Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

HENSCHEL HS 126 VECTOR 1:48 (RESIN)

 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovi, helikopteri,...
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1360
PorukaUpisano: Uto Lip 15, 2010 12:01 am    Naslov poruke: HENSCHEL HS 126 VECTOR 1:48 (RESIN) Citiraj ovaj komentar

HENSCHEL HS 126 (1:4Cool VECTOR

Henschel HS 126 nije jedan od slavnih zrakoplova Luftwaffe čije linije zna napamet svaki zaljubljenik u zrakoplovstvo niti tip kojega su pune police zrakoplovnih maketara. HS 126 bio je klasičan avion za potporu vojsci, projektiran za široku primjenu – od izviđanja preko tegljača jedrilica, sve do uloge lakog bombardera. On je nastao u vremenu između dva svjetska rata kada se više cijenilo dobru preglednost i mogućnost uzlijetanja sa kratkih staza (STOL) nego naoružanje i ofenzivne mogućnosti takvog aviona. No sa izbijanjem 2. svjetskog rata sve se promijenilo, HS 126 je zbog svoje relativno velike ranjivosti morao biti povučen iz prvih borbenih linija jer je bio lak plijen savezničkih lovaca. No u drugoj liniji HS 126 pokazao se odlično na Balkanu i u SSSR-u kao idealan avion za protupartizansku borbu, školovanje i vuču transportnih jedrilica. Kao laki bombarder dobro se pokazao u eskadrilama za noćno uznemiravanje (Nachtschlacht) na Istočnom bojištu, ali i kod nas.





Za vrijeme Drvarske operacije sudjelovao je kao tegljač jedrilica DFS 230. Zbog njegova izgleda i male brzine partizani su ga (pogrešno) nazivali „Roda“ a tijekom ljeta 1944. napadao je partizanske brodove u Dalmaciji i zaslužan je za potapanje naoružanih partizanskih brodova NB 1 i NB 6 u Kornatima. U sastavu raznih postrojbi druge linije nastavio je letjeti sve do kraja rata.


Resinska maketa

Među maketarima je poznata ruska firma VECTOR koja proizvodi kvalitetne resinske makete. Njihov La 5 je vrhunska maketa, i kada sam vidio složenog HS 126 u jednom britanskom maketarskom časopisu, odlučio sam nabaviti ga. Uvoznika ima više, ja sam svojega nabavio preko britanskog uvoznika Neomega Resin i mogu ih pohvaliti za ekspeditivnost jer je od nabave do paketa prošlo samo tjedan dana!
Maketa je stigla u neuglednoj ali vrlo čvrstoj kutiji od debelog kartona. Svi dijelovi (a ima ih 149) pakirani su u nekoliko plastičnih vrećica. Tu je 141 dio od sive resinske smole, dva dijela od prozirne smole, 4 jetkana nišana za MG 15 (3 su rezerva) 2 čelične cjevčice, instrukcije i set naljepnica.


Iako sam znao da će se uskoro na tržištu pojaviti ICM-ova polistirenska maketa HS 126 koja je navodno inspirirana baš Vectorovim uratkom, nisam htio čekati pa sam sa još većim nestrpljenjem jedva dočekao da doputuje Vectorov HS 126. I na sreću, nisam se razočarao. Odmah treba reći da ta maketa nije za one koji još nisu slagali resinske makete, jer ipak zahtijeva nešto iskustva sa resinima. Pregledom dijelova odmah uočavamo nevjerojatnu količinu sitnih detalja na vanjskim i unutarniim dijelovima trupa, koje samo resin može tako dobro interpretirati. Trup je debljine gotovo kao i plastika, sa razlikom što su detalji oštriji i kontrastniji. Za mene je to najbolja resinska maketa što sam je ikada vidio! Kako polovice trupa nemaju „pinove“ koji inače pomažu kod poravnavanja za vrijeme spajanja, trebati će paziti kod spajanja.


Krila se sastoje iz četiri dijela – gornjih i donjih polovica, sa odvojenim kontrolnim površinama, koje imaju zavidno tanke izlazne rubove (što je inače boljka većine maketa). Krila su zbog uštede na težini iznutra izdubljena ali sa ojačanjima, tako da su posve ravna. Upornice su vrlo tanke, i na mojem su primjerku bile prilično savijene pa će ih trebati poravnati u toploj vodi kao i neke druge dijelove. Zbog težine krila trebati će upornice pojačati metalnim umetcima, a vjerojatno ću to učiniti i sa nogama stajnog trapa.



Zbog velikog i preglednog kokpita, svi detalji u njemu se dobro vide i tu imamo gotovo sve: Ploču s detaljnim instrumentima, bočne konzole sa mnoštvom ručica, izvrsnu kameru i radio uređaj. Sjedalo pilota ina odlično izliven pojas, a i mjesto izviđača ima nevjerojatne detalje, sa preklopnim stolcem, strojnicom MG 15 i mnoštvom okvira za streljivo.

Motor ima zasebne cilindre, reduktor i ispušne cijevi i jedino mu treba dodati žice za svjećice. Propeler ina zasebne krakove i vrlo vjernog je oblika. Poklopac kabine je vrlo tanak i kristalno proziran. Opremljen je kompliciranim sustavom sa šinama za otvaranje kabine – vrlo sitno ali jako realistično. Jedini detalj koji nedostaje je kućište magnetnog kompasa na zadnjem dijelu krila iznad kabine, ali to se može lako izraditi od komadića polistirena.





Instrukcije na dvije stranice nisu baš na visini polistirenskih maketa, ali su ipak dovoljno razumljive i pregledne. Sastavljanje je prikazano u 16 logički raspoređenih koraka.

Tu su i dvije stranice u boji sa uputama za bojanje 7 aviona i to kako slijedi:
1. Hs 126B, V7 1E,1.(H)/32, Finland,1941.
2. Hs 126B, V7 1C,1.(H)/32, Finland, December 1941.
3. Hs 126B-1, 6K EH,1.(H)/23, Eastern Front, Winter 1941/42.
4. Hs 126B, 6K EM, 4.(H)/23, Eastern Front, Winter 1942.
5. Hs 126B, 5F HH, 1.(H)/14, Poland, September 1939.
6. Hs 126B, 5F FK, 2.(H)/14, North Africa, July 1941.
7. Hs 126A-1, 19-3, Legion Kondor, Spain, 1938.




Naljepnice izgledaju dobro, iako su za moj ukus nedovoljno oštrih rubova (vidi se točkasti print) pa ću ih na mojoj maketi zamijeniti drugima bolje kvalitete.

Reference za HS 126 nisu baš obilate. Ja sam preko interneta skinuo knjižicu……..a preporuča se i knjiga izdavača Mushroom Model Publications - Hs 126 - Robert Panek i Robert Pęczkowski (ISBN 978-83-89450-40-1, 2008).

Zaključak
Vectorov HS 126 je izvrsna maketa i vrhunac koji se može postići sa resniskim materijalom. Dobar maketar može od nje napraviti remek djelo, naravno, pod uvjetom da prostudira reference i da se dobro pripremi za gradnju. No to je druga faza koja slijedi.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
pozarart

Član od: 06 Lip 2008
Poruke: 495
Mjesto: Opatija
PorukaUpisano: Uto Lip 15, 2010 12:25 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Odličan opis i već vidim da će to da bude jedan jako dobar i zanimljiv uradak!!!!!
_________________
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail Posjeti web-site
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1884
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Lip 15, 2010 12:49 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Obožavam ovaj avion bez obzira što, kako kažeš, ne spada među "fancy ekipu" LW zrakoplova ... Stoga mi je izuzetno drago što si ga odabrao upriličiti i pratit ću sa zanimanjem kad ga "napadneš". Anyway, pritajeno se nadam da ćeš odabrati nekog od mnogih koji su letjeli nad našim krajevima. Ciljanih subjekata za to područje bilo bi mnogo, premda moram priznati nisam vidio nešto puno fotografija/referenci koje bi to pokrivale, a i one skenove koje imam na HD-u su prilično loši ili nedovoljno referentni da bi se dostatno mogao rekonstruirati izgled nekog od njih. Kad bi se barem mogao rekonstruirati onaj aparat koji je primjerice razvalio partizanski Dornier Do 17 na Glamočkom polju (kada su poginuli Lola i ekipa) ili neki iz tih NSGr. u Hrvatskoj. Nadam se da možda ti imaš nešto po tom pitanju ...
Pa kad smo već kod toga, da li je možda na zadnjoj fotki u tvom postu upravo aparat sa Cerklja u pripremi za "Rösselsprung" (naslućujem to po tekstu iznad fotke da bi mogao biti). Jer primjećujem uređaj za vuču jedrilica kod repnog kotača, a na tu pomisao me referira i (čini mi se) Avia B-534 u pozadini, koji aparati su tada (i baš sa Cerklja) također rabljeni za vuču DFS-ova.

Sori na ovoj maloj (povijesnoj) digresiji i upadu u recenziju makete, ali jednostavno sam "slab" na Henschela.

I na koncu, jedna maketarska opaska. Naime, čini mi se da sam proljetos u Mosonmagyaru kod jednog prodavača (čini mi se kod onog Poljaka Mireka sa zgužvanim kutijama) vidio maketu Hs 126 u 48-ici, ali nije bio od ove firme i nije bio resin, već injection. Nemojte me držati za riječ, ali čini mi se da je riječ o češkoj firmi sa inače finim, ali i dosta skupim short-runovima u svojoj ponudi - Hystoric Plastic Model (HiPM). Virnuo sam malo u kutiju i dijelovi su mi djelovali jako fino izliveni, jedino je bio skup (nekih 60-70 EUR), a ja sam već potrošio prevše para ... Ako nije HiPM, ispričavam se, neka me netko ispravi ...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
vrsa

Član od: 21 Lis 2005
Poruke: 2097
Mjesto: all over the place
PorukaUpisano: Uto Lip 15, 2010 12:59 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Odlična maketa za odličan avion. Jedan od onih nazovimo neuglednih aviona sa velikim ratnim putem. Vidim da je maketa vrhunska, ali zahtjeva dosta vještine i posla. Ja ću ipak pričekati ICM, jer mi je ova preskupa. Ja se isto nadam da će biti jedan od lokalno korištenih Henschela.
_________________
Tko vrijedi taj maketari.
Tko maketari taj vrijedi.
Tko ne vrijedi taj ne maketari.
MAK REOPLAN - Split
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Špicfajer

Član od: 09 Pro 2009
Poruke: 312
Mjesto: Kastela,Croatia
PorukaUpisano: Uto Lip 15, 2010 2:11 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Malo sam se izgubijaa. Jel oni partizanski Do 17E uništija Hs 126 ili He 46?
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
tiger
Gost
PorukaUpisano: Uto Lip 15, 2010 9:15 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Meni također je interesantan ovaj avion, i nebih se previše gurao da ne apeliram također da radiš neki primjerak s naših prostora. Sigurno imaš u svojoj zbirci gdje se jasno vidi Splinter na osmatračkom iz 7. SSDiv. - Prinz Eugena. Objavljene u Flugzeug Archiv 9, tri su fotografije, a na osmatračkom mjestu se jasno vidi i sam zapovjednik 7. Arthur Phelps.
Vidio sam i ja također u Air Modeleru 29 sastavljenoga i siguran sam da u rukama majstora to ispada lijepa maketa. Također bi se nadovezao da u ruskom magazinu Hobby M od prošloga mjeseca možeš viddjeti kako izgleda ICM-ov.
Na netu kruži ova knjižica, za one koji je možda nemaju
http://rapidshare.com/files/325272356/Henschel_Hs_126.rar

Danijel, svakako skini i ovo, ako već nisi. Lijepi nacrti, vjerujem da će poslužiti;
http://avaxhome.ws/magazines/military/Revi74.html

Uživaj u radu.
Natrag na vrh
0viking0
Moderator
Član od: 17 Lis 2005
Poruke: 2808
Mjesto: Zagreb - Croatia
PorukaUpisano: Uto Lip 15, 2010 9:16 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

ICM:

http://www.hyperscale.com/2010/reviews/kits/icm48211reviewjd_1.htm
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Posjeti web-site
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1884
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Lip 15, 2010 12:05 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Špicfajer Napisao/la:
Malo sam se izgubijaa. Jel oni partizanski Do 17E uništija Hs 126 ili He 46?


Po mojim saznanjima Hs 126 sa Zalužana.Nisam siguran, ali mislim da negdje imam zabilježenu i postrojbu kojoj je pripadao, ali moram to pronaći.

I još jedna ispravka vezana za onaj kit u 48-ici koji sam spominjao. Nije HiPM, već firma Fonderie Miniature odn. F.M. Međutim, koliko sam uspio nakratko pročačkati po netu, ispada da taj F.M. i nije baš nešto sretno ispao. Zna li netko nešto više?
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
TangoHotel

Član od: 10 Velj 2006
Poruke: 291
Mjesto: Pl.Qu. 66177/14Ost
PorukaUpisano: Uto Lip 15, 2010 11:38 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Špicfajer Napisao/la:
Malo sam se izgubijaa. Jel oni partizanski Do 17E uništija Hs 126 ili He 46?


Eto papira koji sve kaže

Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1884
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Sri Lip 16, 2010 12:02 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Eto, znao sam da sam to negdje vidio ...
Tnx Bubi, R
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1360
PorukaUpisano: Sri Lip 16, 2010 7:51 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Da, nema dvojbe da je to bio HS 126. Inače fotke koje sam stavio na sajt su sa interneta. Naravno da ću raditi mašinu iz naših krajeva, ali osim Hs 126 pridodanog sastavu 7. SS divizije Prinz Eugen za potrebe generala Arthura Phlepsa nemam baš drugih dobrih fotki. Ovaj je barem slikan sa svih strana. Ima nešto u fondu Bundesrachiva, ja bih se složio sa tobom Prelude da je to možda slikano kod nas jer se vidi u pozadini i Avia, a radi se o tegljačima jedrilica. Još samo fali jedan DFS 230 u 1/48...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1360
PorukaUpisano: Čet Lip 17, 2010 8:36 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Još samo da dodam da je cijena makete bila 45 Eura + poštarina + 100 kn carine/pdv-a. Papreno, ali barem će me prisiliti da maketu stavim na vrh prioriteta za gradnju.
Inače, kada naručujem sa Luckymodelsa, oni uvijek poštuju moj zahtjev da stave u kutiju račun sa niskim iznosom, i to uvijek pali kod carine pa mi ne zaračunavaju ništa. Ali preko drugih dobavljača to ne ide, neće da stave smanjeni račun i eto problema.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
frka

Član od: 16 Lis 2005
Poruke: 1360
PorukaUpisano: Uto Lip 22, 2010 8:33 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ako netko ima link za skinuti knjigu Mushroom Publications Henschel Hs 126,
bio bih zahvalan...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> Zrakoplovi, helikopteri,... Vremenska zona: EET (Europa)
Stranica 1/1

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron