

Mjesto za sve maketarske teme i dileme
|
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu |
Autor |
Poruka |
| vrsa
 | Član od: 21 Lis 2005 | Poruke: 2216 | Mjesto: all over the place |
|
Upisano: Sri Stu 23, 2022 2:36 pm Naslov poruke: |
|
|
Vau Vojo, super konverzija. Daj stavi koji fotku iz radne faze ubuduće. To je onako fora.
Eh sada, sve bi bilo dobro da mi Urali, a oni su mi fetiš od ruskih kamiona. Najviše jer su se kod nas pojavile kao APA-e pa još od onda.
Prvo što se tiće double cab konverzije, ovde bih rađe išao da sam na tvom mjestu na spajanje iz dvije kabine normalne jer u stavrnosti to i jest tako. Ostane jedan mali dio između na krovu i da trokuta sa strane koje atreba popuniti ali to nije problem u 1/72. Unutra jedna ekstra klupica iza.
Šta se tiće ovoga Urala 43206 nove kabine koje su i na ovim dvo-osovincima su malo drugačije. Skoro svi imaju duži nos jer mislim da je novi motor veći pa su ih produžili. Interesantno je da su double cabovi još na kraćem nosu, možda jer motor ide dublje iza kabine. Ima tu još malo izmjena, tipa koš nema visoke stranice i koliko vidim auspuh je iza kabine kod večine.
Inaće sve pohvale za maketu, nastavi niz. Ja imam ICM-a sa APA konverzijom u 1/72. Davno ga počeo ali sam naišao na par problema pa sam stao. Izgledalo mi je da je kardan tj. ona distribucijski gear box iza kabine malo predimenzioniran i strši na maketi previsoko. Kod normalnog sa košem tu ide guma, ali kod APA-e mi je to bio problem. Tu sam zapeo i stao.
Evo primjer 43206 single i double cab. Primjeti nos.
https://www.the-blueprints.com/blueprints/trucks/ural/79356/view/ural-43206-1551-41/
https://www.the-blueprints.com/blueprints/trucks/ural/79357/view/ural-43206-1551/ _________________ Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vojo
 | Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1675 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Sri Stu 23, 2022 5:27 pm Naslov poruke: |
|
|
Vrsa,
Hvala na komentarima i sugestijama .... priznajem da nisam proučavao tu temu, barem ne duboko kao ti, tako da sve što si rekao mi je jako dobrodošlo ....
Nisam znao da su dužine hauba različite - išao sam sad usporediti i da, na ovoj duploj kabini od Tankograda je hauba duža .... svašta čovjek nauči ovdje na forumu ....
Kako sam rekao kod ovog zadnjeg slaganja dupla kabina je tako sj*bana da se ne da od nje ništa dobro napraviti tako da sam već započeo sa slaganjem jedne olupine - evo slika u prilogu - to sam malo eksperimentirao sa bojom ruzine na izgorenoj kabini (da ne mislite da radim vatrogasnog .... )
U svakom slučaju ćete biti informirani (i slikovno) sa napretkom 'dupljaka' ....
Vojo  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| su27rules
 | Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 5367 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vrsa
 | Član od: 21 Lis 2005 | Poruke: 2216 | Mjesto: all over the place |
|
Upisano: Čet Stu 24, 2022 2:14 pm Naslov poruke: |
|
|
vojo Napisao/la: | Vrsa,
Hvala na komentarima i sugestijama .... priznajem da nisam proučavao tu temu, barem ne duboko kao ti, tako da sve što si rekao mi je jako dobrodošlo ....
Nisam znao da su dužine hauba različite - išao sam sad usporediti i da, na ovoj duploj kabini od Tankograda je hauba duža .... svašta čovjek nauči ovdje na forumu ....
Kako sam rekao kod ovog zadnjeg slaganja dupla kabina je tako sj*bana da se ne da od nje ništa dobro napraviti tako da sam već započeo sa slaganjem jedne olupine - evo slika u prilogu - to sam malo eksperimentirao sa bojom ruzine na izgorenoj kabini (da ne mislite da radim vatrogasnog .... )
U svakom slučaju ćete biti informirani (i slikovno) sa napretkom 'dupljaka' ....
Vojo  |
Ja bih osobno za ovoga 43206 probao skrečat kabinu od dvije normalne. Oni su večinom imali kratku njušku, vjerujem da je motor manji. U ovom produženom dijelu ide hladnjak. Ja sam svojedobno u 1/48 skrečao kabinu. Nije nešto ludo ispala, ali OK, pokušaj se računa.
E, vidim u pozadini GRAD-a. Ajde da i to vidimo kako je ispalo. Ural je dobra tema maketarska. Ima dosta nadogradnjii primjenjuje se na mnogo mjesta. Ova nova kabina URAL Next isto dobro izgleda, ali ovi stari su top. Inaće sam slikao i neke stavrno oronule primjerke kad sam putovao. _________________ Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vojo
 | Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1675 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Čet Stu 24, 2022 2:47 pm Naslov poruke: |
|
|
vrsa Napisao/la: |
Ja bih osobno za ovoga 43206 probao skrečat kabinu od dvije normalne. Oni su večinom imali kratku njušku, vjerujem da je motor manji. U ovom produženom dijelu ide hladnjak. Ja sam svojedobno u 1/48 skrečao kabinu. Nije nešto ludo ispala, ali OK, pokušaj se računa.
E, vidim u pozadini GRAD-a. Ajde da i to vidimo kako je ispalo. Ural je dobra tema maketarska. Ima dosta nadogradnjii primjenjuje se na mnogo mjesta. Ova nova kabina URAL Next isto dobro izgleda, ali ovi stari su top. Inaće sam slikao i neke stavrno oronule primjerke kad sam putovao. |
Vrsa,
Razumijem tvoje razloge i u konačnici si u pravu - ali ja želim iskoristiti ovu duplu kabinu da mi ovdje ne stoji bez veze, i kako je sva deformirana mislim da je idealno od nje napraviti jednu olupinu .... a ako se upustim u izradu 'samograđene' kabine, gledat ću da ne bude baš maketa olupine ....
Što se Grada tiče (BM-21) - nećeš ništa vidjeti jer je to stara maketa (radio sam ju 2003.) koja je toliko loša da nije nego za dijelove - evo kako je izgledala kao složena:
maketa je inače od firme 'Modelism' (mislim da je bila ukrajinska) i nema veze sa ovom ICM-ovom (niti ostalim pakiranjima ICM-a). Tako da ne može služiti nego za dijelove - meni trenutno najzanimljivije felge (izgorene, naravno). Inače maketa je imala plastične felge a gumene gume, nije imala ni motora ni kardane ....
Vojo  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| cicarista
| Član od: 19 Ruj 2016 | Poruke: 204 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Čet Stu 24, 2022 10:09 pm Naslov poruke: |
|
|
Vojo, sjajan 43206!
Da, tih Urala ima modela da je teško sve i znati.
Što se 4x4 tiče, tvoj sanduk je dobar.
Noviji sanduci su u principu kraći, recimo 3/4 od standardnog.
Imam sliku jednog 43206 sa dugačkim sandukom, nije baš onakav kakav ICM radi, ali samo treba dodati letvu na 3/4 poda i poprilično je sličan:
Tako da ja računam da si toga napravio i super je
E sad, dupla kabina definitivno ima kraći sanduk.
Tako da svi dostupni sanduci nisu dobri... |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vrsa
 | Član od: 21 Lis 2005 | Poruke: 2216 | Mjesto: all over the place |
|
Upisano: Sri Stu 30, 2022 9:54 am Naslov poruke: |
|
|
cicarista Napisao/la: | Vojo, sjajan 43206!
Tako da ja računam da si toga napravio i super je
E sad, dupla kabina definitivno ima kraći sanduk.
Tako da svi dostupni sanduci nisu dobri... |
Ural na sredini šasije ima istribucijski gear box koji strši iznad šasije malo. Inaće je iznad njega rezervna guma i još par manjih tankova, ali kada se koš pomakne do kabine on ne može nasjesti na šasijui stoga je na ovoj zadnjoj slici malo koš zarezan tj. ima stepenicu unutra na prvoj četvrtini. Nije baš verzija koja se često viđa jer to nije praktično. _________________ Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| cicarista
| Član od: 19 Ruj 2016 | Poruke: 204 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Sri Stu 30, 2022 10:57 pm Naslov poruke: |
|
|
vrsa Napisao/la: |
Ural na sredini šasije ima istribucijski gear box koji strši iznad šasije malo. Inaće je iznad njega rezervna guma i još par manjih tankova, ali kada se koš pomakne do kabine on ne može nasjesti na šasijui stoga je na ovoj zadnjoj slici malo koš zarezan tj. ima stepenicu unutra na prvoj četvrtini. Nije baš verzija koja se često viđa jer to nije praktično. |
Samo što ovaj ima rezervnu gumu i sanduk nije nabijen na kabinu...
Nisam znao to o ovakvom tipu sanduka. Ako je to tako, kažem ako jer nisam uspio naći slike, to definitivno nije praktično.
Ja sam mislio da je to samo drugi tip ovog sanduka koji je ravan:
Ono što je sigurno je da taj 43206 ima manji tank... |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vojo
 | Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1675 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Čet Pro 01, 2022 7:55 pm Naslov poruke: |
|
|
Vrsa,
moram priznati da nisam baš shvatio poantu što si mislio sa onim distribucijskim gearboxom, rekao si u prijašnjem postu da je na maketi malo predimenzioniran, ali sad ne shvaćam što misliš da treba.
Na sadašnjoj konverziji (4x4 sa duplom kabinom ilitiga Ural-43206-0551 ako se ne varam), ja sam ga ostavio kakav jest i na mjestu na kojem je i kod kamiona 6x6 .... to vjerojatno nije točno, ali .... (pošto je od ispod, ne vidi se, he, he ....)
Što se rezervara tiče, da, definitivno je manji i tako sam i prepravio - evo na slici usporedba sa prošlom maketom/konverzijom tj. original rezervarom (kao na 6x6 kojeg nisam mijenjao na toj prošloj konverziji) - ovo sam počeo bojati 'izgorenost' da vidim kako dolazi (po uzoru na fotografije):
a ovo je samo detalj zadnjeg ovjesa sa dodatnim malim lisnatim oprugama iznad velikih - nisam se baš pretrgao napraviti neke, samo sam čopio neke stare (mislim da su od Airfixovog Matadora) koje su bile najsličnije:
E sad, molim da mi pojasnite (ponajprije vrsa) što sam i dali sam trebao napraviti/prepraviti razvod prijenosa (distribucijski gearbox po domaću) ....!?
Vojo  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vojo
 | Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1675 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Uto Pro 06, 2022 3:28 pm Naslov poruke: |
|
|
Maketa: Ural-43206-0551 (konverzija)
Mjerilo: 1/72
Korištena maketa:
- ICM, Ural-4320, kit br. 72611 (ili kamion Ural-4320 sa bilo kakvim nadgrađem)
- Tankograd - dupla kabina od rezina
Slaganje:
Ne znam koliko se vas upustilo ikada u izradu makete uništenog vojnog vozila, bez obzira na mjerilo. Ako niste pokušali, pokušajte, ali se pripremite na to da je to jako teško .... teže nego izgleda na prvi pogled.
Dok čovjek gleda slike takvih vozila pomisli (kao ja) - ma što, složim maketu, malo savijem ili razbijem neki dio, pobojam u neku izgorenu boju i - voila! S tom misli sam prije par godina pokušao 'konvertirati' jednog njemačkog tenka (mislim da je bio Jagd-King-Tiger ili tako neki stari ESCI-jev teškaš) pa sam naravno pokušao svakakve fore - ono od paljenja sa šibicama ili upalječem do bojanja preko spreja za kosu da dobijem onaj čuveni efekt ruzine tj. stare boje iznad toga .... pa sam skužio da to nije posao nimalo lak ....
Tako da sam bio dobro upoznat sa teškoćama kada sam se upustio u izradu ovog Urala. Bio sam prisiljen na to jer je kabina (od rezina) bila toliko iskrivljena da ju nisam mogao koristiti za 'normalnu' konverziju (pisao sam o tome u prošlom postu). S pozitivne strane je bilo to da ima jako mnogo fotografija tih uništenih kamiona (iz trenutnog sukoba u Ukrajini) - što, moram priznati - ipak olakšava posao.
Pri 'izradi' makete uočio sam odmah da ima par stvari koje će mi sigurno stvarati neprilike - prva je bila pronaći ili napraviti izgorene kotače ilitiga samo felge. Iako to izgleda bez veze, kad počnete (tražiti nešto slično) uvidite ta je to popriličan problem. Vrlo slično kao pronaći ili napraviti praznu gumu od kamiona - mislim ono, bez felge i da je šuplja iznutra, samo gumu.
Druga stvar je napraviti dijelove vozila (koji inače gore tj. zapaljivi su) kao izgorene. Za limove (dakle šasiju i karoseriju) to nije problem jer to u principu ne gori tako da zadržava oblik - eventualno se malo iskrivi od topline, pa ako baš ne želite napraviti da je vozilo ili dio vozila rastureno jer je pored njega eksplodirao recimo jedan HIMARS, onda tu nema puno posla (osim bojanja). No kad su u pitanju gorive tvari poput stolica, plastičnih dijelova (ogledala, raznih kutija itd.) ili guma onda treba poraditi poraditi na tome.
I treće, što isto nije baš jednostavno, je bojanje. Dali želite napraviti da je samo dio vozila izgoren ili cijelo vozilo i - što je još bitnije - dali radite maketu kojoj je prošlo neko vrijeme nakon što je izgorila pa je zaruzinavila (zarđala) ili ne. Činjenica da limovi bez zaštite (boje) kakvi su izgoreni limovi, rđaju neobično brzo, već nakon dan-dva se po njima hvata ona površinska rđa (najčešće narančaste boje) koja onda pomalo tamni.
Dakle, posla k'o u priči ....
Da, ima još jedna stvar - kad vas uhvati mot, ono, kad se uživite i vidite da to možete napraviti i da vam dobro ide - pokušajte ne pretjerivati sa 'uništavanjem' vozila. Gledajte da to bude ipak realno (zato govorim da su fotografije jako važne) .... sjećam se, kad sam bio klinac pa sam koji puta radio takve uništene makete, uzimao sam one mirisne štapiće od sandalovine, one koji samo tinjaju na vrhu, i onda sam bušio rupe od metaka na kamionima i tenkovima .... eeee, vi nemojte tako - ipak ste malo narasli i uozbiljili se .... ili niste?
Dakle, šasija je cijela od makete. Modifikacije u vozilo 4x4 su iste kao kod prošle makete s time da sam dodao one dvije (gornje) lisnate opruge na strašnjem pogonskom mostu.
Pošto kamion ima duplu kabinu trebalo je nešto skratiti rezervar goriva (oko 2 mm) što se postiže jednostavno tako da ga prepilimo i skratimo.
Felge sam ukrao od stare makete Urala od firme Modelsm koja ima zasebno plastične felge na koje se nataknu gumene gume. Kako te gumene gume s vremeno rastapaju plastiku te plastične felge su bile nekako površinski mekane i podosta rastopljene. Mislio sam da će to biti u redu jer ionako radim 'rastopljeno' vozilo (nakon požara) no to mi je podosta otežalo izradu profila felgi iznutra. Da sve to skupa malo zamaskiram dodao sam prstenove koji ostaju na felgama od izgorenih guma.
Kabina je od Tankograda (rezin) kako sam već ranije rekao i taman je bila za jednu takvu vinjetu. Na njoj nisam ništa mijenjao. Samo sam u unutrašnjosti umjesto dobivenih siceva napravio kosture (od izgorenih) siceva, uglavnom sa žicom i nekakvim mrežicama itd. No to se ionako slabo vidi.
Sanduk sam napravio potpuno skrečanjem što i nije teško jer su sve ravne površine. Najveći problem su ona rebra na bočnim stranama - ja sam to napravio ljepljenjem najtanjih štapića što sam imao (valjda 0,5x0,5 mm) ali su ipak bila malo pre debela (a i nisam ih imao dosta) pa sam, umjesto šest tih rebara lijepio samo četiri.
Što se oznaka tiče, nisam ništa koristio osim registracije (od Zvezdinog Pantsira). Oznake 'V' (najprije korištene za istočni vojni distrikt, kasnije i za istočni i za zračno-desantne snage - VDV) sam bojao prskalicom. Ostalo je samo bojanje, uglavnom kistom.
No da bih ipak unesao malo 'života' u to izgoreno mrtvilo dodao sam par detalja - na pr. kardan zadnje pogona je otpao pa osovina visi, isto tako registracija na prednjem braniku je malo 'otpala' i tako .... samo da ponovim, bitno je ne pretjerivati sa takvim uočljivim detaljima jer onda maketa gubi na vjerodostojnosti. Osim, naravno, ako ne radite striktno po nekoj fotografiji - ja sam kombinirao više fotografija pa onda ....
Zaključak:
Iako sam, kažem, bio upoznat sa problematikom izrade uništenih maketa, opet me iznenadilo koliko posla ima kod takvih radova. Najviše je posla oko bojanja - na pr. izrada i bojanje izgorenog 'materijala' u sanduku vozila mi je oduzelo cijelo jedno poslijepodne. Kažem - posla i za osla ....
Korisni linkovi:
https://ukr.warspotting.net/search/?belligerent=2&weapon=15&model=206
I evo ga sa 'jednokabinskim' bratom - iako slika prikazuje drugačije, oba su isto dugačka, u milimetar ....
Vojo
PS - tek kad sam dovršio maketu sam vidio na nekim fotografijama da je kučište filtera za zrak (onaj crni cilindar na desnom blatobranu) ipak napravljen od lima a ne od plastike kako sam ja pretpostavio pa ga napravio rastopljenog .... a ostalo možete kritizirati, slobodno .... ja bježim, mene nema ....  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| cicarista
| Član od: 19 Ruj 2016 | Poruke: 204 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Uto Pro 06, 2022 7:55 pm Naslov poruke: |
|
|
Nema kritike, samo pohvale. Ovaj izgoreni stvarno izgleda sjajno! |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| su27rules
 | Član od: 13 Pro 2006 | Poruke: 5367 | Mjesto: Split |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Groff
 | Član od: 12 Lis 2010 | Poruke: 417 | Mjesto: Bakarac |
|
Upisano: Uto Pro 06, 2022 9:07 pm Naslov poruke: |
|
|
Mislim da je krov i vrata trebao biti više izgoren, ne vjerujem da imaju unutarnju izolaciju pogotovo jer je unutrašnjost potpuno izgorena a nisi naveo odakle je požar krenuo ???  _________________ Ploviti je potrebno, živjeti nije ! |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| vojo
 | Član od: 16 Kol 2006 | Poruke: 1675 | Mjesto: Krk |
|
Upisano: Sri Pro 07, 2022 10:29 am Naslov poruke: |
|
|
Groff Napisao/la: | Mislim da je krov i vrata trebao biti više izgoren, ne vjerujem da imaju unutarnju izolaciju pogotovo jer je unutrašnjost potpuno izgorena a nisi naveo odakle je požar krenuo ???  |
Ala Grofe, ne zaj*bavaj nas jadne penzionere .... otkud ja da znam kadi je vatra počela .... ja sam bojal neizgorene dijelove tako da moren pobojati i bijele 'V' oznake, zar to nije jasno .... a ti sad meni 'odakle je požar krenuo' ....
Vojo  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Poky
 | Član od: 16 Lis 2005 | Poruke: 5267 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Sri Pro 07, 2022 11:23 am Naslov poruke: |
|
|
A jeste ludi... Pa jasno je odakle je požar krenuo ,od prve iskre, od početka...
Zabavqan, zanimljiv i odličan kao i dosad Vojo, bravo! _________________ Poky |
|
Natrag na vrh |
|
 |
|
|
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu Ne možete izmijeniti vlastite poruke Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu Ne možete glasati u anketama foruma
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron
|