Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Mala vojna vozila (1/72)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 108, 109, 110  Naprijed
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Tenkovi, topništvo, oklopna i ostala vojna vozila
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
su27rules

Član od: 13 Pro 2006
Poruke: 5741
Mjesto: Split
PorukaUpisano: Sri Stu 06, 2013 11:07 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

TNX na fotkama, steta da ovako sve stoji po kutijama,a vridi ih vidjeti, dobro je Vrsa napisao--- prva iduca investicija neka bude staklena vitirina za ove uradke!!

.....cekam nastavak ovog odlicnog serijala i novu maketu Cool Wink
_________________
Davor
MAK Reoplan - Split
You can never have enough Flankers!!
https://www.whatifmodellers.com/index.php?topic=47754.0

https://www.facebook.com/groups/397878543718795/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1844
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Čet Stu 07, 2013 7:45 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Poky Napisao/la:
Bome impresivno i kolekcija i količina "maketa za rezervne dijelove" Very Happy Very Happy
Fora su mi ove prozirne kutije za ovaj veći oklop ,zgodna ideja ,od čeg su te kutije?


Da, dobro si rekao - vrlo često korišten izvor rezervnih dijelova ....

Ove prozirne kutije su od onih okruglih čokoladica RAFAELLO (ili FERRERO ROCHE? nisam siguran), nevjerojatno kako su te kutije rođene za 'tenkiće' u 1/72 .... čak stane i mala diorama u tome .... Wink

Vojo Laughing
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Taurus

Član od: 15 Stu 2009
Poruke: 583
Mjesto: Kutina
PorukaUpisano: Čet Stu 07, 2013 8:36 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

vojo Napisao/la:
Poky Napisao/la:
Bome impresivno i kolekcija i količina "maketa za rezervne dijelove" Very Happy Very Happy
Fora su mi ove prozirne kutije za ovaj veći oklop ,zgodna ideja ,od čeg su te kutije?


Da, dobro si rekao - vrlo često korišten izvor rezervnih dijelova ....

Ove prozirne kutije su od onih okruglih čokoladica RAFAELLO (ili FERRERO ROCHE? nisam siguran), nevjerojatno kako su te kutije rođene za 'tenkiće' u 1/72 .... čak stane i mala diorama u tome .... Wink

Vojo Laughing

Da nevjerojatno je da i kutija RAFAELA ILI FERERA košta gotovo kao i maketa tenkiča u 1/72 Laughing
_________________
SAMO SU MRTVI VIDJELI KRAJ RATA!
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail Posjeti web-site
Boris G.

Član od: 03 Ruj 2007
Poruke: 3973
Mjesto: SPLIT
PorukaUpisano: Čet Stu 07, 2013 10:01 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Taurus Napisao/la:

Da nevjerojatno je da i kutija RAFAELA ILI FERERA košta gotovo kao i maketa tenkiča u 1/72 Laughing


Sve je relativno, rekao bi naš stari dobri Albert! Very Happy

Ako kupuješ Rafaelo samo radi kutije za maketu onda je sigurno preskupo. Ali ljudi obično kupuju slatkiše a ne kutiju, nju većina ionako baci.
Kutija je samo dodatni bonus kojeg možeš iskoristit, pa je de facto besplatna. Wink
_________________
MAK "Reoplan"
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
zzed

Član od: 15 Svi 2009
Poruke: 124
Mjesto: zg
PorukaUpisano: Čet Stu 07, 2013 1:04 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

sjajna kolekcija, i moj omiljeni thread na omf-u Very Happy

imam manju zbirku 1-72 vozila, koju nisam niti počeo raditi, a niti neću tako skoro jer sam ostao bez svoje prostorije za hobi do daljnjega

ovo je blog koji isto tako pratim i neki radovi, meni se sviđa stil i izbor modela, uz ovu galeriju postoji i wip sekcija za sve modele -

http://gulumik.blogspot.com/2013/03/opel-blitz-omnibus-172-roden-gallery.html

http://gulumik.blogspot.com/2012/06/opel-36-47-blitz-omnibus-stabswagen-172.html

http://gulumik.blogspot.com/2013/03/opel-omnibus-staffwagen-172-roden.html

http://gulumik.blogspot.com/2012/03/opel-maultier-172-roden-gallery.html

ali bez obzira na stil, mislim da su najbolje makete koje uključuju i nekakvu posadu. Sjajne figure ima AB miniatures, trenutno teško nabavljive jer mijenjaju tvrtku koja ih prodaje, mislim da će to biti sada Eureka miniatures - http://eurekamin.com.au/news.php?newsid=EFlklFVuEADsoXIPiS

nešto malo fotki setova ima ovdje - http://www.onthewaymodels.com/kitlists/ABFiguresDio.htm#Figures

figure su u stvari 1-76, koje se bolje uklapaju u 1-72 vozila a opet ne djeluju izvan skale

nešto figura ima i milicast - http://www.milicast.com/shop/home.php?cat=153

s obzirom na cijenu - u jednom setu uvijek je više figura, a u biti dovoljna je i 1-2 po vozilu, pa sama cijena i nije toliko problematična

samo naprijed s novim projektima Vozac
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
P-51

Član od: 24 Ožu 2006
Poruke: 3474
Mjesto: Drniš/Šibenik
PorukaUpisano: Čet Stu 07, 2013 1:14 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

[quote="vojo"]



Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us

Pitanje: može li se Dodge sa fotke iz istog seta ostaviti kao običan kamion, bez da je bolnički??? Naime, maketa je u kutiji napravljena tako da se na gotov kamion (iza kabine) samo zalijepi hardtop, stave dekali crvenog križa i amen.

Izgledao bi samo kao glava kamiona?!

Hvala, jer nemam blage veze o ovom a simpa je maketica zbilja.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site AIM
mariok

Član od: 17 Lis 2007
Poruke: 3256
Mjesto: Slavonski Brod
PorukaUpisano: Čet Stu 07, 2013 1:50 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Zzed Hvala ba linkovima Smile Vojo samo nastavite tako, ako treba skupljati ćemo kutije za Vas Smile
Moram se i ja pohvaliti da imam započetok Leoparda 2 u 1/72 Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1844
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Pet Stu 08, 2013 9:32 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

[quote="P-51"]
vojo Napisao/la:

....
Pitanje: može li se Dodge sa fotke iz istog seta ostaviti kao običan kamion, bez da je bolnički??? Naime, maketa je u kutiji napravljena tako da se na gotov kamion (iza kabine) samo zalijepi hardtop, stave dekali crvenog križa i amen.

Izgledao bi samo kao glava kamiona?!

Hvala, jer nemam blage veze o ovom a simpa je maketica zbilja.


Koliko sam čitao, ta verzija (WC54) hard-topa je rađena samo kao ambulantna (u par hiljada komada) i nešto sitno za veziste.
Maketa je tako (nezgodno) napravljena da se može složiti samo kao takva, jer je od krova kabine (vozača) već rađen hard-top - tako da bi se za bilo koju drugu varijantu mogla iskoristiti samo šasija, njuška i vrata.
Možda da razmisliš o korištenju ESCI/Italerijeve makete, s time da ona ima manji međuosovinski razmak, naravno ....

Vojo Laughing


vojo: poruka promijenjena dana: Sri Lis 15, 2014 1:08 pm; prepravljeno ukupno 1 puta
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1844
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Pet Stu 08, 2013 9:33 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

E da, zzed, hvala na linkovima, super su .... iako vidim da su svi imali problema sa gusjenicama Opel Maultiera ....

Vojo Laughing
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1844
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Pon Stu 11, 2013 4:05 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Maketa: TPz1 Fuchs A4
Proizvođač: Revell, Njemačka
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 03114



Na prvi pogled:
Uobičajeno pakiranje Revellovo, u kutiju koja se otvara sa strane i nakrcana sa tri stabla veličine kutije plus jedno malo stablo sa naoružanjem (za 'combat' verziju) i jedno stabalce samo sa gornjom pločom vozila (koja se očito razlikuje za neku drugu verziju).
Kotači su uobičajeni 'kroserski' napravljeni od tri dijela svaki (kao kod Luchsa) i svom silom osovina i diferencijala i poluga na podvozju.
Uputstva su uobičajena Revellova, kilometsrske plahte.
Oznake i sheme bojanja za dvije verzije, obje maskirne od čega jedna sa crvenim križevima.

Slaganje:
Slaganje počinje sa podvozjem i tim silnim polugama i osovinama. Ja uživam slagati takve 'komplikacije' jedino me smeta što je plastika tamno zelena i vrlo je neugodna za raditi pod umjetnim svijetlom.
Preporučam da plinske i spiralne amortizere (dijelovi br. 9 i 10) slažete dio po dio tj. kada slažete zadnji most/osovine, onda zalijepite te amortizere, pa kad slažete srednji most, onda te amortizere itd., inače ostaju visiti malo u zraku pa ako se krivo zalijepe ne može se zalijepiti sam most/poluosovine na to.
Napravljeno je vrlo zgodno da se prednja dva para kotača (prvi par i srednji par) mogu napraviti zakrenuta. Inače, cijeli taj donji postroj ima više od 40 dijelova i zauzima više od cijelog jednog stabla u kutiji.
Kotači su, kao i kod makete Luchsa, napravljeni od tri dijela (diska) tako da se kroserski profil (kocke na gumama) na njima vrlo dobro napravljene. Jedino su, po meni, bez veze napravili da se kotači mogu vrtiti što ne znam da koristi niti jedan ozbiljan maketar. Možda jedino ako slaže neku maketu za svoje dijete da se malo poigra ...
Na samom vozilu odozgo i nema puno dijelova, tako da čim se završi donji postroj može se reći da je 90% makete složeno.



Bojanje:
Kao što sam rekao (pod oznakama) odlučio sam napraviti bijelo vozilo UN-a sa crvenim križevima pa nema puno što pričati o bojanju - odozgo mat bijela (Model Master enamel), a odozdo namješana boja blata i podvozja vozila.

Oznake:
Originalno se sada u ovoj kutiji (maketa br. 03114) dobiju oznake za dva maskirna vozila, jedno korišteno u Njemačkoj, drugo iz Afganistana (sa crvenim križevima, ali i dalje maskirno) no moram priznati da mrzim bojati te trobojne sheme novih njemačkih vozila jer mi nikako ne ispadaju kako bi ja htio.
Zato sam sa jednim kolegom maketarom mijenjao te oznake za one iz te iste makete ali ranijeg pakiranja gdje se dobivaju i oznake za 'overall' bijelo vozilo UN-a sa velikim crvenim križevima korišteno u Somaliji 1992.
Oznake su fino odštampane, dobro centrirane (što se naročito vidi na malim crvenim križevima u diskovima). Zamjerka ide na stražnje pravokutne tablice koje su veće od prostora za tablice pa malo 'vire' preko ruba. Isto tako najveći disk sa crvenim križem na krovu vozila je malo optimistično napravljen sa bijelim diskom i trebao bi se kao takav postaviti na poklopac (zapovjednika vozila?). Uza svu kvalitetu Revellovih oznaka mislim da je to nemoguće, pa sam išao barem skidati crveni križ iz diska (izrezao sam ga sa škarama) i samo njega zalijepio na mjesto. Rezultat je bio polovan pa sam morao ipak popravljati sa crvenom bojom.
Kao i uvijek Revellove oznake, štampane u Italiji, su vrhunske kvalitete, film je vrlo tanak i gotovo nevidljiv te odlično reagiraju na tekućine pa ih je pravi gušt lijepiti i po neravnim površinama - izgledaju kao da su pobojane. Još kad se sve prešprica mat lakom, uopće se ne vidi da su oznake.



Uputstva:
Uputstva su uobičajene Revellove plahte, formata A4 na ništa manje nego 16 strana od čega 8 strana čistih uputstava za slaganje! Najvažnije od svega, najkompliciraniji dio makete - podvozje - nacrtano je u 18 koraka na ček 4 strane, dakle 50% uputstava se odnosi na podvozje, i dobro da je tako jer je jako komplicirano, ali su se jako potrudili da rastumače čak i sa crtežima složenih dijelova gdje koji dolazi.
Ima malo nejasnoća oko nekih sitnijih dijelova (na pr. u koraku 20 nacrtana su dva dijela koji se bojaju narančasto koji uopće nisu dani kao zasebni dijelovi), a što se tiče postavljanja oznaka crvenih križeva mislim da je nešto zbrčkano sa križevima br. 19, 20, 21 i 22. Ali, bez obzira na to mislim da su uputstva vrhunska. Ocjena 5.



Dodaci/izmjene:
Nisam radio nikakve izmjene na maketi niti dodavao nešto van kutije.

Kudim:
- oblik kutije (opet!)
- nejasnoće oko postavljanja oznaka crvenih križeva
- nema nikakve unutrašnjosti, a vrata i otvori, osim zadnjih vrata, se mogu lijepiti i otvorena

Hvalim:
- vrlo fini dijelovi
- izvanredno napravljeno podvozje
- izvanredno napravljeni kotači
- odlična kvaliteta oznaka
- uvjerljiva gotova maketa

Usporedba sa starijim bratom, Luchsom:


Zaključak:
Preporuka - svakako kupiti ako je vaše polje interesa.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
su27rules

Član od: 13 Pro 2006
Poruke: 5741
Mjesto: Split
PorukaUpisano: Pon Stu 11, 2013 4:42 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Bravo!! Odličan je ovako bijeli , a bilo je i gušt čitati!!
_________________
Davor
MAK Reoplan - Split
You can never have enough Flankers!!
https://www.whatifmodellers.com/index.php?topic=47754.0

https://www.facebook.com/groups/397878543718795/
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
mariok

Član od: 17 Lis 2007
Poruke: 3256
Mjesto: Slavonski Brod
PorukaUpisano: Pon Stu 11, 2013 5:32 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Gad demit ovoga ću morati i ja kupiti Smile Odličan! Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1844
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Sri Pro 04, 2013 10:49 am    Naslov poruke: Paralelno slaganje maketa .... Citiraj ovaj komentar

Evo malo nostalgije pa da osvježim jedan osvrt iz 2008. godine kojeg sam objavo na forumu HR Maketari. Tko je to tamo pročitao, neka zanemari ovo, a ostali uživajte ....

Dragon 1/72 Sd.Kfz. 164 Hornisse, maketa br. 7234



Revell 1/72 Sd.Kfz. 164 Nashorn, maketa br. 03148



Napomena: Iako nisam stručnjak za njemačke tenkove namamio sam se na te dvije makete iz jednog razloga – znatiželje kako su napravljeni topovi unutar tih vozila. Radi toga sam, nabavivši obje makete istovremeno (šteta što nisu identične tj. dva Nashorna, iako je razlika minimalna i praktički nebitna) odlučio ocjenjivanje podijeliti na dva dijela – vozilo (tijelo tenka i hodni dio) i top tenka (tj. lovca tenkova) odnosno unutrašnjost.
U daljnjem tekstu sve što se odnosi na Dragonovu maketu je plave boje, a na Revellovu je crvene boje.

Na prvi pogled:
Maketa izgleda fantastično – dijelovi vrlo detaljizirani, sklopovi su odlijevani nevjerojatno. Posebno detaljno izgleda top od 88 mm. Ima puno dijelova, ima pločica sa jetkanim dijelovima, uputstva su na više strana (od dvije 'uobičajene'). Svako stablo je pakirano u svoj najlonić pa je kutija ispunjena dijelovima. Gusjenice su blijedo žute od plastike koja se lijepi običnim maketarskim lijepilom. Oznake su dane sa mogućnosti biranja svih brojeva (od 0 do 9), kao i više tipova brojki. Dane su sheme bojanja za 6 vozila. Nema figurica.
Maketa je izlivena od žućkaste plastike (što, moram priznati, nije jako privlačno tj. ne uočavaju se tako jako detalji) i izgleda vrlo detaljna sa nekolio stabala punih sitnih dijelova. Gusjenice su od (tvrde) plastike i lijepe se članak po članak. Top izgleda posebno vrlo detaljno. Uputstva su u klasičnom Rvellovom stilu na ogromnim plahtama recikliranog papira. Dane su sheme bojanja i oznake za dva vozila. Nema figurica.

Slaganje:
Početak slaganja je problematičan – trebao bi biti uobičajen, ali uputstva su toliko loša da postaje mala noćna mora. Iako su uputstva dana na gtovo 3 strane sa 8 'slika' ili koraka slaganja, prva dva su bože spasi! Na prvom koraku prikazano je da se kotači sa poklopcima (u parovima) zalijepe na nosače kotača. Napisano je da su nosači kotača broj e4 i e5, ali ne piše koji su lijevi, a koji desni. Pošto šasiju Pz IV nemam u malom džepu da bih to znao napamet išao sam gledati sliku 2 gdje se jedva nazire kako se ti parovi kotača na nosačima zalijepe na tijelo tenka tj. koji dolaze na desno, a koji na lijevo. To se vidi i na već postavljenim kotačima/nosačima na lijevom boku tenka (prikazani u završenom položaju sa već postavljenom gusjenicom). E, to je sve skupa KRIVO! Nevjerojatno, ali krivo je nacrtano! Ja sam naravno tako zalijepio, a dok se sušilo sam imao vremena i reko sam sebi ma idem paralelno slagati i Revellovu maketu, da vidim kvalitativne i kvantitativne razlike. Možete misliti moje iznenađenje kada na Revellovoj maketi vidim da su nosači kotača postavljeni (već izliveni na bočnim stranama) obrnuto! Skamenio sam se i išao odmah odljepljivati na Dragonovoj maketi, ali već se dobrano osušilo pa se to pretvorilo u čupanje i kidanje dijelova. Ne mogu opisati svoj bjes! Tako fina maketa, a padaju na tako jeftinim štosevima! No slaganje hodnog dijela nije bilo time završeno – evo liste primjedbi, samo sa prve slike (tj. koraka 1 i 2):
- Kada se zalijepe nosači kotača (ako se lijepe bez kotača) na tijelo tenka, nemoguće ih je poravnati
- Nije jasno kako se pričvrsti ispušna cijev (dio br. D13(D14) jer ima samo jedna rupica, a ostalo valjda 'visi u zraku'
- nosač kotača ljenivca je dan kao posebni dio (br. A19) i taj je tipa štiftić-na-rupicu, ali su i štift i rupica šesterokutni tj. moguće ih je postaviti u 6 različitih položaja – nije navedeno u koji položaj ih treba zalijepiti
- Kotač ljenivac je napisano obrnuto dijelovi br. H4 i H3
- Mali 'povratni' kotačići navedeni kao f1 su ustvari na stablu 'M' a ne 'F'.
- Nacrtano je da se kuke za vuču trebaju odresati sa tijela tenka (dio br. 1) – što je bez veze (jer je malo mjesta pa se opet nešto kasapi – zar to nisu mogli dati kao poseban plastični (ili metalni) dio?
- Od pogonskih zupčanika može se birati dva tipa, a ja sam odabrao tip B (dijelovi H1 i H2) čisto da bude različito od Revellove makete (koja daje samo jedan tip) – pasanje tih 'polovica' je jako teško i problematično, čak se ni zupci ne slažu kada zalijepiti prema unutarnjem zubu kako je dano na maketi (s namjerom da se zubi slože tj. da budu paralelni).
- Glavni (nosivi) kotači mi se čine zericu preveliki, i u odnosu na Revelllovu maketu, ali i već na pogled jer se svi gotovo dodiruju, a na slikama koje imam ipak ima nekog razmaka među njima.
Na koncu, kada sam cijeli taj hodni dio složio (jako razočaran radi ovih gornjih primjedbi) ustanovio sam da pogonski korači, glavni nosivi kotači, kotač ljenivac i naročito povratni kotačići uopće nisu u istoj okomitoj ravnini da bi se gusjenice mogle ravno zalijepiti bez da idu lijevo-desno. Katastrofa! Nisam mogao doći k sebi. Tako fina i nježna maketa, dijelovi ko bombončići, izliveni savršeno, a kada se složi ispada tako loše. Nisam mogao vjerovati.



Ni slijedeće slike na uputstvima nisu bile 'trouble-free' – na slici br. 3 dio br. 33 (koji je meni slučajno došao slomljen) je nacrtan da se stavlja u položaju prema dolje, a na fotografijama (i na Revellovoj maketi, već izlijevan) je na gore. Dalje je nacrtano (krivo) da se vanjski dio cijevi topa lijepi na nosač cijevi, a ne unutarnji dio cijevi. Dijelovi F20 i F21 su nacrtani tako da uopće nije jasno kako dođu zalijepljeni jer stoje nekako u zraku, a nije jasno kako. Najbolje ih je zalijepiti na kraju slike 4-5 tj. kad se top zalijepi/postavi na lafet, onda postaje jasno kako ih i gdje zalijepiti. Dijelovi br F29 i F30 su ucrtani s krivim brojevima – nacrtani dio br F30 je ustvari F29 i obrnuto.
Na slici br. 6 nije napomenuto da dio br. B4 treba OBAVEZNO zalijepiti prije dijela C1 jer se preklapaju. Isto tako bi bilo dobro tj. mnogo je lakše cijeli gornji umetak slike 8 (nekakav nosač ispod topa sa 'volanom') lijepiti na tijelo tenka prije nego se zalijepe bočne strane, tj. prije koraka na slici br. 7. I na koncu dijelovi E4 i E5 su nacrtani obrnuto tj. dio E4 dođe na mjestu E5 i obrnuto.



Najveći problem i definitivno najveće razočaranje je bilo postavljanje bočnih strana 'oklopa' (tj. lima jer to nije ustvari nikakav oklop) na tijelo tenka – ustvari te bočne strane se nema na što zalijepiti – one stoje nekako u zraku. Naslanjaju se na tijelo tenka samo srednji dio zadnje strane (dio br. B9) i prednje strane (dijelovi br. C14 i C15). Kako sam na vrijeme shvatio da je dobar dio svega toga 'leteće', odlučio sam cijeli oklop zalijepiti 'na suho' tj. mimo tijela vozila, a kad se to osušilo onda sam to išao pripasivati na tijelo tenka. No i nakon toga su ostale neke šupljine izmeu tijela tenka i oklopa i to još dan danas stoji. KATASTROFA!


Lijevo Revell, Desno Dragon:


Uz maketu se dobiva i set foto-jetkanih dijelova koji su uglavnom za grilje motora na strani oklopa, tako da se može birati da li da se zalijepi dio od plastike ili se od 7 dijelova slože te grilje. Pošto ja nisam uspio još savladati ljepljenje cianofixom a da se ne vidi ljepilo, odlučio sam se za plastične grilje. Dobiju se još i poklopci municionih kutija sa strane, ali pošto sam ih ostavio otvorene, nisam ih koristio iako izgledaju vrlo primamljivo.
Na maketi je bilo minimalno kitanja – samo kod spoja polovica topa kod zatvarača (jer je plastika tamo jako debela). Kako je donji dio trupa vozila izlijevan skupa sa bočnim stranama prilikom ljepljenja gornjih ploča (posebno dio B11) nema mogućnosti stiskanja – tu je ostalo malo šupljine mađu dijelovima, ali nisam kitao jer bi brušenjem pobrusio i zakovice koje su uz sam rub.
Oznake na maketi su kompletne, dani su brojevi u nekoliko tipova i oblika i boja (crni i bijeli) i oznake su odlične kvalitete (štampane u Italiji). Najbolji dio je da film oko svakog broja ide uz sam rub broja tako da, uz korištenje uobičajenih 'omekšivaća', nema ni sjene nekom filmu. Savršeno.




Revellova maketa ima raspored dijelova puno klasičniji nego Dragonova ili bolje rečeno manje usitnjenih dijelova. Kako je izlivena od nekakve žuto/pješćane plastike detalji ne dolaze toliko do izražaja, međutim boljim pregledom (posebno nakon bojanja) se vidi da su na istom nivou kao i kod Dragonove makete, čak zericu nježniji i sitniji. Kako su nosači kotača već izliveni na bočnim stranama nema problema sa poravnanjem kotača (ali ima ako se želi napraviti maketa na neravnom terenu!). Kotač ljenivac je sitniji nego kod Dragona (i čini mi se realističniji), a polovice pogonskog zupčanika pašu besprijekorno. Malo sam se namučio kod ljepljenja bočnih strana tijela tenka na dno (namučio u smislu kako ih zalijepiti a da ne 'izađu iz simetrale') ali srećom su stranice dosta tanke i nisu izvinute.
Kako maketa ima krute gusjenice sa jediničnim člancima za pogonski zupčanik i ljenivac, išao sam najprije lijepiti te članke na njih, a tek onda te kotače na sam trup tenka. Taj dio me najviše oduševio – iako sam za ljepljenje gusjenica na kotače potrošio po jedan sat za svaku stranu vozila, rezultat je izvanredan. To je jedna od rijetkih maketa gdje nema nikakve razlike između pojedinačnih članaka i onih koji su dani već spojeni (ono po 10-tak članaka u komadu). Isto tako to je jedna od rijetkih maketa gdje pojedinačni članci kod ljepljenja na pogonski zupčanik pašu savršeno. Dakle, uz malo (podosta) truda i strpljenja razultat je više nego zadovoljavajući. Dosta sam vremena, kao i obično, izgubio ne kod samog ljepljenja članaka, već kod savijanja ravnih dijelova gusjenica da izgledaju malo 'obješeno' radi veće uvjerljivosti. Nije mi jasno, kada se već lijevaju ti dijelovi gusjenica od plastike, a zna se točno gdje koji dolazi, zašto se odmah ne izliju tako da djeluju obješeno već su uvijek napravljeni ravno? Dobro je što nisu štedjeli na člancima pa mi je sa svake strane ostao po jedan što znači da sam mogao napraviti i gusjenice u puno 'obješenijem' stanju.



Na maketi je bilo minimalno kitanja – nakon složenog trupa i hodnog dijela, a prilikom ljepljenja gornjeg dijela trupa između prednje ploče (dio br. 41 na slici 12) i trupa ostala mi je jedna šupljina od oko pola milimetra koju je trebalo začepiti. Zato preporučam da se prilikom ljepljenja trupa (slika br. 1) zalijepi odmah i gornji prednji dio (već spomenuta prednja ploča br. 41) jer ionako ne smeta ničemu, učvršćuje maketu kod sušenja i nema potrebe za naknadnim kitanjem. Još malo kitanja je bilo potrebno na spoju polovica topa kod zatvarača jer je tamo plastika jako debela (kao kod Dragonove makete) pa ima malih utonuća ('sink marks').
Da i Revellova uputstva nisu baš imuna na (srećom rijetke) greške potrudili su se crtači na nekim slikama – na sl. 14 dio br. 44 (nekakva kutija, vjerojatno za municiju), nacrtana je zakošena da se lijepi uz zakošeni stražnji dio, a u naravi ta kutija je ravna i nije jasno kako ju zalijepiti. Na sl. 21 dio br. 56 (zatvarač topa) je nacrtan obrnuto tj. lijepi se obrnuto (da se kružić vidi tj. okrene trema zadnjem dijelu topa). Savjet crtačima uputstava (čitaj: Hans – jedini na našim prostorima kojeg poznajem) obavezno šložite maketu prije crtanja.
Isto tako za neke dijelove (srećom rijetke) nije jasno gdje točno dolaze – kao na pr. dio br. 67 ispod topa na postolju br. 66 na slici 26. Posebno je nejasno kamo zalijepiti dio br. 52 na desnoj strani 'oklopa' – taj dio dolazi na rebro-pojačanje br 51 (na crtežu br. 16) ali kako je nacrtano da izdanka na vrhu tog rebra nema, ja sam mislio da je to višak i odrezao sam ga, a to je bio nosačdijela br. 52 na sli. br. 20.
Oznake na maketi su dane za dva tipa vozila, jedno u zimskoj shemi (sa mogućnosti biranja četiri imena vozila ali bez broja) i jedno u 'ljetnoj' shemi (žuto sa uobičajenim smeđim i zelenim šarama). Oznake su uobičajene Revellove kvalitete i uz korištenje 'omekšivaća' dobro prijanjaju na površinu.



Kudim na maketi:

- Uputstva su katastrofalna. Sjajni papir i višebojna štampa nažalost zamagljuju oči, naročito prilikom kupovanja, ali objektivno uputstva su za bacit. Očito su rađena od nekog tko nije slagao maketu već je samo dobio predložak. Isto tako taj stil uputstava gdje se prikaže već složena maketa, a strelicama se nabrajaju koji su koji dijelovi korišteni za taj sklop - odavno je prevaziđen (ja sam ih zadnji puta 'koristio' kao dijete na Airfixovim maketama šezdesetih godina!).
- Nepotrebno usitnjavanje dijelova. Ne znam zašto ali otima mi se dojam da su Dragonovci toliko ponosni i zadovoljni mogućnostima višestranih kalupa da to koriste gdje treba i gdje ne treba. Usitnjavanje dijelova – insistiranje da se i najmanji dijelovi izlive zasebno – gubi smisao jer su dijelovi toliko sitni i krti, nemoguće ih je držati u rukama, teško je skinuti srh s kojim su bili vezani za stablo. Da nisam radio paralelno Revellovu maketu mislio bih da mora biti baš tako, ali Revell to rješava mnogo elegantnije i na koncu ti dijelovi ispadaju sitniji (iako i oni vjerojatno predimenzionirani kad bi se to povećavalo 72 puta). To naročito dolazi do izražaja kod nekih elemenata topa – na pr. insistiranje Dragona da se top podiže vodi tome da su amortizeri i oni stremenčići usitnjeni do besvjesti, a ustvari ispadaju toliko veliki i grubi da je to nevjerojantno! Ili sjedalica (motorističkog tipa) za nišandžiju, napravljena iz 2 komada (posebno sjedalica a posebno amortizeri i nosač sjedalice), kada je složena ispada 20% veća nego Revellova koja isto tako ima i sjedalicu i amortizere ali iz jednog komada.
- Iako sam, poučen dosadašnjim iskustvom, očekivao da će biti jača strana makete (jer Dragon ih obično napravi savršeno) gusjenice su gotovo najslabiji dio makete. Možda ne zato što su toliko loše, ali tako loše stoje na kotačima, a to je tako vidljivo da kvare kompletan ugođaj na maketi. Sada, kada se pogleda gotovu maketu odostraga vidi se da je svaki kotač na svojoj udaljenosti od tijela tenka, i gusjenice idu lijevo desno da bi 'pospajale' tj. povezale te kotače. Da bi se to izbjeglo trebalo je podosta raditi kako na mali povratnim kotačima (koji su pre blizu tijela) kako i na velikom ljenivcu (koji je pak pre daleko od tijela). Sve u svemu – jako loše.
Činjenica je i da su spojevi nekako rastopljeni i izvitopereni (možda je to samo slučajno na mojoj maketi), a cijele gusjenice su pre kratke pa su nategnute i ne da se izvesti ljepljenjem da vise onako prirodno.



Iako sam jako zadovoljan oblikom Dragonove kutije u kojoj je pakirana maketa, crtež na toj kutiji je koma. Vjerojatno se sin od nekog šefa u Dragonu izborio za 'naslovnicu' iako je ispodrosječan crtač ali to je definitivno najslabiji dio kutije. Gotovo naivno.

Po čemu je Dragonova maketa bolja od Revellove:
- ima mogućnost otvaranja stražnjih vrata i ima otvorene kutije s granatama (kao i prelijepo izlivene granate) što omogućava malo akcije (za dioramu)
- poklopci otvora na prednjoj ploči tenka su dani odovjeno i mogu se zalijepiti otvoreni ili zatvoreni (to je najčešće na maketama dvosjekli mač jer teško da poklopci pašu na otvore – u ovom slučaju su dva okrugla gornja poklopca vozača i suvozača pre mala) – ne želim niti pomisliti kakva bi bila stražnja vrata da sam ih htio zalijepiti zatvorena.
- vrhovi 'oklopnih' ploča su mnogo tanji nego na Revellovoj maketi
- artiljerijski dalekozor za osmatranje je bolje napravljen
- kutija u kojoj je maketa pakirana je odličnog oblika i vrlo praktična. Na samoj kutiji, osim glavnog crteža vozila, ima jako puno slika detalja i dijelova, savršena reklama!


Kudim na maketi:

- trebalo je obavezno napraviti da se stražnja vrata budu zasebna i da se mogu zalijepiti otvorena ili zatvorena. Isto tako su poklopci otvora (na prednjoj ploči vozila) trebali biti izlijevani zasebno da se može birati da budu otvoreni ili zatvoreni.
- nema niti jedne granate niti su kutije s municijom napravljene da mogu biti otvorene
- plinska kočnica na ustima cijevi nema rupu (treba bušiti)
- kutija u kojoj je maketa pakirana je uobučajena Revellova (ja to zovem 'idiotska') sa otvorima na čelu kutije – vrlo nepraktično (ali valjda jeftino?)


Po čemu je Revellova maketa bolja od Dragonove:



- iako naizgled djeluje manje detaljna na koncu je Revellova maketa više ili barem jednako detaljizirana kao Dragonova ali su detalji sitniji, nježniji i uvjerljiviji (posebno kada se makete stave jedna pored druge).
- iako uputstva djeluju kao da su izrađena na toalet papiru u odnosu na Dragonovo luksuzno višebojno izdanje na sjajnom papiru, te usprkos manjim greškama, uputstva su kompletna, detaljna i gotovo ništa nije ostavljeno slučaju. Sama činjenica da su uputstva raspoređena u 40 slika na 7 strana formata A4 sama po sebi dovoljno govori.
- crtež na kutiji je za tri koplja bolji od Dragonovog crteža.




Zaključak:
Za kraj ovog 'traktata' na kojem bi mi sigurno pozavidio i sâm Krleža, ne bi htio da se zaključi kako je jedna maketa odlična, a druga ništa ne valja. Treba imati na umu da se radi o dvije odlične, ma ne odlične već izvrsne makete, a samo kada se postave ovako jedna pored druge, kako za vrijeme slaganja tako i kada su složene, može se govoriti koja je malo bolja u nekim nijansama.
Ja sam lično jako razočaran što je Dragonova maketa pokazala sve ove nedostatke jer sam nekako bio uvjeren da je daleko bolja od svih ostalih maketa, posebno nakon 'prvog pregleda' pošto sam ju kupio. Ali tu se ponavlja stara priča (koji mnogi ni na ovom forumu ne žele čuti) da se kvaliteta makete vidi TEK dok se slaže i kada je složena, a sve te 'inbox recenzije', probna slaganja, pred-pregledi itd. to su obične gluposti. Makete su za slaganje i tek nakon toga gledanje, a ne za gledanje dok su nesložene u kutiji. Dragon je ponovno uspio sjajnom reklamom na kutiji, usitnjavanjem dijelova, metalnim komadima i višebojnim uputstvom privući pažnju kupca i vjerujem da su mnogi, poput mene, nasjeli na tu reklamu. Krajnji rezultat je bio ipak razočaravajući.
Jedina razlika koju sam uočio između Nashorn-a i Hornisse-a je u ispušnom loncu (cijevi), a kako su na Dragonovoj sastavnici nacrtani i dijelovi za Nashorn-a (kao to ne koristiti iako nisu ni dani – kao da ih je netko već izrezao klještima), čini mi se da su ispušne cijevi identične.
Kao zajednički (veliki) nedostatak na obje makete bih naveo što nemaju niti jedne figurice (a otvoreni borbeni prostor naprosto pita nekakvu posadu, kako puni top ili gleda dalekozorom ili naprosto samo sjedi!), a ne bi bilo zgorega niti da su dali ceradu kojom se pokrivao cijeli taj prostor.
Pošto obje makete koštaju gotovo isto (do 70-tak kuna) moja preporuka je da kupite ili jednu ili drugu, a ako imate mogućnost birati, savjetujem Revellovu maketu radi svih gore navedenih razloga.

Vojo Laughing
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vojo

Član od: 16 Kol 2006
Poruke: 1844
Mjesto: Krk
PorukaUpisano: Sri Pro 04, 2013 9:38 pm    Naslov poruke: Moj drugi Ševrolet Citiraj ovaj komentar

Maketa: CHEVROLET C15A No.11 Cab General Service
Proizvođač: IBG, Poljska
Mjerilo: 1/72
Broj makete: 72018




Na prvi pogled:
Sve ono što sam ispričao za sličan kamiončić, Chevrolet C15A No.13 Cab, Wireless/Signals, maketa br. 72015, vrijedi i kod ove makete jer su makete gotovo 80% identične - razlika je u kabini/njuški i teretnom nadgrađu, a sve ostalo je isto (vidi stranu 12 ovog prikaza). Dakle, da se ne ponavljam odnosno copy-paste-am, koga zanima neka vidi u prijašnjem prikazu.

Slaganje:
Prilikom slaganja sam, naravno, izbjegao sve greške koje sam uočio prilikom izrade prvog Chevroleta tako da sam manje lutao i griješio. Ja sam slagao u tri velike cjelije (šasija, kabina i teretni kasun) koje sam, kad sam složio, tako zasebno i pobojao i tek na kraju zalijepio.
Malo je problema bilo kod ljepljenja vratiju jer su malo pre velika pa ne ulaze u otvor kabine, a kad se ide smanjivati onda se uništavaju detalji (šarke i ostalo). Oko drugog nije bilo problema.

Bojanje:
Za maketu koju sam odabrao (od tri moguće), a to je britanska koju su zarobili Nijemci i koristili na Kreti 1941. godine, koristio sam boju Humbrol br. 155 (enamel) baš kako preporučuju u uputstvima. Ja sam zadovoljan rezultatom iako nisam neki stručnjak za boje britanskih kamiona. Nakon prskanja sam prešao sa Glänzerom i onda wash i pigmentacija.

Oznake:
Kao što rekoh, uputstva i oznake su u maketi dane za tri vozila - plavo britansko od RAF-a, zeleno zarobljeno od Nijemaca i za jednu poljsku jedinicu, isto zeleno vozilo.
Oznake su vrlo tanke, film je gotovo nevidljiv i dobro reagira na tekućine za dekale. Vrlo sam zadovoljan oznakama. Jedino sam malo zeznuo kad sam ljepio kukasti križ na zastavu na haubi jer kako sam 'spustio' dijelove križa (koji su dani zasebno) na bijeli krug nisam vih više mogao pomaknuti - zato su ispali tako ekscentrično.

Uputstva:
Za uputstva, kao ni prvi puta, nemam baš puno hvale jer ta kompjuterski crtna uputstva su mi i dalje pomalo nečitljiva, pored toga što za neke dijelove nije jasno gdje ih zalijepiti. Srećom je maketa dosta jednostavna i logična (što se slganja dijelova tiče) i dobar dio toga se slaže više po intuiciji nego po nacrtu. Problem su, ko što rekoh, neki detalji. Ocjena: -4.



Dodaci/izmjene:
Ko i kod prvog Ševroleta i ovdje sam se prepustio napasti i kupio nove rezinske kotače od CMK-a, ali ovaj put sa DUNLOP šarama na gumama. Gume i kotači su, naravno, fenomenalni, iako me i dalje zbunjuje veličina (malo su manji nego oni originalni na maketi) iako, ponavljam, prema fotografijama mi ovi manji, rezinski, djeluju točniji. Kad se koriste ovi rezinski kotači izostavljaju se dijelovi koji su dani uz samo kotače na maketi (doboši te poluge za okretanje kotača lijevo-desno).
Naravno, isti prigovor kao i kod prvog Ševroleta - u CMK kompletu se dobiva samo 4 kotača, a rezervni ....?



Kudim:
- neki detalji pregrubi
- neoznačena mjesta gdje zalijepiti neke dijelove
- ne baš pogođene kotače (niti kao veličinu niti kao šare), felge pre grube
- nema niti jedne figure, čak ni vozača

Hvalim:
- odabir teme - i dalje mislim da je to jako dobro pogođeno
- uglavnom površinske detalje
- uvjerljivu gotovu maketu
- oblik (i veličinu) kutije

Usporedba sa starijim bratom sa trambus (COE - Cab Over Engine) kabinom:


A evo kako bi sve skupa trebalo izgledati kada pobojam vojnike do kraja (tj. kad nabavim kist br. 0 jer sam ostao bez ijednoga)



Zaključak:
Preporuka - svakako kupiti ako je to vaše polje zanimanja.

Vojo Very Happy
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
messerschmitt

Član od: 31 Jul 2010
Poruke: 71
Mjesto: Ruma, Srbija
PorukaUpisano: Sri Pro 04, 2013 9:54 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Odlično!
Posebno dobro izgleda sa vojnicima. Ko je proizvođač tih vojnika?
Voleo bih da dođeš u Bg ili NS na neko takmičenje da vidim kako ovi mališani izgledaju uživo.

Pozdrav, Aleksandar.
_________________
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Tenkovi, topništvo, oklopna i ostala vojna vozila Vremenska zona: EET (Europa)
Idi na stranicu Natrag  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 108, 109, 110  Naprijed
Stranica 16/110

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron