

Mjesto za sve maketarske teme i dileme
|
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu |
Autor |
Poruka |
| mariok
 | Član od: 17 Lis 2007 | Poruke: 3161 | Mjesto: Slavonski Brod |
|
Upisano: Pet Kol 28, 2009 3:56 pm Naslov poruke: tramvaj u Slavonskom Brodu |
|
|
Evo jutros idući na posao u Đuru Đaković vidim pred zgradom holdinga stoji nešto plavo, kad ono malo bliže a ono tramvaj! I to onaj koji se pravio u ĐĐ Šinska vozila.... mislim da je rađen još jedan poslije, pa pred sami rat i jedan zglobni, pa jedan prototip i onda je sve predano u Zg Gredelju i Končaru... po direktivi iz ondašnjeg vrha republike.
Danas nažalost se vrlo malo toga radi za današnji TMK ( firma u kojoj ja radim je napravila prototip pogonskog mehaniza za ovaj novi zagrebački, još neke komponente rade druge firme i to je to).
Nažalost tako je, nikada više se neće tako nešto raditi u ĐĐ, ni tenk i bager ni kombajn, ni lokomotiva, samo poneki vagon i kojekakve skalamerije što niko od stranaca neće da radi.
žalosno je da čak ni nacrta nema, naprava pogotvo a i ljudi. Po direktivi svi nacrti vlakova i lokomotiva i tramvaja je predano gredelju i končaru.
Naravno kada se počinjao raditi novi zagrebački tramvaj nitko nije radio sa ĐĐ om, već se sve kupilo vani...sama vrijednost reduktora koji su pokupovani od Henschela (da ona tvornica koja je radila Tigra) je preko 13 milijuna eura.... naravno nitko nije ni želio uključiti ĐĐ, a nije bilo ni političke volje.... samo od tih reduktora ova firma je mogla živjeti.. sada smo na rubu ponora, ali neka, nek imaju tamo neki drugi posla.
eto to je stanje firmi(e) koja je prije 50 godina pravila trmavaj.... i ne samo njega...
da ne duljim previše, vratio se tramvaj, u grad u kojem se rodio, i u kojem će skončati na 10 m tračnica, a prevalio je tko zna kolikoooo
 |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Reaper
 | Član od: 07 Ruj 2006 | Poruke: 4365 | |
|
Upisano: Pet Kol 28, 2009 4:39 pm Naslov poruke: |
|
|
bas me zanima koliko dugo ce biti ovako cist i sjajan..... nisam skuzio, gdje je to postavljen, unutar kruga ili vani negdje?
ispravak....skuzio sam gdje je postavljen..... i da si odmah sam odgovorim....nece dugo biti cist i u jednom komadu.....  _________________ Samo Hare Krishna nas ne voli
On voli stvari lijepe, ali tko ga jeb.....
-=Für immer Minderheiten=- |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Vulkanizer
 | Član od: 13 Lip 2009 | Poruke: 1732 | Mjesto: Le Bourget |
|
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Tasma
 | Član od: 02 Svi 2007 | Poruke: 1008 | Mjesto: Prigorje |
|
Upisano: Sub Kol 29, 2009 8:46 am Naslov poruke: |
|
|
da i tako je to kod nas... |
|
Natrag na vrh |
|
 |
|
Upisano: Sub Kol 29, 2009 2:49 pm Naslov poruke: |
|
|
Triba si samo stavit slike. Ovako si mi samo diga živce  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Boris G.
 | Član od: 03 Ruj 2007 | Poruke: 3964 | Mjesto: SPLIT |
|
Upisano: Sub Kol 29, 2009 4:00 pm Naslov poruke: Re: tramvaj u Slavonskom Brodu |
|
|
mariok Napisao/la: |
Nažalost tako je, nikada više se neće tako nešto raditi u ĐĐ, ni tenk i bager ni kombajn, ni lokomotiva, samo poneki vagon i kojekakve skalamerije što niko od stranaca neće da radi.
|
 _________________ MAK "Reoplan" |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| mariok
 | Član od: 17 Lis 2007 | Poruke: 3161 | Mjesto: Slavonski Brod |
|
Upisano: Sub Kol 29, 2009 4:12 pm Naslov poruke: |
|
|
Da i ja sam na kraju razmišljao da ostavim samo slike, ali morao sam, sve je živa istina! Nažalost tako je! |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| ibrica10
 | Član od: 14 Velj 2010 | Poruke: 14 | Mjesto: zagreb |
|
Upisano: Sri Jul 14, 2010 10:09 pm Naslov poruke: |
|
|
nazalost najogre razdoblje za ĐĐ su bile 90 i sada.... drzava im nece osiguravat posao vani i jos se selektivno unistava kako bi bio kupljen za male pare izvana,a da ne govorim o idiotima iz tvornice koji su prodavali kalupe za tekove za male pare njemcima. drzava nije htjela uloziti niti pisljive bobe za prodaju degmana, a da ne govorimo o tome da bi iblo lijepo da HV kupi par tenkova.
za vrijeme juge barem je cvijetala proizvodnja oruzja i prodaja M84 tenkova sada moramo i to ugasiti jer su budale na vlasi od nase se koga potpisale rane protokole po kojima mi ne smijemo prodavat oruzje samo kako bi pogodovali stranim interesnim skupinama. to je realnost Hrv. gospodrastva i tvornica poput ĐĐ. Koda je u koncaru puno bolje... |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Perica90
| Član od: 04 Jul 2012 | Poruke: 5 | |
|
Upisano: Pon Jul 09, 2012 11:33 am Naslov poruke: |
|
|
Ubrzo ce grafiti osvanuti na njemu....bolna istina!!! _________________ ZombieIgre.com |
|
Natrag na vrh |
|
 |
|
Upisano: Pon Jul 09, 2012 12:05 pm Naslov poruke: Re: tramvaj u Slavonskom Brodu |
|
|
Jako lijepo napisano. I jako tuzno.
Inace...
mariok Napisao/la: |
Naravno kada se počinjao raditi novi zagrebački tramvaj nitko nije radio sa ĐĐ om, već se sve kupilo vani...sama vrijednost reduktora koji su pokupovani od Henschela (da ona tvornica koja je radila Tigra) je preko 13 milijuna eura.... naravno nitko nije ni želio uključiti ĐĐ, a nije bilo ni političke volje.... samo od tih reduktora ova firma je mogla živjeti.. |
..stvar je jos gora. Nas "mili" gradonacelnik (M.B.) je prvotno namjeravao kupiti tih 100+ tramvaja u inozemstvu, dati milijardski posao Siemensu (hajde da ne ulazimo u razloge..). U zadnji cas su ga, navodno, pritisli Račan i Čačić (to je bilo u mandatu 2000-2003), da ipak stvar odrade domace tvornice. No, i u tom sadasnjem "domacem proizvodu", 70-tak posto je uvoznih komponenti. Nevjerojatno je da cak i obicne plasticne (nekonstrukcijske) komade tramvaja rade stranci... |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| Brommann
 | Član od: 05 Velj 2006 | Poruke: 1125 | Mjesto: Bukovčak Hügel |
|
Upisano: Pon Jul 09, 2012 4:00 pm Naslov poruke: |
|
|
Navodno su ostala samo tri ovakva tramvaja. Jedan je u Zagrebu, jedan u Đuri, a treći u Međimurju kod privatnog kolekcionara starih vozila.  |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| CCCP Administrator
 | Član od: 14 Ožu 2009 | Poruke: 772 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Pon Jul 09, 2012 11:28 pm Naslov poruke: |
|
|
?! zakleo bih se da sam ga neki dan vidio na Vukovarskoj, zar nisu još u prometu na dvojci i petici? _________________ MK David Schwarz
ZMMS |
|
Natrag na vrh |
|
 |
| _Hobby M_
| Član od: 01 Lip 2011 | Poruke: 184 | Mjesto: Zagreb |
|
Upisano: Uto Jul 10, 2012 1:28 am Naslov poruke: |
|
|
Tek sam sad vidio ovu temu, pa da se uključim u nju sa zakašnjenjem.
Činjenica je da su se u ĐĐ proizvodili tramvaji puni niz desetljeća, pri čemu su se prvi primjerci radili za Beograd, Ljubljanu itd.
Što se konkretnog tramvaja na priloženim fotografijama tiče, on nije ĐĐ-ovo dijete i Slavonski Brod nije njegov rodni grad.
Naime, Zagrebački električni tramvaj je nakon prvih električnih tramvaja kupljenih u doba K.u.K. u Mađarskoj, po konstrukciji vlastitih inžinjera počeo proizvoditi tramvaje 1922. godine. Voditelj projektnog tima je bio ing. Dragutin Mandl, koji je kasnije bio i direktor ZET-a. Njegov zadnji realizirani projekt je upravo tramvaj sa slike, označen kao tip 101. Po njegovom su projektu prva tri primjerka napravljena u radionicama ZET-a istim načinom na koji su proizvođeni svi zagrebački tramvaji od 1922. Prvi je primjerak predan u promet 1951. godine. Nakon toga je proizvodnja tih tramvaja prebačena u ĐĐ u Slavonskom Brodu radi većih proizvodnih pogona i potrebe da se većom brzinom vrši proizvodnja.
Naravno da je žalosno čuti da se u ĐĐ više ne proizvode tramvaji, no do toga nije došlo političkom odlukom u ovo vrijeme, nego još davne 1976. kada je Zagreb proširivao mrežu i trebao je kupiti veću količinu novih tramvaja. Umjesto kupovine vozila u ĐĐ-u, naručeni su izuzetno loši češki tramvaji ČKD Tatra T4YUZ/B4YUZ koji su se prvih godina službe svakodnevno kvarili. To je uništilo tramvajsku proizvodnju u Brodu i dovelo do osipanja stručnog kadra. Rezultat toga je bio krajnje neuspjeli prototip jugoslavenskog zglobnog tramvaja s kraja 80-ih godina, koji je početkom samostalnosti RH počeo prometovati Zagrebom. Taj je tramvaj bio toliko loše koncipiran da je brzo vraćen u ĐĐ na doradu te neko vrijeme nije bio u pogonu. Po povratku iz tvornice je ponovno vozio, no zbog specifičnih rezervnih dijelova, loše koncepcije (prokišnjavao je krov npr.) i opće zastarjelosti je još prije par godina definitivno povućen iz prometa.
Što se preostalih primjeraka tipa 101 tiče, ima ih više od 3. Točno je da je jedan u Brodu, drugi je poslan u privatni muzej u jednom malom mjestu, treći je pred Tehničkim muzejom u Zagrebu kao kiosk za projekt Civitas, četvrti je obnovljen kao muzejski tramvaj s pripadajućom prikolicom, peti i šesti služe u krugu spremišta Trešnjevka kao manevarski tramvaji, dok je sedmi također u spremištu kao stacionarni agregat ili nešto slično. |
|
Natrag na vrh |
|
 |
|
|
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu Ne možete izmijeniti vlastite poruke Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu Ne možete glasati u anketama foruma
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron
|