Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Oboreni nad Jugoslavijom
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
raus

Član od: 22 Velj 2006
Poruke: 68
Mjesto: Opatija
PorukaUpisano: Ned Stu 19, 2017 1:10 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

18.11. još jedan B-24, 42-51926 iz 460BG koji pada u Istri, a otkrio ga je arheolog Luka Bekić, a mi smo slijedom toga imali sreću upoznati kopilota kada je došao u posjet na mjesto pada....








Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
raus

Član od: 22 Velj 2006
Poruke: 68
Mjesto: Opatija
PorukaUpisano: Ned Stu 19, 2017 2:04 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

oi!

Sad vidim da je već 19.11. Na današnji dan 1944 je u neposrednoj blizini Zagreba pao Kittyhawk IV (P-40N 42-104787) iz 250Sqn-a. Tu smo se dosta namučili i u identifikaciji aviona i kasnije cijele priče. Rupa di je pao avion je postala smetlište. Pilot Tattersall je nakon iskakanja odmah prebačen u pravcu Korduna i 30.11 iz Gline odletio nazad u Italiju. Poginuo je 9.3.1945-e.

Laku noć
Raus

Ljeto 2013-e


Komadić sa brojevima. 87 nam govori da se radi o P-40.




Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 235
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Ned Stu 19, 2017 4:30 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar


Kittyhawk je glavni tip u 250 Sqn 1942-44.
Mk.IV je u upotrebi od siječnja 1944.
Mustang krajem rata, ali poneki Kittyhawk IV je u upotrebi sve do kolovoza 1945.

P-40N 42-104787 je RAF-ov Kittyhawk Mk.IV FT881

Kittyhawk Mk IV 250 'Sudan' Sqn, 239 Wing:
FT853 (otpisan 14.3.46)
FT855 (i 450 Sqn RAAF, pao kod Vencije 21.3.45)
FT863 (otpisan 14.3.46)
FT865 (i 450 Sqn RAAF, sudario se s FT882 i pao, Cervia, 9.3.45)
FT866 (oboren 19.5.44)
FT867 (otpisan 14.3.46)
FT868 (otpisan 16.3.46)
FT875 (pao u more kod Riminija 26.9.44)
FT879 (pao u more kod Forlija 7.11.44)
FT881 (prije bio u 450 Sqn RAAF, oboren sa 250 Sqn RAF kod Zagreba, pilot Lt D.B. Tattersall, 19.11.44)
FT882 (slupan, Cervia, 9.3.45)
FT919 (otpisan 14.3.46)
FT923 (nestao, Forli, 14.10.44)
FT925 (otpisan 14.3.46)
FT926 (nestao, Forli, 14.10.44)
FT928 (i 450 Sqn RAAF, otpisan 28.3.46)
FT929 (i 450 Sqn RAAF, otpisan 14.3.46)
FT931 (otpisan 28.3.46)
FT937 (otpisan 28.3.46)
FT939 (pao kod Vencije 24.3.45)
FT942 (otpisan 14.3.46)
FT949 (leti i u 112 Sqn, pao zbog kvara, Ravenna, 27.1.45)
FT950 (i 450 Sqn RAAF, otpisan 29.3.46)
FX508 (pao zbog kvara, Marcianese, 26.7.45)
FX509 (pogođen flakom i pao, Rimini, 22.9.44)
FX535 (i 450 Sqn RAAF, pogođen flakom i pao, Udine, 30.4.45)
FX537 (pogođen flakom i pao, Formaggione, 14.4.45)
FX550 (i 450 Sqn RAAF, otpisan 28.3.46)
FX565 (i 450 Sqn RAAF, motor se zapalio i pao u Jadran 4.3.44)
FX568 (pogođen flakom i pao, vj. 450 Sqn RAAF, Udine, 30.4.45)
FX573 (nestao 2.3.44)
FX575 (oboren kod Anzija 29.2.44)
FX577 (otpisan 28.3.46)
FX580 (pogođen flakom i pao, Budrio, 17.4.45)
FX582 (otpisan V.45)
FX589 (izgubljen 28.8.44)
FX592 (otpisan 28.3.46)
FX597 (otpisan 28.3.46)
FX599 (i 450 Sqn RAAF, pogođen flakom i pao u Jadran, 19.4.45)
FX616 (pogođen flakom i pao, Mezzaio, 4.12.44)
FX617 (otpisan 28.3.46)
FX619 (uništen 16.6.44)
FX621 (otpisan 28.3.46)
FX623 (otpisan 31.5.44)
FX625 (otpisan 23.8.45)
FX627 (pogođen flakom i pao, Avezzano, 30.1.44)
FX628 (korišten u 250 Sqn)
FX630 (otpisan V.45)
FX635 (pilot F/S Nicklin, RAAF, pogođen flakom i pao, Tivat, 24.4.44)
FX636 (otpisan 23.8.45)
FX638 (otpisan 30.5.45)
FX639 (otpisan 14.3.46)
FX640 (otpisan 23.8.45)
FX642 (otpisan 23.8.45)
FX659 (pogođen flakom i pao, Castiglione, 26.2.44)
FX660 (i 5 Sqn SAAF, otpisan 28.2.45)
FX664 (nestao 29.6.44)
FX666 (otpisan V.45)
FX669 (bomba nije otpala i uništen na slijetanju, Cutella, 18.5.44)
FX671 (i 5 Sqn SAAF, otpisan 23.8.45)
FX672 (otpisan 14.3.46)
FX683 (pogođen flakom i pao, Felisia, 17.12.44)
FX685 (otpisan V.45)
FX692 (otpisan 14.3.46)
FX695 (otpisan 23.8.45)
FX697 (otpisan 14.3.46)
FX699 (leti i u 112 Sqn, otpisan 23.8.45)
FX700 (i 5 Sqn SAAF, nestao kod Ravenne 8.11.44)
FX706 (otpisan 28.3.46)
FX708 (otpisan 23.8.46)
FX709 (i 450 Sqn RAAF, pogođen flakom i pao, Padova, 30.1.45)
FX717 (otpisan 28.3.46)
FX718 (pao južno od Forlija nakon što je pogođen flakom 14.9.44)
FX722 (pogođen, spustio se na more kod Anzija 2.3.44)
FX723 (otpisan 8.3.46)
FX731 (leti i u 112 Sqn, otpisan 14.3.46)
FX734 (i 450 Sqn RAAF, otpisan 14.3.46)
FX744 (razbio se nakon kvara 2.6.44)
FX746 (otpisan 14.3.46)
FX748 (otpisan 21.3.46)
FX749 (i 450 Sqn RAAF, otpisan 14.3.46)
FX752 (otpisan 28.3.46)
FX754 (i 450 Sqn RAAF, razbio se na slijetanju, Perrugia, 1.11.44)
FX755 (otpisan 28.3.46)
FX756 (otpisan 14.3.46)
FX757 (otpisan 14.3.46)
FX761 (oboren 27.5.44)
FX762 (oboren, Argentan, 11.4.45)
FX763 (zapalio se nakon pogotka sa zemlje i pao 28.5.44)
FX767 (otpisan 14.3.46)
FX768 (i 450 Sqn RAAF, otpisan 14.3.46)
FX770 (otpisan 28.3.46)
FX771 (otpisan 14.3.46)
FX774 (zabio se u brdo zbog slabe vidljivosti 15.5.44)
FX776 (leti i u 112 Sqn, otpisan 14.3.46)
FX780 (i 450 Sqn RAAF, otpisan 28.3.46)
FX782 (nestao na izviđanju, Frosignone, 27.5.44)
FX790 (i 450 Sqn RAAF, pogođen flakom i pao, Cento, 19.4.45)
FX793 (i 450 Sqn RAAF, nestao, Ferrara, 2.12.44)
FX794 (nestao 2.9.44)
FX797 (otpisan 28.3.45)
FX802 (otpisan 29.3.45)
FX804 (otpisan 14.3.45)
FX809 (i 450 Sqn RAAF, slupan na tlu, Lavariano, 5.6.45)
FX811 (pogođen flakom i pao kod Rima, 18.8.44)
FX812 (eksplodirao za napada na most, San Georgio di Nogara, 4.4.45)
FX813 (otpisan V.45)
FX814 (nestao 31.10.44)
FX816 (oboren od flaka, Fabrecco, 29.8.44)
FX820 (pogođen od flaka kod Ferrare i pao 22.4.45)
FX828 (otpisan 14.3.46)
FX829 (prisilno se spustio u dolini rijeke Po 14.8.44)
FX831 (leti i u 112 Sqn, otpisan 14.3.46)
FX834 (otpisan 14.3.46)
FX837 (izgubljen 27.12.44)
FX839 (otpisan 14.3.46)
FX843 (otpisan 14.3.46)
FX845 (pao u Jadran 4.4.45)

Baze 250 'Sudan' Sqn RAF u Italiji:
IX.1943. Grottaglie
IX-X.1943. Bari/Palese
X.1943. Foggia Main
X-XII.1943. Foggia/Mileni
XII.1943.-V.1944. Cutella
V-VI.1944. San Angelo
VI.1944. Guidonia
VI-VI.1944. Falerium
VII-VII.1944. Crete
VIII-XI.1944. Iesi
XI.1944-II.1945. Fano
II-V.1945. Cervia
V.1945-I.1946. Lavariano
I-IX.1946. Tissano
IX-XI.1946. Treviso
XI.1946. Lavariano
XI-XII.1946. Treviso
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 235
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Pro 07, 2017 2:26 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Lockheed/Vega B-17G-25-VE 42-97652, kod Zagreba 7.12.1944.

Po Baugherovoj listi: 42-97652 (2nd BG, 49th BS) lost Dec 7, 1944. MACR 10223

Iz povijesti 2 BG:
"B-17, #42-97652 was one of three Pathfinder aircraft on a mission to Salzburg MIY, Austria, on 7 December 1944.
Each aircraft was to bomb the target singly. One of the aircraft bombed the primary target and another bombed the
first alternate, Klagenfurt, Austria."

Može se naći i ova povijest 42-97652:
Delivered Denver 18/1/44; 1SAG Langley 10/2/44;Morrison 22/3/44; Assigned 49BS/2BG Amendola 23/3/44;
20BS; Missing in Action Salzburg 7/12/44
with Ike Pederson, Co-pilot: Bob Draper, Navigator: Frank Madill, Radio Operator: Gildo Miller[wia], Waist gunner:
Tony Pope, Tail gunner: Chas Stewart (6 Prisoner of War); m/op-John Doty, Bombardier: Gildo Phillips, Ball turret
gunner: Hubert Simerson, Waist gunner: Morris Miller (4 evaded capture); flak, crashed Agram; Missing Air Crew
Report 10223.

Iz 5th BOMB WING History of Aircraft Assigned, pod 2 BG:
"297652 49 (BS) PFF aircraft. Transfer to 20th BS. MIA Salzburg 7 Dec 44 on its 47th mission. Damaged by flak,
crashed at Agram. Isaac Pederson crew, Draper, Doty, Madill, Phillips, Miller, Simerson, Pope, Miller,
Stewart. (MACR 10223)"

No mora biti malo zbrke, pa se može naći još 1 B-17G istog broja.

Navodni drugi 42-97652, EVENIN’ FOLKS! HOW Y’ALL?
Delivered Denver 17/12/43; 1SAG Langley 12/1/44; Mitchell 1/2/44; Assigned 457BG Glatton 2/2/44;
transferred 324BS/91BG [DF-D] Bassingbourn 27/2/44; Assigned 306BG Thurleigh 5/45 for VIP’s;
Salvaged 9AF Germany 23/5/46.

Prethodni dan, 6.12.1944., 2 BG je s ostalim grupama 5 BW učestvovala u nespjelom napadu na Borongaj.
Nisu imali gubitaka, ali se 1 slupao na polijetanju.

2 BG, 5 BW, 15AF. Cilj Zagreb - istok, ranžirni kolodvor
"ZAGREB, YUGOSLAVIA - MISSION NO. 325 - DECEMBER 6, 1944 (2 BG, B-17)
Fourteen aircraft took off at 0650 hours to bomb the Marshalling Yards at Zagreb. One aircraft crashed on
take-off and one was an early return. The other 12 aborted the mission due to weather and returned
their bombs."
"Mission 325, Zagreb, Yugoslavia; Dec 6, 1944.; 42-31682 Jocko 96th 2nd LT. Eric J. Zachrison;
Crashed on take-off, 4mi. from field; Unknown"
97 BG, 5 BW, 15 AF. 397. misija grupe.
99 BG, 5 BW, 15 AF. 307. misija 99 BG, na Zagreb - ranžirni kolodvor, bombe nisu bačene.
301 BG, 5 BW, 15 AF. 383. misija grupe 301 BG, na Zagreb - istok, ranžirni kolodvor.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1837
PorukaUpisano: Čet Pro 07, 2017 4:28 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

ovo na fotki je 42-97562


_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1837
PorukaUpisano: Čet Pro 07, 2017 4:59 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

No glede 42-97652 može se takoder naci malo poduze i izjave prezivjelih ucesnika
_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
raus

Član od: 22 Velj 2006
Poruke: 68
Mjesto: Opatija
PorukaUpisano: Pon Pro 11, 2017 12:07 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

oi!

Od dva Spitfirea koje smo našli na Pagu, jedan od njih pao je na današnji dan, 1944-e.
L.W.Standell iz 683 Sqn-a poletio je u 9.05 sa Spitfireom Mk.XIPR, PA938 u izviđanje ciljeva oko Beča. U 13.35 zbog nedostatka goriva prislino slijeće na " dugi otok sjeverno od Zadra". Spasili su ga partizani i već 12.12 je bio u Zadru, te se sa HMS Colombo vratio u Italiju. Poslije rata se javio obitelji kod koje se skrivao na Pagu.....

Laku noć
Raus



Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
werewolf

Član od: 21 Velj 2008
Poruke: 587
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Pro 12, 2017 1:05 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ako je sletio na Dugi otok, kako je pao na Pagu ili su to druga dva? Inace interesantna prica, pratim sa gustom. Smile
_________________
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Yahoo Messenger MSN Messenger
Herr Fix

Član od: 24 Sij 2011
Poruke: 110
PorukaUpisano: Uto Pro 12, 2017 1:51 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

"dugi otok sjeverno od Zadra" - mislim da u ovom slučaju ovo "dugi" nije ime, već opis otoka. A Pag je dapače poprilično dug, a i sjeverno je od Zadra
_________________
Stavija bi potpis, ali... kako ću kemijskom po monitoru???
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
werewolf

Član od: 21 Velj 2008
Poruke: 587
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Pro 12, 2017 7:34 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Nisam obratio pažnju da je pod navodnicima Embarassed
_________________
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku AIM Yahoo Messenger MSN Messenger
Rakovica

Član od: 18 Pro 2017
Poruke: 8
PorukaUpisano: Uto Pro 19, 2017 12:56 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Zoran Petek Napisao/la:
Lockheed/Vega B-17G-25-VE 42-97652, kod Zagreba 7.12.1944.

Po Baugherovoj listi: 42-97652 (2nd BG, 49th BS) lost Dec 7, 1944. MACR 10223



To je ovaj avion, nazalost samo slika repa...



Po podacima sa www.2ndbombgroup.org nije imao ime.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 235
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Pro 21, 2017 12:41 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Zahvaljujući Rakovici i Hornetu nema dvojbi o broju 42-97652.
O tamnoj boji na kormilu pravca: "Black elevators and rudders with a Black wing band were added during
the Summer of 1944."
Neki B-17 2 BG su imali po dvije pruge na svakom krilu, ustvari većina. O boji možemo raspravljati, jer neki
izvori tvrde Black, a drugi Insignia Blue.
Svake čestitke Rausu na brojnim nalazima, a svima ugodan dugi predstojeći vikend.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
raus

Član od: 22 Velj 2006
Poruke: 68
Mjesto: Opatija
PorukaUpisano: Pet Pro 22, 2017 10:58 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

oi!

Samo ukratko jer kasnim jedan dan. Šime i ja tražimo P-40 41-14465 Richarda Chapmana koji je pao kod Zadra 21.12.1943 . Da ne dužim evo starog članka:

http://www.index.hr/mobile/clanak.aspx?category=Vijesti&id=454027




Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 235
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sub Pro 23, 2017 9:25 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

http://www.worldwar2.ro/forum/uploads/post-2-1108460624.jpg
Stotine savezničkih bombardera spustile su se na Vis, gdje su većinom popravljeni. Jedan od
njih je bio B-24 Liberator 'Hare Power'. Popravljen, preživio rat i vratio se u SAD 27.6.1945.
Pilot Lt James Formby letio je na Novi Sad, Beograd, sletio prisilno na Vis, kasnije letio na Pulu,
a napisao je knjižicu B-24 Bomber Pilot (Memories B-24 sn 41-29425 739th sqd 454th BG).
http://www.b24bestweb.com/harepower-v1-1.htm
http://www.b24bestweb.com/harepower-v1-2.htm
http://www.b24bestweb.com/harepower-v1-3.htm
B-24H-10-CF 41-29325 Hare Power br.86 iz 739 BS, 454 BG spustio se na Vis 9.12.44. Prije je
bio u 460 BG, i br.27, originalno br.29 u 461 BG.
Popis prvih misija originalne posade 461 BG (uključuje Drniš, Niš, Zagreb, Beograd):
http://www.461st.org/Aircraft/Nose%20Art/765th%20Nose%20Art.htm

Nisu svi popravljeni. B-24 br.9 42-95359 'Babe' iz 724 BS, 451 BG, slupan je na spuštanju
na Vis 18.12.1944.

Osim Visa mnogi se spuštaju na savezničku teritoriju, koja tad uključuje istočnu Mađarsku.
http://www.americanairmuseum.com/aircraft/15665
Popis posade B-17G 44-6529, 32 BS, 301 BG. Spustio se u Debrecen 11.12.1944.
Neki dijelovi 44-6529 iskorišteni su kasnije za popravak B-17G 44-6550, iz 49 BS, 2 BG,
koji se spustio u Mađarskoj na Božić, 25.12.1944. (MACR 10703)

Opširnije o 11.12.1944.
Američka 15 AF ne napada na području Jugoslavije.
U napadima kod Beča i Graza izgubljeni su:
301 BG - 1 B-17 (44-6529, spustio se iza sovjetskih linija kod Debrecena, spašeni);
483 BG - 1 B-17 (44-8111 'Kitty Ann', zbog kvara pao kod Segedina, svi se vratili kasnije,
MACR 10129);
98 BG - 2 B-24 (44-48784 'Ugly But Though' dovukao se do Foggie gdje je posada iskočila;
i 'S' 42-51146, kod Kutine, svi zarobljeni). Osim toga na Vis se spustio 'T' (poznate samo
zadnje znamenke 361) iz 343 BS, iz kog je Kevan vodio napad 98 BG, a pilot je bio Vergie.
376 BG - 1 B-24 (42-78602, slupao se na slijetanju, San Pancrazio);
449 BG - 1 B-24 (44-40331 'Silver Babe', kod Bosanskog Petrovca, spašeni. MACR 10389);
450 BG - 1 B-24 (42-51928, kod Daruvara, spašeni. MACR 10599);
451 BG - 4 B-24 (42-50630 nad Slovačkom, MACR 10392, 42-51585 i/ili 42-51565, 44-10629,
i 44-41114 nad Austrijom, MACR 10366)
Za 42-50939 iz 451 BG se navodi da je izgubljen 11.12.44., no izgleda da je prisilno sletio
na Vis (naveden je datum 18.12.44., možda povratka), i uništen je 3.1.45.;
454 BG - 1 B-24 (44-49341, bez imena, kod Beča. MACR 10133);
456 BG - 4 B-24 (42-51548 kod Bratislave, 42-51678 u Austriji, 42-51687 kod Đurđevca,
iako MACR 10372 tvrdi Njemačka, i 'Gin Rae' u Bosni);
459 BG - 1 B-24 (42-50513 'The Blushing Virgin', spustio se na more);
460 BG - 1 B-24 (42-50508, žuto J, nad Slovačkom. MACR 10600);
464 BG - 1 B-24 (42-95337, crno E, 'Fast Number', nad Slovačkom. MACR 10390);
465 BG - 1 B-24 (42-51421, žuto O, 'Mission Belle', kod Beča. MACR 10602);
484 BG - 1 B-24 (poznato je da se br.77 42-52672 Ol'77 spustio na Vis);
i 485 BG, jedan B-24 kod Benkovca, posada spašena.

https://449th.com/wp-content/uploads/2015/01/SILVERBABE2.jpg
11.12.1944. pao je kod Bosanskog Petrovca B-24J-155-CO
44-40331 Silver Babe '62', 716 BS, 449 BG (MACR 10389, YUG.)
Dobro je dokumentiran.
Knjiga: "grottaglie, and home" a history of the 449th bomb group forty-seventh wing
Kompletan MACR na stranicama https://449th.com/macr-10389/
http://www.b24bestweb.com/silverbabe1.htm
http://www.b24bestweb.com/silverbabe2.htm
http://www.b24bestweb.com/silverbabe3.htm
http://www.b24bestweb.com/silverbabe4.htm

Naredni nije toliko jednostavan, postoji zbrka oko serijskog broja.
U Bosni je pao B-24 'Gin Rae' iz 746 BS, 456 BG, broj može biti 41-28643.
Po b24bestweb nosio je broj '53', i serijski broj 42-109839 (koji je prvi
B-24J-110-CO). U listi oborenih i MACR 10362 naveden je, vjerojatno krivo,
42-51214, B-24H (Fordov B-24H nosi serijski broj 44-51214 i preživio je rat).
http://www.b24bestweb.com/ginrae1.htm
http://www.b24bestweb.com/ginrae2.htm
Na žalost, ne vidi se rep na ovim fotografijama Gin Rae iz 746 BS, 456 BG.
Drugi B-24 'Gin Rae' je 42-109831 u 376 BG, izgubljen još 3.7.44. u Rumunjskoj.

http://www.b24bestweb.com/uglybuttough.htm
44-48784 'Ugly But Though' dovukao se do Foggie gdje je posada iskočila.
Pilot je poginuo, a Sgt King je pogrešno razumio kopilota da se pripreme
za iskakanje i iskočio je još nad Austrijom.

http://www.b24bestweb.com/blushingvirgin.htm
42-50513 'The Blushing Virgin', spustio se na more.

http://www.b24bestweb.com/fastnumber1.htm do
http://www.b24bestweb.com/fastnumber4.htm
42-95337 'Fast Number'

http://www.b24bestweb.com/missionbelle-v2-1.htm
http://www.b24bestweb.com/missionbelle-v2-2.htm
42-51421 'Mission Belle', pao kod Beča


http://www.b24bestweb.com/672-v1.htm
Ol' 77 završio je 11.12.44. na Visu, pilot R. Kaiser.
B-24 Liberators of the 15th Air Force 49th Bomb Wing in World War II:
"42-52672 OL' 77 (827th #77) An original group Liberator, she departed
the USA on March 20, 1944. On Mission #132 on December 11,1944, 0l'77
was flown by Reuben Kaiser's crew. Enroute to the target they had problems
with the #1 and #3 engines."

Prateći lovci 15 AF na povratku u baze sporadično napadaju
ciljeve na zemlji, ako im ostane municije, a DAF i BAF
11.12.1944. prvenstveno napadaju željeznice.
Zabilježeni su napadi diljem NDH:
"11. XII neprijateljski zrakoplovi napali su u nekoliko
navrata dva vlaka na pruzi Zagreb — Sutla između
ž.p. Brdovec i Zaprešić te oštetili jedan stroj.
Osim toga bombardirali su most kod Zaprešića koji
nije pogođen i s. Jablanac (4 km s.z. Zaprešića). Srušeno
je nekoliko kuća u obližnjem selu Šibice, jedan mlin
i jedno sklonište. Ima ranjenih ljudi i ranjenih goveda.
11. XII između 1215 i 1240 sati napadnuta je ž. p.
Dubica od 9 neprijateljskih zrakoplova. Sve zgrade na
postaji teško su oštećene, a II, III i IV kolosjek su neprohodni.
Oko 40 kola je izgorilo. Sve b.b. veze su prekinute.
Stvarna šteta ne može se još ustanoviti, pošto u
zapaljenim vagonima s vremena na vrijeme eksplodira
teško streljivo, te je pristup iz toga razloga na postaju
nemoguć."
"11. XII neprijateljski zrakoplovi bacili su 6 bombi
na Bielo Polje kod Mostara bez učinka.
11. XII neprijateljski zrakoplovi napali su bombama
želj. postaju Jablanica i Prenj na pruzi Konjic — Mostar,
te želj. prugu kod Jablanice gdje su oštećena 2 propusta."
Također Marauderi 25 Sqn SAAF bombardiraju željeznički most
kod Zenice, a nedaleko od Zenice je i oboren Mustang III FB247
5 Sqn SAAF (Lt. W.N. Spence, koji se vodi kao nestao na borbenom
izviđanju sjeverno od Sarajeva).
Oboreni su i lovci-bombarderi Spitfire LF.IX MJ248 253 Sqn RAF,
kod Kreševa, i Mustang III KH534 213 Sqn RAF, na borbenom izviđanju
Doboj-Brod.

12.12.1944.
Nastavljaju se napadi na prometnice u NDH.
"12. XII 16 neprijateljskih zrakoplova napalo je bombama
i strojničkom vatrom Brčko s namjerom rušenja
mosta na r. Savi. Sjeverni dio mosta je oštećen i prohodan
samo za pješake. Većina bombi pala je u rieku dok
su 3 pale na mjesto. Oštećene su 3 kuće i 3 osobe ranjene."
Južnije Marauderi 25 Sqn napadaju put Bioče-Podgorica, kojim se još uvijek
kreću formacije Grupa armija E na putu iz Albanije i Grčke. Put od Mateševa
bit će cilj 25 Sqn i narednih dana, a priključit će se i noćni bombarderi
205 Group.
25 Sqn 19.12. dvaput napada cestu Bioče-Kolašin, a Mustanzi 213 Sqn napadaju
cestu kod Kolašina.
"Kod 21. brdskog armijskog korpusa, zbog pojačanih napada neprijateljske
avijacije bombardovanjem i iz naoružanja aviona, marševski pokreti nisu
više mogući danju. Na dan 19. 12. opet znatni sopstveni gubici. Ispala su
iz stroja 62 motorna vozila, a mnogi mostovi su pogođeni."
U međuvremenu (15.12.1944.), i sjevernije, sovjetski A-20 244 BAD izviđaju
kod Ptuja, Ljutomera, Varaždina i Čakovca. Jedan od pukova 244 BAD bit će
zadužen za prikupljanje američkih B-17 i B-24 koji se spuste na teritorij
pod kontrolom Sovjeta i njihovo odvlačenje u SSSR.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 235
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Svi 01, 2018 4:36 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar


Preneseno sa http://saafww2pilots.yolasite.com/bob-kershaw.php
Bob Kershaw u svom Spitfireu TJ-D.
Bob Kershaw vodi 7 Sqn SAAF u pratnji Maraudera na Zalog, no tada zbog oblaka napadaju Rašu. Oboren je idući dan nad Italijom.

Dva Spitfirea LF.IX izgubljena su na misiji 7 Sqn SAAF "kod Zagreba" 2.5.1945., a piloti su bili Logan (zarobljen) i Stott (spasili ga partizani i vratio se kasnije), kako navodi Arnold Loubser "Bassie" Basson, iako je po njemu, a i po nekim internetskim stranicama datum 1.5.

"Bassie" Basson je letio u 7 Sqn SAAF, povremeno u misijama preko Jadrana. Obično leti na Spitfireu s kodom (TJ-)'X'. Često prati Maraudere 3 SAAF Winga, npr. na Zalog/Rašu 8.3.1945., kad je oboren jedan Marauder, 31.3. na Cormonu, zatim na Gemonu 11.4. Na istom Spitfireu povremeno izviđa kod Trsta ili nad Istrom.

Datum je sigurno 2.5.1945. ORB 7 Sqn SAAF za svibanj 1945. nisam mogao naći, ali izvještaji lovačkog 7 SAAF Winga, u čijem sastavu su tada 1, 2, 4 i 7 Sqn SAAF, su dostupni.
Ova dva Spitfirea LF.IX iz 7 Sqn SAAF, MH540 i MJ521, krenula su rano ujutro 2.5.1945. na izviđanje cestovnog prometa i posljednji put su se javila kod Udina, a o njima se može pronaći i sljedeće:
MH540 LFIX CBAF M66 33MU 26-8-43 47MU 6-9-43 Empire Grebe 15-9-43 Casablanca 29-9-43 NAfricanASC 31-10-43 belly-landed 17SP 7-3-44 601S 2SAAF Lost on ops Zagreb 2-5-45
MJ521 LFIX CBAF M66 9MU 29-11-43 350S 9-7-44 322S 4-9-44 MedAAF 12-4-45 FTR ops 2-5-45
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945. Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3  Naprijed
Stranica 2/3

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron