

Mjesto za sve maketarske teme i dileme
|
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu |
Autor |
Poruka |
| vrsa
 | Član od: 21 Lis 2005 | Poruke: 2226 | Mjesto: all over the place |
|
Upisano: Čet Jul 13, 2023 3:13 pm Naslov poruke: |
|
|
Ove 3D printane makete su i loše dizajnirane i još gore isprintane. Imamo poplavu proizvođaća, ali je kvaliteta dosta različita. Stvarno se može svašta nabaviti, pa treba gledati recenzije. _________________ Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vojo
 | Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1844 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Čet Kol 10, 2023 1:25 pm Naslov poruke: |
|
|
Maketa: Gusjenice za BMP-1 od S-Modela
Proizvođač: Syndikate Co., Poljska
Mjerilo: 1/72
Na prvi pogled:
O maketi neću govoriti jer sam je već ranije opisao (vidi stranu 41 ovog topika) i ostajem pri tome - maketica je (osim gusjenica) jako lijepa sa jako jako finim i nježnim detaljima. Nema puno dijelova pa djeluje (posebno radi gusjenica) wargamerska, ali nije. Iz nje se da napraviti vrhunska maketa i to bez previše truda.
Zato sam i htio okruniti tu 'ljepost' makete sa pravim gusjenicama i čim su se pojavile 3D printane makete od Syndikate Co. nisam dvojio da ih sparim. Već sam radio sa njihovim gusjenicama i znam da printaju vrhunsku kvalitetu, ne baš jeftinu, ali vrijednu svakog novčića.
Slaganje:
Ovo su prve gusjenice tj. kompletni 'vozni dio' kojeg sam kupio od Syndikate-a a da su rađene sa zasebnim kotačima - do sada su sve bile takove da su kotači već bili 'odštampani' sa gusjenicama.
Ovo je slika sa već posprejanim gusjenicama (u neku smeđu boju):
Moram priznati da mi se ovakav način više sviđa jer je činjenica da, koliko god se trudili napraviti gusjenice odnosno položaj kotača najpribližniji maketi tako da kotači legnu na svoje mjesto (na maketi), to nikada ne uspjeva baš 100%. A kod ljepljenja, pripasivanja gotovo da i nema jer sa cianofix ljepilom, kako namjestiš od prve tako ostaje do kraja (osim ako ne želiš lomiti spoj). Tako da je ovo trebalo biti da na miru zalijepiš kotače i onda postaviš gusjenice manje više bez problema.
Ali nije baš bilo tako ....
Ne znam kako i zašto, ali zadnji kotač odnosno položaj gusjenice kod zadnjeg kotača je malo zeznut tako da se gusjenica 'diže' prema ljenivcu pre rano i onda za tog zadnjeg kotača nema mjesta. I opet mislim da je Syndikato radio prema nacrtu (pravog vozila), ali što mi to vrijedi kad se ne slaže sa aktualnom maketom. Tako da je ispalo malo blesavo, kotač sam postavio tamao gdje su gusjenice dozvoljavale, ali se to ne slaže baš sa koljenom torzione osovine ....
Ostalo je sve bilo u najboljem redu sve dok gusjenice tj. maketu ne gledate - od ispod!
Bojanje i oznake:
Sa maketom se, naravno, dobivaju nekakve oznake ali sam se ja od početka nameračio da napravim jednog ruskog iz ovog aktualnog rata u Ukrajini pa sam našao sliku jednog zarobljenog sa bezbroj 'V'-ova na sebi.
Osnovnu zelenu boju sam doslovce 'nabacao' bilo koju (Humbrol 163) jer se nakon bojanja svih tih zelenih polja, 'V'-ova, žutih oznaka nakon zarobljavanja i weahteringa ta osnovna boja gotovo pa ne vidi. Nisu mi jasna ta travnato zelena prebojana polja - jesu li to neke prebojane oznake ili možda nekakva prebojana bijela/zimska kamuflaža - što mi se čini vjerojatnije.
Pošto postoji slika samo s desna i odostraga, lijevu i prednju stranu sam pretpostavio, isto kao i 'V' na gornjim površinama.
Zaključak:
Gusjenice su savršene osim - mjera. Pa sad, kako to ispraviti zbilja ne znam - tako da se lome gusjenice i pripasaju nanovo?
Preporuka:
Kupiti.
Vojo  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| su27rules
 | Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 5741 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Groff
 | Član od: 12 Lis 2010 | Poruke: 524 | Mjesto: Bakarac |
|
Upisano: Čet Kol 10, 2023 6:16 pm Naslov poruke: |
|
|
A dobro kad ti tako zboriš !  _________________ Ploviti je potrebno, živjeti nije ! |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vojo
 | Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1844 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Pet Kol 18, 2023 11:10 am Naslov poruke: |
|
|
Maketa: Sd.Kfz.184 Elephant
Proizvođač: Trumpeter, Kina
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 07204
Na prvi pogled:
U kutiju uobičajene veličine i načina otvaranja za Trumpeter (sa poklopcem) ubačeno je šest svijetlo sivih stabala s time da su po dva (jedan crni sa tvrdim gusjenicama i drugi sa kotačima) dani kao dupli. Tijelo vozila te kockasta kazamata su dani zasebno (iz jednog dijela).
Uz to se dobivaju i mekane (gumene) gusjenice, mali listić metala i minijaturni listić oznaka samo sa tri križa, tri broja i dvije nekakve divizijske oznake.
Sve skupa na uobičajenom i očekivanom Trumpeterovskom nivou pa ćemo vidjeti jeli tako i kad složim maketu.
Slaganje:
Slaganje je uobičajeno i ništa neobično. Malo je zeznuto što je tijelo tenka (u jednom komadu, rađeno kliznim/bočnim kalupima) dano već sa 'montiranim' blatobranima. To jako otežava slaganje/postavljanje gusjenica što je dosta nezgodno jer gusjenice na tom tipu tenka imaju vrlo izražen i poseban ovjes (i prema prednjim i prema zadnjim zupčanicima) pa ako se taj ovjes ne pogodi maketa djeluje nevjerodostojno.
Razlika između te makete i njihovog 'Ferdinanda' (maketa br. 7205) je samo ta što se u ovoj montira mitraljez kod suvozača i oznake su nešto drugačije - ostalo je identično.
Nešto mi nije jasno sa dijelovima - mnogi dijelovi su dani kao dupli, na pr. oni skidači blata sa zupčanika, gambeti, nosači gambeta i sl. no najzanimljivije je da su dali jedan par viška onih uzdužnih torzionih osovina od podvjesa .... zašto? Za ove sitnije dijelove još mogu razumijeti - znaju za muke maketara kada zagube takav minijaturni dio, ali dijelove ovjesa?
Odlično je da se dobiju gusjenice i od tvrde (normalne) plastike kao i one gumene - pa ko voli nek izvoli.
Ja sam, naravno, bez razmišljanja odabrao ove tvrde, plastične gusjenice. I zeznuo se! Jer su strašno usitnjene odnosno dobar dio gusjenica, posebno oni ravni ili skoro ravni dijelovi, su dani da se naprave iz jednostrukih ili dvostrukih članaka. WTF?
Sve bi bilo OK kada bi članci (i jednostruki, i dvostruki i onih par višestrukih) pasali tj. nalijegali međusobno kako treba. Ali su tu zeznuli stvar i nikako ne pašu, ne legnu međusobno dobro pa treba svaki članak, doslovno, brusiti i nožićem skidati višak da bi spoj izgledao kako treba. Ne mogu reći da su gusjenice loše napravljene, dapače, ali to međusobno pasanje je očajno.
Tako da sam, kad sam na već gotovo dovršenu maketu počeo lijepiti gusjenice, sav izživciran ostavio maketu po strani i čekala je više od godinu dana da se smirim i dovršim te j*bene gusjenice.
Ostalo je manje više uobičajeno, dijelovi dosta dobro pašu međusobno iako ima dosta srhova, kao da je kalup makete jako star. No sve u popravljivim granicama.
Malo mi je nejasan listić metala - koji ima tri grilje za motor. Nije nigdje ništa nacrtano (u uputstvima) dali to treba staviti na postojeće grilje koje su sasvim u redu i detaljne kao i ove metalne ili se dio plastike skida pa se umjesto toga stavljaju metali. Ja sam metale izostavio.
Bojanje:
Osnovnu boju sam pobojao u standardnu njemačku 'Dunkelgelb' (Revell br. 16) a ostale maskirne boje sam radio po nahođenju, kako shemu (špricanu preko folija od jogurta) tako i nijanse (tamno zelena Revell br. 86, a tamno smeđa Rvell br. 84).
Oznake:
Kako se sastavljanje makete odužilo na više od godinu dana, listić oznaka koji je bio stvarno minijaturan, sam uspio zagubiti negdje. Srećom sam imao jedan sličan listić (mislim od Dragonovog Berge-Ferdinanda) tako da sam od njega koristio oznaku 'Nibelunškog mača' a ostale oznake (križ i bijeli broj) dolaze od strateškog viška kojeg ljubomorno čuvam u jednoj kutiji ....
Uputstva:
List papira presavinut u neki produženi A5 format (veličine kutije) na 10 strana sa jasnim crno-bijelim crtežima. Shema bojanja je, kao obično, bezimena (bez jedinice i/ili godine). Ocjena: 5.
Dodaci/izmjene:
Ništa nisam dodavao niti mijenjao.
Kudim:
- nema zimmerita (iako je na kutiji nacrtan!) i ta kasnija varijanta ga je uglavnom imala
- niti jedan poklopac otvora nije dan zasebno tj. svi su izliveni u zatvorenom položaju
- generalno dosta prljavi dijelovi (radi starosti kalupa?)
- loše međusobno pasanje članaka kod tvrdih gusjenica
- nepotrebno usitnjene gusjenice (od tvrde plastike)
Hvalim:
- dobri površinski detalji
- dobar/logičan/lagani lom dijelova
- ima mogućnost stavljanja dva tipa gusjenica (od tvrde plastike i gumene)
- ima alternativne jetkane dijelove (grilje za motor)
- prihvatljivu cijenu
Usporedba sa istim/sličnim maketama:
Sa ESCI/Italerijem neću uspoređivati jer je ono prastara maketa pa je, kao takva, van konkurencije. Međutim mogu je usporediti sa Zvezdinom koja je 'taze' - izašla pred par godina. Dakle: da Zvezda nije inzistirala na onom svom 'klik-klak' sistemu spajanja bez ljepila, pri čemu je tu kockastu kazamatu nemoguće sastaviti tj. održati sastavljenu bez ljepljenja, rekao bih da je Zvezda bolja. A ovako, sa tim 'ne-ljepljenim ljepljenjem' su zeznuli stvar.
Isto mi se kod Zvezde baš ne sviđa što uporno daju gusjenice u jednom komadu - to savijanje je uvijek 'tricky' i nikad ne znaš kakav će biti rezultat. Dakle pitanje je kako se želite zezati sa gusjenicama - dali 'all-in-one' ili 'all-as-one' članak ....
Što se detalja tiče, obje su tu negdje te po meni niti jedna ne odskače posebno.
Zaključak:
Uobičajeno prosječna maketa, na uobičajenom Trumpeterovskom nivou. Ne odskače po ničemu, ni dobrom, ni lošem. Da nema tih gusjenica koje su usitnjene i slabo pašu međusobno bila bi čak i malo bolja maketa.
Preporuka:
Kupiti.
Vojo 
vojo: poruka promijenjena dana: Ned Kol 27, 2023 10:55 am; prepravljeno ukupno 1 puta |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| su27rules
 | Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 5741 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Groff
 | Član od: 12 Lis 2010 | Poruke: 524 | Mjesto: Bakarac |
|
Upisano: Pet Kol 18, 2023 9:39 pm Naslov poruke: |
|
|
Da te utješin, gusjenice izgledaju odlično, a i ostatak makete isto, he, he ! _________________ Ploviti je potrebno, živjeti nije ! |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Iwtcha
 | Član od: 24 Kol 2007 | Poruke: 4103 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Čet Kol 24, 2023 3:56 pm Naslov poruke: |
|
|
odlićan |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vojo
 | Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1844 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Sub Ruj 02, 2023 5:51 pm Naslov poruke: |
|
|
Maketa: SLT-50-3 'Elefant' & SaAnh. 52t.
Proizvođač: Revell, Njemačka
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 03145
Na prvi pogled:
Ovo je druga, kako ju ja zovem, 'sudbinska' maketa koju sam nabavio od kad slažem samo 'mala vojna vozila'. Zašto 'sudbinska'? Prva je bila KV-2 traktor od PST-a koju sam bio kupio od kolege Mire Vrčeka davne 2005. godine, isto u siječnju, od njega sam bio kupio jedno 5-6 tih malih vozila i oduševio se i od onda sam započeo tu seriju vozila. No onda je slijedila jedna pauza od par godina, do (opet siječnja) 2012. kada sam, sasvim slučajno, u Grazu kupio ovog Elefanta (koštao je onda strašnih 22,99 eura - danas je to normalna cijena i za puno manje makete) i od tada sam započeo samo sa izradom tih vozila u 1/72.
Dakle, dvije makete, dvije prekretnice ili bolje rečeno - 'pokretnice'.
Dakle, u kutiji se dobivaju čak četiri velika stabla, veličine kao kutija (koja je jako velika) od čega su dva stabla sa duplim dijelovima (prvenstveno kotači) ista. Uz to se dobivaju i dva majušna stabalca. Sve od tamno zelene plastike.
Pored toga se dobiva i prozirna folija (za stakla), listić oznaka (za četiri vezije) i, naravno, uputstva.
Sve skupa uobičajene Revellovske 'zelene' kvalitete (u koju pomalo sumnjam) - ali, ćemo vidjeti do kraja.
Slaganje:
Slaganje je u principu uobičajeno i nekako očekivano. Tome naravno pridonose uvijek izvrsna i jako detaljna uputstva (za moje primjedbe na uputstva kao i uočene greške pročitajte niže). Ne znam dali sam ja naglo ostario ili mi se vidno pogoršao vid, ali sa ovom tamno-zelenom plastikom mi je bilo jako teško i zamorno raditi. Teško sam uočavao detalje - posebno srhove od lijevanja - i uopće mi nije bilo ugodno raditi s tom plastikom. Posebno me smetalo da, kad bi spojio dva dijela, naročito dvije identične polovice, nikad ne bih vidio kako je taj spoj uspio (dok ne bi pobojao). Tome su sigurno pridolosile i određene netočnosti kao i ne baš idealno međusobno pasanje dijelova tako da sam, htio-ne htio, želio čim prije završiti sa ovom maketom.
Zadnja 'tamo-zelena' maketa koju sam radio od Revella je bila mislim Leopard 2A6 ili Boxer, ali se ne sjećam da mi je to bilo toliko zamorno raditi. Znam da je Boxer bio dosta netočan (u pripasivanju), ali Leopard je bio super (osim gusjenica u jednom komadu).
Meni je jako bez veze kada se u (statičnu) maketu ugrađuju dijelovi koji bi trebali 'raditi'. Ovdje se to pokušava sa kotačima tj. trebalo bi se omogućiti da se verte. Čemu? Da se djeca igraju sa tom maketom? Ja sam sve te dodatne elemente koji omogućavaju vrtnju jednostavno izostavio.
Inače, kotači su napravljeni tako-tako - sastavljaju se samo od dvije polovice pa su dosta 'okruglasti' u presjeku (iako bi trebali biti ravni), no kako su dosta maleni na gotovoj se maketi ta 'okruglost' ne primjećuje. Šare na gumama su, onako, ajmo reći prosječno dobre (ili loše - kako se uzme tj. ovisi jeste li optimisti ili pesimisti).
Malo su zeznuli postavljanje rezevnog kotača - ako se slijede uputstva, rezervni kotač se jednostavno ne može ugurati na svoje mjesto. Kako sam ja to ostavio za kraj, bez da probam, morao sam ga na koncu rezati da bi ga uspio zalijepiti.
Isto tako je montaža 'sklopivih ruku' preko kojih se tenk penje na prikolicu (koraci 87-89) u najmanju ruku problematična - uporno se inzistira na nekakvom 'ne-ljepljenju' da bi se te ruke/staze mogle pomicati u ukrcajni odnosno transportni položaj, a same ruke/staze se moraju zalijepiti ili u jednom ili u drugom položaju. Tako da je uguravanje osovina (dio br. 164) ustvari besmisleno i nepotrebno.
U koraku 42/43 slažu se bubnjevi za vitla za povlačenje vozila na poluprikolicu. Sa zaprepaštenjem sam otkrio da su bubnjevi prazni tj. nije na njima 'prikazano' nikakvo uže pa sam stoga morao namotati natanje bakreno uže (0,40 mm) koje sam imao.
Stakla su izvedena sa debljom folijom koju treba iskrojiti i odrezati na mjeru. Ja, kao stara škola, nisam ljubitelj toga jer mi je to pripasivanje dugo, teško i uvijek mi ispadne neuredno radi ljepljenja sa nekakvim ljepilima koji se, kao, 'ne vide'. Više sam ljubitelj dobre stare prozirne plastike, pa ma koliko debela bila ....
Na iole debljim dijelovima ima što manjih što većih utonuća (sink marks). Neke je moguće pokitati a neke, nažalost, ne.
Bojanje:
Što se bojanja tiče držao sam se striktno uputstava u vezi nijansi boja - koristio sam Revelove 'asfaltno crnu' br. 6, 'brončano' tamno zelenu br. 65 i 'kožnato' smeđu br. 84 i mislim da nijanse točno odgovaraju pravim vozilima. Cijelo vozilo sam pošpricao sa tamno zelenom a onda sam kistom nanosio mrlje crne i tamno smeđe. Sa rezultatom sam zadovoljan.
Oznake:
Ja ne znam što je sa tim Revellovim oznakama, ali imam osjećaj da su sve gore i gore .... ili su možda ostali proizvođači sve bolji i bolji? Ove oznake, štampane u Italiji (što je valjda garancija neke kvalitete) su loše - noseći film je debeli i jako jako žilav - potrošio sam (mili)litre tekućine za omekšavanje da bi dobio koliko toliko zadovoljavajući rezultat. Treba im cijela vječnost da se otpuste sa papira, a gotovo svaka oznaka je bila onako zalijepljena za papir sa de jedva skinula sa njega. Priznajem da je ovo posljednje možda rezultat dugotrajnog (nepropisnog) skladištenja makete odnosno oznaka jer se na listiću vidjelo da je vlaga počela djelovati na to.
Ipak sam, nažalost tek pri kraju postavljanja oznaka, shvatio da reagiraju i to jako dobro samo na PRVU tekućinu (ona koja dolazi ISPOD oznaka!) i kad se dobro natope sa tom tekućinom (i prije i poslije postavljanja) smekšaju se, ponekad i namreškaju i sve bude u redu ....
Sve u svemu vrlo sam bio nezadovoljan i trebalo je previše truda da se dobije koliko-toliko zadovoljavajući rezultat.
Još jedna napomena - koliko god mudrovao, za oznaku pod brojem 17 nisam uspio shvatiti gdje i kako se točno postavlja .... pa sam ju izostavio.
(ovo je sa 'teretom - Leopardom 2A6 - da se vide dimenzije vozila):
Uputstva:
Uputstva su podijeljena na 92 koraka plus par koraka za razne sheme (četiri). Imam par primjedbi na koje trebam upozoriti:
Već u koraku br. 1 nacrtano je da se dva štiftića koja vire sa osovinskog mosta (dio br. 7) odstrane sa nožićem. Međutim, u koraku br. 9 piše da se jedan kraj amortizera na tom osovinskom mostu zalijepi baš na te štiftiće! Dakle, izostavite to rezanje iz koraka 1!
Korak 25 do 28/29 - postavljanje stražnjih blatobrana na tegljaču. To je riješeno vrlo 'nešesno'. Na same blatobrane se lijepe ruke/držači (br. 52) koje onda drže/pričvršćuju te blatobrane za šasiju. To bi sve trebalo biti točno u desetinku milimetra da, kad se zalijepi, blatobrani budu u ravnini radne plohe kamiona - što je nemoguće izvesti jer se sve lijepi 'u zraku' i dovoljan je mali pomak jednog dijela da sve ispadne koso. K tome se u koraku 29 između šasije i blatobrana lijepe vodilice čeličnih užadi (57L i 57R) koje, ako su blatobrani malo netočno zalijepljeni, ne možete umetnuti. Ja sam se držao uputstva i na koncu sam morao rezati nosače blatobrana i sve ponovno uštimavati da bude koliko toliko ravno.
Nadalje, u koraku 59 je ucrtano da se četiri poluge (dio br. 121) lijepe na podnožju prikolice. Međutim, nije nacrtano gdje se lijepi drugi kraj tih poluga pa to ostane onako, visiti u zraku. Tek se u koraku 61 vidi gdje se lijepi taj drugi kraj. To je vrlo nezgodno jer su poluge vrlo tanke, pa ako se lijepilo osušilo gotovo ih je nemoguće 'pripasati' na drugi kraj ljepljenja. Zato preporučam da korak 59 potpuno izostavite i tek kad se zalijepe svi nosači osovina sa osovinama (korak 60 i 61), da se tek onda zalijepe te poluge (br. 121).
U koraku 70 treba zalijepiti rezervare (zraka?) br. 142, ali je nacrtano kao da su simetrični, a nisu, pa nije jasno na koju stranu ide duža a na koju kraća strana. Svejedno je kako se zalijepe jer ne smetaju ničemu, ali eto, kad su ih već napravili asimetričnima trebalo bi znati kako ih zalijepiti.
Dodaci/izmjene:
Kako nisam bio baš zadovoljan sa maketom koja je radi svojih nedostataka djelovala nekako statično - pokušao sam ju malo oživiti sa zakretanjem prednjih kotača (sva četiri!) u jednu stranu. I dodao sam onu čeličnu užad na vitlima.
Kudim:
- boju plastike
- dosta dijelova je grubo
- ne baš idealno pasanje svih dijelova
- ne baš dobre kotače
- ne baš dobre oznake (po kvaliteti)
Hvalim:
- odabir teme (donedavno jedina plastična maketa tog vozila
- zadovoljavajući krajnji rezultat
Usporedba sa istim/sličnim maketama:
Nisam imao prilike do sada raditi ovog transportera pa ga nemam sa čime usporediti. Koliko ja znam od plastičnih poslijeratnih 'Elefanta' samo je TAKOM nedavno izbacio tu maketu (istina i bog verziju SL-53) koju, nažalost, nemam. A čini mi se da je i Trumpeter najavio istu maketu (ali sa manjim kotačima na poluprikolici).
Zaključak:
Ne znam dali radi zelene plastike ili ne baš idealnog pasanja dijelova (kakve očekujem od Revella) ali ova maketa me jako podsjeća na njihovu 'zelenu seriju' maketa: Boxer, Leopard, Dingo - što bi značilo da, po meni, spada u nekakavu 'B' kategoriju Revellovih uradaka.
Dali zato što je maketa tj. samo vozilo manje 'zvjersko' od MAZ-a (537) nekako mi maketa djeluje razočaravajuće.
Preporuka:
Kupiti.
Vojo  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Groff
 | Član od: 12 Lis 2010 | Poruke: 524 | Mjesto: Bakarac |
|
Upisano: Sub Ruj 02, 2023 9:33 pm Naslov poruke: |
|
|
Daj malo pređi na barčice, avione…………. Srića da ni većih maketa va 72  _________________ Ploviti je potrebno, živjeti nije ! |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| MAK2020
 | Član od: 25 Velj 2020 | Poruke: 725 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Ned Ruj 03, 2023 9:23 am Naslov poruke: |
|
|
Baš dobro izgleda. Svaka čast na recenziranju, još jednom. Još jednu usporedbicu sa MAZom. Bilo bi ih lijepo vidjet skupa.  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| su27rules
 | Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 5741 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vojo
 | Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1844 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Ned Ruj 10, 2023 10:56 am Naslov poruke: |
|
|
Maketa: PzKpFw.I Ausf.A
Proizvođač: First to Fight, Poljska
Mjerilo: 1/72
Broj makete: PL1939-02
Dodatak: Gusjenice i hodni dio 3D print od Syndikate Co., Poljska
Kratki prikaz:
Neću puno drviti o maketi, samo jedan kratki osvrt, prvenstveno na 3D printane gusjenice.
Maketica je, kao i sve (ili većina) FtF-ovih maketa vrlo fina i nježna i - u ovom slučaju - jako mala. Ima svega 10-tak dijelova, no to ne umanjuje njenu vrijednost.
Kao i kod svih FtF-ovih maketa gusjeničara gusjenice i hodni dio su dani u jednom komadu što zadovoljava wargamere, ali nas 'prave' maketare ne. Stoga su Poljaci od 'Syndikate Co.' uskočili sa 3D printanim gusjenicama koje su, kao i sve (do sada isprobane) jednom riječju - izvrsne. Osim cijene, naravno.
Za razliku od do sada mnogih gusjenica (od Syndikate-a), ove pašu na maketu savršeno tako da je cijela kombinacija (maketa + gusjenice) praktički savršena.
Evo samo za grubu usporedbu - slika sa Pz.I Ausf.B od ESCI/Italerija, sa plastičnim (tvrdim) gusjenicama. Koliko znam, gusjenice i kotači (kao veličina i model, ne broj) bi trebali biti identični:
Preporuka:
Svakako kupiti.
Vojo  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vojo
 | Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1844 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Sri Ruj 20, 2023 6:39 pm Naslov poruke: |
|
|
Projekt: Oklopljeni 'Tamić' INA Rafinerije Sisak, konverzija
Proizvođač (osnovne makete): Triglav Model, Slovenija
Mjerilo: 1/72
Broj makete: TM3208
1. dio - kamion/šasija
Uvod:
Za izradu ove makete najviše je kriv kolega Domagoj jer mi je, izradom svoga 'Tamića' u 1/35 opet pobudio staru želju da izrađujem te improvizirane oklopnjake. Stvar je u tome da je izrada tih oklopnjaka u samogradnji načelno vrlo laka jer su u stvarnosti korištene uglavnom ravne ploče, a to je za nas maketare najlakše reproducirati.
Teži dio posla je izrada šasije i naročito izrada ili pronalaženje kotača određenih dimenzija. Idealno bi bilo kad bi se netko uhvatio izrade kotača i felgi tih nekih standardnih dimezija a onda to 'množiti' u rezinu ili (vjerojatnije) u 3D printu.
Ja sam taj cijeli projekt započeo još prije desetak godina, kad je Domagoj dovršavao svog u 1/35 i, nakon crtanja oklopne 'haljine' u mjerilu (1/72) krenuo sa samogradnjom.
Znajući da su najveći problem kotači koje nikako ne mogu napraviti u samogradnji, posebno ne tako malene, zamolio sam sina da mi nacrta te kotače (za print) i dao sam ih odprintati u Holandiji, u Shapeways-u. Nisam znao koji materijal odabrati pa sam nasumce odabrao onaj koji mi se činio prikladnim i - pogrešio.
Onda sam malo pronjuškao i odabrao drugi materijal koji se pokazao ispravnim .... evo oba modela, bijeli je onaj krivi, a ovaj prozirni je dobar:
Kad sam riješio kotače, krenuo sam, opet usporeno, na izradu šasije što i nije neki problem - evo kako je izgledala gotova:
.... ali nakon toga sam stao. Plašila me izrada duple kabine, tih zaobljenja, i sve u traganju nekoga da mi to nacrta pa izlije u rezinu prošle su sve te godine ....
I sad, sa pojavom 3D maketa i množenjem 'proizvođača' u toj tehnici dočekao sam da se netko odluči napraviti tog kamiončiča. A kako je TAM slovenska firma tko će ga napraviti nego - Slovenac. Da, tog posla se uhvatio TRIGLAV MODEL odnosno njegov osnivač Iztok Hočevar i eto, nabavio sam ga i složio tj. započeo (konačno) izradu tog oklopnjaka.
Na prvi pogled:
Prvo što upada u oči je kutija neobičnog oblika - okrugla! U početku mi se to činilo bez veze i malo pretjeranim, ali sam s vremenom ipak shvatio da ima jednu veliku prednost - vrlo je kruta i čvrsta i štiti dijelove makete unutra jako dobro. Možda je nespretna za slaganje jedne na drugu (kutiju), ali mislim da je ipak jako korisna.
U kutiji se dobivaju .... ma dobro, da ne nabrajam, evo slike pa vidite što se sve dobiva ....
Na vrlo bogat listić oznaka (za kojeg mislim da je univerzalni za više maketa) koji ima, između ostalog, i civilne registracije imao sam primjedbu da nisu dane registracije iz bivše Juge jer - svi (naši) oklopnjaci su imali baš te tablice. Na tu primjedbu je kolega Iztok odmah reagirao i rekao da će to nacrtati i popraviti.
Stakla su dana u obliku folija, a uputstva su minijaturna i - ruku na srce, dosta slabo čitljiva jer se sve svodi na dva crtež(ić)a formata A6 (!), nešto kao kod FtF-a .... ajme meni, jadni mi starci sa pepeljarama ....
Slaganje:
Slaganje je uobičajeno i ništa posebno. Dijelova nema mnogo, a posao mi je olakšala činjenica da neke detalje mogu izostaviti pošto na oklopljenom Tamiću ih nije bilo (poput stakala, nekih vrata, zrcala, brisača itd.)
Šasija je dana u jednom komadu a malo posla ima oko pripasivanja kabine na nju. Odmah da upozorim da rezin korišten za izradu makete je dosta krhak a kako su dijelovi vrlo nježni, lako se lome pod pritiskom. Ja sam uzdužne grede šasije uspio slomiti dva puta (ono, naviknut si koristiti određenu silu kod plastičnih maketa i osjetiš da se neće polomiti, dok je ovdje drugačije) i još par ostalih dijelova mi je puknulo, ali sam zato 'nosač' (za štampanje) cijevi ispušnog lonca ostavio do zadnjega, pa tek kad je maketa bila potpuno gotova sam ga skinuo (i pobojao tčkice gdje je stajao). Isto tako sam kotače zalijepio na samom kraju jer su osovine kotača jako nježne ....
'Izohipse' na kabini izgledaju dosta izraženo, međutim nisu baš tako jake. Najprije sam ih izbrusio (sa papirom 360), pa sam pošpricao sa sjajnom bijelom bojom (koja mi je ionako trebala poslužiti kao prajmer za narančastu boju, a uzeo sam sjajnu jer je nešto gušća pa da mi glumi neku vrstu kita), pa sam opet izbrusio sa finijim papirom, opet dao sloj bijele i na koncu sloj završne boje i izohipse su nestale. To sam sve više radio radi eksperimentiranja jer, iako sam znao da se kod oklopljenog Tamića to uopće ne vidi, isto tako planiram napraviti jednog Tamića bez oklopa naoružanog sa Oerlikonom 20mm, pa da budem spreman na ono što me čeka. Ovo je slika nakon prvog šricanja i drugog brušenja:
Ostalo je bilo sve normalno slaganje. Stranice sanduka (iako ih nisam koristio) su mi se činile pretjerano debele pa sam i to 'reklamirao' Iztoku i kaže da je to odmah ispravio - dakle vi koji budete sad kupovali maketicu dobit ćete ju već u 'poboljšanom' izdanju.
Kotači su jako dobro napravljeni - toliko su sitni da se detalji uopće ne vide dok se ne pofarbaju. Posebno su me oduševile šare na gumama koje su praktički nevidljive ali ima ih! Isto tako i kompletni natpisi na gumama (SAVA, dimenzije) - ne vide se dok se gume ne pobojaju. Malo me smetaju oni 'pipci' od mrkača (tj. od nosača printanja) s unutarnje strane guma, malo se pre grubi, pre veliki i jako ih je teško odstraniti.
Ruke prednjih kotača, one okretljive (lijevo-desno) su dane kao zaseni dijelovi! To je prva maketa u životu koju sam napravio a da se mogu prednji kotači zalijepiti odmah u željenom položaju (lijevo ili desno). Greškom su ruke bile odštampane identične a ne simetrične
ali je Iztok rekao da je to ispravljeno.
Bojanje:
Unaprijed sam znao da radim narančastoga Tamića pa sam koristio Revellovu narančastu (sjajnu) br. 30, ali mi se čini nijansu pre svijetla (za ovo mjerilo), možda sam trebao dodati kap crvene ....
Eto, to je bio onaj 'teži' dio posla. U drugom dijelu ću prikazati oklopljivanje i naoružavanje istog.
Vojo  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Groff
 | Član od: 12 Lis 2010 | Poruke: 524 | Mjesto: Bakarac |
|
Upisano: Sri Ruj 20, 2023 8:35 pm Naslov poruke: |
|
|
A meni neki spominje Lopaču ………….  _________________ Ploviti je potrebno, živjeti nije ! |
|
Natrag na vrh |
|
 |
|
|
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu Ne možete izmijeniti vlastite poruke Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu Ne možete glasati u anketama foruma
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron
|