Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

fotografija hidroaviona
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1918. do 1941.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1880
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Sij 12, 2009 12:34 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

frka Napisao/la:
sasvin sigurno je to Šm a ne IO koji ima drugačiji rep a uostalom je i dosta veći od Šimike.


Da, u pravu si - više sam obraćao pozornost na "kadu" ...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
ino

Član od: 26 Ruj 2008
Poruke: 129
Mjesto: Zadar
PorukaUpisano: Pon Sij 12, 2009 6:55 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Čitao sam jednu knjigu zove se Gospodari neba. U kojoj piše o prvom partizanskom hidroavionu.
Ciril Vrabić bivši narednik-pilot kraljevine jugoslavije.1941 za vrijeme okupacije Italije bavio se svakakvim poslovima,popravcima bicikli,poljoprivrednih strojeva,brodskih motora ribarskih brodova i bio partizanski doušnik.Uz to imao je i ilegalnu krčmu u Trogiru u koju su dolazili Talijani iz Divulja.Približavanjem kapitulacije Italije znao je da u bazi Divulje postoji još jedan školski hidroavion bivše kraljevine jugoslavije kojeg Talijani nisu koristili jer su imali več jednu nezgodu sa sličnim,srušio se dok ga je jedan talijanski pilot testirao.
Ciril Vrabić iskoristivši prijateljstvo sa jednim talijanskim zapovjednikom u Divuljama koji je kod njega dolazio često na čašicu vina nagovorio ga je da skine neke djelove motora na hidroavionu koji bi se mogli dobro unovčiti kod ribara i tako bi obojica dobro zaradili.To je Talijan i učinio.
Kapitulaciom Italije partizani su nastojali da im Talijani ostave sve hidroavione u Divuljama ali prije nego su se partizani uspjeli okupiti i upasti u bazu Talijani su odletjeli sa svim hidroavionima za Italiju.Sa svima osim sa tim malim školskim hidroavionom. Ciril je montirao natrag izvađene dijelove i poletio sa njim. To je bio prvi partizanski hidro avion jedrenjak Sveti Šimun mu je bio nosač.Ciril je letio na ratne zadatke sa njim 24 puta,A za vrijeme leta na 25ti zadatak došlo je do kvara i avion je pao u samo mjesto Bol na Braču.

Interesira me ako tko zna dali je taj hidroavion ovakav kao sa slike?U knjizi nije napisano o kojem tipu hidroaviona je riječ osim da je mali školski hidroavion dvosjed 165ks.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku MSN Messenger
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1880
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pon Sij 12, 2009 11:27 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Pilot se prezivao Vrabič jer je bio slovenskog porijekla (rođen 1909. blizu blizu hrvatske granice u Rogatecu) - kasnije i pilot u 352. Sqn RAF (1. eskadrila NOVJ) na Spiftfireima, a hidroavion o kojem pišeš je u poslijeratnoj literaturi već "opjevani" Fleet Trainer kojih je par bilo u naoružanju prijeratnog PVKJ, tako da je izvjesno da je i taj Vrabičev (1. hidroplanska baza NOVJ) jedan iz tog plijena. Uostalom imaš ga u kutu hangara i u mojoj gore postanoj fotki o talijanskoj zapljeni hidroaviona PVKJ.
Nego, nisi postao tu fotku koju spominješ. Kao referenca, evo jedan profil iz KJ koji sam pronašao. Fotografije istog u sastavu PVKJ su inače vrlo rijetke, praktički se ne sjećam da sam ijednu vidio ...

Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
ino

Član od: 26 Ruj 2008
Poruke: 129
Mjesto: Zadar
PorukaUpisano: Uto Sij 13, 2009 1:54 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ma nemam sliku tog hidroaviona mislio sam pitati dali je to takav hidroavion sa slike sto ju je morest postavio na ovom topicu.

Nego ajde postaviti cu i ja par slika iz ove knjige.Nemam skener pa san mora slikati.


By diklo, shot with DSC-W35 at 2009-01-12


By diklo, shot with DSC-W35 at 2009-01-12


By diklo, shot with DSC-W35 at 2009-01-12


By diklo, shot with DSC-W35 at 2009-01-12


By diklo, shot with DSC-W35 at 2009-01-12


By diklo, shot with DSC-W35 at 2009-01-12


By diklo, shot with DSC-W35 at 2009-01-12


By diklo, shot with DSC-W35 at 2009-01-12
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku MSN Messenger
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1880
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Sij 13, 2009 2:23 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Malo si nepotrebno "oskrvnuo" ovaj topic o hidroavionima s ovim fotkama pa predlažem da otvoriš novi topic (ili dato učine moderatori) te ih preseliš tamo, ali moram priznati da ima par nekoliko zanimljivih fotografija i portreta koje dosad nisam viđao drugdje.

Ispravak: sad si me podsjetio da sam nedavno na nekom second-handu i ja kupio tu knjigu, međutim nisam je stigao ni prolistati, pa si mi dao ideju za malo listanja prije spavanja ...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1880
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Sij 13, 2009 3:22 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

prelude Napisao/la:

Ispravak: sad si me podsjetio da sam nedavno na nekom second-handu i ja kupio tu knjigu, međutim nisam je stigao ni prolistati, pa si mi dao ideju za malo listanja prije spavanja ...


Ispravak ispravka: Nije ni čudo što nisam zamijetio te fotografije. Listajući sinoć knjigu, ustanovio sam naime, da stranice s fotografijama u mom primjerku - nedostaju. Neki ih je "vandal" očito "riješio" na "praktičan" i napose "kulturan" način ...

Zato bih bio zahvalan da netko (možeš i ti Ino ako si u mogućnosti) kvalitenije poskenira tih par fotografija pa ih postira ili mi ih pošalje na mail. Tnx.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
ino

Član od: 26 Ruj 2008
Poruke: 129
Mjesto: Zadar
PorukaUpisano: Uto Sij 13, 2009 5:15 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

pogledati cu kod prijatelja dali netko od njih ima skener,pa cu ih skenirati i poslati ti ih na mail.Ima još slika u knjizi,nešto prije prvog svjetskog rata.Slike prvog svj rata su samo o srpskim avionima i pilotima tako da ih nisam ni stavlja.I ima jos par slika iz 2svj rata.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku MSN Messenger
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1880
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Sij 14, 2009 1:19 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

ino Napisao/la:
pogledati cu kod prijatelja dali netko od njih ima skener,pa cu ih skenirati i poslati ti ih na mail.Ima još slika u knjizi,nešto prije prvog svjetskog rata.Slike prvog svj rata su samo o srpskim avionima i pilotima tako da ih nisam ni stavlja.I ima jos par slika iz 2svj rata.


Tnx unaprijed.
Zanimaju me prvenstveno ove fotke iz II. rata (posebno je interesantan ovaj Čajavčev Breguet), te ovaj austrougarski/njemački dvokrilac (i još koji ako ima). Ove ostale (ranije) slike, uključujući do Križajevog Dewoitinea su često objavljivane, pa ih imam na par mjesta i na hardu tako da se ne moraš truditi.
U konačnici, nastojati ću si nabaviti i "neokrnjenu" knjigu, tako da nije neka "priša" za sve ovo.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
ino

Član od: 26 Ruj 2008
Poruke: 129
Mjesto: Zadar
PorukaUpisano: Sri Sij 14, 2009 3:57 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Posto san skrenija sa teme evo nekih podataka o hidroaviona PVKJ pa se vratimo na temu.

HIDROAVIONI KRALJEVINE JUGOSLAVIJE PRVIH DANA RATA 1941

Pomorsko zrakoploivstvo (sjedište komande u Kaštel-Lukšiću)
1-va hidroavionska komanda bila je u formiranju u Vodicama (do 01.4.1941 formirana je 12 eskadrila)

2-ga hidroavionska komanda (raspoređena u Skradinu i Primoštenu) imala je u sastavu 3-ću hidroavionsku grupu za bombandiranje i torpediranje i 4-tu za izviđanje

3-ća hidroavionska komanda sastava: 1-va hidroavionska grupa za blisko izviđanje i 2-ga hidroavionska grupa za bombardiranje i torpediranje u Boki Kotorskoj.

Neposredno pred rat pomorsko zrakoplovstvo KJ raspolagala je sa 162 hidroaviona (od kojih 117 sposobnih za ratne operacije ) i 30 školskih hidroaviona.Lovačkih hidroaviona nije bilo a potrbnu zaštitu trebala je pružiti vojno zrakoplovstvo.


6.4.1941 sa zadarskog aerodroma ,u rano jutro,uzletila je grupa od 13 talijanskih aviona i izvršila prvo bombandiranje Splita,Mostara i Divulja.Ne znam dali je,ako je,koliko je,tom prilikom uništeno hidroavina u Divuljama.

9.4.1941 pojačanjem aktivnosti talijanske avijacije,koja je sistematski tražila i uništavala veoma pasivnu hidroavijaciju KJ u srednjoj Dalmaciji.Tokom dana uništeno je nekoliko hidroaviona Do H (Dornier Hispano) i SIM u Primoštenu i Divuljama Dok je eskadrila Do W (Dornier Wal) u selu Jadrtovcu potpuno uništena .Zbog kukavičkog držanja štaba pomorskog zrakoplovstva ,koji je svojim bijegom i pasivnošću stvorio rasulo,raspale su se 1 i 2 hidroavionske komande ,a da nisu izvršile ni jedan borbeni zadatak.Preostale hidroavione koji nisu bili uništeni ranije ,uništile su djelomično same posade,a samo su se neki od njih povukli u Boku Kotorsku.

Hidro eskadrila Do H iz 3 hidroavionska komande izvršila je 10/11.4.1941 noćno bombandiranje luke i grada Drača.Nanesena je šteta lučkim postrojenjima i nekim brodovima pomočne namjene .Ovo je ustvari bio jedini borbeni zadatak pomorskog zrakoplovstva koji je inače izvršen pod pritiskom nižeg zrakoplovnog sastava.

14.4.1941 talijanska eskadrila teških bombandera 2 avio-puka iz Udine bombandirala je neke dalmatinske gradove .I istog dana uništeno je 14 hidroaviona u hidro-bazi u Divuljama koji su bili prikriveni i maskirani kod sela Marina i sela Rogoznice .
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku MSN Messenger
dr. vlado

Član od: 12 Ožu 2008
Poruke: 1411
PorukaUpisano: Čet Sij 15, 2009 6:37 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Pozdrav ekipi!
Evo mali doprinos ovoj temi - neki dan sam od jednog prijatelja dobio ovu fotku u orginalu pa je skeniram za vas. Ovakve karte su tada koristili i za cestitanje Uskrsa... Na zalost, text na poledjini nije datiran.
Ako se ne varam, ovo je Fizirov hidro...?



Zivi i zdravi bili!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
morest

Član od: 06 Sij 2009
Poruke: 75
Mjesto: ST-ŠI
PorukaUpisano: Čet Sij 15, 2009 6:43 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Zanimljiva fotka Very Happy Da bilo je često da se čestita Uskrs na ovakav način, ja imam nekoliko razglednica sa slikom Kr. Broda Dubrovnik i Dalmacija, gdje piše Sretan Uskrs, samo na latinici Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1880
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Sij 15, 2009 11:20 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

dr. vlado Napisao/la:
Ako se ne varam, ovo je Fizirov hidro...?


Da bude sve po regulama, F1M (ili Fizir 1. mornarički), proizveden u Zmaju. Motor IAM Jupiter 9Ad 420 ks (vjer. najkorišteniji motor u KJ u kasnim 20-tim i 30-tim godinama /najveći br. Bre. 19 i Poteza 25 su imali taj motor/). U upotrebi (PVKJ) je bilo 5 kom. F1M. Jedan je "dužio" i NACA prsten oko motora.

Inače, vrlo "viđana" fotografija, tako da je jedan prodavač na Britancu već "godinama" ima na štandu, a nikako da spusti cijenu koja stoga zbog svoje tržišne nezanimljivosti u najmanju ruku - nervira ... Al čovjek i dalje čega svog "jelena" (kupca) ...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1241
PorukaUpisano: Sub Sij 17, 2009 11:17 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar


Nadam se da se moj prijatelj Alaska neće ljutiti što sam postirao ovu fotku Fleeta br.1 koju mi je on nabavio, ali kako će biti objavljena u drugom dijelu knjige o hidroavijaciji (prvi dio je u tisku i treba biti vani do konca siječnja) koji je predviđen za drugu polovicu ove godine, evo je da ne čekate. Snimljena je za vrijeme snimanja filma Koraljna princeza (da li se nekako može doći do toga filma neznam) gdje je glumilo i Pomorsko zrakoplovstvo.
No dobro, na ovoj rijetkoj fotki ovdje se izvrsno vide neki detalji Fleeta br. 1, a ono što je posebna poslastica su boje - avion je imao tamno plavi trup i žuta krila, u maniri američkog pomorskog zrakoplovstva između dva rata. A pogledajte tek letačku odjeću pilota - bijeli kombinezon i cipele - šminkerski do daske, nema što!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1880
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sub Sij 17, 2009 12:18 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Cipele su najjače ...

Jako lijepo - nadam se da si nacrtao i profil ... Wink

Nego, interesantni su i godovi drva elise (u velikom su kontrastu, čini se)!
Prava poslastica za maketarsku vitrinu, jedino ne znam kakva je stvar s maketama za taj avion.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Supercuber

Član od: 20 Ožu 2006
Poruke: 202
PorukaUpisano: Sub Sij 17, 2009 1:48 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

AZUR 1/72

Fleet 10G i Fleet 16 Finch

Mora mix obe makete, plus EDO plovci

I Planet Models Resin Fleet 16 Finch

Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1918. do 1941. Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3  Naprijed
Stranica 2/3

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron