Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Oboreni nad Jugoslavijom
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4, 5  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1910
PorukaUpisano: Pon Sij 14, 2019 12:04 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Sutra (ponedjeljak) HRT 1, 20:05 dokumentarni film "Izgubljeni bombarder" o B-24 "The Tulsamerican"
_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
ZlatkoB
Administrator
Član od: 29 Svi 2006
Poruke: 183
Mjesto: Zg
PorukaUpisano: Pon Sij 14, 2019 10:08 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

To je materijal za zasebnu temu.

Laughing Pogledajte u Klubovi, natjecanja, najave, izložbe Laughing
_________________
Pozdrav Zlatko
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1305
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Pet Velj 08, 2019 3:02 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Možda nije baš materijal za ovu dretvu ali će možda nekoga zanimati ....

Sa prepiske na forumu Air Britaina ovih dana:



A member of Air Britain who is not on AB-IX has the following questions:

a) On 11/4/41 an SM 79 of the Yugoslavian A/F forced landed at Gruda airfield near Dubrovnik. Before it could be repaired it was captured by the Italian A/F. This was reported to British Intelligence in the Middle East by the co-pilot Dusan Miljus (apparently no relation to a contemporary Croatian journalist) on his escape.
Does any member know if the SM 79 enter service with the Italian A/F and if it did has anyone got a serial. Further what happened to Miljus, i.e did he join the RAF?

b) On 2/3/44 an RAF Spitfire of 73 Sqd was lost over Dubrovnik. 2 books have given different serials. A French book gives EN582 whilst Vol 4 of Shores et al Mediterranean Air War gives EN352. Apparently the 73 Sqd ORB at the PRO provides no serial so which one is correct?

Thanks in advance for any help,

David Brown

----

David,

EN352 was SOC in March 1945 some time after a crash at Perugia following an engine failure on take-off.

EN582 crashed whilst attacking a train near Dubrovnik on 2 March 1944.

Paul Reynolds

----
David

Can't help with your first query, but regarding the Spitfire lost near Dubrovnik, the Air-Britain EA-EZ serials book states that EN582, while with 73Sqn, flew into a truck while attacking a train 10 miles W of Grasac, near Dubrovnik.

A complication: I can't trace a Grasac - but I can find Orašac, which is further up the coast in the direction of Split.
Next problem: there's no railway there (at least, not now)!

EN352 is stated to have crashed on 16.12.44 at Perugia when an engine cut on take-off while with 5RFU.

Regards, Geoffrey Negus

----
Hi all

Gradac is a town halfway between Dubrovnik and Split. It is also on the rail line between the two. It was a base for Partizans in WW2. Possible answer?

Martin Degg
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 261
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Velj 21, 2019 9:09 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar



27 iz 824 BS, 484 BG (44-49699) na Visu 21.2.1945.
Ovaj nije srušen, ali nije zgoreg podsjetiti se na tisuće onih koji su se spustili na Vis.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
ino

Član od: 26 Ruj 2008
Poruke: 154
Mjesto: Zadar
PorukaUpisano: Čet Velj 21, 2019 10:28 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Bilo je puno i ovakvih slucajeva na Visu i Prkosu. Video minutaza 6:10

https://youtu.be/acH7fpMz5ig
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku MSN Messenger
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 261
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sub Ožu 30, 2019 4:02 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Na današnji dan, 30.3.1945., tri Spitfirea IX iz 73 Sqn RAF (JL239, MK568 i MJ349) patroliraju Gospić-Zagreb i sukobljavaju se s miješanim sastavom NDH. (Dan prije su 2 Do 17 i 4 Bf 109 poslani iz Zagreba privremeno na uzletište kod Gospića za poderšku operacija protiv partizana.)
Pearce na Spitfireu MJ349 obara jedan Do 17. 73 Sqn navodi i jedan Fw 190 oštećen.
Idući dan ista trojka 73 Sqn ponovo patrolira tim područjem tražeči neprijateljske avione, ali na nalazi ništa.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 261
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Lis 09, 2019 5:48 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar


Beaufighter 'F' iz 39 Sqn.


Pogled izbliza na serijski broj

Već sam davno prije rekao u jednom postu o Borongaju:
"10.10.1944. Šest Beaufightera iz 39 Sqn BAF napalo Križ, u blizini Zagreba, i oborilo Do 17 koji se spuštao na Borongaj. Obaranje je prijavio P/O I.D. Wallace, koji je letio na Beaufighteru X NT889/F."
Žrtva je bio Do 17Z W.Nr. 3240 9H+EL, Nahaufklärungsstaffel Kroatien. Hauptmann Georg Stark, Major Paul Lube (Fliegerführer Nord Balkans) i Gefreiter Helmut Fischer su ranjeni, a Unteroffizier Ernst Weise je poginuo.
Iz orb: "Almost clear skies and unlimited visibility enabled six Beaufighters to carry out an attack against barracks and sidings at Kriz, Yugoslavia, this morning. The aircraft led by Sqn Ldr Payne attacked the target and caused damage to three barrack buildings and 30 box cars in the sidings. As the aircraft were leaving the target they saw a Do 217 returning to Zagreb
aerodrome. Plt Off Wallace DFM attacked immediately, causing damage to the Do’s starboard engine and the enemy aircraft made a crash landing. It was again attacked on the ground and burst into flames as the petrol tanks blew up. Return fire was at first encountered from the Do’s rear gun,
but Plt Off Wallace silenced this during his attacks."
No bio je to i posljednji let Beaufightera NT889/F s kog se vratio čitav.
NT889 bio je samo jedan u nizu Beaufightera 39 Sqn RAF koji su nosili kod 'F', a u lipnju 1943. su zamijenili torpedonosce Beaufort.
Bili su to:
JM413/F Zapadno Sredozemlje, ljeto 1943. Naoružan torpedom. Povremeno na njem lete posade iz 47 Sqn, koje se uhodavaju u torpednim napadima.
LX883/F Zapadno Sredozemlje, jesen 1943. Kasnije u 47 Sqn, koji je preoružan torpednim TFX i poslan na istočno Sredozemlje. Pao je kod Lerosa u studenom 1943.
NE412/F Alghero, Sardinija, proljeće 1944. Naoružan raketama.
NE383/F Biferno, Italija, do sredine ljeta 1944.
NT889/F Leti na Paraćin 15.8.44., Solun 25.8., Sunju 2.9.44., Knin 19.9.44. Napada Križ 10.10., tad Wallace obara Do 17 nad Borongajem. Idući dan pogođen je flakom u napadu na torpedne čamce i slupao se kod Ancone.
NT998/F Leti na Novsku 25.10.44. Dok ostali Beaufighteri 39 Sqn lete na Bjelovar 2.12.44., NT998 prevozi 2 oficira u Nikšić. Nakon što je početkom 1945. godine 39 Sqn preoružan bombarderima Marauder, NT998 nadalje leti u 16 Sqn SAAF kao 'W'.

NT998/W 16 Sqn SAAF. Srušen je za napada 4 Beaufightera na Dobovu 8.2.45. Pogođen flakom krenuo je na sjever. Nakon što je ugasio motor nastavio je planirati još nekoliko kilometara i vrlo se grubo spustio. Posada (Bodley/McClelland) viđena je kako napušta olupinu, mahnula zadnjem Beaufighteru i krenula prema zapadu.
Pao je otprilike u tadašnjem graničnom području između III Reicha i NDH: Bizeljsko-Stara Vas-Kraljevec-Klanjec.


Rekonskrukcija NT998 u 16 Sqn SAAF. Boje su Dark Slate Grey i Extra Dark Sea Grey gore i Sky dolje.


'W' iz 16 Sqn SAAF na Prkosu. U pozadini Mustanzi IV 213 Sqn RAF, Balkan Air Force.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
robertino1985

Član od: 05 Velj 2018
Poruke: 84
Mjesto: Rijeka
PorukaUpisano: Sub Lis 12, 2019 10:00 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Pad Bristol Beaufightera: Kako su se nad Senjom ispreplele sudbine Južnoafrikanca i Kanađanina

izvor [url]Novi list[http://novilist.hr/Vijesti/Regija/node_1586/Pad-Bristol-Beaufightera-Kako-su-se-nad-Senjom-ispreplele-sudbine-Juznoafrikanca-i-Kanadanina/url]

Citat:
Među ostalim, 10. listopada 1944. iz talijanske luke Biferno poletjelo je deset zrakoplova Bristol Beaufightera, savezničkih lovaca bombardera 19. eskadrile Južnoafričkog ratnog zrakoplovstva. Cilj im je bio pronaći i uništiti njemački brod »Arpione« za koji su postojale indicije da bi se mogao nalaziti u luci Senj ili u luci Novog Vinodolskog, a jedan od tih zrakoplova serijskog broja NT997 srušen je nekoliko stotina metara ispred luke. Olupina srušenog zrakoplova nalazi se dvjestotinjak metara ispred senjske Mađarske rive.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
avtomoto

Član od: 17 Velj 2020
Poruke: 5
PorukaUpisano: Pon Velj 17, 2020 7:40 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Pozdrav vsem,

sem novi član na tem forumu in imam vprašanje. Ali kdo pozna ("ime" ali s/n številko) za ta dva bombnika iz Visa ?

Hvala za pomoč.
Ivan

[img] https://www.dropbox.com/s/ymtlg48cp162gh7/B-24%20_Vis1944.jpg?dl=0 [/img]

in

[img] https://www.dropbox.com/s/j84x1chgl7yu44s/Pic1_36%20B-24.jpg?dl=0 [/img]
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1379
PorukaUpisano: Uto Velj 18, 2020 8:39 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Nažalost Ivane usprkos puno truda i traženja nisam do sada uspio identificirati ova dva B-24; možda u međuvremenu izroni još koja fotka gdje se vidi malo više? Inače B-24 sa simbolom mazge ili konja na nosu snimljen je na stajanki sjeverno od poletno sletne staze a ovaj drugi, broj 36, na otpadu istočno od staze.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 261
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Velj 18, 2020 9:58 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ovaj drugi broj '36' je iz 451 BG 726BS, serijski broj' 41-28955, ime KLUNKER. Prisilno se spustio na Vis 13.10.44. Pao 17.11.44.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
avtomoto

Član od: 17 Velj 2020
Poruke: 5
PorukaUpisano: Uto Velj 18, 2020 12:53 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Zoran hvala za informacijo. Sedaj grem s pomočjo "strica Googla" v iskanje fotografij "Klunker"-ja. Upam, da bom našel še kakšno fotografijo tega bombnika !? Confused
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
avtomoto

Član od: 17 Velj 2020
Poruke: 5
PorukaUpisano: Uto Velj 18, 2020 5:39 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Zoran, glede iskanja bombnika "#36" v mojem postu sem dobil drugačne podatke. Očitno na fotografiji NI #41-28955 "KLUNKER". Prilagam dva mnenja:

"Sorry Ivan. Good thought, and it was indeed #36, but 41-28955 was a Douglas (Tulsa) built aircraft, and the #36 in the image
is Ford-built and that damage was beyond the Vis crew to repair.
Bob"

in

"Regrettably, this specific #36 isn’t the same as #36 41-28955, an earlier a/c assembled at the Douglas Tulsa plant in Oklahoma.
The #36 seen in your photo is a later model, which certainly was manufactured at the Ford Willow Run plant in Michigan.
It is either a late J-FO, or an early L-FO; the Group belonged to the 49th Bomb Wing, probably the 451st BG....
Gino"


Lep pozdrav
Ivan

p.s. Iskanje se nadaljuje . . . ?!
Confused
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 261
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Velj 18, 2020 9:36 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Isprike svima, moja greška. Već dugo imam tu fotku s (olito krivim) potpisom "36 Klunker", a nisam provjerio detalje (jer je bio na Visu, a i oblik oznaka odgovara 451 BG).
Još jednom isprika.
Zoran
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1379
PorukaUpisano: Sri Velj 19, 2020 8:30 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Dakle oba B-24 sa Visa ostaju do daljnjega bez identifikacije...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945. Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4, 5  Naprijed
Stranica 4/5

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron