Otvoreni maketarski forum Forum Indeks


Mjesto za sve maketarske teme i dileme
 
 FAQFAQ   TražiTraži   Lista članovaLista članova   Grupe korisnikaGrupe korisnika   RegistracijaRegistracija   ProfilProfil   PrijavaPrijava 

Prijavi se za provjeru privatnih porukaPrijavi se za provjeru privatnih poruka   

Ca-310bis vs. Ca-311(M)

 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1918. do 1941.
Vidi prethodnu temu :: Vidi sljedeću temu  
Autor Poruka
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1886
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Velj 10, 2009 2:40 pm    Naslov poruke: Ca-310bis vs. Ca-311(M) Citiraj ovaj komentar

Vidim da ima zanimanja i nedoumica (kako kod mene samog tako i kod ostalih), pa ću se ipak ohrabriti i otvoriti novi topic. Brijem da će biti preglednije i ciljano isključivo na ove podtipove, jer je u onom topicu bila ipak druga tema, pa da tamo ne odemo previše OT ...
Dakle, predlažem da pokušamo prikazati sve ono što imamo skinuto na hardovima (nadam se da nije problem staviti i skenove objavljene na nekim drugim forumima), daj bože da netko pomogne s nečim i iz privatne kolekcije, odn. nekom fotkom koja još nije viđena ... te da riješimo nedoumice vezano za neke fotke na kojima nam nije izvjesno o kojem se podtipu radi.
Predlažem da se ograničimo na zrakoplove s ovih prostora (što je i svrha rubrike), izuzev ako treba razjasniti neke konstrukcijske nedoumice fotografijom iz nekih drugih zrakopl.), odn. premda je tema do 1941., svakako postirajmo i Ca-311(M) (naravno i Ca-310bis ako netko ima ili smatra da bi se moglo raditi o toj inačici) iz ZNDH, čisto radi raščlanjivanja tipoloških obilježja i specifičnosti, uostalom određeni broj istih očito je ranije nosio oznake VVKJ.

Also, krenut ću sa
Ca-310 bis



eskadr. brojevi u nizu od 13 ...


br. 15:





br. 24 (e, ovaj specifičan po drugačijem motoru (uz trokraku elisu), točnije Gnome-Rhone K9):



Djordje, bio sam toliko slobodan pa sam stavio i "tvoj" br. 21. Mada me ovdje još uvijek muče ovi otvori i "otvori" na trupu (ako ih uopće s obzirom na stanje aviona na fotki možemo rekonstruirati):



... u svakom slučaju mislim da se ne radi o istoj ptici (sa Zemuna IV/1941.) koju sam postirao dolje medju 311 ...


prelude: poruka promijenjena dana: Uto Velj 10, 2009 3:31 pm; prepravljeno ukupno 2 puta
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1886
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Uto Velj 10, 2009 3:06 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Ca-311

br. 28:









Mislim da je ovog zaplijenjenog sa zemunskog aerodroma iz travnja 1941. Djordje (u topicu s "Rumunjima") podveo pod 310bis, medjutim meni se čini da je ipak riječ o 311 - zašto tako mislim objasnit ću naknadno kad razvijemo diskusiju ...









Isto tako i ovi na stajanci (u Italiji, jel? ako sam dobro shvatio) bi trebali po meni biti 311:



... u narednom javljanju oni za koje nisam siguran pod koju inačicu spadaju...
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
djordje

Član od: 01 Stu 2005
Poruke: 103
PorukaUpisano: Sri Velj 11, 2009 8:27 am    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

Hteo bih da dodam da Ca-311 ili 310bis iza ovog na vec postavljenim slikama sa Zemuna ima ofarbani beli broj 3 sa desne strane trupa, a verovatno i sa leve. Ovaj avion se inace nalazi direktno ispred DH-89 Dragon Rapide-a.
_________________
djordje
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku
prelude

Član od: 23 Stu 2005
Poruke: 1886
Mjesto: Zagreb
PorukaUpisano: Čet Velj 12, 2009 11:43 pm    Naslov poruke: Citiraj ovaj komentar

djordje Napisao/la:
Hteo bih da dodam da Ca-311 ili 310bis iza ovog na vec postavljenim slikama sa Zemuna ima ofarbani beli broj 3 sa desne strane trupa, a verovatno i sa leve. Ovaj avion se inace nalazi direktno ispred DH-89 Dragon Rapide-a.


Očito misliš na ovu "3-ojku" (jamačno se isti broj nalazi i na lijevoj strani trupa - na jednoj fotografiji se to i nazire):



No, gledajući shematski prikaz te zaplijenjene stajanke (objavljen svojevremeno na YASIG-u ili "Vitrini" - nadam se da se Neša neće ljutiti što ga koristim ovdje), Dragon Rapide se nalazi više lijevo od tih dvaju Capronija (a iza njih je neki neidentificirani avion). Pored toga, vidljivo je da se na toj stajanci nalazi ukupno 3 Capronija koja su tema ovog topica, no ne bih se usudio tvrditi da su svi 310bis, pače mislim da je ispred te "3-ojke" upravo 311 kojeg sam u postu gore tako i uvrstio. Ima još poneka netočnost na toj shemi, tako npr. krajnje lijevo - a ispred trupa FP-2 nije PVT već po meni Sim-X.



Ukratko, obzirom na sve proučene fotke koje imam, usudio bih se tvrditi da bi jedan od ključeva razlikovanja 310bis i 311 u VVKJ (a gdje se zbog kuta fotografiranja ne može uočiti tehnička razlika - što bi pretpostavljeno mogao biti različiti raspored prozora na trupu) mogla biti shema bojenja. Naime, čini mi se, a i nije nelogično, da su upravo 311-ice došle nešto tamnije "flekave", odn. baš kod 310bis su vrlo uočljive i "vrište" ove svijetlije mrlje, dok mi se kod nekih Capronija (pretpost. upravo kod 311-ice) iste čine nešto zagasitijima.
Nemam baš "u prstu", odn. nisam neki poznavatelj talijanskih shema pa će to bolje znati netko tko o tome ima neku referentniju literaturu s pojedinim shemama.
Natrag na vrh
Vidi profil korisnika Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail
Pokaži ranije poruke:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Otvoreni maketarski forum Forum Indeks -> - od 1918. do 1941. Vremenska zona: EET (Europa)
Stranica 1/1

 
Idi na:  
Ne možete slati svoje poruke u ovom forumu
Ne možete odgovoriti na teme ili poruke u ovom forumu
Ne možete izmijeniti vlastite poruke
Ne možete obrisati vlastite poruke u ovom forumu
Ne možete glasati u anketama foruma


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Prerada na hrvatski jezik.
Igloo Theme Version 1.0 :: Created By: Andrew Charron