

Mjesto za sve maketarske teme i dileme
|
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu |
Autor |
Poruka |
| Vedran
 | Član od: 05 Jul 2010 | Poruke: 1489 | Mjesto: Garica-Otok Krk |
|
Upisano: Sub Stu 26, 2022 4:45 pm Naslov poruke: |
|
|
to-mek Napisao/la: | Uh, majstorski. Donja strana haube je baš interesantna, to je nešto na što baš i nisam obraćao pažnju na svojim maketama. |
Da, koliko god da me ova maketa nije oduševila ipak je lijepo vidjeti detalje s donje strane, na 1/24 dosta proizvođača to preskoči pa onda i mi koji radimo.
Uglavnom...svi su dijelovi prelakirani prvim slojem 2k laka.
Zatim je sve to sušeno iznad radijatora 1 i pol dan kod nije bilo potpuno tvrdo.
Donja polovica haube će ostati pod tim jednim slojem laka, iako nije savršen tu bi bilo pretjerano zalijevati još jednim slojem.
Za razliku od te polovice svi ostali dijelovi su brušeni 2000 gridom.
Na nekim se slikama vide odsjaji laka pa se lijepo može predočiti koliko se grbavost i ovako tankih decala vidi kroz lak - negdje izgleda kao silvering, ali to je zapravo taj odsjaj kojeg sam htio prikazati, a nisam išao brusiti do kraja od straha da ne probijem kroz lak. Bez obzira na pažnju ipak sam probio na 18 mjesta, ali nigdje strašno i svugdje u obliku točkice na oštrim rubovima - najvažnije je da nigdje nisam probio do zlatnog Martini ruba kojeg bi bilo teško replicirati bojom.
Na ovu podlogu sad slijedi još jedan završni sloj 2K laka.
Špricao sam i Michelin logo na sve 4 gume s obje strane. Nije savršeno ali mislim da ni u stvarnosti nije bilo, a ostalo ću kamuflirati weatheringom - sve je bolje od decala na gumu.
Na slijedećoj se slici vide vanjska i unutarnja strana gume. Samo sam se s vanjske strane potrudio pobrusiti velika odlivena Michelin slova jer bodu u oči, a iznutra sam ih ipak ostavio špricajući logo na suprotnu stranu:
Pobrušene su i crte kalupa:
Kako više ne treba lakirati krovnu ventilaciju ona je složena. Nisam išao na neki tanki sloj laka jer je i ona prava bila malo sfušana od fiberglasa i sa zakovicama zalivenim pod bojom.
Dodani su Lancia Martini decali na oba stakla:
 |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Low Gazda
 | Član od: 16 Ožu 2006 | Poruke: 5141 | |
|
Upisano: Sub Stu 26, 2022 5:51 pm Naslov poruke: |
|
|
A zasto lakiras jedan sloj pa brusis, pa lakiras drugi?
Kako je to razlicito od 2 sloja laka pa brusenje? _________________
 |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Vedran
 | Član od: 05 Jul 2010 | Poruke: 1489 | Mjesto: Garica-Otok Krk |
|
Upisano: Sub Stu 26, 2022 7:10 pm Naslov poruke: |
|
|
Low Napisao/la: | A zasto lakiras jedan sloj pa brusis, pa lakiras drugi?
Kako je to razlicito od 2 sloja laka pa brusenje? |
Brusim nakon prvog sloja laka da smanjim grbavost decala kroz lak.
Tek onda drugi sloj laka kojeg cu isto tu i tamo brusiti i polirati ali mi je onda jednostavnije krenuti sa 4000, pa na više. Negdje gdje je dobra situacija znam poceti i sa 8000 tek toliko da zagladim.
Kad bih išao brusiti nakon oba sloja bilo bi mi teže skinuti ogrebotine od 2000 papira, a i svejedno mislim da bih negdje probio - negdje na rubu, a onda to opet treba nekako popraviti.
Ne bihg isao u velika brusenja sa finijim granulacijama jer onda nikad kraja - 2000 je taman.
Tako da mi ovo odvojeno lakiranje sa grubim brusenjem dođe i kao neko osiguranje i prostor za popravak grešaka te onda taj drugi lak ne moram puno skidati.
Lak volim i razrijediti tako da ova procedura služi i kako ne bih morao zalijevati debeo sloj koji bi curio.
Ovo sam vec probao na 2 makete i OK mi ispadne, lak mi ispadne ravniji i s manje stresa.
Isto tako, koliko god da je Mobihel 2k lak blag prema decalima, ipak ih ne volim obilato zalijevati.
Ovo je moje mišljenje kad su u pitanju makete s puno decala, iako vjerujem da ima i jednostavnijih rjesenja, a pogotovo ako je rijec o civilnom autu bez sponzora. |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| to-mek
 | Član od: 21 Ožu 2008 | Poruke: 688 | Mjesto: Krušljevo Selo, Oroslavje |
|
Upisano: Ned Pro 04, 2022 11:41 am Naslov poruke: |
|
|
Mislim da je taj postupak s brušenjem između dva sloja brži. Ja nakon lakiranja krenem brusiti s 1500 i treba mi cijela vječnost da maknem ogrebotine, pa neke i ostanu. Kad bi nakon brušenja s 1500 stavio drugi sloj laka bio bi brži jer su rubovi decala maknuti prvim brušenjem. Kod te procedure me jedino strah da ne izgubim panele što mi se već i sad dešava.
Ne znam kako je kod Mobihela, ali kod Zero 2K laka se vidi ako probiješ gornji sloj tj. gornji sloj nije stopljen s donjim. |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| mac.airbrush
 | Član od: 31 Lis 2010 | Poruke: 493 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Ned Pro 04, 2022 4:25 pm Naslov poruke: |
|
|
Vedran Napisao/la: | Low Napisao/la: | A zasto lakiras jedan sloj pa brusis, pa lakiras drugi?
Kako je to razlicito od 2 sloja laka pa brusenje? |
Brusim nakon prvog sloja laka da smanjim grbavost decala kroz lak.
Tek onda drugi sloj laka kojeg cu isto tu i tamo brusiti i polirati ali mi je onda jednostavnije krenuti sa 4000, pa na više. Negdje gdje je dobra situacija znam poceti i sa 8000 tek toliko da zagladim.
Kad bih išao brusiti nakon oba sloja bilo bi mi teže skinuti ogrebotine od 2000 papira, a i svejedno mislim da bih negdje probio - negdje na rubu, a onda to opet treba nekako popraviti.
Ne bihg isao u velika brusenja sa finijim granulacijama jer onda nikad kraja - 2000 je taman.
Tako da mi ovo odvojeno lakiranje sa grubim brusenjem dođe i kao neko osiguranje i prostor za popravak grešaka te onda taj drugi lak ne moram puno skidati.
Lak volim i razrijediti tako da ova procedura služi i kako ne bih morao zalijevati debeo sloj koji bi curio.
Ovo sam vec probao na 2 makete i OK mi ispadne, lak mi ispadne ravniji i s manje stresa.
Isto tako, koliko god da je Mobihel 2k lak blag prema decalima, ipak ih ne volim obilato zalijevati.
Ovo je moje mišljenje kad su u pitanju makete s puno decala, iako vjerujem da ima i jednostavnijih rjesenja, a pogotovo ako je rijec o civilnom autu bez sponzora. |
rijeđi lak lakše zacuri,više razređivača vča mogučnost da nagrize decale !!! _________________ nema toga od trsta do graza što ima kod maca |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Vedran
 | Član od: 05 Jul 2010 | Poruke: 1489 | Mjesto: Garica-Otok Krk |
|
Upisano: Sri Pro 07, 2022 4:29 pm Naslov poruke: |
|
|
Završeno je lakiranje i prateći poslovi na maketi. Nakon prošlog posta slijedio je drugi sloj 2k laka koji je prošao bez većih problema ali ne savršeno svugdje. Prednji branik je ispao savršen - bijele dijelove uopće nisam morao brusiti, jedino crni dio koji je brušen s 4000 i lagano poliran da ostane semigloss. Isto sam napravio i na stražnjem braniku koji je također semiglos dok je sjajni crni okvir izmežu šajbe i haube brušen sa 6000 i 8000 i također samo lagano poliran. Full sjajna crna boja mi je djelovala nerealno.
Na gornjem dijelu haube također nije bilo prašine ali sam svejedno sve izravnao počevši s 5000 pa polirao do kraja.
Ni na bodyu nije bilo problema s prašinom u laku (očito sam našao sistem kako smanjiti njen rizik) ali je bilo grbavosti kao i malo narančine kore na nekim mjestima pa je bilo i više brušenja i poliranja.
Na kraju je sav lak dvaput tretiran i s voskom koji riješi najupornije i najfinije ogrebotine.
Na nekim se mjestima malo vide rubovi decala, ali to je očito reakcija decala s prvim slojem laka - ništa strašno, a možda ću i malo upraljati maketu.
Nakon poslova oko laka krenuo sam i sa nekim sastavljanjima pa je tako prednji kraj složen, kao i vrata osim prozora i retrovizora. Na bodyu je bilo jako puno maskiranja svih obruba vratiju i prozora kao i bojanje cijele unutrašnjosti u antracit te donjeg dijela krova u aluminij.
Sad moram biti pažljiv pošto se ovi crni rubovi ne drže dobro za 2k lak. Crni surfacer sam rijedio sa nitrom da barem malo zagrize, ali svejedno je lak dosta imun.
 |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| su27rules
 | Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 5740 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Low Gazda
 | Član od: 16 Ožu 2006 | Poruke: 5141 | |
|
Upisano: Sri Pro 07, 2022 9:01 pm Naslov poruke: |
|
|
Ne znam kad bih se natjerao toliko maskirati i čačkati po lakiranoj i praktički završenoj maketi
Super  _________________
 |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Grega X
 | Član od: 09 Stu 2005 | Poruke: 1050 | |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Vedran
 | Član od: 05 Jul 2010 | Poruke: 1489 | Mjesto: Garica-Otok Krk |
|
Upisano: Pon Pro 12, 2022 4:08 pm Naslov poruke: |
|
|
Hvala svima!
Završio sam sa svime s čime sam mogao. Još čekam KMP da izbace sjedalo/a, a na kotačima se radi.
Tako da će vjerojatno sad svi gotovi dijelovi u kutije i čekati nastavak.
Bez obzira na čekanje sjedala završio sam kopče pojaseva i nabavio materijale za njihove trake. Ovo je kombinacija svega i svačega...Kopče su Reji i Italeri, a vrpce će na kraju biti Češke Taffeta od 6mm. Reji u PE setu daje trake u 3 boje ali smiješne dužine. Iako su prekratke sviđao mi se izgled njihove trakice koja je široka točno 6mm (što odgovara pravim 3" pojasevima). Guglajući sam našao da je to neka Češka Taffeta vrpca pa sam je naručio - sad je imam 10m ako nekome treba. Uzeo sam i istu takvu žutu za dijelove pojaseva preko nogu.
Uže vrpce od 4mm za između i preko nogu nisam pronašao nigdje a da poštarina nije prevelika, tako da ću možda koristiti neku od 5mm vrpci koje imam.
Ili ako netko ima metar crvene vrpce od 4mm neka mi se javi.
Što se PE dijelova raznih kopči tiče ni Reji ni Italeri nisu savršene - ja samo neznam u kakve slike ti ljudi gledaju dok ih crtaju u Cadu. Ove Rejieve za preko ramena su prevelike i izgledom ne sliče na niti jedne postojeće:
Na kraju sam odlučio iskoristiti Italerieve kojima sam savio rubove iako nisu tako predviđene, ali su veličinom puno bliže:
A evo i ostatka kopči:
Slijedeće Italerieve kopče sam bušio (i nadogradio) jer naravno nemaju rupice:
Za mehanizam kopči sam iskoristio Italeriev plastični dio kojem sam dodao detalje. Urezao razne linije i duguljaste rupice za kopče te dodao jedan kružić od stirena ispod.
Ovdje se vidi koliko su PE alternative prevelike...apsurdno:
Usporedba vrpci:
Na kraju su sve kopče pojaseva obojane u razne nijanse alclada jer mi se nije sviđao izgled golih PE dijelova koji su uz to bili i brušeni sa raznih strana nakon skidanja s lima:
Na gornji dio poklopca motora su dodane modificirane D.A.B 3D kopče (1/18 verzija).
Donji dio je malo uprljan:
Na vrata su zalijepljena stakla, kvake i retrovizori. Nisam sretan s Italerievim rješenjem montaže prozirnih dijelova jer se drže samo pomoću ljepila, odnosno nema nijednog utora ili nečeg sličnog gdje bi bolje legli. Udubljeni prostori gdje ti prozirni dijelovi moraju leći su svi malo preveliki pa se svi dijelovi prilikom lijepljenja miču gore-dolje-lijevo-desno po 0,5-1mm. Isto je i na stražnjoj šajbi. Prednja šajba legne nešto bolje. Uglavnom sam koristio 2k epoxy i Colle CA spori (koji ne magli) nakon što sam skužio da Patex Total ne lovi baš dobro na Gunze crnu.
Jedan maketar me upozorio kako misli da je skid plate bio plave boje što se jedva vidi na nekoliko slika pa sam ga odlučio prebojati u plavo i nanovo uprljati:
Zalijepljena je i većina dijelova po karoseriji. Oni dijelovi koji su jako lomljivi i smetaju će doći tek na kraju:
Žmigavci, isklop/aktivator gumb, pločica koja drži šajbu:
Pante i kopča brave:
Integrale logo:
Kvake:
Logotipovi, kvaka, D.A.B kopče, čep stražnjeg brisača (kojeg rally verzija nema):
Druga kvaka i neki sitni dio:
Lampice za čitanje:
Unutarnji dio krovne ventilacije:
Unutarnji paneli vratiju i lampice:
Oko otvora haube je dodano svašta:
šiljci za kopče poklopca
razni šarafi i riveti
kopča šipke poklopca
neki distanceri poklopca
spužvena brtva na prednjem dijelu (korištena 3M 1mm samoljepljiva spužvica - inače se koristi za svjetlosne brtve na fotoaparatima),
cijevi vatrogasnog sustava motora + još malo ožičenja
wastegate turba
I jedna zajednička slika, gdje sam ipak zaboravio staviti prednji branik/masku:
 |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| su27rules
 | Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 5740 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| PowerPlant
 | Član od: 02 Svi 2007 | Poruke: 3202 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Pon Pro 12, 2022 8:06 pm Naslov poruke: |
|
|
Nevidjeno! Cak sam si dao truda na internetu potraziti nesto ravno ovome.
Nema.
Nigdje.
 _________________
 |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Doodeck
| Član od: 05 Pro 2009 | Poruke: 709 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Pon Pro 12, 2022 11:26 pm Naslov poruke: |
|
|
Ubijanje svih u pojam level 1000000 |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Bastardo
 | Član od: 18 Lis 2005 | Poruke: 1386 | Mjesto: Celje |
|
Upisano: Uto Pro 13, 2022 3:55 pm Naslov poruke: |
|
|
Vedran Napisao/la: | ...Nisam sretan s Italerievim rješenjem montaže prozirnih dijelova jer se drže samo pomoću ljepila, odnosno nema nijednog utora ili nečeg sličnog gdje bi bolje legli.. |
Kod njih svaki put dobijem osećaj da makete dizajniraju ljudi koji u životu nisu složili ni jednu maketu... Shitaleri...
A tvoj rad je nešto što se ne vidi svaki dan... Divota. |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| to-mek
 | Član od: 21 Ožu 2008 | Poruke: 688 | Mjesto: Krušljevo Selo, Oroslavje |
|
Upisano: Pet Pro 16, 2022 10:11 pm Naslov poruke: |
|
|
Nevjerojatna količina detalja kojoj je vjerojatno prethodilo puno planiranja. Sviđaju mi se vrata jer me bilo strah da debela stakla ne pokvare dojam, a na kraju stakla ne bi ni skužio da nisi napisao. |
|
Natrag na vrh |
|
 |
|
|
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu Ne možete izmijeniti vlastite poruke Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu Ne možete glasati u anketama foruma
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron
|