Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Mala vojna vozila (1/72)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 66, 67, 68  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Tenkovi, topništvo, oklopna i ostala vojna vozila
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
Iwtcha

Član od: 24 Kol 2007
Poruke: 3631
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Stu 28, 2019 2:16 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Odlićni
_________________
MK K.I.T.A.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1375
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Pon Pro 02, 2019 8:34 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: French Char B1 bis
Proizvođač: Trumpeter, Kina
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 07263



Na prvi pogled:
Standatdna dobra kutija od Trumpetera, s poklopcem, uobičajene veličine ali nešto viša od na pr. Academyjevih pa je zato vrlo praktična za spremanje stvari.
U kutiji su tri stabla uobičajene Trumpeterove svijetlo sive plastike, veličine oko pola kutije, plus tijelo tenka gotovo sve u jednom komadu (fali samo podnica).
Uz to su i dvije gumene gusjenice (koje se navodno lijepe maketarskim ljepilom) te lisitć oznaka koji na sebi ima i francuske krugove avionskog tipa, odlično centrirane.
Detalji izgledaju vrlo uvjerljivo a zakovice kojih je vozilo krcato, ne djeluju pre masivno. Vidjet ćemo.

Slaganje:
Slaganje nije nimalo komplicirano - malo je problematičan prednji dio oko topa 75mm u tijelu tenka, ali ništa nemoguće. Kao što sam i spomenuo, zakovice su po cijelom tijelu tenka, ali mi se čine u redu kao veličina, iako mi one na gornjoj strani tijela djeluju veće tj. izraženije nego sa strane vozila. Ove gornje sam malo pobrusio da se toliko 'ne ističu'.

Kotačići su izvedeni svi u dvije polovice (cijeli niz je iz dva dijela), dakle nema slaganja kotačić po kotačić. To je sasvim u redu jer se praktički ni ne vide. Prednji (ljenivac) i zadnji (pogonski) su lijepo i točno izvedeni iako, kad se stave gusjenice, djeluju kao da su pre uski pa gusjenice baš i ne naliježu dobro.

Gusjenice - eeee, na tome maketa pada. Izvedene su iz crne gumene plastike, što samo po sebi ne znači ništa. Vrlo su lijepo napravljene, a tek kad su na mjestu vidi se da su i one rađene kliznim kalupima jer imaju prekrasne detalje sa strane. No problem je spajanje gusjenica - maketarsko ljepilo naravno ne djeluje. Cianofix isto tako, tako da mi nije prostalo drugo nego spojiti ih žicom. To je vrlo, onako, postolarsko rješenje, žica se, naravno, ne vidi, ali spoj se vidi i ne znaš ga gdje postaviti da bude najmanje vidljiv.


Bojanje:
Najprije sam bio oduševljen trobojnom shemom tipa iz prvog svijetskog rata, sa raznobojnim poljima omeđenim crnom crtom, da bi na koncu shvatio da su dali shemu vozila kakvo je u nekom muzeju (Saumur) u voznom stanju. Svaka čast muzejima, ali vidim da najčešće imaju izmišljene sheme ili, u najmanju ruku, izmišljene nijanse. Ipak sam vozilo pobojao u tu shemu (kad sam se već nabrijao) ali sam pomalo ljut da su dali, pored ove, samo još jednu shemu, naravno, bez naznaka iz kojeg perioda ili jedinice. Začudo, nije dana niti jedna 'Beute' shema (možda Trumpeter želi izbaciti tog tenka sa njemačkim oznakama kao zasebnu maketu?). A nije da je tih tenkova bilo niti tako malo, niti nije da nisu vidjeli akcije.

Oznake:
Ima svega par oznaka (za dotičnu shemu), ali su lijepo odštampane, lijepo centrirane i vrlo kvalitetene. Reagiraju na tekućine i na koncu film potpuno nestaje. Mali mi je problem bio što sam crne crte djelomično crtao crnim flomasterom koji je, izgleda, isto reagirao na tekućine od dekala pa se mjestimično razmazao.




Uputstva:
Uputstva su sasvim u redu što se tiče slaganja. Nisu u redu što se tiče shema bojanja (trobojna shema koju sam radio je prikazana i na kutiji sa strane, u boji) međutim nigdje nije prikazan desni bok kod niti jedne sheme.
Nešto TT karakteristika i povijesti je navedeno na kutiji sa strane (na engleskom i na kineskom) ali su dani podaci za Char B1 (proizvedeno samo 34 kom) a za bis verziju ništa ne spominju (a njih su napravili 369 kom plus 2 kom ter verzije!). Vrlo površno.
Ocjena: 4.

Dodaci/izmjene:
Od dodataka samo sam dodao nosače od žice na četiri postojeće rupice na stražnjem dijelu vozila. Iako, pravo za reć, ni ne znam čemu služe.

Kudim:
- gumene gusjenice koje se ničim nedaju spojiti
- skroman izbor shema bojanja i oznaka




Hvalim:
- dobar nivo detalja
- uvjerljivost gotove makete

Usporedba sa istim/sličnim maketama:
Jedina usporedba koju sam uspio napraviti je sa Matchboxovom maketom u 1/76 (sad ju pakira Revell) i, što je najzanimljivije, ta maketa koja bi trebala biti manja, uopće nije toliko manja. Nivo detalja je, naravno, kod Matchboxa skromniji i gusjenice su problematičnije (još?!) tako da se baš i ne mogu uspoređivati.


Zaključak:
Pomalo sam razočaran maketom, najviše radi gusjenica. One su me bacile u bed i pokvarile mi gušt slaganja. Možda su me Trumpeterovci ipak razmazili sa dosta dobrim gusjenicama u jednom komadu (sa kotačima) ....
Ali ne mogu reći da sam nezadovoljan konačnim rezultatom.

Preporuka:
Kupiti. Ionako nemate baš izbora ako želite raditi ne-rezinsku maketu.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
mpuky1

Član od: 08 Velj 2012
Poruke: 1621
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Pro 03, 2019 4:06 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Nice 🤗

I ja radim istu maketicu ali će biti još neko
vrijeme u fazi izrade jer planiram posebnu
shemu.

Btw i ja sam se mučio sa tim guskama i
probao razna ljepila i na kraju sam otkrio
da ih lijepi bez problema Gorilla cijanofix
koji sam piknuo na Petrolovoj benzinskoj 🤗
_________________
WHO DARES WINS
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Iwtcha

Član od: 24 Kol 2007
Poruke: 3631
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Pro 04, 2019 4:17 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Na kraju ispalo super, šteta jedino zbog gusjenica
_________________
MK K.I.T.A.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1375
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Sri Pro 04, 2019 4:30 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

mpuky1 Napisao/la:
Nice 🤗
.... na kraju sam otkrio
da ih lijepi bez problema Gorilla cijanofix
koji sam piknuo na Petrolovoj benzinskoj 🤗


Super, hvala za informaciju - meni vrlo korisna ....

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1375
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Čet Pro 05, 2019 1:25 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: WWII German Tank Transport Trains
Proizvođač: Modelcollect, Kina
Mjerilo: 1/72
Broj makete: UA72158



Na prvi pogled:
Opet sam radio nekompletnu maketu - s jednim kolegom sam, naime, popola nabavio ovu maketu-komplet u kojem se nalaze po dva vagona-platforme od 60 tona nosivosti (tip SSys), dva od 80 t nosivosti (tip SSysm) te po jedan 'what-if' tenk (E-50 i E-75). Meni tenkovi nisu bili važni (ne volim slagati SF) pa sam tu 'polovicu' kutije nabavio prvenstveno radi vagona. A ako se sjećate, kolega Nik sa ovog foruma je naveo da su takvi vagoni, koje je bivša Juga dobila kao ratnu reparaciju, korišteni sve do 90-tih godina.
U kutiji (kompletnoj) se dobiva čak 31 stablo plus dvije 'kade' tenkova, četiri lista metalnih dijelova i 6 listića oznaka.
Uputstva formata A5 u obliku knjižice su u boji i imaju 24 strane.
Na prvi pogled dijelovi izgledaju OK, detalji su sasvim solidni, ima puno malih dijelova i sve skupa djeluje vrlo obečavajuće.

Slaganje:
I dalje ostajem pri ranije donešenim stavovima da Modelcollect ima problema sa osnovama 'lijevanja' plastičnih maketa - spojevi polovica su problematični, a kad se neki dijelovi i rade u jednom komadu i tada su spojevi kalupa jako vidljivi i često nejednaki. Na ovim maketama je posebno došla do izražaja nejednakost rupica i štiftova/čepića koji bi trebali ulaziti u te rupice - niti jedan par (pazite: NITI JEDAN) ne odgovara - svugdje su rupice pre male odnosno čepovi pre veliki! ne kužim dali je problem u dizajniranju (crtanju u 3D-u), u tehnologiji izrade kalupa ili pak u samoj proizvodnji ('štrcanju') plastike u kalupe. Kad pomislim da Zvezda na svojim maketama ima okrugle ili poluokrugle čepiće i rupice od pol milimetra koji pašu u dlaku jedni o druge - nije mi jasno gdje je caka? Pa barem su Kinezi poznati u svijetu po krađi tehnologije (što je i jedan od razloga trgovinskog rata sa Amerikom, zar ne?).
Sećom, na maketi nigdje nema tragova srhova (fleševa) niti utonuća (sink marks) - osim nešto malo na pola odbojnika što se lako popuni kitom.

Vagoni:
U početku sam pomislio, pogledavši tj. pregledavši dijelove, kako ću ja to složiti u tren - dijelova kao nema mnogo, vagoni su samo ravne platforme i eto ti ga na. A kad ono slaganje, posebno sklopova kotača (bogies), je dosta komplicirano, sa mnogo malih dijelova koje je teško očistiti, teško prilagoditi da pašu jedan uz drugog (čepovi i rupice) a i sam lom dijelova je onako, rekao bih 'zrakoplovan' tj. sve se slaže u zraku, bez nekog čvrstog oslonca. Tako da sam te sklopove kotača slagao i slagao, pa čekao da se sklopovi osuše da bih mogao nastaviti dalje.
Bez obzira na sve te primjedbe, dijelovi su OK, detalji su dobri i kad se slože sve skupa djeluje sasvim zadovoljavajuće. Ja se nisam baš držao uputstava jer mi se čini, da sa takvim 'zračnim' slaganjem treba promijeniti redoslijed slaganja odnosno da crtač uputstava NIJE slagao maketu prije/tokom crtanja.
Činjenica je i da je logika loma dijelova bila uvjetovana zadatkom da se sa čim manje posebnih dijelova mogu napraviti oba vagona (i 60-tonac sa 4 osovine i 80-tonac sa 6 osovina). Mislim da su u tome jako dobro uspjeli tako da viška dijelova na kraju ima relativno malo.




Tenkovi:
Kao prvo sam pokušao doznati što je sa tim tenkovima u stvarnosti bilo. Za E-100 znam da je prototip bio u naprednoj fazi gradnje kad su ga Ameri zarobili (kod Paderborna), ali za ova dva manja tenka nisam znao ništa. Nakon dugog lutanja bespućima neta pronašao sam jedan izvrstan članak na blogu 'Tank Archives' na:

http://tankarchives.blogspot.com/2017/04/e-50-and-e-75-story-of-failed.html

koji je potvrdio moja (oskudna) saznanja da se ipak radi samo o 'what-if' modelima, sa vrlo diskutabilnim rješenjima (govorim o maketama i 'dokumentima' od 'German post 45' fanova) gdje na pr. kod E-50, ako bi bio naoružan sa 8,8cm topom od L/71 u extra uskoj kupoli ('Schmalturm'), zapovjednik tenka morao sjediti na zatvaraču topa da bi uopće mogao zapovjedati vozilom! I sve dalje nešto u tom stilu - ono, što se babi snilo ....

Same makete tenkova E-50 i E-75 su praktički identične.
Razlika je samo u broju para kotača - kotači su u sklopovima po dva, povezani Porsche-ovim uzdužnim torzionim ovjesom kao kod Ferdinanda/Elafanta. Kad smo već kod toga: zna li mi netko rastumačiti kako to radi? Ja nikako da nađem na internetu neko uvjerljivo (i meni jasno) objašnjenje kako to ustvari funkcionira. Idealno bi bilo vidjeti neku animaciju toga, ali ja ju ne pronalazim ....
No dakle, kod E-50 na svakoj strani ima tri, a kod E-75 četiri para kotača. I ti se lijepe na istu kâdu vozila.

Druga razlika je u kupoli odnosno topu, ovisno što su neki smislili (izmislili) da bi trebalo. Tu, naravno, ima bezbroj kombinacija, čak i sa izmišljenim topovima. Opet ono, što se babi snilo ....

Treća razlika, ako to možemo tako nazvati, je samo u broju dijelova koji se lijepe na gornji dio tijela tenka. Taj gornji dio je identičan za oba tenka. Identičan i izmjenjiv. Modelcollect je napravio dva tipa tog dijela - na jednom je sva oprema (pionirski alat, užad za vuču, bočni 'blatobrani') izlivena na tom gornjem dijelu, a na drugom se to lijepi posebno. Na tom drugom je kao dan i motorni prostor (nekakva unutrašnjost) ali nije previđeno da se poklopci motora mogu ostaviti otvorenima pa kad se zalijepe ništa se ne vidi tako da to ispada pomalo besmisleno.
Sa svim tim kombinacijama Modelcollect nudi jedno dvadesetak vrsta i podvrsta tih 'what-if' tenkova, naoružanih raznim topovima - tenkovskim, protuavionskim, pa sa raketama, pa samohodni topovi itd. Ali sve se svodi na jednu te istu osnovu.
Ta osnova je napravljena onako, u najmanju ruku rečeno - 'ofrlje'. Dijelovi su napravljeni 'onako', međusobno pasanje je 'onako', detalji su 'onako' .... sve u svemu dosta površno.

Gusjenice su od tvrde plastike, barem u ovoj kutiji - u nekim prethodnim kutijama sam vidio da su mekane tj. gumene. One su lijepo napravljene, ali je međusobno pasanje netočno i (uobičajeno) ne pašu štiftiči članaka na rupice susjednih članaka. Kad se sve to skupa lijepi na kotače i zupčanike koji su opet, 'onako', malo veselo-pijani, netočni, savijeni itd. sve skupa ispada pomalo kao mučenje. Sva sreća da se dobar dio toga ne vidi jer je pokriveno (gornjim) blatobranima.

Za motorni prostor se dobivaju mrežice od metala - na tijelu tenka koji je izliven 'u komadu' taman pašu jer je tamo motorni prostor kao malo grublji, ali na tijelu koji se lijepi od međusobnih dijelova ti metali u praktički suvišni i pokrivaju (dobre) detalje motornog prostora.

Bojanje:
Za vagone sam otkrio da je Revellova antracit crna (matt br. 9) izvanredna jer daje onako jedan pomalo metalni štih, nije sasvim crna, jasno, a pak u kombinaciji sa smeđe/crvenom (Humbrol br. 160) dobivamo prave nijanse željezničkih vagona. Bar ja to tako vidim.
Za tenkove treba prepustiti mašti na volju - to je valjda onaj lijepši dio .... E-50 sam maskirao sa svijetlim, sivim i bež bojama, kako pretpostavljam da bi, u idealnom slučaju, bila prikladna kamuflaža za gradske borbe (kakve su se očekivale krajem rata tj. 1946.), dok sam E-75 maskirao sa malo 'prizemnijim' razmišljanjima tj. ostavio sam ga cijelog u prajmeru (red lead primer) kakvi su najčešće bivali 'obojani' od rujna 1944. nadalje, pa pošprican sa tamno zelenom, jedinom koja se (onda) našla pri ruci. Sumnjam da bi 1946. ili 1947. bila bolja situacija sa nedostatkom boja kod nacista.




Oznake:
Za vagone su oznake vrlo iscrpne, sa svim mogućim natpisima. Izvanredno su štampane (Carograf, Italija), svi natpisi su bijeli ali ne pre masni, ekstra sitni ali se može pročitati svaki natpis! Vanserijski!
Za tenkove se dobivaju neki izmišljeni mali križevi, nekakav simbol viteza u dve boje te serija brojeva koji su, po meni, malo pre jaki (crveni brojevi sa bijelim obrubom).
Oznake odlično reagiraju na tekućine i film ostaje nevidljiv.

Uputstva:
Uputstva dolaze kao knjižica od 24 strane, u boji, ali su crteži štampani dosta sitno, pa se natpisi tj. brojevi, posebno kod oznaka, vrlo teško vide. Mislim da je to štednja na krivom mjestu (mali format u boji umjesto da povećaju format pa taman da je crno-bijeli). Sheme bojanja (za vagone) su dane dosta ofrlje - za tenkove su izmišljene, naravno. Ocjena: 4.



Kudim:
- problematičan lom dijelova
- neujednačeni detalji - neki dobri, mnogi prosječni
- problemi sa rupicama i štiftićima tj. generalno sa međusobnim pasanjem nekih dijelova
- neposotjanje ikakvih detalja na donjim dijelovima vagona



Hvalim:
- odabir teme (ideja da se prodaju vagoni sa 'teretom' - šteta što kao 'teret' nisu dani stvarni tenkovi)
- izvrsne oznake za vagone
- cijenu

Zaključak:
Vagoni su u redu iako sam razočaran da nemaju nikakvih detalja od ispod. Nije da se vidi ali .... Za tenkove - to prepuštam SF fanovima.

Preporuka:
Ako vas zanimaju vagoni, svakako kupiti jer ih u ovakvoj kombinaciji dobivate vrlo jeftino.

Na koncu, želim se zahvaliti kolegi Thundercatu na pomoći kod nabavke ove makete.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
P-51

Član od: 24 Ožu 2006
Poruke: 3255
Mjesto: Drniš/Šibenik
PorukaUpisano: Čet Pro 05, 2019 3:21 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Vagoni su ti odlično ispali, boja zaista ko pravi. Ove tenkovske izmišljotine nemam šta dodati. Svakako gušt za pročitati. Super sve skupa. Uzmi "prave tenkove" za vagone i vinjetica ko metak.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site AIM
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1375
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Čet Pro 05, 2019 8:12 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: M274 Mechanical Mule
Proizvođač: S-Model, Kina
Mjerilo: 1/72
Broj makete: PS720074



Zaključak:
Neću puno drviti o ovoj sićušnoj maketici, samo par zapažanja:
- iako se radi o S-Model maketi za koje znamo da su dosta skromne po pitanju dijelova (posebno gusjenica) ova maketica ima čak 25 dijelova što znači da usitnjenija ne može biti. Tako bi napravio bilo tko od 'velikih' proizvođača.
- uputstva su dana na stražnjoj strani kutije ali su vrlo nejasna - na pr. nigdje nije naznačeno da volan dolazi zalijepljen koso prema vozačevoj stolici; nigdje se ne vidi kako ustvari zalijepiti zaštitnu mrežu motora; nije jasno kako zalijepiti kardansku osovinu koja koso završava na prednjem diferencijalu ....
- dobiva se vrlo bogat listić sa metalnim dijelovima ali .... mnogi se dijelovi ponavljaju više puta (na pr. ručica motora) a nejasno je zašto; ogradica oko teretnog prostora je prevelika i kad se zalijepi (a može se zalijepiti samo u jednom položaju) zjapi izvan teretnog prostora; same ručice motora (3 kom) su vrlo nešesne tako plsnate tj. dvodimenzionalne - trebalo bi ih zamijeniti sa plastičnim.
- u maketi se dobiva i jedan vrlo lijepi mitraljez Browning 12,7 mm na stupu, ali nigdje naznake gdje i dali ga uopće zalijepiti - imam osjećaj da su ga dali samo zato da opravdaju cijenu





Savjet: - iako je u uputstvima drugačije naznačeno (ja sam barem tako protumačio), preporučam da u koraku br. 1 najprije zalijepite šasiju/nosače (B5 i B6), a tek onda kardansko vratilo (B9) između prednjeg i zadnjeg mosta jer je vratilo malo kraće, a nosači/šasija se mogu zalijepiti samo u jednom položaju.

Preporuka:
Kupiti.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
nik

Član od: 22 Lip 2017
Poruke: 53
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Pro 06, 2019 3:21 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

U vezi plato-vagona...
Na 6-osovincu su čudno postavljeni dekali sa iscrtkanim konturama, oni uvijek idu u sredinu vagona jedan iznad drugog; kao na 4-osovincu.
To su u stvari konture stupova za pridržavanje tereta (ne tenkova) kada nisu montirani nego su 'spakirani', sa svake strane su 4 stupa a ono okomito na sredini vagona je traka koja ih drži da ne ispadnu tokom vožnje.

Bez spakiranih stupova
https://www.erail.gr/wp-content/uploads/2016/12/tigertank06jb2.jpg

Sa spakiranim stupovima
https://i.pinimg.com/originals/d7/45/17/d74517cd7ca89e1d7a4e798c32e22f85.jpg

Na 1:87 modelu
https://cdn.webshopapp.com/shops/28703/files/80957318/ssyms46-drb-14521-koeln-deutsche-reichsbahn.jpg
https://cdn.webshopapp.com/shops/28703/files/80957312/ssyms46-drb-14521-koeln-deutsche-reichsbahn.jpg
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
su27rules

Član od: 13 Pro 2006
Poruke: 4738
Mjesto: Split
PorukaUpisano: Pet Pro 06, 2019 10:36 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Cool Cool Cool Cool
_________________
Davor
MAK Reoplan - Split
You can never have enough Flankers!!
http://www.whatifmodelers.com/index.php/topic,30222.0.html

https://www.facebook.com/groups/397878543718795/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1375
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Pet Pro 06, 2019 12:54 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

nik Napisao/la:
U vezi plato-vagona...
Na 6-osovincu su čudno postavljeni dekali sa iscrtkanim konturama, ....


Eee Nik, znao sam da ćeš se javiti u vezi toga, super, znači pažljivo čitaš i gledaš postove ....

'vako:
Meni je bilo čudno kako su u uputstvima (od Modelcollecta) dali da se postave oznake samo za dva ta 'stupića' (a na njima ide po šest sa svake strane, zar ne?).
Pa sam malo pročačkao po netu da vidim na slikama originalnih vagona (iz rata) i našao da ih ima sa po dvije, sa po četiri, sa po šest i bez uopće ikakvih oznaka (za stupiće). Sad, dali su se oni tokom upotrebe izbrisali ili ih je stvarno na nekim vagonima bilo manje, to ne znam.

Isto tako nije baš za vjerovati Modelcollectu - ne znam po čemu su oni crtali uputstva. No ipak, naoružan tim saznanjima ipak sam odlučio staviti oznake za samo dva stupića, pa nek se Nik ljuti koliko hoće .... Sad

Šalim se, naravno ....

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
nik

Član od: 22 Lip 2017
Poruke: 53
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Pro 06, 2019 5:34 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

vojo Napisao/la:
Eee Nik, znao sam da ćeš se javiti u vezi toga, super, znači pažljivo čitaš i gledaš postove ....

'vako:
Meni je bilo čudno kako su u uputstvima (od Modelcollecta) dali da se postave oznake samo za dva ta 'stupića' (a na njima ide po šest sa svake strane, zar ne?).
Pa sam malo pročačkao po netu da vidim na slikama originalnih vagona (iz rata) i našao da ih ima sa po dvije, sa po četiri, sa po šest i bez uopće ikakvih oznaka (za stupiće). Sad, dali su se oni tokom upotrebe izbrisali ili ih je stvarno na nekim vagonima bilo manje, to ne znam.

Isto tako nije baš za vjerovati Modelcollectu - ne znam po čemu su oni crtali uputstva. No ipak, naoružan tim saznanjima ipak sam odlučio staviti oznake za samo dva stupića, pa nek se Nik ljuti koliko hoće .... Sad

Šalim se, naravno ....

Vojo Very Happy

A tko ne prati i ne čita pažljivo ovu temu...? Very Happy
I 4- i 6-osovinac imaju po 4 stupića sa svake strane.
BTW mene čeka sastavljenje 4- i 6-osovinaca u 1:35 za jednu J(D)Ž/JNA dioramu iz 50-ih/60-ih, treba i decale za njih 'smisliti'... Rolling Eyes
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1375
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Čet Sij 02, 2020 7:55 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: M32B1 TRV
Proizvođač: UM, Ukrajina
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 225



Na prvi pogled:
Standardna UM-ova kutija u plavom tonu koja se otvara sa strane. Na njoj je jedan prosječan, pomalo naivan crtež (čini mi se da bi i ja mogao to nacratati i bio bi jako zadovoljan), a na pozadini kutije je shema bojanja.
U kutiji su doslovno nagurana tri stabla veličine pola kutije, dva nešto manja stabla i četiti još manja stabla, sve tamno zelene, tipočno UM-oveske, boje plastike.
Neka stabla su standardna za Shermane M4 koja se očito ponavljaju na svim maketama M4 od UM-a (a ima ih jedno 30-tak!). To ujedno znači da ima dosta dijelova koji otpadaju tj. ostaju kao višak. Lijepo je da dobijete neke dijelove kao na pr. dva tipa kotača, koji se mogu kasnije iskoristiti na nekim drugim maketama M4, ali mnogi dijelovi su u praksi neupotrebljivi.
Na nekim stablima ima dosta fleševa/srhova dok utonuća nisam uočio.
Uz mali listić oznaka (uobičajeno američki nemaštovito sa bijelim petokrakama i USA registracijama) dobiva se još manji listić metala (bakrene boje pa pretpostavljam da je tvrdi i debeli kao kod vagona za prevoz tenkova BT-5).
Sve skupa ništa posebno te očekivano od UM pakiranja, ali ja se posebno veselim maketi jer sam ljubitelj takvih vozila.

Slaganje:
Slaganje je uobičajeno s time da ovdje nema dijelova rađenih kliznim kalupima pa je sve u 'klasičnom' stilu - komad po komad. To bi sve bilo u redu da su dijelovi malo točniji i da se češće i točnije koriste graničnici, čepići i ostale 'đinđe' koje ti jednoznačno označavaju gdje zalijepiti koji dio. Pri tome najviše mislim na bočne strane tijela vozila, koje se lijepe na pod - ne znaš gdje i točno zalijepiti. Možeš se ravnati samo po nekim zadebljanjima na dnu, ali to je onako, odokativno. Slično je i sa prednjim dijelom, 'nosom' tj. kućuštem transmisije - kako ga zalijepiti?
Savjet: dijelove br. B88 (donje strane lijevaog dijela tijela vozila) savjetujem da zalijepite na to lijevano tijelo (dio br. C20), a ne na donji dio tijela vozila (skolp u koraku br. 1) jer je kasnije puno lakše adaptirati i pripasati spoj gornjeg i donjeg dijela tenka.
Iako znam da UM nudi cijelu paletu vozila M4 u sto podvarijanti (od 'običnih' tenkova do samohodnih tipova i vozila za prijevoz municije) ovo mi je tek prvi 'Sherman' kojeg radim od njih. Zato sam ostao malo iznenađen sa kompliciranim i po meni besmislenim usitnjavanje hodnog dijela (bogies tj. sklopova kotača - one tri grupe sa svake strane). Svaki taj sklop se sastoji od 8 dijelova (neki proizvođači to rade u jednom dijelu!) - nije to loše, ali se na koncu jako malo vidi, dijelovi su pre sitni (i teško se s njima barata - posebno se teško čiste od srhova koji ostanu prilikom skidanja sa stabla) tako da sve to skupa gubi smisao i na koncu uopće nema neke razlike sa puno jednostavnijim sklopovima.
Nejasan mi je također spoj gornjeg dijela tenka (cijeli gornji dio tenka koji je u stvarnosti lijevan) sa isto tako lijevanim blokom transmisije (nos tenka) - tu je razmak oko milimetar i pol i visine tj. debljine oko 1 mm, što bi trebalo 'pokriti' jednom trakom (ona sa puno vijaka) koja je napravljena od - jetkovine, dakle tanka oko 0,25 mm! Kako je to zamišljeno, ne kužim .... Ja sam koristio moju 'stratešku rezervu' (M4 spare box) gdje sam pronašao iste takve trake ali od plastike (višak od Hellera i Dragona) pa sam to zalijepio te dodao listić plastike da popuni preostali razmak.



Lijevano tijelo tenka, gornji dio, je napravljen malo hrapavije. Možda malo previše (jer kad se stvarni lijev smanji za 72 puta površina je gotovo glatka) ali u svakom slučaju mnogo manje nego kod, recimo, Dragonovog M4A2 'Normandy' gdje je ta lijevana hrapava povšina još izraženija i po meni vrlo ne-vjerodostojna.

Gdje mi se čini da maketa 'pada' (na stranu gusjenice) odnosno gubi na kvaliteti, su detalji koji su izrađeni kao posebni dijelovi. Uglavnom su dosta grubi i ako se tome doda pomalo grubo 'lijevanje' plastike sa izrazitim spojevima kalupa i vidljivim i sveprisutnim srhovima, onda su ti detalji jednostavno - loši. Inače se tvornice trude da s takvim detaljima (kao i sa foto-jetkanim metalima) podignu inače lošu kvalitetu makete, ali ovdje nisu uspjeli u tome. Za primjer uzimam ventilatore trupa tenka (dio br. 49B) koji na gljivici ima (odnosno trebao bi imati) četiri istaknuta i jako vidljiva vijka - ovdje se radi o nekoj plastičnoj 'gvalji' ilitiga krumpiru koji ni ne sliči na gljivicu, a vijcima nema ni traga. Takvi su manje više svi naknadni detalji (koji nisu 'ulijevani' u tijelo tenka) posebno oni koji se slažu od dvije polovine.

Još jedna stvar koja upada u oči, ali tek kad se složi sve skupa, je prazan prostor unutrašnjosti vozila koji se jako vidi kroz rupu na 'kupoli'. Trebali su dati barem nekakvu podnicu ili naznaku vitla, ako se vidi .... ovako zjapi prazno i ne znam ustvari s čime to napuniti.

Dakle gusjenice - tu se nema puno što pričati. Napravljene su dobro, po obliku, od krute plastike ali su preuske. Umjesto 4,5 m širine (bez bočnih 'zubaca') one su 3,5 mm širine. Ovako gledajući 1 mm ne znači mnogo, ali to je 22% manje širine, što se itekako vidi. I tu završava priča. Popraviti ili doraditi se ne mogu i jednostavno trebate imati nekakvu rezervnu varijantu. Ja sam srećom imao dvije makete u stašu (Heller M4 'Division Leclerc' i Dragon M4 Normandy) koje u sebi imaju po dva para (različitih) gusjenica, a ako se ne varam i Italeri je pakirao (dali još uvijek tako rade, ne znam) svojeg Shermana M4A1 (sa lijevanim tijelom) sa tvrdim i mekanim gusjenicama i obje su bile OK.



No da ne bude baš sve u negativnom svijetlu moram priznati da su kran odlično napravili, isto kao i pomoćni držač krana. Šteta samo što nije napomenuto dali i gdje dolazi nekakvo ožičenje.

Napomene/savjeti:
U koracima 3 i 4 klizače gusjenica (7F) treba savinuti od metala. Ja sam se čudio da nisu dali nekakav 'kalup/kulisu' po kojoj to treba savinuti pa sam to radio odokativno .... e, kasnije sam ipak našao, skrivenog u bespućima njihovih uputstava, da je to dio br. 69B, a crtež toga je između koraka 3, 4, 5 i 6, odmah ispod popisa boja!
U koraku 9 prsten mitraljeza Browning (25K) ima u sredini jednu prečku koju treba, naravno, skinuti. Kako je prsten vrlo tanak i krhak i lako puca (kao meni) savjetujem da tu prečku skinete tek nakon što zalijepite prsten na 'kupolu'. Lakše je i sigurnije.
U koraku 11 dijelovi 14D i 15 D su prikazani obrnuto - dio 14D dolazi sdesna, a 15D slijeva.
U koraku 16 od dviju pločica (39K) koje (u stvarnosti) služe za ukrućivanje prednjeg ovjesa kod dizanja težih tereta, onu gornju, pored poklopca otvora vozača, nemojte zalijepiti prije nego što zalijepite nosače glavnog krana (korak 19) jer kran, kao ja, nećete moći zalijepiti pa ćete morati odljepljivati pločicu (opet kao ja).
U koraku 18 kutije 36K i 37K ne stanu između velike stražnje kutije (korak 13) i rubova motornog prostora jer veliku zadnju kutiju možemo zalijepiti samo na jedan način. Ne znam točno kako su to zamislili UM-ovci. Ja sam kutije zarezao da idu preko uzdignutih rubova motornog prostora - malo blesavo ali .... ne vidi se jako. Nadalje metalna ojačanja (jetkana) br. 13F koja dolaze negdje odostraga, uopće nije jasno gdje i kako ih zalijepiti. Ja sam ih na koncu izostavio.
U koraku 19 unutarnje uške oko kojih se okreće dizalica su obrnuto nacrtane - uška br. 9D dolazi s desne, a 12D s lijeve strane. Između tih unutrašnjih uški i vanjskih (64H) treba ubaciti jednu plastičnu pločicu jer su uške pre daleko jedna od druge da bi se međusobno mogle zalijepiti (kako je nacrtano u uputstvima - ako je ispravno nacrtano). S druge strane uške (br. 19D do 22D) za kranski oslonac su dobro nacrtane ali mislim da ne dođu zalijepljene kako je nacrtano već zakrenute za 60 stupnjeva - tako da os okretanja tog pomoćnog krana bude s vanjske strane.
U tom istom koraku uopće nije jasno kako ili gdje se glavni kran (26K) lijepi tj. naslanja na kranski oslonac (27K).
I na kocu, niti nakon dugotrajnog traženja nisam uspio pronaći gdje se lijepi ili montira koloturnik (je li to koloturnik?) koji se složi u koraku 10. Dali dolazi na glavni kran ili .... nigdje ga nema!

Iako je plastika sasvim podatna za rad, ni pre tvrda ni pre meka, očito je da je jako krhka jer su mnogi dijelovi već na stablima bili popucali, a dobar dio ih je puknuo i prilikom skidanja sa stabala.



Bojanje:
Stara priča, kao i kod sovjetskih vozila - OD, nijansu biraš ovisno o tome koliko želiš da ti staro vozilo izgleda. Kao i uvijek, koristio sam mješavinu ModelMastera 1711 i Humbrola 155. I to je to. Ostalo je napravio weathering.

Oznake:
UM-ovim oznakama uvijek prilazim oprezno - uvijek čekam da će me negdje, iza ugla ili nakon nekoliko sati, ili dana, dočekati iznenađenje. Predznak za to su ogromni filmovi na kojima su štampane oznake (to mi pobuđuje sumnju) i nepisanje tko proizvodi dekale.
Ali ovaj puta iznenađenja nije bilo - barema ne negativnog. Oznake se lijepo skidaju sa papira, malo su žilave u početku kod postavljanja na mjesto, ali čim se namoče sa tekućinom za omekšavanje prilegnu uz površinu bez problema i na koncu, nakon dosta vremena (par sati) filma gotovo sasvim nestane. Pošto je površina tijela tenka relativno hrapava, očekivao sam probleme, ali ne, nije ih bilo, tako da sam vrlo zadovoljan.
Oznake su samo bijele (brojke i zvijezde) ali lijepo odštampane, ne pre masne, čak imaju na sebi i malo rupica u boji pa se pojačava dojam da je površina tenka hrapava.

Uputstva:
Da ne drvim previše - uputstva su katastrofalna! Na stranu klasičan zaj*eb sa milion strelica i sl., ali uporno guraju sva uputstva na (u ovom slučaju) tri lista A4 (četvrti je za nekakve TT katakteristike i kratku povijest na četiri jezika te pregled svih dijelova) a dijelova i koraka ima previše da bi to sve stalo. Na stranu greške koje su (nažalost kod njih) uobičajene. Ocjena: 2.



Dodaci/izmjene:
Iako su pogonski zupčanik i zadnji kotač, ljenivac, na maketi sasvim OK ipak sam ih zamjenio sa Hellerovim kotačima jer su za klasu bolji. Ljenivca najviše zato jer je isto na 'žbice' (spokes) kao i glavni kotači, pa tako, da paše.
Gusjenice sam ukrao od Dragonovog M5 Normandy (one tipa T49 koje su se rjeđe koristile na borbenim M4), a na maketi sam neke jetkane dijelove napravio od plastike i dodao nešto sitno detalja (ojačanja i sl.).

Kudim:
- generalnu grubost dijelova sa previše srhova
- generalnu grubost detalja
- ne baš pohvalno pasanje dijelova
- nikakvu unutrašnjost kupole/vozila
- katastrofalne gusjenice
- ispodprosječne metalne jetkane dijelove
- vrlo loša uputstva
- visoku cijenu

Hvalim:
- odabir teme
- dobar lom dijelova
- uvjerljivost gotove makete

Usporedba sa istim/sličnim maketama:
Jedino mi na pamet pada usporedba tijela tenka (lijevanog) sa Italerijevim Shermanom M4A1 i nekako su mi oba vrlo slična tj. vrlo dobra što se toga tiče. Hodni dio je lošiji nego Heller ili Dragon, a o gusjenicama više nema smisla.



Zaključak:
Ako nemate nekakve rezervne gusjenice pri ruci, nemojte se ni hvatati ove makete. Šteta ju je upropastiti sa lošim gusjenicama, jer maketa na koncu ne izgleda loše - na stranu trud koji je u nju 'ukucan'.
Razočaran sam nivoom detalja - kako onih 'odštampanih' na većim komadima tako i posebno sa zasebnim detaljima. Tu su jako zakazali, tim više što ih je teško 'doraditi' jer su pre sitni.
Veliko razočaranje su, i opet, metalni dijelovi. Mnoge firme ih koriste za 'podizanje' makete (mislim na kvalitetu i završni izgled) a UM kao da radi obrnuto. Jetkani dijelovi su dobro napravljeni ali je metal previše tvrd a i dijelovi koje predstavljaju su dobrim dijelom mogli biti od plastike. Možda bi takvi bili i bolji.

Za usporedbu hodnog dijela maketa M4 u 1/72 jako mi je koristio link na:
www.172shermans.com/VVSScompare.htm

Preporuka:
Kupiti. Naročito ako ste veliki ljubitelj 'inžinjeraca' kao ja ....

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Leo - zd

Član od: 16 Pro 2008
Poruke: 1864
Mjesto: Zadar
PorukaUpisano: Pet Sij 03, 2020 12:11 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

O radu neću ni trošit pohvale. Cool standardno Vojoperfektno

Nego me zanima za boje, kako se miješaju Humbrolli i ModelMasteri.. djelovalo mi je da su različite konzistencije i otapala pa sam, valjda krivo, mislio da se kod miješanja dobiju neki čudni rezultati.

Zanimljiv link.. izanalizirani valjda svi mogući elementi Shermana

Kako si me naravno zainteresirao tvojim tekstom malo guglao i između ostalog našao ovu tablicu.....
http://www.theshermantank.com/wp-content/uploads/2015/11/M4-production-list.jpg serijska proizvodnja..


Leo - zd: poruka promijenjena dana: Pet Sij 03, 2020 12:42 pm; prepravljeno ukupno 2 puta
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1375
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Pet Sij 03, 2020 12:21 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Leo,

i jedna i druga boja su enamelke tako da nema problema kod miješanja. Jeste da mi je (slučajno) Humbrolka dosta gusta, ali malo te guste, malo normalno gustog Model Mastera, malo razrjeđivača (white spirit) i - puno mješanja i - vuoala - eto ti čarolije .... Vrag u cudu

Vojo Very Happy

Leo - zd Napisao/la:
....
Nego me zanima za boje, kako se miješaju Humbrolli i ModelMasteri.. djelovalo mi je da su različite konzistencije i otapala pa sam, valjda krivo, mislio da se kod miješanja dobiju neki čudni rezultati.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Tenkovi, topništvo, oklopna i ostala vojna vozila Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 66, 67, 68  Naprijed
Stranica 62/68

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron