

Mjesto za sve maketarske teme i dileme
|
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu |
Autor |
Poruka |
| Leo - zd
 | Član od: 16 Pro 2008 | Poruke: 2514 | Mjesto: Zadar |
|
Upisano: Sri Sij 15, 2025 8:33 pm Naslov poruke: |
|
|
Lipooo |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vojo
 | Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1833 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Čet Sij 16, 2025 5:27 pm Naslov poruke: |
|
|
Ah, vidim da oduševljenju sa modernim Japancima nema kraja .... znači, nisam samo ja čudak ....
Ajde, to me ipak malo tješi.
Vojo  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Poky
 | Član od: 16 Lis 2005 | Poruke: 5372 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Čet Sij 16, 2025 10:53 pm Naslov poruke: |
|
|
Dobra je japanska tehnika, pusti ti komentare... Šteta što je zanemarena od proizvođaća plastičkih igračaka... _________________ Poky |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vojo
 | Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1833 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Čet Sij 30, 2025 6:00 pm Naslov poruke: |
|
|
Maketa: K-5350 'Mustang'
Proizvođač: Zvezda, Rusija
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 5074
Na prvi pogled:
Najprije da razjasnim - ono 'K-5350' to je model kamiona KamAZ-a ('Kamskij Automobilski Zavod' iz grada Neberežnije Čelni) što nije naznačeno na kutiji (autorska prava?).
U uobičajenoj kutiji - Zvezdine uobičajene 'srednje' kutije su sa omotnicom (sa naslovnim crtežom) od tankog kartona a unutra je smeđa kutija od valovitog kartona - dobiva se (opet) uobičajena dva stabla veličine kutije .... počinjem sumnjati da Zvezda radi broj dijelova u maketi prema veličini stabla tj. kutije - kao nekada američki Revell koji je radio avione u mjerilima tako da stanu u kutiju pa koje mjerilo ispadne ):
Dakle, dva stabla sive plastike, jedno malo stabalce prozirne plastike (stakla i svijetla) te zasebno gume od crne gumene gume (ha, da čujem tko može ovo brno ponoviti).
Uz to je listić oznaka za tri varijante i, naravno, uputstva veličine kutije sa listom sheme bojanja u boji.
Sve uobičajeno za Zvezdu i, nadam se, uobičajene (visoke) kvalitete.
Slaganje:
Plastika je mekana i vrlo ugodna za rad. Dijelova ima jako mnogo ali su brojevi posloženi po redoslijedu na stablima tako da ih se lako pronalazi. Tome, pridonose i vrlo dobra uputstva.
Jedna neobičnost - stakleni dijelovi su od prozirne plastike ali ne one uobičajene, krute i krte već od neke napola gumene .... vrlo neobično ....
Šasija je doslovno malo remek dijelo maketarenja. Na stranu što ima više od 60 dijelova (bez kotača) - mene u principu nikad ne fascinira broj dijelova niti nepotrebno usitnjavanje - ali dijelovi su tako ljepo detaljizirani sa gotovo svakom zakovicom ili vijkom - sve je uredno i čisto, dijelovi pašu međusobno fantastično i sve što trebate je malo lijepila, skalpel i brdo strpljenja. Rezultat je izvanredan. Rekao bih u ravnini, ako ne i bolji, od šasije kamiona Lancia 3Ro od IBG-a.
Inače slaganje je uobičajeno, ništa što već nije viđeno i lom dijelova je uobičajen. Neobičan je taj visoki nivo detalja, posebno motora/mjenjača (od čega se dobar dio na kraju, nažalost, ne vidi). Ti dobri detalji navode maketara da još bolje napravi maketu, da čim nevidljivije zalijepi dijelove i kasnije ih čim pažljivije oboja.
Kabina se lijepi iz više dijelova (ono posebno bočne strane, pod, krov itd.) što me u principu ne smeta, jedino mi na taj način ne ispada uvijek savršeno četvrtasta i simetrična. Već sam se navikao na kabine napravljene sa bočnim/kliznim kalupima kada dobivate praktički gotovu kabinu tako da mi se ovo ljepljenje čini kao korak nazad. No s obzirom na izvanrednu točnost dijelova i međusobno pasanje kao i vrlo mudar odabir štiftića i rupica, kabina ispada savršena.
Uvijek govorim da je sanduk kamiona jedan sklop gdje se proizvođači maketa mogu doslovce iživljavati na detaljima do besvjesti. E, kod ove makete su otišli korak dalje - ja sam odabrao raditi sanduk sa ceradom (moguće je raditi i bez cerade pa su bočni dijelovi drugačiji plus arnjevi zasebno) i ta cerada i cijeli sanduk su tako dobro napravljeni da je to nevjerojatno!
Istina je da je ceradu trebalo kitati jer su spojevi kosi i ostaje kao vlas tanka pukotina koja se, nakon bojanja, vidi. No to ne umanjuje kvalitetu dijelova, spojeva i vjerodostojnosti.
Kada je maketa gotova, a posebno pred kraj slaganja i kod bojanja, malo me zasmetala ta fragilnost/nježnost makete - sve je to lijepo i krasno ali kad moraš svaki puta dobro razmisliti gdje uhvatiti maketu da bi nešto zalijepio ili pobojao bez da slomiš onda ....? Prednje blatobrane sam dva puta lomio i tek kad sam zalijepio kabinu na šasiju sam odahnuo ....
Male greške koje sam uočio:
- sjekira (od pionirskog alata) koja se lijepi ispod sanduka, naznačeno je (u koraku 10) da se lijepi u dvije rupice ispod sanduka, ali tih rupica nema, barem ne na mojoj maketi ....
- kod pozicioniranja rezervara goriva na šasiju - oba rezervara (i lijevi i desni) su lagano asimetrični u odnosu na svoje nosače; u koraku 22 na lijevoj strani po uputstvima dolazi rezervoar (podkorak 22-a) od dijelova B-22 i B23. Međutim, kad se taj zalijepi na mjesto onda dira rezervare zraka (podkorak 22-c) a veliki je razmak do kutije i rezervara zraka (podkorak 22-b). Istovremeno prema uputstvima kada se desni rezervoar zalijepi (korak 29, podkorak 29-a) onda dira nosač ispušnog lonca (koji je već 'uliven' u šasiji, dakle nije krivo zalijepljen). Međutim, kad se oba rezervara zamjene (podkorak 29-a na lijevu stranu a podkorak 22a na desnu) sve štima, paše i nitko nikome ne smeta ....
Bojanje:
Tu se nema puno što pričati - tamno zelena (dvije nijanse - jedna za kabinu, druga za sanduk) i to je to. Ja sam koristio Revellovu br. 363 za kabinu, Humbrolku br. 172 za sanduk i Humbrolovu sivo-zelenu (sa žutim weathering nijansama) za ceradu. Ali, sudeći po slikama, koju god zelenu da koristite, dobra je.
Oznake:
Listić oznaka, koliko god relativno mali, ipak ima dosta bogate oznake za čak tri vozila i to ne samo one 'uobičajene' (gardijske i sl.) već malo drugačije, konačno.
Ipak, s obzirom na angažiranje tih vozila u trenutačnom sukobu, ponuđene oznake me nisu zadovoljile jer nemaju nikakve taktičke oznake, a da ne govorimo o oznakama za brzo prepoznavanje.
Zato sam, osim tablica, odlučio staviti svoje oznake, a kako nisam našao ništa prikladno u inače prebogatoj kutiji sa rezervnim oznakama, morao sam (opet) rezati šablone i prskati oznake.
Odlučio sam se za oznake za brzu identifikaciju koje su uvedene u svibnju 2024. čini mi se najprije na 'Kurskom frontu', a ova varijanta (tipa 'stensil') mi je dobro došla da lakše izrežem šablone. Inače, oznake sam radio prema fotografiji vozila uništenom rujna 2024. kod Belgoroda (slika sa Twittera) - uočite i veličinu/debljinu nogostupa za na kabinu:
Uputstva:
Znam da se ponavljam, ali uputstva su, kao i obično - gotovo savršena. Na stranu što je (po meni) redoslijed slaganja naopako složen (slaganje počinje od kabine!?), uvijek možete, kao ja, slagati od šasije pa nadalje .... To me podsjeća na jednu zgodu, možda sam ovdje i pričao o tome, ako jesam, slobodno preskočite (ovo poplavljeno) ....
Dakle, kad sam radio u brodogradilištu u Puntu, ovdje na otoku Krku, radili smo drvene brodove, mislim novogradnje - remontirali smo i metalne brodove, ali novi brodovi su bili samo drveni. E, ja sam, pred kraj rada u škveru (prije nego sam otišao u drugu firmu) bio voditelj gradnje prvog od serije novih 'patrolnih' brodova za policiju (ondašnja Milicija), broda koji će dobiti ime 'Srđ' (ne znam dali se i dalje tako zove).
No, konstrukcija broda (kobilica i rebra) je, naravno, bila drvena (a oplata od šper-ploče). Za tako velike brodove (dužine oko 20 metara, ako se dobro sjećam) nemoguće je naći zakrivljenu hrastovinu da oblikom paše za rebra (kako se nekad radilo za manje barke) pa su se rebra (ali i kobilica) radili od laminata - ljepljenih tanjih 'dasaka' debljine oko 5-6 mm - po šablonama/oblicima kakve smo trebali. Nama su to, te laminate, radili u Voćinu (da, ono mjesto nažalost poznato po masakru stanovništva tokom ovoga rata) i onda smo ih dovozili u Punat i tamo slagali. Ovi u Voćinu su radili ta rebra kako im je došlo - inače su radili nosače za konstrukcije za velike hale - tj. ništa im nije značilo dali rade prva ili zadnja rebra niti po nekakvom redu.
A mi, pošto smo (kao i građevinari) uvijek bili u nekoj stisci i u zaostatku sa planovima, smo dobivali ta rebra po 'neredu' i kako je bila frka, kako smo ih dobivali, tako smo ih i slagali na kobilicu. Tako je ispalo da se je ovaj 'moj' brod počeo raditi sa rebrima od sredine!
A stariji kalafati, pravi majstori koji su izradu takvih drvenih plovila imali 'u krvi' samo su s nevjericom gledali i čudili se a njihov brigadir mi se požalio da brod 'delamo na guzicu' tj. naopako .... i to nikako nije dobro ....
Par slika da shvatite o čemu govorim (na slikama je konstrukcija ribarskog broda a ne 'Srđa') - podignuta kobilica spremna za primanje rebera -
I rebra isporučena iz Voćina koja čekaju da budu odrezana na mjeru i montirana -
Eto, na to su me podsjetila ova uputstva koja su isto 'delana na g....' - barem što se redoslijeda tiče ....
Dodaci/izmjene:
Nisam ništa dodavao a izmjenio sam samo onaj 'nogostup' za ulaz u kabinu sa žičanim jer je od plastike stvarno pre glomazan i naprosto bode oči (vidi gornju sliku pravog kamiona).
A da se mene pita (a ne pita se) na ovoj maketi mi je prvi puta falilo malo metala - po meni bi u maketi, da bude 100% savršena (a ne 99% kao sada) trebali biti ponuđeni i blatobrani (oni stražnji, ispod sanduka) od foto-jetkovine. Ovi su stvarno pre debeli a ne možete ih stanjiti jer su s obje strane vrlo detaljni.
Isto tako, ne znam zašto, u maketi su izostavljeni brisači (3 kom). Ispod šofer-šajbe jesu tri rupice, ali brisača ni od korova.
Kudim:
- ništa (osim cijene, naravno)
Hvalim:
Sve - ali posebno
- odabir teme
- savršeno pasanje dijelova
- odlični površinski detalji
Zaključak:
Kako sam i očekivao od novih Zvezdinih maketa, kvaliteta je impresivna i uz sam vrh najboljih proizvođača tih malih maketa. Svaka čast!
Preporuka:
Svakako kupiti - ako baš i nije vaš prvi izbor teme, kupite si ju za slaganje kad želite uživati u izvanrednoj maketi. Iako nije jeftina, vrijedi svaku lipu/cent/paru .... što li već.
Vojo  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Groff
 | Član od: 12 Lis 2010 | Poruke: 521 | Mjesto: Bakarac |
|
Upisano: Čet Sij 30, 2025 8:27 pm Naslov poruke: |
|
|
Tako mali a tako puno djelova, ali majstoru je to izazov ! Bravo Vojo ! _________________ Ploviti je potrebno, živjeti nije ! |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| nik
| Član od: 22 Lip 2017 | Poruke: 130 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Pet Sij 31, 2025 4:13 am Naslov poruke: |
|
|
Odlično! I maketa i rad.
Potpuno je u istoj kategoriji i njhov novi Ural a verzija sa teretnim sandukom ima na isti način riješenu ceradu; posebno stranice za varijantu sa a posebno za bez. |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| su27rules
 | Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 5729 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Leo - zd
 | Član od: 16 Pro 2008 | Poruke: 2514 | Mjesto: Zadar |
|
Upisano: Pet Sij 31, 2025 12:33 pm Naslov poruke: |
|
|
Izvrsno, izvrsno, izvrsno  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vojo
 | Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1833 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Pet Velj 07, 2025 10:39 am Naslov poruke: |
|
|
Maketa: M2A2 ODS/ODE-E Bradley Fighting Vehicle
Proizvođač: Trumpeter, Kina
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 07297
Na prvi pogled:
Uobičajena Trumpeterova kutija sa poklopcem i slikom gotove makete na poklopcu - izgleda da je to stvarno ova maketa (u 1/72) a ne veća (u 1/35) kao što znaju varati ....
U kutiji se nalazi pet stabala sive plastike, veličine svakog stabla oko pola kutije ili nešto manje, plus donji dio vozila sa već izlijevanim koljenima za kotače, crne mekane gusjenice, listić oznaka i uputstva.
Otprilike ono što očekujete od standardnog Trumpeterovog pakiranja.
Slaganje:
Iznenađujuće (zato što nigdje na kutiji nije napomenuto) je da se dobiva kompletna unutrašnjost vozila sa svim stolicama, opremom, municijom, košarom kupole itd. U odnosu na ModelCollectovog BMP-3 koje sam nedavno radio (i prikazao u ovoj dretvi) koji se naveliko reklamira kao 'full interior' ovaj je daleko kvalitetniji i kompletniji. Ali pošto nisam namjeravao ostavljati otvorene poklopce na ovoj maketi (najviše radi nedostatka dobrih fotografija naših 'unutrašnjosti') nisam uopće ništa radio po pitanju 'interiora'. Tako da sad imam jedan komplet unutrašnjosti viška (za neku drugu maketu koja to nema?).
Baj-d vej, ti poklopci otvora na vozilu - poklopac vozača je zaseban (bez nutarnjih detalja), poklopac posade je zaseban (onaj veći, četvrtasti - isto bez nutarnjih detalja) dok su oba poklopca na kupoli 'ulivena' u kupolu i ne mogu se zalijepiti otvorenima.
Detalji, posebno oni sa vanjske strane dodatnog oklopa sa svim onim držačima (ne znam čega) izgledaju jako dobro napravljeni. Ali i ostalji detalji su zadovoljavajući.
Na našim M2 su izostavljeni neki detalji kao na pr. rezervni članci gusjenica (jedan spreda, jedan straga), kao i rezervni kotač na prednjoj ploči, neke šipke lijevo od kupole itd. Ne znam jeli to samo na ovim prikazanim vozilima (povodom svečanosti prikazivanja uz američke predstavnike) ili je to nešto drugo. Treba vidjeti kad se pojave slike Bredlija na nekim vježbama.
Hodni dio (kotači, gusjenice) je uobičajenog tipa s time da su gusjenice od mekane crne plastike (gumene).
Iako u uputstvima piše da se mogu lijepiti maketarskim ljepilom to nije istina - niti maketarskim, niti cianofixom. Ja sam ih spojio (kako i u uputstvima piše ako ljepilo 'ne upali') sa klamericom. Gusjenice su, inače, dosta dobro napravljene iako, prema sredini gusjenica, ima dosta srhova (pobjegle plastike između kalupa) što je nemoguće očistiti.
Gusjenice su, inače, nešto drugačijeg tipa nego na našim M2, ili su možda samo ulošci drugog tipa jer na našima po svakom članku idu dva uloška, a na maketi jedan.
Kotači su ' tako-tako' - smeta me što svi kotači nisu iste debljine (neki unutarnji kotači su nešto tanji) a i poravnanje kotača kada se zalijepe na mjesto je 'onako' - talijani bi rekli 'desiderabile' - tj. za poželjeti da bude bolje ....
Generalno su dijelovi malo prljavi - uglavnom srhovi od kalupa, dok, srećom, nema prugih nepravilnosti. I oni kružići su dobro raspoređeni pa se uglavnom ne vide.
Pasanje dijelova je isto 'tako-tako' - dobrim dijelom nema problema, ali ima dijelova koje treba dobro doraditi da ih se spoji. Jedan primjer je ljepljenje kutija na zadnjoj strani vozila (dijelovi/sklopovi A2+G16 odnosno A3+G17) - oba dolaze na podlogama (G1 i G2) koje su, međutim, pre velike i ne možete ih zalijepiti na vozilo. Ako se držite uputstava i zalijepite najprije te kutije na podloge, imat ćete velikih problema za smanjiti/pripasati podloge. Zato preporučam najprije urediti i zalijepiti podloge (G1 i G2) na vozilo, a tek onda kutije na to.
Srećom, meni najbitniji dio za pasanje - gornji dio vozila na donju 'kadu' - spoj je sasvim u redu i ne treba kitanja. Kitanja međutim treba, i to je dosta zeznuto, da se zatvore rupice za one rebraste ploče ('rolete') na bočnim stranama vozila jer u maketi ima po dvije sa svake strane (sa pripadanim rupicama) a na našima samo jedna ta 'roleta' pa treba te rupice pokitati što i nije lak posao jer su bočne strane krcate tih sitnih detalja, držača, zakovica - što li ja znam čega već, i brustit kit u rupicama a da se ti detalji ne oštete - eee, to je umjetnost.
Ilustracija 'neurednosti' makete - jedna rupa ispod kupole koja nema 'poklopca'
Bojanje:
Prema dostupnim fotografijama tek isporučenih što znači novoobojanih vozila odabrao sam Revelovu br. SM 363 kao najsličniju nijansu tamno zelene boje (pretpostavljam da bi to trebala biti nijansa RAL XX).
Oznake:
Original listić oznaka je podosta bogat za dvije varijante bojanja ali i sa jako raznolikom ponudom oznaka za 'ukrašavanje' unutrašnjosti. No, kako ja nisam koristio ništa od toga ne mogu reć' ništa o kvaliteti.
Umjesto toga ja sam samo koristio crne hrvatske grbove, dok za crne HV brojeve nisam našao ništa prikladno a nisam se usudio pobojati ih jer su na maketi veličine manje od 1 mm (6 cm u stvarnosti). Stoga ću počekati da netko od naših mlađih maketara krene u izradu istih pa ću ih naknadno zalijepiti.
Ujedno se ispričavam kolegi koji mi je svojevremeno (kad sam radio Revellovog MAN-a od HV-a daleke 2019.) odštampao te crne hrvatske grbove. Ispričavam se zato što sam mu zaboravio ime a u prepisci ga ne mogu pronaći. Koristim priliku da mu se još jednom jako zahvalim na odličnim oznakama.
Uputstva:
Uobičajena linijska uputstva, vrlo jasna i nedvosmislena. Sheme bojanja su, nažalost, isto tako crno bijele pa nisu baš jasne a, kako već po (kineskom?) običaju nije navedeno i vrijeme, ni mjesto, ni jedinica prikazanih shema. O nekim TT informacijama ima riječi samo na kutiji a to mu si gaviše dođe kao neki dobar vic nego kao ozbiljna informacija.
Dodaci/izmjene:
Prepravio sam samo ono što sam vidjelo da je drugačije na našim Bredlijima, iako su mnjoga pitanja (pionirski alat, rezerne gusjenice, rezervni kotači ....) ostala otvorena.
Kudim:
- loše gusjenice
- dosta grubih i prljavih dijelova
- loše pasanje dijelova
Hvalim:
- kompletna unutrašnjost (bez povećanja cijene!)
- povoljnu cijenu
Usporedba sa istim/sličnim maketama:
Do sad sam napravio samo Revellovog Bredlija M2A2 (koji nije naveden kao ODS varijanta iako ne vidim neke bitne razlike) i, koliko se sjećam, maketica je bila dobra, bolja nego ova - posebno što se tiče gusjenica i pasanja dijelova. Površinski detalji su tu negdje iako priznajem da ove zakovice/zakačke na bočnim oklopnim pločama uvjerljivije djeluju kod Trumpetera.
Zaključak:
Možda sam previše očekivao od ove makete, ali čini mi se da je ispodprosječna, čak i za Trumpeterove standarde. Nekako ta njihova sirovost možda paše na sovjetske tenkove (IS-3 i slične) ali ovdje definitivno fali malo finoće. Maketa može biti dobra za neku maketarsku školu pa za malo naprednije polaznike, ono, ne baš za početnike (radi pre sitnih detalja).
Preporuka:
Kupiti ako baš morate a nemate alternativu.
Vojo  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Groff
 | Član od: 12 Lis 2010 | Poruke: 521 | Mjesto: Bakarac |
|
Upisano: Pet Velj 07, 2025 10:13 pm Naslov poruke: |
|
|
Dooobar ! _________________ Ploviti je potrebno, živjeti nije ! |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| su27rules
 | Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 5729 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| DusanVuskovic
 | Član od: 07 Lip 2010 | Poruke: 135 | Mjesto: Čile |
|
Upisano: Sri Velj 12, 2025 1:26 am Naslov poruke: |
|
|
nice work¡ |
|
Natrag na vrh |
|
 |
|
|
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu Ne možete izmijeniti vlastite poruke Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu Ne možete glasati u anketama foruma
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron
|