-2 03xx, crveni 4(white outlined) u letu


Bele trake na krilima, dole i gore na UT-2 03xx





Moje je misljenje da su od pocetka ti avioni bili golubije sivi gore, svetlo plavi dole sa svim ostalim karakteristikama VVS bojenja.
Ako neko drugacije misli, neka kaze, otvoren sam za promenu misljenja.
U Rusiji je jedan restauriran u zelenoj boji:


Pozdrav,
Supercuber/Yasig/Aeropoxy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Damir
Gost
PorukaUpisano: Uto Ožu 21, 2006 3:29 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Je li to ovaj nas iz muzeja ? Zar smo rijesili zagonetke i probleme vezane za restauraciju ?
Natrag na vrh
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1945. do 1991. Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3  Naprijed
Stranica 2/3

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron