Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Bombardiranje Borongaja
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 182
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Ožu 03, 2017 3:18 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

3.3.1945.
Predviđen plan za napade 15 AF idućeg dana, 4.3.1945.:
a. COORDINATION OF ATTACK
(1) 5th Bombardment Wing (2 Groups each) attacks SOPRON EAST,
SOPRON WEST and BRUCK M/Y's.
(2) 47th Bombardment Wing (4 Groups) attacks HEGYESHALOM M/Y .
(3) 49th Bombardment Wing (3 Groups) attacks GRAZ MAIN M/Y
(4) 304th Bombardment Wing (4 Groups) attacks WIENER NEUSTADT
Main Station and Sorting Sidings.

AIR FORCE ALTERNATE TARGETS:
AF# 1 - ZAGREB WEST MY. TCS 8-15. (VISUAL)
AF# 2 - ZAGREB EAST MY. TCS 8-15. (VISUAL)
AF# 3 - CELJE MY. TC 8-32-NA. (VISUAL)
AF# 4 - LJUBLJANA MY. TC 8-100-NA. (VISUAL)
AF# 5 - BROD SOUTH MY. TC 8-36-NA. (VISUAL)
AF# 6 - BROD MAIN MY. TC 8-103-NA. (VISUAL)
AF# 7 - ST. VIET MY and STN. MBC 14- 81. (VISUAL or PFF)
AF# 8 - ST MICHAEL. MBC 14- 90. (VISUAL or PFF)
AF# 9 - OMITTED.
AF# 10 - VILLACH MY'S. MBC 14- 40. (VISUAL or PFF)
AF# 11 - KNITTELFELD LOCO REPAIR SHOPS MBC 14-76. (VISUAL or PFF)

...(4) ZAGREB EAST: The entire yards in ZAGREB represent the focal
point of distribution of traffic in NE YUGOSLAVIA. Since the enemy is evidently
facing a dangerous situation north of SARAJEVO, he must have supplies and material
as well as maintain lines of evacuation. On 1 March, a total content of well over 2,000 units were
present. The photos and reports indicate much of this stock will be moved soon,
which shows the extreme rapid turn over at ZAGREB. The east yard on the same date had 393 wagons
and coaches, a third of which had just arrived. This is a very profitable alternate target."

I tako je 4.3.1945. Zagreb napadnut kao alternativni cilj dijela 5 BW (B-17) i 47 BW (B-24).
"4. III. od 13,40 do 14,28 sati izvršila su 83 nepr.
zrakoplova u 11 valova bombama od 100 do 500 kg napadaj
na iztočni i zapadni dio grada Zagreba. Srušeno
je 198 kuća, oko 200 ih je oštećeno. Poginule su 144 osobe,
dok broj ranjenih još nije ustanovljen. Iz ruševina
izkopane su 22 žive osobe. Izkopavanja se nastavljaju,
te će broj žrtava porasti."

Nad Zagrebom 4.3.1945. leti i 325 FG (P-51) prateći drugu skupinu B-24 Liberatora (55 BW)
na Szombathely u Mađarskoj.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 182
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Ožu 14, 2017 10:49 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

14.3.1945. 15 AF ponovo bombardira Zagreb.
Istog dana, ali neovisno o tom, 8 mađarskih Bf 109G dolazi na aerodrom Lučko.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Kurfurst

Član od: 28 Pro 2014
Poruke: 545
Mjesto: Split-Kamen
PorukaUpisano: Čet Ožu 16, 2017 6:54 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Zna li se išta o tim Bf109?
Btw svaka čast na informacijama...
_________________
U radu: Ki-61 Kobayashi 244.Sentai

U maketarstvu nije bitno čime si to napravio nego kako to izgleda!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 182
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Ned Ožu 19, 2017 10:31 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

14.3.1945. nad Mađarskom su iz 15 AF oboreni:
B-17G 44-6428 (2 BG), P-51D 44-13430 i 44-63360 (oba 325 FG), B-24L 44-49085 (465 BG) i
44-49713 (464 BG).
O mađarskim Bf 109G kod Zagreba malo se zna. Najvjerojatnije su iz 101. puka (koji je proširen
iz 101. grupe i uključio je 101. i 102. grupu početkom 1945.). Poznato je da su letjeli na obuci
i priključilo im se još nekoliko Bf 109G idućih dana, a onda su preletjeli u Austriju. Čini se da
je barem neki kasnije zatečen kod Zagreba u svibnju 1945.
Pretpostavljam da se radilo o mladim pilotima koji su tu izveli prve letove, jer je nebo nad
Mađarskom tih dana bilo vrlo nesigurno zbog njemaćke ofenzive od Balatona do mostobrana
kod Donjeg Miholjca i Valpova, što je kao posljedicu imalo povećano djelovanje sovjetske
17. zračne armije.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 182
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Ožu 24, 2017 10:26 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

"24. III. (1945. op. ZP) kod Lučkog oborena su 2 nepr. lovca."
Jedan od njih je Mustang IV KH809, No. 213 Sqn RAF, Balkan Air Force, pilot Lt. Thomson, W. (SAAF),
oboren kod Zagreba, za vrijeme napada na Gornji Stupnik. Napad na aerodrom su napalmom
izveli Mustanzi 213 i 249 Sqn, i na tlu uništili tri Bf 109, i po jedan Fw 190 i Morane 406.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1821
PorukaUpisano: Pet Ožu 24, 2017 3:39 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Zoran Petek Napisao/la:
"24. III. (1945. op. ZP) kod Lučkog oborena su 2 nepr. lovca."
Jedan od njih je Mustang IV KH809, No. 213 Sqn RAF, Balkan Air Force, pilot Lt. Thomson, W. (SAAF),
oboren kod Zagreba, za vrijeme napada na Gornji Stupnik. Napad na aerodrom su napalmom
izveli Mustanzi 213 i 249 Sqn, i na tlu uništili tri Bf 109, i po jedan Fw 190 i Morane 406.

Hvala na podsjetniku
Samo dodatak da je ilustracija spomenutog obaranja prikazana na Ospreyevom izdanju Cro Aces of WW2. Tema se već obrađivala na forumu a "okačena" je i fotka oborenog mustanga
_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 182
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Ožu 24, 2017 3:51 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Nije to to, Hornete.
Radi se o dva različita događaja. Napad na Lućko je 24. ožujka, a posljednja pobjeda ZNDH je
mjesec dana kasnije, 23. travnja.
213 Sqn RAF je slučajno akter u oba.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
josipww2

Član od: 04 Lis 2009
Poruke: 1259
Mjesto: Sarajevo-Split
PorukaUpisano: Pet Ožu 24, 2017 5:40 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

zorane,zna li se iz koje su jedinice bili fw-190 sracionirani na luckom i kako su izgledali ?
_________________
nisam zgodan,al sam nezgodan
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku MSN Messenger
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 182
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Pet Ožu 24, 2017 6:55 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Kolko znam niti jedna kompletna jedinica Fw 190 nije bila bazirana na Lučkom. Od onih koje su bile
na Lučkom, neke su bar u neko doba koristile Fw 190, npr. jurišne SG 151 ili NSGr 7.
Može biti i da su korišteni kao izviđači u NAGr 12.
Na Plesu je 1945. zarobljen jedan Fw 190F, crni 43, iz SG 2 (koji inače uglavnom leti nad Mađarskom).
Bio je na forumu i post o Fw 190 u Zagrebu s fotografijom (SG 151 mislim), samo ga ne mogu naći...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
hornet

Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 1821
PorukaUpisano: Pet Ožu 24, 2017 9:10 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Zoran Petek Napisao/la:
Nije to to, Hornete.
Radi se o dva različita događaja. Napad na Lućko je 24. ožujka, a posljednja pobjeda ZNDH je
mjesec dana kasnije, 23. travnja.
213 Sqn RAF je slučajno akter u oba.


da da, datum nisam niti uočio već mustangov serijal pa skrenuo malo
KH809 odnosno KH869

Zna li se više o ovom?
14th March 1945, Mustang KH803 damaged by flak and crash landed Zara

nema baš veze s naslovom teme ali eto Confused
_________________
10 dalmatinskih zapovjedi:
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 182
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Ned Tra 02, 2017 2:53 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

"Noću na 1. IV. jedan nepr. zrakoplov bacio je 8
bombi na Zagreb u naletu s iztoka prema zapadu. Bombe
su pale uglavnom na kuće i dvorišta u Samostanskoj
ulici, bez veće štete. 3 osobe su lako ranjene."
"1. IV. oko 19,10 sati 1 nepr. zrakoplov bacio je 3
bombe na Zagreb. Bombe su pale u Sermaževu i Zigrovićevu
ulicu, od kojih su dvije pale u dvorište. 6 osoba je
poginulo, a 4 su ranjene.
1. IV. 6. nepr. lovaca napali su bombama kolni
most u Brodu na Savi. Most nije pogođen. Srušena je 1
kuća, a 6 ih je oštećeno.
Istog dana 6 nepr. zrakoplova napali su bombama
ložionu u Bos. Brodu. Pojedinosti nisu poznate.
1. IV. nepr. zrakoplovi napali su bombama Doboj,
Kutinu, Sisak, Varaždin, Gospić i mjesto Stiena kod Bos.
Krupe, te želj. postaju Vinkovci. Pojedinosti još nisu
javljene.
Istog dana opaženo je izskakanje padobranaca iz
jednog nepr. zrakoplova u području Garešnice."
"1. IV. 4 nepr. zrakoplova bombardirali su Petrinju.
Porušene su 2 kuće. Poginulo je 5 i ranjeno 10 osoba.
Istog dana nepr. zrakoplovi napali su želj. postaju
Rudanka kod Doboja, bez štete i žrtava, te želj. postaju
Popovača, gdje je ranjena jedna osoba.
Toga dana napali su nepr. zrakoplovi vlak kod Nove
Gradiške i oštetili jedan stroj."
"1. IV. nepr. zrakoplovi bacili su oko 30 bombi na
želj. postaju Okučane i oštetili 3 kolosjeka. Istog dana
napali su bombama želj. postaju Moslavina Popovača
bez učinka, te strojničkom vatrom želj. postaju Vinkovci.
Istog dana nepr. zrakoplovi napali su vlakove između
Raića i Novske, između Staze i Sunje, te kod Ludine
Vidrenjaka. Onesposobljena su 3 stroja."
"Marauder III HD669. Crashed in sea near Split, Yugoslavia
after crew abandoned due to engine fire Apr 1, 1945."
Pao je kod Primoštena, a radi se o Marauderu Mk.III HD669/X,
poznatom kao X-Ray u 25 Sqn SAAF.
Cilj Okučani. Prvi Marauder 25 Sqn SAAF izgubljen u akciji, 1.4.45.
Pogođen, okrenuo prema Zadru u pratnji Maraudera 'J'. Ponirao prema moru
i eksplodirao u zraku. Posada iskočila i spašena.
2.4.1945. 15 AF napada ranžirni kolodvor u Grazu, a prateći lovci Mustang iz
52 FG mitraljiraju sve što nađu na putu Graz-Zagreb.
"Two wings of the Fifteenth struck the marshalling yards at Graz, facing
generally intense, accurate flak, with 166 B-17s from the 5th Bomb Wing
and 150 B-24s from the 55th Bomb Wing. The bombing blocked all main
lines, badly damaged or destroyed about 180 freight cars, and damaged
an engineering works, warehouses, and a glass factory. Twelve of the
escort of forty-seven Mustangs from the 52nd Fighter Group flew an uneventful
sweep between Graz and Zagreb."
"2. IV. napadnut je Varaždin iz zraka. Pojedinosti još
nisu poznate."
"2. IV. oko 20,45 sati jedan nepr. zrakoplov bacio
je nekoliko bombi kraj uzletišta u Zagrebu. Jedna osoba
je poginula.
2. IV. nepr. zrakoplovi bacili su 8 bombi na Petrinju.
Srušeno je više kuća u središtu grada. Dva vojnika
su poginula i jedan je ranjen.
Istog dana nepr. lovci napali su Perušić i u dva
navrata Gospić. Poginule su dvie osobe.
2. IV. 6 nepr. lovaca napalo je s 12 bombi kolni
most u Brodu n/S. Most nije pogođen. Među ostalim je
zgrada gradskog poglavarstva i težko oštećena nastanba
samostana franjevaca.
2. IV. nepr. zrakoplovi bacili su bombe na želj. postaje:
Popovača, Okučani, Dragalić na glavnoj pruzi i
želj. postaju Blažuj na sarajevskoj pruzi. U Okučanima
oštećena su dva vagona oklopnog vlaka i 2 osobe su ranjene.
U Blažuju poginule su 4 osobe i 8 ih je ranjeno.
U svim postajama ima štete na kolosjecima i prugama.
3.4.1945. Sovjetski Il-2 u pratnji La-5 napadaju
željezničke pruge u Međimurju.
"3. IV. dva nepr. lovca napali su bombama Sunju
bez štete i žrtava."
"3. IV. nepr. zrakoplovi napali su u dva navrata bombama
želj. most na Orljavi. Most nije pogođen, jedna kuća
je srušena.
3. IV. dva nepr. lovca bacili su bombe na Ogulin.
Pojedinosti nisu poznate.
Istog dana 4 lovca bacili su 6 bombi na Lužane j.i.
Nove Gradiške i Rešetare kraj N. Gradiške, a 12 lovaca
bacilo je bombe na Okučane. Pojedinosti nisu poznate.
Pojačana je nepr. zrakoplovna djelatnost u dolini
r. Bosne, te nad područjem Dunava i Drave.7
Oborena su 2 četverostrojna nepr. zrakoplova i 3
člana posade su zarobljena.
Vlast, zrakoplovstvo:
3. IV. naše je zrakoplovstvo napalo nepr. nastambu
u Moslavini te izvršilo više drugih zadaća."
"Istog dana napali su nepr. zrakoplovi bombama
želj. postaju N. Kapela Batrina i Oriovac. Oštećeni su
kolosjeci.
3. IV. 12 nepr. bombaša napalo je želj. postaju Banova
Jaruga, gdje su oštećeni kolosjeci.
3. IV. 12 nepr. zrakoplova napalo je bombama iztoćni
dio N. Gradiške. Srušene su 4 kuće, 15 ih je oštećeno,
a dvie osobe su poginule.
Istog dana bombardiran je u dva navrata B. Novi.
Ima štete i žrtava.
Toga dana 60 nepr. bombaša napalo je želj. postaju
i ložionu u Novskoj. Porušena je zgrada ložione, oštećen
želj. uređaj i više kolosjeka."
4.4.1945. 18 Sqn DAF (Boston) napada vozila sjeverno od Karlovca
"4. IV. nepr. zrakoplovi napali su vlak između Vrpo-
Ija i Mikanovca, te između Gunje i Vrbanje. 2 stroja su
oštećena.
Istog dana napadnute su želj. postaje Ivankovo i
Gunja. Ima štete."
"5. IV. 12 nepr. lovaca bombaša bacili su bombe
na Kutinu. Pojedinosti još nisu poznate.
Istog dana nepr. zrakoplovi napali su u dva maha
kolni most u Brodu. Most nije oštećen. Bombe su pale
djelomično na grad, gdje su srušene dvie kuće a više ih
je oštećeno. Jedan vojnik je poginuo."
"5. IV. 2 nepr. zrakoplova napali su bombama želj.
postaju Komarica između Dervente i Doboja, bez učinka.
5. IV. napadnute su želj. postaje S. Petrovo Selo
i Banova Jaruga. U Banovoj Jaruzi oštećeni su skoro
svi kolosjeci.
Istog dana 12. nepr. bombaša napalo je bombama
želj. post. Nova Gradiška i južni dio grada. Postaja nije
pogođena. U tvornici 14 srušene su dvie zgrade i
dvie su oštećene. Jedna osoba je poginula.
Toga dana bombardiran je Cernik sjeverno N. Gradiška.
Ima štete na kućama, jedna osoba je poginula i
dvie su ranjene.
5. IV. nepr. zrakoplovi napali su vlak na pruzi između
Vrpolja i Perkovaca bez učinka, te drugi vlak između
Vrpolja i Andrijevaca, gdje je poginulo 5 osoba
i 30 ih je ranjeno.
5. IV. nepr. zrakoplovi oštetili su kod N. Gradiške
1 stroj."
"5. IV. naše je zrakoplovstvo izvršilo izviđanje u Lici
i više drugih zadaća."
"Nepr. borbeno zrakoplovstvo u suradnju s kopnenim
nepr. snagama napadalo je bombama i strojničkom
vatrom želj. objekte u dolini Bosne, most kod
Brčkog, te naše postave u Sriemu i na r. Dravi.
5. IV. nepr. zrakoplovi oštetili su bombama most
u Bos. Gradiški."
"6. IV. oko 04,20 sati jedan nepr. zrakoplov bacio je
2 manje bombe preko Save južno Zagreba."
"6. IV. nepr. zrakoplovi napali su Gračanicu i Doboj.
Srušen je jedan nepr. zrakoplov kod Čepina."
"6. IV. naše je zrakoplovstvo napalo bombama nepr.
letilišta i izvršilo druge zadaće."
"7. IV. jedan nepr. zrakoplov bacio je 4 bombe na
Dugu Resu kod Karlovca, bez štete i žrtava."
"7. IV. jedan nepr. zrakoplov bacio je 10 manjih
bombi na šire područje Karlovca, bez štete i žrtava.
Istog dana 5 nepr. lovaca napali su bombama kolni
most u Brodu n/S. Most nije pogođen. Porušeno je
i oštećeno više kuća.
Toga dana 2 nepr. lovca napala su u dva navrata
želj. postaju Vinkovce. Žrtava nema."
"8. IV. nepr. lovci napali su želj. postaju Našice i
onesposobili jedan stroj."
"Prema izpitanom izvješću izkrcalo se 8. IV. na uzletištu
Otok — Griblje (22 km z.s.z. Karlovca) u više
navrata po 20 zrakoplova nepr. vojske u englezkim odorama."
"8. IV. nepr. lovci napali su bombama i strojničkom
vatrom Brod n/S. i želj. postaju u Bos. Brodu.
Jedna je osoba ranjena. Ima štete na kućama i b.b. vodovima."
"Naše je zrakoplovstvo 8. IV. izvršilo izviđanje prostora
Gospića i Senja."
"Nepr. zrakoplovstvo napalo je u toku 8. i 9. IV.
želj. objekte u dolini r. Bosne i to: želj. postaju Bos.
Brod, Derventa, prugu između Komarice i Dažnice, te
vlakove u Dažnici i kod Ševarlija. U Dažnici poginula
su 2 Niemca i 8 ustaša, a 25 vojnika je ranjeno. Onesposobljena
su 2 stroja.
Nepr. zrakoplovstvo djelatno je u području Gunje
i Županje, gdje je napadnuta želj. postaja, te na Sriemskom
odsjeku."
"9. IV. 12 nepr. zrakoplova napalo je želj. postaju
Kutina, gdje je uništena plinara i oštećeni su kolosjeci.
Istog dana 10 nepr. zrakoplova napalo je bombama
postaju St. Petrovo Selo, gdje su oštećeni kolosjeci."
"9. IV. jedan nepr. zrakoplov bacio je dvie bombe
na južni dio Karlovca bez štete i žrtava."
"9. IV. naše je zrakoplovstvo bacalo promičbene letke
u području Osieka i Vinkovaca, te izvršilo više zadaća."
"10. IV. jedan nepr. zrakoplov bacio je nekoliko bombi
u večernjim satima južno Save kod Zagreba. Popucali
su prozori na zgradi krugovalnog odašiljača.
Istog dana 4 nepr. lovca-bombaša napali su bombama
i strojničkom vatrom most i želj. postaju u Brodu
n/S. Most i jedan stroj neznatno su oštećeni. 5 njemačkih
vojnika je poginulo, 7 osoba je ranjeno. Istodobno
bacali su i promičbene letke.
Toga dana 12 nepr. zrakoplova bacili su bombe na
Dugo Selo. Srušene su dvie kuće, žrtava nema.
10. IV. bačena je jedna bomba kod želj. postaje V.
Gorice bez štete i žrtava.
Vlast, zrakoplovstvo:
10. IV. naše je zrakoplovstvo izviđalo u području
Priedora."
11.4.1945.
Garland H. Hayes, na dužnosti šefa sekcije za proučavanje ciljeva
(Target Analysis Section) MAAF poslao je memorandum, a ovo je dio
jugoslavenskog odgovora:
"...smatramo i predlažemo za bombardovanje
srednjim bombarderima, sa malih visina kao najosetljivije
sledeće objekte na železničkim linijama u severozapadnom
delu naše zemlje i to:
— Radovljica — železnički most (na pruzi Ljubljana —
Trbiž)
— Dravograd — železnički most na Dravi
— Borovnica — vijadukt (na pruzi Trst — Ljubljana)
— Zaprešić — železnički most (na pruzi Zagreb — Ljubljana)
Bombardovanje drugih mesta i objekata koje ste vi naveli
u svome predlogu od 11 aprila t.g. nemože se dozvoliti ni u
kom slučaju.
Prema tome kao objekti za strategiska bombardovanja vašega
vazduhoplovstva na našem ratištu — mogu doći u obzir
samo napred navedena četiri mesta (t.j. tri mesta i jedan vijadukt).
Sto se tiče bombardovanja severno od Drave u zoni Maribor
— Grac t.j. u operativnom području Crvene Armije, nismo
zato nadležni da damo nikakvo odobrenje za bombardovanje
i molimo obratite se po tome nadležnom sovjetskom komandovanju."
"11. IV. nepr. zrakoplovi napali su most 5 km j.j.z.
Kostajnice. Most neoštećen. 2 osobe su poginule i 3 su
ranjene."
"Nepr. zrakoplovstvo:
11. IV. nepr. zrakoplovi napali su bombama želj.
prugu i most na rieci Česmi između Novoselec Križa i
Ludine Vidrenjaka. Kvar na pruzi popravljen je.
11. IV. nepr. zrakoplovi bacili su 8 bombi kraj kolnog
mosta na Orljavi. Most je neoštećen.
11. IV. 5 nepr. lovaca napalo je bombama i stroj,
vatrom Osiek. Jedna je osoba poginula, 5 ih je ranjeno.
Živahna nepr. zrakoplovna djelatnost u području
Drežnikgrada, zatim u dolini r. Bosne, gdje je 9 nepr.
zrakoplova bombardiralo Zenicu i napalo želj. ciljeve
u području Doboj — Derventa. Živahna nepr. zrakoplovna
djelatnost na Sriemskoj fronti.
Vlast, zrakoplovstvo:
11. IV. naše je zrakoplovstvo izvršilo više preleta."
Te noči četiri partizanska diverzanta, uz pomoć iznutra, postavili
mine na dva Dorniera Do 17 na Borongaju i nestali u noć. Do 17M 0412
potpuno je uništen, a Do 17Z 0403 oštećen. Kasnije je spremljen u hangar,
gdje su ga zatekli partizani 8.5.1945.
"Na sjevernom krilu fronte u Sriemu započeo je neprijatelj
12. IV. u 03,00 sati očekivani napadaj s oko 50
oklopnih kola, podpomognut svojim zrakoplovstvom, te
je između Tovarnika i Lovaša polučio dublje prodore, 6
oklopnih kola je uništeno"
"Nepr. zrakoplovstvo:
Živahna nepr. zrakoplovna djelatnost u području
Drežnikgrada, gdje je bilo gubitaka u ljudstvu i tvorivu,
zatim u dolini Bosne, kod Županje, na sriemskoj fronti,
i u dolini rieke Save na glavnoj želj. pruzi.
12. IV. nepr. zrakoplovi napali su bombama i strojničkom
vatrom Mikanovce i Vrpolje, te želj. postaju
Staro Petrovo Selo i prugu kraj ove postaje bez veće štete
i žrtava.
12. IV. neprijateljski zrakoplovi napali su bombama
želj. postaju Nova Gradiška, Okučani i Lipovljani.
Na tim postajama oštećeni su kolosjeci, i vagoni, koji
su bili u postajama. U Novoj Gradiški i Okučanima porušene
su i oštećene obližnje kuće. U Novoj Gradiški
ranjeno je 5 vojnika i 3 grad. osobe."
"12. IV. naše je zrakoplovstvo izvršilo obskrbu strjeljivom
postrojbi u Sl. Šamcu."
13.4.1945.
"...trinaesti travnja ponovno je na aerodromu Borongaj spaljen
jedan avion.
Aerodrom Pleso je zbog stalnih napada gotovo napušten."
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 182
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Tra 06, 2017 1:31 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

6. travanj 1944.
B-17 i B-24 15 AF, s pratnjom P-38 i P-47 napadaju Zagreb-Borongaj, a No.7 SAAF Wing
(1, 2, 4 Sqns SAAF, Spitfire) napada zračnu luku Zalužani kod Banja Luke, gdje je netom
premješteno jato Moranea 406 iz Lučkog. Uništeni su svi osim jednog Moranea, jedan
MC.202, i 16 njemačkih aviona. Podaci se ne slažu potpuno u brojkama jer izvještaj
NDH o napadu na Zalužane tvrdi:
"6. IV u 1130 sati oko 36 neprijateljskih zrakoplova
bombardirali su i tukli strojničkom vatrom uzletište
Zalužani kod Banje Luke. Na uzletištu je uništeno
4, a oštećeno 10 naših zrakoplova. Poginuo je
nadporučnik Cvitan Galić te još 4 zrakoplovca, a
ranjeno je: 1 zrakoplovni dočastnik i 6 zrakoplovaca.
Na njemačkom uzletištu izgorilo je 6 zrakoplova."
Oszm toga isti dan:
"6. IV srušio se 1 neprijateljski zrakoplov kod Budinšćine
(11 km j.z. Novog Marofa)."
"6. IV. oko 1600 sati neprijateljski zrakoplovi u borbi
s njemačkim zrakoplovima bacili su nekoliko razornih
i zapaljivih bombi na s. Beder (8 km z. Samobora).
Ranjeno 8 osoba, a zapaljeno 33 kuće."

Napad na Zagreb
15. zračna armija 6.4.1944. izgubila je 6 aviona, ali oborila 17.
463 BG izgubila je 2 B-17:
42-31790, 774 BS. Originalni avion 463 BG, nestao na 5. misiji 463 BG, Zagreb, 6.4.44.
Oštećen (flak). Motor br. 4 se zapalio.
"Exploded when attacked by fighter. Crashed near Wittmansberg."
Pilot James Little i posada: Springer, Fahrman, Braunfield, Babley, Powell, Jenner, Luther,
Shenkel, Stefer. (MACR 3881)

B-17 42-31831 Banshee, 775 BS.
Originalni avion 463 BG, nestao na 5. misiji 463 BG, Zagreb 6.4.44.
Harold Wistock
i posada, Lewis, Ure, Kiefer, Applebee, Robinson, Majewski, Cummings, Coble, Ballard.
(MACR 4098)

Po jedan B-24 izgubile su 460 BG (spustio se na more kod Visa) i 461 BG (B-24H 42-52361
iz 765 BS, 461 BG, MACR 3698).
42-52361 (765th #22)
Flown overseas by John Specht's crew as part of the original cadre.
Returning from Mission #4 to Zagreb on April 6, 1944, the crew
jettisoned the fragmentation bombs over the Adriatic. One of the
bombs detonated, causing fires in the bomb bay and waist area.
Two of the crew bailed out in the area of Vis. Flight Engineer E.D.
McGaugh managed to put the fires out and repair the broken fuel
line. The pilot was able to fly the crippled Liberator to Italy, where
the rest of the crew bailed out near Foggia. For their action that day
John Specht (pilot), Robert Appplegate (copilot), and Everett
McGaugh (flight Engineer) were awarded the Distinguished Flying
Cross.

461 BG poslala je 33 B-24 na Zagreb od kojih su se dva vratila ranije. Primijetili su 35
neprijateljskih aviona i prijavili obaranje jednog.
Iz dnevnika 461 BG:
"Mission #04
6 April 1944
Target: Zagreb Airdrome, Zagreb, Yugoslavia
The 764th Squadron Commander, Captain Edwin T. Goree, did an outstanding job
in leading this mission. The lead pilot, 2nd Lt. James O. Bean, his bombardier; 2nd Lt.
George B. Cran; and the Squadron Navigator, 1st Lt. Earl M. DeWitt were the officers on the
lead plane. For the fourth day in succession the freshman mission took the Group to Yugoslavia.
The mission was another fragmentation mission; this time to the north end of the airdrome at Zagreb.
Nine-tenths cloud coverage obscured the target and only fifteen of the thirty-one planes over
the target dropped their bombs. This was the first mission on which the Group had fighter escort and
was its first encounter with enemy fighters. The attack was made by six ME-109s and by nine FW-190s.
One enemy plane was shot down. This fighter was claimed by S/Sgt. Melborn Dale Williams the top
turret gunner on a plane in the 765th Squadron.
The plane flown by 2nd Lt. John K. Specht and Major Robert E. Applegate, which did not drop its bombs
on the target, developed a fire in the bomb bay that led to an explosion when the bombs were jettisoned
over the Adriatic returning from the target. Three members of the crew left the plane and were lost.
They were: the bombardier, 2nd Lt. William S. Sullivan; the navigator, 2nd Lt. Harold E. Milne; and the nose
turret gunner, Sgt. John J. Marszalkiewicz. Near the base the seven remaining members of the
crew abandoned the plane and parachuted safely to earth. Crew members were rapidly learning
that combat missions are dangerous. As a result of this mission all crew members developed a deep-seated
and persistent dislike for fragmentation bombs.
The Commanding Officer, the Deputy Group Commander, the Group Operations Officer, the four Squadron
Commanders and two of the Squadron Operations Officers flew on this mission."

Neposrednu pratnju bombardera izvele su sve tri grupe P-38 Lightninga 15 AF: 1, 14 i 82 FG.
Po jedan P-38 Lightning izgubile su 82 FG (kod Karlovca P-38G 42-13228, pilot Lord, Clifford V,
iz 95 FS, 82 FG iskočio, ali poginuo) i 1 FG.
Taj dan 71 FS iz 1 FG gubi ukupno 2 P-38H. Na zagrebačkoj misiji oboren je jedan, P-38H 42-67070, pilot Valley
je poginuo, MACR 3700. P-38H 42-67070 je na Sredozemlje stigao iz Engleske, gdje je prije letio u
38 FS, 55 FG, 8 AF.
Drugi je 42-67030, Lockheed P-38H-5-LO Lightning (pilot Shepard, John J, 71 FS, 1 FG, 15 AF).
Oštećen je za vrijeme rulanja na pisti u zračnoj bazi Foggia No.3, Italija.
Pilot Lightninga Johnson, Hal M. iz 95 FS, 82 FG, prijavio je jednu pobjedu.

Checkertail Klan
Tri grupe P-38 neposredno su pratile bombardere B-17 i B-24, a 325 FG sa P-47D Thunderbolt (svi rani P-47D
"Razorback") letjela je posebno i 6. travnja 1944. postigla najviše od 17 pobjeda 15. zračne armije tog dana.
Bitka protiv 40-ak Bf 109, MC.202 i MC.205 počela je "60 milja jugozapadno od cilja" (cilj je bio
Zagreb-Borongaj).
Poručnik Emmons je najčešće letio na P-47D #25 "Hun Hunter" 42-75737. Prve dvije pobjede (od ukupno 9)
je postigao 30.1.1944, a as je postao oborivši petog upravo u misiji na Zagreb 6. travnja 1944.
Poručnik Penny letio je na #30. Prvi #30 je bio maslinasti "Topper" P-47D 42-75007, a drugi je bio jedan od
rijetkih neobojenih P-47D Thunderbolta u 325 FG, još u ožujku 1944. u San Pancraziu.
Pobjede 325 FG 6.4.1944. postigli su:
Emmons, Eugene Hughes (317 FS, 325 FG), 1 pobjeda
Dorety, James C (317 FS, 325 FG), 1 pobjeda
Hamilton, Georgie (317 FS, 325 FG), 1 pobjeda
Hoffman, Cullen Jenkins (317 FS, 325 FG), 1 pobjeda
Mock, Richard H (317 FS, 325 FG), 1 pobjeda
Novotny, George Peter (317 FS, 325 FG), 1 pobjeda
Penny, Warren F (317 FS, 325 FG), 1 pobjeda
Storts, Gerald E (319 FS, 325 FG), 1 pobjeda
Smith, Fielder B Jr (319 FS, 325 FG), 2 pobjede
Oxner, Jim R (319 FS, 325 FG), 2 pobjede


Poručnik George Peter Novotny letio je na P-47D-16-RE
#27 “Ruthless Ruthie/Lady Janie VI" (serijski broj 42-75971 prebojen) 317 FS, 325 FG.


George Peter Novotny, lista potvrđenih pobjeda:
P-40 20.7.1943 1 MC.202 Decimomannu, Sardinija
P-40 30.7.1943 1 Bf 109 Sardinija
P-40 28.8.1943 1 Bf 109 Sardinija
P-47 30.1.1944 2 Ju 52 Villaorba, Italija
P-47 30.1.1944 1 Hs 126 Villaorba, Italija
P-47 18.3.1944 1 Bf 109 Udine, Italija
P-47 6.4.1944 1 MC.205 Zagreb
I pretposljednja Novotnyjeva pobjeda 18.3. ostvarena je u sličnoj akciji na istom P-47D 42-75971 br.27.
15 AF je napala aerodrome na sjeveru Italije. 90 P-38 (1, 14, 82 FG) i B-17 iz 5 BW (2, 97, 99 BG) u
pratnji P-47 iz 325 FG letjeli su na Udine (97 BG) i Villaorbu (2 BG), a B-24 na Goriziu, Lavariano i Maniago.
30 talijanskih MC.205 i Bf 109G (1o Gruppo ANR i 1./JG 53) se diglo nakon što ih je obavijestila njemačka
radarska postaja Wassermann (kod Pule). Povela se zračna bitka između Pule, Rijeke i Casarse. Talijani
i Nijemci su oborili 3 B-24 i prijavili obaranja 3 P-47 (oborena su samo dva: 42-7536, Davis i 42-75742,
Hackett). P-47D iz 325 FG su oborili 2 MC.205 (Kitchen i Walker) i 7 Bf 109G (Maj. Green i poručnici Barker,
Chesney, Clinge, Kern, House i Novotny). Novotny je osim toga oštetio 1 Bf 109G.
Idući mjesec 325 FG će dobiti P-51 Mustange, posljednja misija 325 FG s P-47D je 24.5.1944. 325 FG će
tad prijaviti 6 pobjeda kod Zagreba (4 su priznate).
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
dog

Član od: 17 Stu 2006
Poruke: 480
Mjesto: rijeka
PorukaUpisano: Pet Tra 07, 2017 1:58 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ovaj u prvom planu bijeli "11" je Thunderbolt Maj. Herschela "Herky" Greena , njhovog najboljeg asa.

Ova dva Thunderbolta Davis I Hacket....negdije se spominje umjesto Hacketa , Walter Mallet....

Davisov Thunderbolt je pronasao kolega Raus...a ovaj Hacketov odnosno Malletov je sigurno pao u more jer mu nema traga na kopnu...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
dog

Član od: 17 Stu 2006
Poruke: 480
Mjesto: rijeka
PorukaUpisano: Pet Tra 07, 2017 2:05 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Od ova dva Macchia 205 oborenih 18/03 jedan je Luigi Morosi... pronaden u Donjim Jugima na Viskovu a za drugim na kojem je letio Remo Lugari traga kolega Raus...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Zoran Petek

Član od: 09 Sij 2016
Poruke: 182
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Tra 12, 2017 10:30 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

dog Napisao/la:
Od ova dva Macchia 205 oborenih 18/03 jedan je Luigi Morosi... pronaden u Donjim Jugima na Viskovu a za drugim na kojem je letio Remo Lugari traga kolega Raus...


Raus je nedavno našao Bf 109 u Crikvenici.
1.4.1944. 1. lovačka skupine hrvatske zrakoplovne legije (1/Jagdgruppe Kroatien) služeno
ustanovljena, iako već otprije leti na MC.202 Folgore.
2.4.1944. Bf 109 iz I./JG 53 u borbi s bombarderima 15 AF koji lete na Steyr. Oboreni bijeli 3 i 15
kod Karlovca (1./JG 53), crni 16 (2./JG 53) i žuti 4 (3./JG 53) kod Ljubljane. Jedan iz 3./JG 53
prisilno se spustio kod Crikvenice nakon što su ga napali P-38. Dva MC.202 iz 1/Jagdgruppe
Kroatien uspjela oboriti jedan B-24.
6.4.1944. Napad na Borongaj- vidi gore.
8.4.1944. Predviđen napad na Borongaj, otkazano zbog vremena.
9.4.1944. Predviđen napad na Borongaj, otkazano zbog vremena.

12.4.1944. Zagreb je ponovno napadnut. Napad je izvelo 97 (ili 98 po drugima) B-24
iz 451 i 461 BG, 49 BW, i 460 BG, 55 BW, u vremenu od 12.00 do 12.13.
Iz kronologije NOR-a:"Saveznički avioni bombardovali Zagreb, oštetili železničku stanicu
i aerodrom na kome su uništili 64 aviona. Poginulo je oko 200 neprijateljskih
vojnika i železnićara."
Izvještaj NDH:
"DNEVNO IZVJEŠĆE Ia BROJ 104/44.
OPERATIVNOG ODJELA MINISTARSTVA ORUŽANIH SNAGA
13. IV 1944 g. u 0900 sati.
I OBĆI PREGLED:
Uspjeh u podhvatu kod Ludbrega, Jastrebarskog i
Foče. Uzletište i teretni kolodvor Borongaj kod Zagreba
jače bombardirani...
12. IV u 1210 sati neprijateljsko zrakoplovstvo bombardiralo
je uzletište Borongaj i teretni kolodvor
Borongaj kraj Zagreba. Na uzletištu uništeno je 18
a oštećeno je 8 zrakoplova. Uzletište je privremeno
onesposobljeno. Na kolodvoru Borongaj uništeno je
25 vagona, veći broj vagona je oštećen, a 11 kolosjeka
je razoreno. Osim toga srušene su 63 kuće,
15 ih je težko, a 72 su lakše oštećene. Poginulo je
6 građanskih osoba i 6 ih je ranjeno. Kod pripadnika
hrvatskih oružanih snaga nije bilo gubitaka."

Po drugima uništeno ili otpisano je 21 aviona NDH,
sveukupno 64 njemačka i hrvatska aviona uništena ili oštećena.

Iz njemačkog izvještaja:
"Prilikom napadaja neprijateljskih zrakoplova 12. IV
na uzletište Borongaj kod Zagreba poginuo je 1 njemački
vojnik, 2 su teško i 8 lako ranjena."
Drugi izvještaj navodi uništena 2 hangara i oštećene: toranj,
radionicu, skladišta i pistu.

12.4.1944. 451 BG (B-24) 25. misija grupe na Zagreb, ranžirni kolodvor
Oboren B-24 41-28740, RHODA (725th BS, 451st BG)
"Originally assigned to the 461st BG, she departed the USA on February
1, 1944, where she was known as THE BAT. Transferred to
the 451 st, she was lost on the mission to Zagreb, Yugoslavia, on
April 12, 1944, with the crew of R.W. Bergman (MACR #4192)."

12.4.1944.
Mission #06 (461 BG)
12 April 1944
Target: Zagreb Marshalling Yard, Zagreb, Yugoslavia
On the 8th of April and again on the 9th, missions were briefed for the Marshalling
Yard at Zagreb, Yugoslavia. Both missions stood down. On 11 April still another mission
stood down. The target for that day was to have been the Marshalling Yard at
Bologna, Italy.
After four days of inactivity, mission #6 was flown on 12 April. The target was the
Marshalling Yard at Zagreb. Despite a four-tenths undercast and much flak, the crews
did an excellent job.

12.4.1944.
460 BG, 55 BW
Mission #7, 12 Apr 44, ZAGREB YUGOSLAVIA
Target: Airdrome & Marshalling Yard
34 Sorties, 80.50 Bomb Tons. Execution: As briefed.

U tom napadu B-24 još nose rane oznake na repu, geometrijski
znak za wing i broj za grupu unutar winga.

Na isti dan:
12.4.1944. Posljednja grupa B-17 iz 15 AF obavila je svoj prvi zadatak - napad 483 BG
na tvornicu cementa u Splitu.
12.4.1944. Osim napada na Zagreb i Split, 15 AF je napala Bečko Novo Mjesto i Bad Voslau
(134 B-24 47 BW, pratnja P-47 325 FG i P-38. Jedan P-38 iz 27 FS, 1 FG oštećen završava na Visu).
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1941. do 1945. Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3, 4  Naprijed
Stranica 3/4

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron