Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Boje za Bf 109g-10 " Erla"
Idi na stranicu Natrag  1, 2
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovno maketarstvo
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
Lisec

Član od: 30 Lis 2008
Poruke: 1107
Mjesto: Zaprešić
PorukaUpisano: Čet Velj 08, 2018 5:54 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

www.flickr.com/photos/28092068@N03/27521424236/in/album-72157625208099917/

Evo i tu se vidi kako su do kraja radili po PSu
_________________
Matija

http://mkgrunf.com/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Alkett

Član od: 19 Velj 2017
Poruke: 51
Mjesto: Crikvenica
PorukaUpisano: Čet Velj 08, 2018 7:21 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Je, Lisec, i mene ta fotografija grebe ( kasnim, mislim na prethodnu poruku u 5:38 ), a i ova potpuno istih nijansi: https://www.flickr.com/photos/28092068@N03/11044828656/in/album-72157625539886908/
Usput, uputio si na odličan lik na ovu gomilu fotografija Bf 109. Sada mogu mirne duše dati otkaz na poslu.
Serijski brojevi 491000 do 491600 su poslijednji G10 od Erla-e, nakon toga ide K model. Barem prema Jochen Prienu i Peter Roderikeu u ''Messerchmitt Bf 109 F,G i K Series''.

Ali evo jedna za razmišljanje:
Evo slika u boji Bf 109 G14 crni 17, W.Nr. 463141, proizvedenog u Erla-i. Istina radi se o G14, ali sumnjam da su ga različito bojali od G10.
Ima zelene.
https://www.flickr.com/photos/28092068@N03/20659894993/in/album-72157625539886908/
https://www.flickr.com/photos/28092068@N03/sets/72157625539886908/

I proizveden je prije Hartmannovog. Ovo su datumi proizvodnje dvije serije prije ove u kojoj je Bf 109 G14, crni 17.
WkNr 460330-460670, Erla, 50 G-14/AS, 07.1944-08.1944
WkNr 461100-461999, Erla, 73 G-14/AS, 08.1944-09.1944
WkNr 46300-463300, u kome je Messer sa fotke nisam našao datum, ali je sigurno proizveden tijekom 09. 1944.

Moguće je da je avion ( sedam mjeseci od proizvodnje do zarobljavanja) inicijalno bio sivih nijansi, a u proljeće prebojan zelenim bojama. Iznad križa na trupu i usko oko njega djeluje siva nijansa kao na gornjim slikama. A crno bijele slike pokazuju svježe bojan kukasti križ i broj 17.
https://www.flickr.com/photos/28092068@N03/7318998374/in/album-72157640110962176/



I još jedna:
Evo, nađoh i rep Bf 109 G-10 W.Nr. 491 300 "Weisse 36", 4./JG 301, Gardelegen, 14 April 1945 u boji.
Proizveden 146 aviona prije Hartmannovog. Rep kao da je zelen.
https://www.flickr.com/photos/28092068@N03/5213743359/in/album-72157625208099917/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Lisec

Član od: 30 Lis 2008
Poruke: 1107
Mjesto: Zaprešić
PorukaUpisano: Čet Velj 08, 2018 8:36 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Posljedna serija je 151xxx152xxx serija. To su ti jednobojni. I erla je napravila samo jedan ( ili doslovno toliko da ih izbrojis na prste jedne ruke) K-4 i taj je tamno zelen/zelen.

Za tu 17cu ne znam, fotka(boje) su mi off. 76 mi vuce na smeđe
Vidio sam onu fotku kormila, ali opet, ta su se kormila radila kod kontraktora razlicitih, i dolazila su vec gotova. Bilo ih je svakakvih kombinacija
_________________
Matija

http://mkgrunf.com/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Alkett

Član od: 19 Velj 2017
Poruke: 51
Mjesto: Crikvenica
PorukaUpisano: Čet Velj 08, 2018 11:54 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ovi trupovi u Erla-i nisu jednako bojani. Prvi je očito u dvije boje, ali drugi i treći (G10) nisu. Moguće je da su dva svjetlija bili za AS seriju. Ako nisu nekakva kamuflaža je morala ići gore.


Po ovoj slici bi zaključio da je Bf 109 G14 crni 17 prebojan naknadno. Ovo je 39. po redu Bf 109 G14 nakon crnog 17.
https://www.flickr.com/photos/28092068@N03/38706705512
Tako da bi boja ispod Hartmannove kabine u podlozi za amblem isto mogla biti zelena, nadodana nakon isporuke aviona.


Za W.Nr.151000-152000, nisam znao da kronološki spadaju poslije 491000 ( imam popis brojeva, ali nikako da nađem datume), ima ih tamnih (čini mi se da su vezani uz JG 300), ali i 'klasičnih' shema u toj seriji.
https://www.pinterest.co.uk/pin/291959988325236511/
https://www.flickr.com/photos/28092068@N03/7771747294/in/album-72157640118703444/


Za Bf 109 K sumnjam da su napravili samo jednog i da su baš počeli od W.Nr. 570375, čija je fotka ovdje:
https://www.flickr.com/photos/28092068@N03/5237006811/in/album-72157625540182534/
Jer se spominje i Bf 109 K4/R6, W.Nr. 570362, da je prihvaćen u službu 16.02.1945. Ovo su jedini dokumentirani, što ne znači da ih nije bilo više. Vjerujem da bi ipak započeli sa 570001. Malo je podataka o tvornici Erla, bar bi se tako čini.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
viper

Član od: 07 Pro 2005
Poruke: 1347
Mjesto: Sarajevo
PorukaUpisano: Pet Velj 09, 2018 8:58 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Da i ja ssam pronašao podatak da postoji samo jedan poznati primjerak K verzije, ali vjerujem da ih je bilo više.I činimi se da je ta K verzija, što se vidi i sa sllike imala manji repni točak.

Što se tiče ove druge verzije koju je dao revell a i Lisec ga je radio, svi daju da je taj broj bio zeleni 7, ali pronašao sam jedan podatak da je možda bio i žuti...


http://www.jg300.de/me109g-10erla.html
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Lisec

Član od: 30 Lis 2008
Poruke: 1107
Mjesto: Zaprešić
PorukaUpisano: Pet Velj 09, 2018 9:18 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Znam da su oni trupovi razliciti, htio sam samo ilustrirati da su se do kraja drzali nekakvog reda, prajmali i kitali koliko se vidi, a ne samo stancali avione van kako god izgledaju kako se misli
_________________
Matija

http://mkgrunf.com/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Alkett

Član od: 19 Velj 2017
Poruke: 51
Mjesto: Crikvenica
PorukaUpisano: Ned Velj 11, 2018 8:24 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Kada smo se već dotakli zelenog 7…


Pisac ovog članka, na koga link daje Viper, je Thomas Poruba, inače poznati izdavač publikacija o zrakoplovstvu u 2. svjetskom ratu.
https://www.japo.eu/products.php?cat=4
U njegovoj knjižici iz 2004. ''Messerschmitt Bf 109s of JG 52 in Deutsch Brod'' na str. 52 piše da je žuti 7. https://www.japo.eu/showpic.php?pic=books/bookcover10.jpg&bdr

U ''Jagdwaffe-Section-1944-1945-war in east'' C.Bergstroma i M. Pegga, na strani 179. je fotografija i lijepi profil, isto kao žuti 7. Godina 2005.
https://www.amazon.com/Jagdwaffe-Section-1944-1945-Luftwaffe-Colours/dp/1903223466

Još prije u Monogram Close Up magazine, issue 7 "Messerschmitt Bf.109G Gustav" Part.2 (c) 1977 by Monogram Aviation Publications. ISBN: 0-914144-07-3, se spominje kao žuti 7, i to iz I./JG51
Ovdje je prikazan profil prema gornjoj publikaciji, šesti i sedmi po redu.
http://wp.scn.ru/en/ww2/f/33/2/15#top
Ovo su sve poznati zrakoplovni entuzijasti kojima se vjeruje, ali su podaci zastarjeli, a još su na netu, nitko ih ne ispravlja, pa navode na krive zaključke.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ali u knjizi ''JG 300 Wild sau Volume two '' Jean-Yves Loranta i Richarda Goyata iz 2006. http://www.eagle-editions.com/jg-300-vol-2-chronicle-of-a-fighter-geschwader-le.html
se navodi kompletna povijest postrojbe i završni dani u kojima je sudjelovao i zeleni 7.
I/ JG 300 je rasformirana početkom travnja 1945.
02.05.1945. se kompletan JG300 nalazio na aerodromu Salzburg-Ainring zajedno sa JG52, JG 53 i JV44. JG 300 je spao na 40 ukupno, a od toga 25 ispravnih aviona.
Dana 03.05.1945 su primijećeni američki tenkovi u blizini te je donesena odluka o evakuaciji aviona u Prag. Tražili su se piloti JG300 koji imaju ispravan avion i želju da leti za Prag (do tada se već znalo da je Hitler mrtav i da se sve borbe na istočnom frontu nastavljaju). Prijavilo se 25 pilota, ali ih je prema Fw. Berdelmannu poletjelo oko 15 aviona miješanih II,III i IV/JG300 i preletjelo na aerodrom Prag-Gbell, gdje se počeo pripremati aerodrom za operacije protiv rusa.
Slijedeći dan, 04.05.1945. su se česi digli ustanak i napali aerodrom. JG 300 ih je odbio mitraljiranjem, avionima od čega su kasnije odustali zbog velikih civilnih žrtava . Zbog nemogućeg položaja i stalnih borbi sa ustanicima u kojim je poginulo nekoliko pilota,u podne 06.05.1945. su avioni JG 300 preletjeli dalje na aerodrom Saaz, sada Žatec. Svjedok tih događaja, pilot 14/JG300, Fw. Hermann Berdelmann je ranjen 04.05. pri borbama s česima i ostavljen na Prag-Gbell-u. Slijedeće noći je s još trojicom pobjegao, ranjen upravljajući sa Seibelom 204 kojeg su uspjeli osposobiti. Tu je i ista fotografija zelenog 7, koji je pripadao 11/JG300.
Poimence se spominje nekoliko pilota koji su sudjelovali u tim događajima na areodromu Prag-Gbell, iz eskadrila 8.,11.,12.,13,.14. i 16./JG300



U knjizi se navodi i koje su boje brojeva aviona JG 300 po eskadrilama od 10.10.1944. do 08.05.1945.
I/JG300 stab-chevrons, 1.-bijeli, 2.-crveni, 3.-žuti, 4.-crni
II/JG300 stab- zeleni, 5.-crveni, 6.-žuti, 7.-bijeli, 8.-crni
III/JG300 stab-plavi, 9.-žuti, 10.-bijeli, 11.-zeleni, 12.-crni
IV/JG300 stab-zeleni, 13.-bijeli, 14.-crni, 15.-žuti, 16.-plavi

Prema fotografijama, brojevi s bijelim rubom su crne ( na i na kraju rata), plave i zelene boje. Bijeli i žuti su obrubljeni crnom, ali potkraj rata više ne. Crveni su bez ruba. Žuti s bijelim rubom mislim da nitko od nas još nije vidio u bilo kojem periodu rata.


I Poruba se korigirao, jer na svojoj Internet stranici prodaje poster zelenog 7., ne žutog, iako nisam pronašao pisani ispravak za ''žutog iz 3/JG300'' iz gore spomenutog izdanja.
https://www.japo.eu/showpic.php?pic=posters/posterpic208_eng.jpg
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
viper

Član od: 07 Pro 2005
Poruke: 1347
Mjesto: Sarajevo
PorukaUpisano: Pon Velj 12, 2018 10:53 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Hvala , na zaista iscrpnim i detaljnim informacijama...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovno maketarstvo Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2
Stranica 2/2

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron