

Mjesto za sve maketarske teme i dileme
|
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu |
Autor |
Poruka |
| Poky
 | Član od: 16 Lis 2005 | Poruke: 5322 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Sri Ožu 01, 2023 11:46 am Naslov poruke: MC-205 Veltro, Italeri, 1/72 |
|
|
Jedna brzinska u par dana . Moj poso standardan, priča o avionu zanimljivija...
Opet po naruđbi, mašina iz sastava 1.Gruppo Caccia ANR, sottotenente-a A. Casentinija kojim je tijekom preleta cijele grupe iz Lagnasca (pored Torina) u novu bazu grupe u Campoformidu 25.1.44g. nestao, te je naknadno nađen na Pagu!!! 370kn jugoistočnije! Zašto se izdvojio iz grupe, zašto i kako je pao na polje na Pagu ostaje misterija... Pošto je grupa u preletu imala i stajanje u Macchievoj tvornici u Lonate Pozzolou gdje je preuzela dodatne primjerke MC-205 postoji i mogućnost da se radi o potpuno novoj mašini na kojoj još nije sve bilo "poštelano kako treba" jel je drugi pilot vidio Casertinijev Macchi kako se blago udaljava iz grupe ... Miserij ostaje istraživačina ,a vama eto fotke makete:
 _________________ Poky |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| su27rules
 | Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 5545 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| viper
 | Član od: 07 Pro 2005 | Poruke: 1627 | Mjesto: Sarajevo |
|
Upisano: Čet Ožu 02, 2023 8:05 am Naslov poruke: |
|
|
odličan  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| raus
| Član od: 22 Velj 2006 | Poruke: 84 | Mjesto: Opatija |
|
Upisano: Pon Ožu 06, 2023 11:30 pm Naslov poruke: |
|
|
Za razliku od ostalih srušenih aviona koji su pali na Pagu i koje smo našli sa lakoćom, sa ovim Macchijem je bilo puno teže. Lokaciju smo našli tek iz pete pretrage terena. Tako je bilo i sa svjedokom, jedva jedan ali sa sjećanjem izuzetno vrijedan. Iako osmogodišnjak, vrlo jasno se sjećao događaja. Avion je kaže bio talijanski lovac, prvo je kružio nekoliko puta tražeći prikladno mjesto za slijetanje, ali iz zraka nije vidio da je teren izuzetno kamenit. I za razliku od drugog aviona koji je sletio u blizini (niti dva kilometra dalje je Hurricane LE510 iz 6 Sqn-a) nije imao sreće i prilikom slijetanja je pogodio veliku grotu i pilot je poginuo. Avion se nije zapalio i ostao je u jednom komadu. Razlog tome je po njemu što u avionu nije bilo niti kapi goriva. Nakon pada su ljudi kao i na drugim lokacijama na Pagu između ostalog htijeli pokupiti ostatke goriva ali nije ga bilo. Ono što je još bilo zanimljivo u njegovom svjedočanstvu je to da kad sam mu pokazao kako je otprilike izgledao avion čiji je pad vidio, odmah mi je rekao da je avion imao drugačije oznake, nacrtane talijanske zastave....
I to je bilo točno. Macchi MC.205 serijskog broja MM92225 bio je iz prve serije aviona koji su izašli iz tvornice pod njemačkom komandom. Iako ne postoji fotka dotičnog aviona svi su u trenutku prebacivanja u novu bazu kod Udina trebali imati iste oznake. Njemačke oznake su prepiturane i dobili su nove talijanske oznake, i bili su vjerovatno bez ikakavog njemačkog broja na trupu. Oznake 1 Gruppo Caccia su dobili tek nakon dolaska u Udine.
Za sudbinu svog pilota Attilia Casentinia talijani su saznali 6.4.44-e od hrvatskih vlasti. Javljeno im je da je 25.1.1944. u večernjim satima pronađen mrtav južno od Paga. Casentini je pokopan na groblju u Pagu, a 30.7.1964 je ekshumiran i prebačen u obiteljsku grobnicu u mjestu Arsiero, sjeverno od Vicenze.
Pozdrav
Raus
 |
|
Natrag na vrh |
|
 |
|
|
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu Ne možete izmijeniti vlastite poruke Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu Ne možete glasati u anketama foruma
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron
|