Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Bf-109 G-14As "CRNI 4"

 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovi, helikopteri,...
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
krkan

Član od: 21 Velj 2006
Poruke: 123
PorukaUpisano: Pet Stu 15, 2019 11:44 pm    Naslov poruke: Bf-109 G-14As "CRNI 4" Citiraj ovaj komentar

Kao sta sam naslov kaže, projekt je u radu, no imam vise povijesnih pitanja doli tehničkih:
Prvo je Shema bojanja, ako tko ima želje da me uputi s obzirom da nailazim na vise izvora a nisam ekspert na tom području.
Ugl model ce imat cca 10k zakovica i apsolutno ce bit skala do zadnjih detalja.

Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vrsa

Član od: 21 Lis 2005
Poruke: 2156
Mjesto: all over the place
PorukaUpisano: Sub Stu 16, 2019 2:52 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Izgleda supe. Koje je mjerilo?

Jeli ovaj trup kupljen ili je samogradnja?

LP, Đani
_________________
Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
krkan

Član od: 21 Velj 2006
Poruke: 123
PorukaUpisano: Sub Stu 16, 2019 3:48 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

mjerilo je 1:4,8, a trup je samogradnja, tj izedba od Rodelmodel trupa za G-14as. od kabine napred je scratch, kao i kompletni rep.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Alkett

Član od: 19 Velj 2017
Poruke: 100
Mjesto: Crikvenica
PorukaUpisano: Pon Pro 16, 2019 8:33 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Probati ću povijesno posložiti neke izvore koji su meni vodilje kod smještanja tog zrakoplova u vrijeme i prostor.

NABAVKE Bf 109 G i K modela

ZNDH dobiva Iz Regensburga u prvoj turi od po 10 zrakoplova tri različite podvrste.
Bf 109 G-6, Bf 109 G-14 i Bf 109 G-10. Dana 01.12.1945. su uzletjeli prema Hrvatskoj. U intervjuu iz 1989. nadporučnik Kauzlarić, jedan od pilota poslanih po avione, kaže da su avioni imali standardne njemačke oznake i slovne oznake na trupu i ispod krila. I da su imali motore većinom DB 605AS, a ostali A i D verzije. U Regensburgu su izrađivali Bf 109 G14/AS uz rijetke iznimke

Za drugu turu nemam podatke iz koje tvornice su doveženi. S obzirom da Bf 109 G14 'crni 10' W.Nr. 464068 ima serijski broj koji pripada Erla Leipzig proizvodnji i da je na Lučkom nakon povlačenja nađen Bf 109 G14 tvorničkog broja 464507 moguće je da ta tura bila iz Leipziga. Po ničemu se ne može pretpostaviti da je iz ove ture, osim možda po tome što je Leipzig udaljeniji od Regensburga.

Treća tura je iz Wiener Neustadta. I tu je par aviona modela G14, ali oni su proizvodili G14/U4, a ne G14AS. Cca 20.02.1945. su poletjeli ka Hrvatskoj. Teško da je i iz ove, iako nisam siguran da li je WFN u to doba više proizvodio G14 model jer su bili na prelasku na G10/U4. U siječnju su u WFN-u proizveli samo 11 Bf 109 G14/U4, a za veljaču podaci nisu poznati. No poznato je da su naši piloti čekali više od mjesec dana da im nijemci isporuče avione.

STANJE na početku mira 1945.

Dana 8.5. 1945. su na plesu zarobljeni Bf 109 G14/AS, 2. Zrakoplovnog Jata serijskih brojeva 785154 (probni let na aerodromu Amberg-Schafhof 13.11.1944.) i 785164 (probni let isti aerodrom 11.11.1944.) , dakle proizvedeni u MTT Regensburg početkom 11.1944.

(Podaci iz ''Bf 109 vol 2'', Boris Ciglić i ''Im Fadrnkreutz der Alliierten'' Klaus Schrimm)

Tako da je Bf 109 G14/AS crni 4 vrlo vjerojatno, gotovo sigurno proizveden u seriji 785xxx to pri početku serije, vremenski u prvoj polovini 11.1944. Usporedba njegove maskirne sheme sa fotografijama Bf 109 G14/AS iz te serije ti to može potvrditi. Imaš u donjim linkovima par njih.
Kada znaš to onda ti za referencu sheme bojanja može poslužiti bilo koji Bf 109 G14/AS proizveden tada i u to vrijeme. Obojaš ga kao da je izašao iz proizvodne trake pa zatim prebojaš njemačke oznake i dodaš naše, ali tako da se njemački križ nazira kroz novu boju.

Evo ti par linkova da se smjestiš u taj period proizvodnje:

Bf 109 G14 Regensburg više fotografija na kupu( tu je i crni 4, ali mu je naveden pogrešan serijski broj) :
https://www.flickr.com/photos/28092068@N03/albums/72157625414158747

Ovo su pojedinačni Bf 109 G14/AS koji su mi zgodni za usporedbu:

Bf 109 G14 AS, W.Nr. 785172 :
https://www.flickr.com/photos/28092068@N03/7372897994/in/album-72157631640854399/


W.Nr. 785185:
https://i.pinimg.com/originals/73/39/80/73398081973622bb66a7bf2938f455f7.jpg

Bf109G-14/AS W.Nr 785 750 :
http://theprofilepaintshop.blogspot.com/2014/06/bf109g-14as-blue-11-of-8jg27.html

Bf 109 G14 AS, W.Nr. 785762 :
https://i.pinimg.com/originals/54/2c/44/542c444ebbbe7ed6b3734ad68bd297e9.jpg



W.Nr. 785770 Fotka cijelg aviona je zadnja u nizu:
https://www.ebay.com/itm/LOT-OF-222-WWII-PHOTOS-AMERICAN-ANTI-AIRCRAFT-UNIT-IN-FRANCE-PLANES-GUNS-MORE/191129664968?hash=item2c80373dc8


Alkett: poruka promijenjena dana: Sub Velj 01, 2020 1:46 pm; prepravljeno ukupno 2 puta
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
krkan

Član od: 21 Velj 2006
Poruke: 123
PorukaUpisano: Ned Sij 05, 2020 3:46 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Hvala vam na ovim informacijama, itekakon su mi dobrodosle. Nadam se sto vjenrnije napraviti ovog messera Smile
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovi, helikopteri,... Vremenska zona: EET (Europa)
Stranica 1/1

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron